تعمیرگاه مگان شرق تهران

تعمیرگاه مگان شرق تهران

امروز با موضوع تعمیرگاه مگان شرق تهران در خدمت شما هستیم.

در دنیای امروزی خودرو یکی از مهم‌ترین وسیله های نقلیه مورد نیاز برای هر خانواده‌ای می باشد. در حال حاضر مشغله کاری افراد در زندگی شخصی خود به حدی افزایش یافته که یکی از لازمه های مفرح بودن هر خانواده ای نیاز به وجود یک خودرو می باشد.

خودروی مگان یکی از هزاران نوع مدل ماشین در داخل کشور می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد. مسئله ای که در این بین وجود دارد،  مسئله تعمیر و نگهداری این نوع از ماشین می باشد.

هر ماشین از مکانیزم ساختاری متفاوتی برخوردار می باشد و در نتیجه برای تعمیر و نگهداری صحیح این ماشین نیاز است که به تعمیرگاه های تخصصی که تنها وظیفه تعمیر خودروهای مگان را برعهده دارند مراجعه کنیم.

برای آگاهی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی تعمیر مگان در تهران به سایت نداوبلاگ مراجعه کنید.

در این بین شاید برای شما سوالاتی در مورد تعمیر خودروی مگان  پیش آید که در زیر به هر یک از آن ها اشاره می کنیم:

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

در مورد خودروی مگان چه می دانید؟

خودروی مگان دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

چه ویژگی هایی در خودروی مگان باعث شده تا مورد محبوبیت مردم قرار بگیرد؟

برای تعمیر خودروی مگان به کدام تعمیرگاه باید مراجعه کنیم؟

نمایندگی های خودروی مگان به کدام یک از بخش های ماشین رسیدگی می کنند؟

تعمیر خودروی مگان در چه زمینه هایی می باشد؟

علل خرابی خودروی مگان چه عامل هایی می باشد؟

برای تعمیر مگان در شرق تهران به کدام یک از تعمیرگاه ها مراجعه کنیم؟

در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از این بخش ها می پردازیم و نیز تعمیرگاه تخصصی مگان در شرق تهران را نیز

به حضور گرم شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

در مورد خودروی مگان چه می دانید؟

در همین ابتدا قصد داریم در مورد خودروی مگان توضیحات بیشتری را برای شما عزیزان به ارمغان آوریم. در ابتدا داشتن اطلاعات بیشتری در مورد این نوع خودرو،  باعث می شود تا شما آشنایی بیشتری با خودروی مگان داشته باشید.

به مرور هر چه جلوتر می‌رویم در مورد اطلاعات فنی خودرو از جمله اطلاعاتی درمورد موتور، شاسی و سایر اجزای این خودرو برای تان مطالبی را عنوان کرده و بیان خواهیم کرد که برای تعمیر خودروی مگان به کدام یک از تعمیرگاه های موجود در شرق تهران مراجعه کنید تا کارتان سریع تر و با کیفیت بیشتری انجام شود.

نسل دوم خودروی مگان را در داخل کشور عزیزمان ایران ،  شرکت پارس خودرو شروع به تولید کرده و برای فروش عرضه بازار کرد.  به دنبال شرکت پارس خودرو، نسل سوم این خودروها را در داخل کشور،  شرکت نگین خودرو روانه بازار کرد.

خودروی مگان دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

خودروی مگان دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
خودروی مگان دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

در این بخش نیز به ویژگی‌های خودروی مگان در انواع مدل های خود اشاره می‌کنیم تا منشاء این محبوبیت بزرگ را در بین مردم و ریشه یابی کنیم.  مگان در دو نوع مختلف در داخل کشور به تولید می‌رسد نوع اول مربوط به موتورهای ۱۶۰۰ سی سی و نوع دوم مربوط به موتور های ۲۰۰۰ سی سی در داخل کشور می باشد.

مدل نوع اول که مربوط به موتورهای ۱۶۰۰ سی سی می باشد در داخل کشور تاج می شوند اما نوع دوم که مربوط به موتور های ۲۰۰۰ سی سی می باشد به صورت مونتاژ شده از کشور ترکیه وارد ایران می شود.

طراحی ساده و زیبا

درست است که زیبایی بخش داخلی خودروی مگان به پای قسمت بیرونی آن نمی رسد اما  ناگفته نماند که طراحی ساده و زیبای این خودرو باعث شده است تا افراد زیادی را از قشر جوان گرفته تا افراد سن و سال بالا،   جذب زیبا وظاهر تیکه این خودرو شوند و در نهایت امر،  خودروی مگان با سایر برندهای خودروسازی وارد رقابت شده و از محبوبیت چشمگیری برخوردار باشد.

علاوه بر ظاهر زیبا و طراحی جالب بخش داخلی و خارجی مگان،  استفاده از متریال های با کیفیت و مرغوب برای ساخت این نمونه از خودرو باعث شده است تا بر ویژگی های  برتر این خودرو نسبت به سایر نمونه های مشابه خود در کشور باشد.

ظاهری زیبا و برخورداری از صندلی های سرنشین راحت و ارگونومی  و غیره از ویژگی های بارز این خودرو در کشور می باشد. از مدل‌های مختلف این ماشین در داخل کشور می توان به مدل تندر ال ۹۰ مگان اشاره کرد.

ناگفته نماند که این نوع از خودرو از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد در صورت اینکه هر بخشی از خودروی مگان نیاز به تعمیر داشت به خاطر داشته باشید که حتماً به تعمیرگاه های تخصصی و معتبر خودروهای مگان مراجعه نمایید. آگاهی از لیست بهترین تعمیرگاه های مگان موجود در شرق تهران به وب سایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

چه ویژگی هایی در خودروی مگان باعث شده تا مورد محبوبیت مردم قرار بگیرد؟

چه ویژگی هایی در خودروی مگان باعث شده تا مورد محبوبیت مردم قرار بگیرد؟
چه ویژگی هایی در خودروی مگان باعث شده تا مورد محبوبیت مردم قرار بگیرد؟

همانطور که گفته شد و مگان یکی از محبوب ترین خودروهای موجود در بازار کشور می‌باشد.  در بر خورد با یک  خودرو،

در نگاه اول ظاهر آن می‌باشد که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. ظاهر خودرو مگان بسیار شکیل بوده و از طراحی و ساختاری مدرن و امروزی برخوردار می باشد که نظر هر مخاطبی را به سمت خود جذب می کند. در هر چیزی ظاهر حرف اول را می زند و به همین دلیل است که خودروسازان بیشترین تمرکز خود را برای بخش طراحی خودروها متمرکز می کنند.

در روی بدنه شاسی خودروی مگان خطوط کشیده ای وجود دارد که در نگاه اول پویایی و تحرک خودرو را به رخ مخاطبان خود میکشد.  علاوه بر این خطوط انحناهای زیبا و دارای ظرافت در طراحی بدنه این خودرو به کار گرفته شده است کیفیت و زیبایی خودروی مگان را دو چندان بیشتر می کند.

از سوی دیگر ظاهر این خودرو به گونه ای طراحی شده است که می خواست به آن بخشیده و نظر مخاطب را به سوی خود جذب می‌کند .  به عبارتی دیگر می توان گفت برخورداری از این ویژگی ها باعث شده تا این خودرو در نظر مخاطبان، مگان را خودرویی با قدرتمند جلوه کند.

برخورداری از فضای بزرگ در داخل کابین

یکی دیگر از ویژگی هایی که در خرید خودرو برای هر مخاطبی حائز اهمیت می باشد، برخورداری از فضای بسیار بزرگ و دلباز در داخل کابین خودرو می باشد.  به عبارتی دیگر مهم ترین اصل برای سرنشینان یک خودرو، را حتی آن ها در درون کابین خودرو می باشد که باید از فضای درونی زیادی برخوردار باشد. به نظر برخی از آن ها مهم تر از ظاهریک خودرو،  داخل کابین این خودرو است که بسیار مورد اهمیت می باشد، چرا که عمده‌ ترین بخش استفاده از یک ماشین،  بخش داخلی آن می باشد.

صرف نظر از این که خودروی مگان دارای ظاهری زیبا و فریبنده می باشد، طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار زیبا و با فضای بزرگ و دلنواز انجام شده است.  بیشترین میزان استفاده از یک خودرو مرتبط با بخش داخلی آن بوده و مهم تر از همه صندلی سرنشین  این خودرو است که باید از راحتی بالایی بهره مند باشد تا در طول استفاده از آن،  افراد احساس راحتی کرده و سفر راحتی را با این خودرو تجربه کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران دیدن کنید.

اگر صندلی های ماشین به‌ گونه‌ای باشد که دارای عدم راحتی و نیز فضای باز باشد

اگر صندلی های ماشین به‌ گونه‌ای باشد که دارای عدم راحتی و نیز فضای باز باشد، موجب می‌شود تا افرادی که از آن استفاده می کنند خیلی زود از نشستن بر روی صندلی های خودرو خسته شوند و این موضوع به مرور باعث می شود لذتی از وسیله نقلیه خود نداشته باشند و در نتیجه به فکر تعویض آن بیفتند.

از جمله ویژگی های بارز خودروی مگان مواردی بود که در بالا به آن اشاره شد و تمامی این ویژگی ها در خودروی مگان  وجود دارد و در نتیجه یکی از بزرگ‌ ترین عامل های محبوبیت این خودرو در بین خودروهای هم رده خود می باشد. با یک بار سفر کردن با هر یک از مدل های مگان، تجربه ای به یاد ماندنی برایتان ثبت خواهد شد که نظر شما را در مورد این خودرو به طور کلی عوض کرده و با جدیت بیشتری برای داشتن آن تلاش می کنید.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که خودروی مگان به دلیل برخورداری از حساسیت بالا نیاز است که برای تعمیر هر بخشی از آن فقط و فقط در تعمیرگاه های تخصصی این خودرو انجام پذیرد.

مگان مانند سایر خودروهای موجود در داخل کشور نمی باشد که امکان تعمیر و تعویض قطعات از کار افتاده آن برای هر تعمیرگاهی امکان پذیر باشد پس به همین دلیل پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت ندا بلاگ می باشد که در آن جا لیست تمامی تعمیرگاههای تخصصی خودروی مگان در شرق تهران برای تان معرفی شده و مشخصاتی  همچون شماره های تماس و نیز آدرس دقیق تعمیرگاه ها در این سایت درج شده است.

نمایندگی های خودروی مگان به کدام یک از بخش های ماشین رسیدگی می کنند؟

نمایندگی های خودروی مگان به کدام یک از بخش های ماشین رسیدگی می کنند؟
نمایندگی های خودروی مگان به کدام یک از بخش های ماشین رسیدگی می کنند؟

  همانطور که اشاره شد ساختار مگان در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ کاملا متفاوت با سایر انواع خودروهای تولید شده در داخل کشورمی باشد. در صورت بروز هر نوع مشکلی در روند حرکت خودرو و نیز مشکلاتی چون از کار افتادگی قطعات مختلف خودروی مگان، نیاز است که به نمایندگی‌های خودروی مگان و نیز تعمیرگاه های تخصصی این خودرو در سطح کشور مراجعه نمایید.

از جمله خدماتی که این تعمیرگاه ها برای مراجعه کنندگان عزیز و نیز دارندگان خودروی مگان ارائه می‌کنند به ترتیب زیر می باشد :

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو که مربوط به مگان نوع دنده اتوماتیک می باشد

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر گیربکس دنده دستی خودرو که مربوط به مگان نوع دنده دستی می باشد

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر جعبه فرمان برقی خودرو که ممکن است فرمان خودرو قفل کرده و یا سایر خدمات تعمیری نیاز داشته باشد.

–  ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر جلوبندی خودرو در صورت آسیب‌دیدگی سپر جلوی خودرو و یا هر بخش دیگر مربوط به جلوبندی خودرو باشد.

– ارائه تمامی خدمات مربوط به خرابی و یا از کار افتادگی سرسیلندر خودرو مگان

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر و تعویض انواع موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی و نیز ۲۰۰۰ سی سی

-ارائه انواع خدمات مربوط به سرویس های دوره ای برای جلوگیری از آسیب های جدی وارد شده به بخش های مختلف خودرو می باشد.

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض تسمه تایم خودروی مگان در دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض روغن گیربکس خودرو به وسیله دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر و تعویض تسمه دینام خودرو در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعمیر و تعویض دسته موتور در صورت هر نوع خرابی و آسیب دیدگی

– ارائه تمامی خدمات مربوط به سرویس های دوره ای مربوط به برق خودرو برای جلوگیری از آسیب های جدی آینده

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض لنت های خراب چرخ‌های خودروی مگان

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض کردن صفحه دیسک مگان در مدل ۱۶۰۰ مونتاژ داخلی

– ارائه تمامی خدمات مربوط به شستشوی سوزن انژکتور در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض ایربگ خودرو در صورت استفاده  از آن برای یک بار

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تست و بررسی abs چرخ های مگان

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض بلبرینگ های چرخ مگان در صورت خوردگی و خراب شدگی

– ارائه تمامی خدمات مربوط به باز و بست کردن داشبورد خودرو مگان در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

– ارائه تمامی خدمات مربوط را رادیوتور آب خودروی مگان

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض و تعمیر رادیاتور بخاری خودرو در صورت خرابی

– ارائه تمامی خدمات مربوط به تعویض شمع و وایر خودروی مگان در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

حال در ادامه این بخش به توضیحات مختصری در مورد هر یک از خدمات ارائه شده توسط این تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان می پردازیم .

خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو

خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو
خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو

گیربکس یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده سیستم فنی یک خودرو می باشد.  گیربکس خودرو ها به دو دسته: دستی و نیز اتومات تقسیم بندی می شود .

در واقع گیربکس های اتوماتیک نمونه بروزرسانی شده و مدرن  گیربکس های دستی می باشد که استفاده از آن ها به منزله حذف کلاچ و تعویض دنده ها به صورت خودکار می باشد که این امر باعث می شود تا آرامش و راحتی بیشتری را به این سفر با این خودرو تجربه کنید.

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که موجب می شوند  گیربکس اتوماتیک یک خودرو دچار آسیب شده و نیاز به تعمیرداشته باشند. درست است که جنس آلیاژ تشکیل دهنده این نوع از گیربکس ها بسیار مقاوم بوده و زمان زیادی برای خراب شدن این بخش از خودرو نیاز است.  مهمترین عاملی که باعث خرابی گیربکس خودرو می‌شود، استفاده مکرر از این بخش از خودرو می باشد که باعث خوردگی دنده شده و نیاز به تعمیر دارد.

سرویس گیربکس اتوماتیک خودرو

از همین رو برای جلوگیری کردن از آسیب رسانی به این بخش از خودرو نیاز است که به طور مداوم و طی دوره های خاص،  گیربکس اتوماتیک خودرو توسط کارشناس تخصصی آن در مورد سرویس دهی قرار گیرد.

سرویس دهی دوره ای این بخش از خودرو بستگی به میزان استفاده شما از خودرویتان دارد که ملاک اصلی، میزان کیلومتر های درج شده در کیلومتر شمار مگان می باشد.

از دیگر عوامل مخرب گیربکس اتوماتیک خودرو استفاده از روغن های نامرغوب برای این بخش می باشد. استفاده از این نوع روغن باعث می شود تا کارایی لازم را برای جلوگیری از خوردگی دنده گیربکس را نداشته باشند و در نتیجه یکی از عامل  های آسیب رسان به گیربکس خودرو مگان می باشد.

یکی دیگر از عامل های مهم و آسیب‌رسان به گیربکس اتوماتیک خودروی مگان استفاده نادرست بسیاری از رانندگان از دنده اتومات خودرو می باشد.

زمانی که قصد پارک کردن و یا توقف خودروی خود را دارید

به عبارت دیگر زمانی که قصد پارک کردن و یا توقف خودروی خود را دارید نیاز است که از ترمز دستی استفاده کنید در حالی که بسیاری از رانندگان بدون استفاده از ترمز دستی بلافاصله دنده اتومات را به حالت p که همان حالت پارک است می گذارند که در این صورت تمامی وزن خودرو بر روی گیربکس اتومات خودروی مگان متحمل می شود که این موضوع باعث آسیب دیدگی سریع بخش گیربکس اتومات خودرو میشود.

استفاده نادرست از حالت N دنده

از عامل های دیگر تخریب کننده و یا کاهنده طول عمر گیربکس های اتوماتیک خودروی مگان استفاده نادرست از حالت N دنده می باشد. به عبارتی دیگر حالت N به حالت خلاص شدن دنده خودرو گویند که بسیاری از رانندگان به طرز نادرستی در توقف های کوتاه مدت خود، همچون توقف در ترافیک های جزئی شهر، دنده خودرو را به حالت N تنظیم می‌کنند که این حالت باعث می‌شود تا گیربکس همواره درگیر باشد

و این امر باعث آسیب رسانی و کاهش طول عمر این بخش ازخودرو می شود. توجه داشته باشید که به هنگام توقف های کوتاه مدت، دنده اتوماتیک به صورت پیش فرض در حالت دنده یک تنظیم می شود و نیازی به خلاص کردن خودرو نمی باشد. .

به همین دلیل است که در هر بخش توصیه می‌شود که برای تعمیر هر یک از بخش‌های نیاز به تعمیر خودروی مگان، حتما به تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان  مراجعه کنید که برای آگاهی از تعمیرگاه های تخصصی مگان در شرق تهران به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

خدمات مربوط به تعمیر جلوبندی خودرو در صورت آسیب‌ دیدگی

خدمات مربوط به تعمیر جلوبندی خودرو در صورت آسیب‌ دیدگی
خدمات مربوط به تعمیر جلوبندی خودرو در صورت آسیب‌ دیدگی

یکی دیگر از خدماتی که تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان بر عهده دارند،  جلوبندی خودرو مگان در دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ می باشد.  جلوبندی خودرو یکی از بحث های مهم و حساس در هر یک از خودروهای تولید شده می باشد که نیاز است تمامی اصول فنی و تخصصی در آن رعایت شود که تمامی این موارد نیازمند تجربه بسیار زیاد در این زمینه می باشد.

حساسیت جلوبندی خودروی مگان بسیار بیشتر از سایر خودروهای تولید شده در داخل کشور می باشد  که در صورت استفاده از قطعات تقلبی و غیر اورجینال برای تعویض این قسمت از خودرو،  خسارت جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت.

به هنگام سرویس و یا تعمیر این بخش از خودروی مگان به هیچ عنوان به فکر هزینه نباشید

به هنگام سرویس و یا تعمیر این بخش از خودروی مگان به هیچ عنوان به فکر هزینه نباشید که یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش‌های فنی خودرو مربوط به جلوبندی آن می‌باشد که هرچه هزینه بیشتری کنید نتیجه بهتری را در روند بهتر خودروی خود شاهد خواهید بود.

لازم به ذکر است که به هنگام سرویس جلوبندی خودرو،  از  شخص سرویس کننده درخواست کنید تا تمامی قطعات جانبی بخش جلوبندی خودرو را به طور جز به جز بررسی کند و در صورت هرگونه خلل و یا خرابی نسبت به تعویض آن سریعا اقدام کند.

برای تعمیر هر یک از بخش‌های نیاز به تعمیر خودروی مگان، حتما به تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان  مراجعه کنید که برای آگاهی از تعمیرگاه های تخصصی مگان در شرق تهران به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

خدمات مربوط به خرابی و یا از کار افتادگی سرسیلندر خودرو مگان

خدمات مربوط به خرابی و یا از کار افتادگی سرسیلندر خودرو مگان
خدمات مربوط به خرابی و یا از کار افتادگی سرسیلندر خودرو مگان

منظور از سرسیلندر خودرو در پوشی است که با بخش سیلندرخودرو یک اتاقک احتراق را تشکیل می‌دهند و شکل کلی آن نیز بستگی به ساختار کلی خود سیلندر دارد. یکی از بخش‌های مهم فنی خودرو همین قسمت سرسیلندر می باشد

که ممکن است از جنس آلیاژهای آهنی و یا آلومینیومی می باشد.  باز و بسته کردن این قطعه از ماشین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در صورت کم دقتی در باز و بسته کردن آن احتمال آسیب دیدن و یا سوختن مداوم واشر سرسیلندر وجود دارد.

نکاتی بسیار مهم برای جلوگیری از آسیب دیدگی سرسیلندر خودروی مگان وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1- مهمترین نکته‌ای که به هنگام باز و بسته کردن سرسیلندر خودرو باید به آن توجه داشته باشید،  که هنگام به هیچ وجه اقدام به باز کردن این بخش از خودرو نکنید.

2- نکته مهم دیگری که وجود دارد استفاده از روغن های موتور نامرغوب می باشد که باعث آسیب رسانی و در نهایت تخریب سرسیلندر خودرو مگان می شود.

3- جهت باز و بسته کردن سرسیلندر خودروی مگان ابتدا تمامی اتصالات الکتریکی،  اتصالات لوله رادیاتور،  لوله های بخاری خودرو و  غیره را باز کرده و سپس اقدام به تعویض و یا باز کردن سرسیلندر خودروی مگان بکنید.

برای تعمیر هر یک از بخش‌های نیاز به تعمیر خودروی مگان، حتما به تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان  مراجعه کنید که برای آگاهی از تعمیرگاه های تخصصی مگان در شرق تهران به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

خدمات مربوط به تعویض کردن صفحه دیسک مگان در مدل ۱۶۰۰ مونتاژ داخلی

خدمات مربوط به تعویض کردن صفحه دیسک مگان در مدل ۱۶۰۰ مونتاژ داخلی
خدمات مربوط به تعویض کردن صفحه دیسک مگان در مدل ۱۶۰۰ مونتاژ داخلی

یکی از مهم ترین بخش‌های فنی خودرو،  صفحه کلاچ آن می‌باشد.  به بیانی دیگر زمانی که شما خودروی خود را روشن کرده و برای شروع به حرکت در ابتدا کلاچ خودرو را  فشار می‌دهید، این امر نشان دهنده اهمیت بالای صفحه کلاچ در روند حرکت خودرو می باشد.

در واقع وظیفه اصلی این بخش از خودرو انتقال قدرت موتور به چرخ های خودرو جهت حرکت آن می باشد و در نتیجه در اثر استفاده زیاد در طول مدت زمان طولانی از این بخش از خودرو  موجب می‌شودتا قطعاتی که در اثر آن درگیر می‌شوند، باعث خوردگی صفحه کلاچ پس از تو ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر مسیرمی‌باشد و در نتیجه نیاز است که برای عملکرد بهتر و سریع تر کلاچ خودرو نسبت به تعویض آن سریعا اقدام شود.

بسیاری از بانوان که در رانندگی خود بسیار محتاطانه عمل می‌کنند،  زمانی که در سرعت بالا و حتی پایین در حال حرکت هستند به عنوان احتیاط های خود را بر روی کلاچ خودرو می گذارند تا در مواقع ضروری با سرعت عمل بالاتری نسبت به فشردن کلاچ اقدام نمایند که این عمل در طول مدت زیاد و نیز استفاده مکرر از این روش باعث خوردگی و از بین رفتگی هرچه سریع تر صفحه‌ کلاچ میشود  که در این صورت زمان تعویض آن فرا رسیده است.

حال به برخی از نشانه های واضح برای تعویض صفحه کلاچ اشاره می کنیم:

1- یکی از مهمترین و واضح ترین نشانه های تمام شدن صفحه کلاچ امتحان تست کوچک برای این قضیه می باشد.  برای شروع تست، خودروی خود را در حالت دنده یک قرار داده و کلاچ را رها کنید. اگر در این هنگام اتاق خودرو شروع به لرزه کردن افتاد، نشانه واضحی برای فرا رسیدن زمان تعویض دیسک خودرو می باشد.

2- گام بعدی برای تشخیص اینکه صفحه کلاچ خودرو نیازی به تعویض دارد یا نه این است که: خودروی خود را در حالت ساکن نگه دارید و دنده آن را به حالت ۲ تنظیم کنید و بلافاصله کلاچ خودرو را رها کنید، اگر خودروی شما حرکت کرده و به هیچ عنوان خاموش نشد،  نشان دهنده این است که صفحه کلاچ شما تمام شده و نیاز به تعویض دارد.  اما اگر پس از انجام این حرکت خودروی شما سریعا خاموش شد، خیالتان از بابت صفحه کلاچتان راحت باشد چرا که در حال حاضر نیازی به تعویض ندارد.

3- اگر به هنگام عبور از سربالایی ها،  خودروی شما دچار مشکل شده و به صورت مکرر نیاز به تعویض دنده به حالت های سنگین تر باشد، نشان از این دارد که صفحه کلاچ شما نیاز به تعویض دارد.

تمام شدن صفحه کلاچ

4- هنگام رانندگی،  پای خود را مدام بر روی گاز گذاشته و به صورت مکرر برای افزایش سرعت خود از این طریق اقدام می‌کنید، اما در ظاهر سرعت و شتاب مشهودی در حرکت خودروی خود مشاهده نمی کنید، خوب واضح است که صفحه کلاچ شما در حال اتمام بوده و نیاز به تعویض دارد.

5- در حال رانندگی هستید و در ترافیک های سنگین مجبور هستید که مدام دنده خودروی خود را به حالت دنده ۱ تنظیم کنید ونیز در برخی موارد نیاز است که از دنده عقب استفاده کنید،  اما به هنگام تغییر دنده احساس می کنید که با مشکل کوچکی مواجه هستید و آن عبارت است از وجود سختی بسیار کمی در تعویض دنده ها است. به عبارتی دیگر دنده ها به خوبی جا نمی افتند. به نظر شما وقت آن نرسیده که صفحه کلاچ خود را تعویض کنید؟

برای تعمیر هر یک از بخش‌های نیاز به تعمیر خودروی مگان، حتما به تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان  مراجعه کنید که برای آگاهی از تعمیرگاه های تخصصی مگان در شرق تهران به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

خدمات مربوط به تست و بررسی abs چرخ های مگان

خدمات مربوط به تست و بررسی abs چرخ های مگان
خدمات مربوط به تست و بررسی abs چرخ های مگان

همانطور که گفته شد خودروی مگان در مدل۱۶۰۰ به صورت مونتاژ داخلی به تولید می رسند که این امر باعث شده تا از لحاظ سطح امکانات رفاهی نسبت به مدل۲۰۰۰ کم و کاست هایی را شامل باشد.

یکی از مهمترین ویژگی ها خودروهای مگان در مدل ۲۰۰۰ خود که مونتاژ شده کشور ترکیه می باشند،  دارا بودن به سیستم ترمز abs در چرخ های خودرو می باشد. دارا بودن به این سیستم یکی از مهمترین عامل هایی میباشد که باعث شده  جدا تا با خودروی مگان در مدل ۲۰۰۰ لیتری خود از محبوبیت بسیار ویژه تری برخوردار باشد.

منظور از سیستم ترمز abs در چرخ های خودروی مگان چیست و چه کاربردی در آن دارد؟

منظور از سیستم ترمز abs در چرخ های خودروی مگان چیست و چه کاربردی در آن دارد؟
منظور از سیستم ترمز abs در چرخ های خودروی مگان چیست و چه کاربردی در آن دارد؟

این سیستم بیشترین کاربرد را در فصل های زمستان دارد و زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که زمین پوشانده شده از برف هایی  یخ زده می باشد که موجب می شود تا چرخ های خودرو به هنگام ترمز بر روی زمین حالت لغزنده به خود گرفته و احتمال چپ کردن خودرو را با خود به همراه داشته باشند.

آسان تر بگویم،  زمانی که شما در فصل های زمستانی بر روی زمینی حرکت می کنید که مملو از بلورهای یخ می باشد،  این امر باعث می‌شود تا  شما به هنگام ترمززدن جهت کاهش سرعت خودرو و یا ایست کامل آن اقدام می کنید ، چرخ های خودرو بر روی یخ سرخورده و احتمال وقوع هر حادثه ای را با خود به همراه داشته باشند که معمولاً احتمال وقوع تصادف در این حالت بسیار بالا می باشد.

آپشنی به نام ترمز خودکار ای بی اس

برای جلوگیری از این امر،  در مکانیزم تولید خودروی مگان مدل ۲۰۰۰،  آپشنی به نام ترمز خودکار ای بی اس بر روی چرخ های خودروی مگان تنظیم شد که در این صورت، به هنگامی که شما بر روی یک سطح یخ زده و یا لغزنده اقدام به ترمز کردن می کنید، ترمز های abs وارد عمل شده ضربات کوبنده بر روی سطح زمین با اعمال فشار وارد می سازند

که این امر مانع از خارج شدن کنترل خودرو از دستان راننده شده و خطرات ناشی از آن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. در این شرایط نیز دیگر نگران تصادف و برخورد با خودروی جلویی خود نیستیم.

با توجه به تعریف‌های ارائه شده،  اهمیت سیستم ترمز ای بی اس abs  به شکل واضحی برای شما عزیزان مشخص شد. پس نیاز است که هر از چندگاهی نسبت به تست این بخش از خودرو،  مخصوصا  در فصل های سرما اقدام نمایید.

برای تعمیر هر یک از بخش‌های نیاز به تعمیر خودروی مگان، حتما به تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان  مراجعه کنید که برای آگاهی از تعمیرگاه های تخصصی مگان در شرق تهران به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید.

خدمات مربوط به تعمیر و تعویض انواع موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی و نیز ۲۰۰۰ سی سی

خدمات مربوط به تعمیر و تعویض انواع موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی و نیز ۲۰۰۰ سی سی
خدمات مربوط به تعمیر و تعویض انواع موتورهای ۱۶۰۰ سی‌سی و نیز ۲۰۰۰ سی سی

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده سیستم فنی خودرو که موجبات حرکت آن را فراهم می سازد، موتور خودرو می باشد.

یکی از بخش های حساس خودروی مگان که باید در نگهداری آن بسیار کوشا بود،  همین بخش موتور می باشد. اگر نکاتی را که به این بخش از خودرو آسیب جدی وارد می‌سازد، رعایت رعایت نکنیم، باعث ایجاد اختلالاتی در این بخش از خودروی مگان می شود که در نهایت اما نیاز به تعویض کلی موتور احساس می‌شود.

هزینه تعویض موتور گیربکس خودروی مگان در مدل های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ بسیار بالا می باشد و توصیه ما به شما عزیزان این است که، تمامی اقداماتی که حتی در اندازه کم باشد ولی به روند کلی موتور آسیب جدی وارد می سازد،  خودداری نمایید.

از مهم ترین عواملی که موتور خودروی مگان آسیب وارد می سازد، می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

از مهم ترین عواملی که موتور خودروی مگان آسیب وارد می سازد، می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:
از مهم ترین عواملی که موتور خودروی مگان آسیب وارد می سازد، می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

1- استفاده از روغن های نامرغوب و یا بسیار کثیف که باعث آسیب رسانی به این بخش از خودرو می شود، چرا که روغن ها تاثیر بسزایی در روند روان  موتورها دارد و در نتیجه استفاده از روغن کثیف و یا تعویض دیر هنگام آن موجب می شود تا عملکرد موتور خودرو  دچار بحران شود.

2- استفاده از روغن کم باعث ایجاد ضعف در عملکرد صحیح موتور خودرو شده و در نتیجه آسیب دیدگی جدی یاتاقان ها و میل لنگ خودرو را با خود به همراه دارند.

تعمیر و نگهداری موتور خودروی مگان

تعمیر و نگهداری موتور خودروی مگان یکی از مهم‌ ترین عملکردهایی است که در نگهداری هرچه به طرح خودروهای  مگان نیاز است که به آن جامه عمل پوشاند. از طرفی این بخش از خودرو،  از حساسیت بسیار بالایی برخوردار میباشد و در نتیجه نیاز است که برای تست و تعمیر آن به مراکز معتبر، تعمیر و نگهداری خودروهای مگان مراجعه کرد.

یکی از این مراکز معتبر تعمیرگاه های تخصصی موجود در شرق تهران می باشد که برای آگاهی بیشتر از نحوه عملکرد آنها و نیز خدماتی که برای مشتریان خود ارائه می دهند،  می توانید به وبسایت ندا بلاگ مراجعه نمایید لیست تمامی تعمیرگاه های خودروی مگان در شرق تهران را از طریق این وب سایت جست و جو کنید..

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر موتور خودرو از حرکت باز ایستد و یا در عملکرد صحیح آن اختلالاتی به وجود بیاید،  کل عملکرد خودرو دچار نقص شده و نیاز به تعمیرات بخش‌های مختلفی از مگان می باشد که تمامی این موارد ذکر شده مستلزم هزینه های هنگفتی می باشد.

تمامی موارد ذکر شده در بخش بالا که جزو خدمات تعمیرگاه های تخصصی تعمیر خودروی مگان در شرق تهران می باشد،  تاثیرگذار در روند کلی خودرو می باشد .

سرویس دهی مداوم تمامی بخش های فنی خودرو

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای داشتن خودروی سالم از لحاظ فنی به جهت برخورداری از خاطر آسوده به هنگام استفاده از خودرو، سرویس دهی مداوم تمامی بخش های فنی خودرو مدت زمان مشخصی در تعمیرگاه های تخصصی نام برده شده در شرق تهران است که می توانید آدرس دقیق و لیست خدمات این تعمیرگاه ها را از وب سایت ندا بلاگ جستجو نمایید و نسبت به  تست سرویس های نامبرده شده خودرو اقدام نمایید تا از متحمل شدن هزینه‌های آسیب دیدگی هر یک از این بخش ها جلوگیری نمایید.

خدمات مربوط به تعمیر و تعویض تسمه دینام خودرو در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

خدمات مربوط به تعمیر و تعویض تسمه دینام خودرو در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰
خدمات مربوط به تعمیر و تعویض تسمه دینام خودرو در هر دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰

تسمه دینام، به طورکلی جزو یکی از بخش های مصرفی خودرو به حساب می آید که طول عمر آن بستگی به نوع رانندگی و نیز

میزان رانندگی در طول مصرف دارد. تسمه تایم درواقع نقشی مؤثر را در عملکرد صحیح دینام، سیستم فرمان هیدرولیک خودرو

و… ایفا می کند و نیز معمولا در صورت مصرف زیاد، به صورت دوره ای نیاز به تعویض خواهد داشت.

در صورت پاره شدن این بخش از خودرو، اختلالاتی در روند حرکت آن به وجود می آید که در این بخش به برخی از این خلل

اشاره می کنیم:

-زمانی که فرمان هیدرولیک خودرو، به هنگام استفاده دارای سفتی خاصی شده و به سختی می توان آن را به طرفین حرکت داد، نشان از این موضوع دارد که تسه تایم خودروی مگان شما پاره شده و نیاز به تعویض حتمی دارد.

زمانی که دینام خودروی شما از مدار اصلی خود خارج شده است

– زمانی که دینام خودروی شما از مدار اصلی خود خارج شده و نیز شارژ باتری متوقف می شود و دیگر نمی توان آن را شارژ کرد.در این زمان است که شما باید سریعا نسبت به تعویض تسمه تایم خودروی خود اقدام نمایید.

-به دلیل اینکه پاره شدن تسمه تایم موجب می شود تا باتری خودروی شما شارژ نشود، در نتیجه به هنگام رانندگی، با خالی شدن باتری خودرو، در ابتدا نورچراغ های خودرو کم رنگ تر می وشد و سپس با مرور زمان و ادامه دادن به رانندگی، به طور کلی موتور خودرو از حرکت باز می ایستد. حال زمان این رسیده که خیلی زود تسمه تایم ماشینتون رو عوض کنید.

-در برخی موارد نیز یکی از نشانه های پاره شدن تسمه تایم خودرو، از کار افتادن کولر خودرو می باشد که هرچند به صورت قطعی نمی توان گفت که دلیل این موضوع، پاره شدن تسمه تایم است، اما در صورت مشاهده این علائمات، حتما برای تست خودرو، به تعمیرگاه های تخصصی تعمیر مگان در شرق تهران مراجعه نمایید و نیز برای آگاهی از لیست این تعمیرگاه ها، کافی است که به وب سایت، ندا بلاگ مراجعه نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که هرگونه پوسیدگی و یا حتی ایجاد ترک بر روی تسمه تایم، نشان از پایان عمراین بخش از خودرو

دارد که پیشنهاد می شود سریعا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید تا از خطرات ناشی از آن جلوگیری کنید.

دو ویژگی اصلی که نشان دهنده خرابی تسمه تایم است

دو ویژگی اصلی وجود دارد که نشان دهنده خرابی تسمه تایم بوده و با مشاهده آن، بلافاصله باید اقدام به تعویض آن کرد.

این دو ویژگی به ترتیب زیر می باشند:

به اتمام رسیدن عمر تسمه:

به اتمام رسیدن عمر تسمه:
به اتمام رسیدن عمر تسمه:

زمانی که عمر تسمه رو به پایان است، باید به فاصله نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

برای تشخیص این موضوع که آیا تسمه سالم است یا خیر؟ کافی است که به سراغ کاپوت جلویی مگان بروید و نیز با بررسی

تسمه تایم، موضوع سالم و یا به اتمام رسیدن عمر آن را مورد بررسی قراردهید. هیچ نگران نباشید، این کار بسیار ساده است و نیاز به کارشناسی فنی خاصی نمی باشد. اگر برروی قسمت داخلی تیمه، خطوط شکننده ای را مشاهده می کنید که نشان از ترک خوردگی آن دارد، پس نیاز است که دست به جیب شده و تسمه تایم خودروی خود را تعویض کنید.

پاره شدن تسمه تایم:

پاره شدن تسمه تایم:
پاره شدن تسمه تایم:

یکی از عمده ترین و مهم ترین دلایل نیاز به تعویض تسمه تایم، ایجاد پارگی برروی تسمه

می باشد که در صورت بروز این مشکل، دیگرکارایی لازم را نخواهد داشت. اما دلیل اینکه تسمه پاره می شود چیست؟

خب جواب این سوال اینجاست…زمانی که شما در حال رانندگی طولانی مدت هستید، موتور ماشین گرم شده و در نتیجه

موجبات گرم شدن تسمه تایم را نیز فراهم می کند. گرم شدن تسمه باعث می شود تا تغییر شکل و نیز تغییر حالت دهد

و به همین جهت نیزدرطول رانندگی دراز مدت، امکان آسیب دیدگی این بخش از خودرو بسیار زیاد می باشد.

دلیل آسیب پذیر بودن این بخش نیز، نامرغوب بودن جنس تسمه می باشد . به هنگام رانندگی اگر هر یک از علائم

نام برده شده در بخش بالا را مشاهده کردید، فورا نسبت به تعویض این قطعه در تعمیرگاه های تخصصی تعمیر مگان در

شرق تهران اقدام نمایید.

تمامی خدمات مربوط به تعویض ایربگ خودرو

تمامی خدمات مربوط به تعویض ایربگ خودرو
تمامی خدمات مربوط به تعویض ایربگ خودرو

یکی از مهم ترین بخش های فنی خودروی مگان، مربوط به بخش ایربگ آن می باشد.airbag واژه ی لاتینی به معنی

کیسه هوا می باشد که در بخش جلویی سرنشین های جلوی خودرو به کار گرفته شده است. این سیستم، شامل کیسه هوایی

می باشد که به هنگام تصادف کردن خودرو و یا برخورد ناگهانی با یک جسم سنگینی همچون سنگ، ایربگ خودرو فعال شده

و به یک باره از داخل محفظه به بیرون می آید تا از آسیب رسانی جدی به سرنشین جلوگیری شود. در صورتی که چراغ ایربگ

خودروی شما روشن شد، نیاز است که به تعمیرگاه تخصصی خودروی مگان در شرق تهران و… مراجعه نمایید و جهت تعمیر آن

سریعا اقدام نمایید، چرا که این مسئله با ان افراد سر و کار دارد و نیز برای جلوگیری از خطرات احتمالی نیاز است که هر از چند

گاهی برای چک کردن این قسمت از خودروی مگان، به سرویس کار تخصصی مراجعه نمایید.

برای دریافت لیست تعمیرگاه های تخصصی خودروی مگان در شرق تهران به وب سایت ندابلاگ مراجعه کنید.

خدمات مربوط به تعویض لنت های خراب چرخ‌های خودروی مگان

خدمات مربوط به تعویض لنت های خراب چرخ‌های خودروی مگان
خدمات مربوط به تعویض لنت های خراب چرخ‌های خودروی مگان

همانطور که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره شد، وظیفه ی صفحه کلاچ انتقال نیروی موتور به چرخ ها می باشد که

به این وسیله، موجبات حرکت خودرو به سمت جلو را فراهم می آورد.

از جمله بخش های مهم قسمت فنی خودروی مگان، استفاده از لنت ترمز می باشد که نقش بسیار مهمی در سیستم

ترمزخودروایفا می کند. به عبارتی دیگر، زمانی که شما برای ترمز گرفتن پای خود را برروی پدال ترمز می گذارید، به این

ترتیب این لنت های ترمز هستند که وارد عمل شده و به صفحه ی کلاچ خودرو می چسبند و به این ترتیب از سرعت و

شتاب خودرو کاسته و موجبات توقف چرخ ها را فراهم می آورند.

حال برایتان این سوال پیش می آید که چرا باید نسبت به تعویض لنت ترمز اقدام نماییم؟

اگر از زمان تعویض این لنت ها گذشته باشد، چه مشکلاتی برای سیستم عملکردی خودرو پیش می آید؟

زمانی که چراغ هشدار برای لنت ترمز روشن می شود، باید این هشدار را جدی گرفته و برای تعویض آن هرچه سریع تر

اقدام نماییم . زمانی که ترمز می کنید، طبق مطالب بالا فرآیندی طی می شود که در اثر تماسی که لنت ترمز با صفحه کلاچ

خودرو دارد، امکان خورندگی آن زیاد بوده و نیاز است که برای بررسی سلامت آن، هرچند مدت یک بار، برای سرویس

خودروی خود به تعمیرگاه تخصصی مگان در شرق تهران مراجعه نمایید که آدرس آن را می توانید از سایت ندا بلاگ

جست و جو نمایید.

چه عواملی باعث روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز می شود؟

چه عواملی باعث روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز می شود؟
چه عواملی باعث روشن شدن چراغ هشدار لنت ترمز می شود؟

1-زمانی که لنت ترمز خودروی شما تمام شود، چراغ هشدار برای تعویض آن روشن می شود و در این موقعیت نیاز

است که سریعا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

2-اگر سیم لنت ترمز  چرخ های خودرو، قطع شده باشد به طور اتوماتیک پیامی به بخش EUA خودرو ارسال می شود که

موجب روشن شدن چراغ لنت ترمز شده و در نتیجه نیاز است که هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

3-اگر روغن ترمز تمام شده باشد و یا میزان آن به طور غیر طبیعی در حال کاهش باشد، نشان دهنده ی این موضوع است

که روغن موتور خودرو نشتی دارد و از این جهت در عملکرد صحیح لنت ترمز اختلال وارد کرده و به همین جهت نیز

چراغ هشدار لنت ترمز روشن شده است.

در این مقاله شما را با خودرو مگان آشنا کردیم

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با خودروی مگان بیشتر آشنا کنیم و برای تمام کسانی که قصد خرید این خودرو را

دارند، مطالب مهمی را در مورد بخش فنی و نیز کلیت خودرو ارائه کنیم.

نکات مهمی در رابطه با نگهداری خودرو مگان بیان شد

نکات مهمی را که باید در نگه داری از این خودرو به آن ها توجه ویژگی ای داشته باشید به صورت مفصل توضیح

داده شد و نیز تمامی مشکلات فنی که ممکن است در هر دومدل از این خودرو برایتان پیش آید را برایتان عنوان کرده و

توصیه هایی را به صورت کامل و واضح به ارمغان آوردیم. امید است که با خواندن این مقاله قادر باشید به راحتی ،مشکلات

موجود در سیستم فنی خودروی مگان را تشخصی داده و برای تعمیر و یا سرویس آن بخش، به مراکز معرفی شده مراجعه نمایید.

تعمیرگاه های تخصصی تعمیر مگان در شرق تهران بسیار هستند و توصیه می شود که برای سرویس خودروی مگان

خود و نیز انجام هرگونه تعمیر و یا تعویض قطعه، حتما به این مراکز مراجعه کنید که آدرس هر یک از این مراکز را

می توانید از وب سایت ندا بلاگ جست و جو کرده و سپس مراجعه نمایید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *