بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران

بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران

آیا شما نیز به دنبال بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران می‌ گردید؟ ما می ‌توانیم با بهترین تعمیرکاران کیا در این راستا به شما کمک کنیم تا بتوانید برای برطرف کردن تمامی مشکلات کولر خودروی خود موفق باشید. در کمترین زمان ممکن تعمیرکار کولر خودروی کیا می ‌تواند برای شما بهترین خدمات را ارائه دهد.

همان ‌طور که می ‌دانید با آمدن روزهای گرم و فصل تابستان یکی از مواردی که در خودرو ها کاربرد بسیار زیادی دارد، سیستم‌ های کولر خودرو می باشد.

مشغله‌ های فکری در زمان استفاده از کولر

مشغله‌ های فکری در زمان استفاده از کولر
مشغله‌ های فکری در زمان استفاده از کولر

اغلب رانندگان از مشغله‌ های فکری در زمان استفاده از کولر خود رنج می ‌برند و نگران این موضوع هستند که آیا عملکرد کولر خودروی آن‌ ها به درستی می باشد، یا خیر و شاید ممکن است، سرمای تولید شده از آن استاندارد نباشد.

در برخی موارد مشغله این افراد سبب می‌ شود که دنبال راهکار مناسب و بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران باشند تا از این جهت بتوانند تعمیر کولر خود را به دست او بسپارند و با خیالی آسوده در فصل گرما و تابستان از کولر ماشین خود لذت ببرند.

حتماً اطلاع کاملی از محصولات شرکت کره‌ای کیا دارید. این محصولات در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و افراد زیادی از خودرو های کیا اسپورتیج، کیا سورنتو، کیا اپتیوم، کیا کارنیوال، کیا سراتو و غیره استفاده می کنند.

تمامی این مدل های کیا نیازمند تعمیرکار کار بلد و با تجربه‌ای می باشند که بتواند به تجهیزات روز دنیا دسترسی داشته باشد و خدمات قابل ‌توجهی برای افرادی که از ماشین ‌های کیا استفاده می‌ کنند، به همراه داشته باشد.

مطمئناً رانندگان همیشه با این سوالات مواجه می شوند که چرا کولر ماشین خراب است؟ چرا کولر ماشین باد گرم به همراه دارد؟ چرا کولر ماشین نمی ‌تواند سرمای زیادی داشته باشد؟ دلیل این‌که کولر ماشین قطع و وصل می شود، چیست؟

اگر شما نیز در رابطه با کولر ماشین خود مشکل دارید و به دنبال بهترین تعمیرکار کیا در تهران می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید تشخیص دهید، بهترین تعمیرکار چه ویژگی ‌هایی دارد.

سوالاتی که در ادامه این مطلب درباره بهترین تعمیرکار کولر کیا قرار است، به آن‌ ها پاسخ دهیم، شامل موارد زیر می شود:

  1. آیا با برند خودرو سازی کیا آشنایی دارید؟
  2. توصیه تعمیرکار کولر کیا در تهران چیست؟
  3. ویژگی های تعمیرکار پنل کولر کیا شامل چه مواردی می باشد؟
  4. تهویه مطبوع چیست؟
  5. دلایل خرابی کولر کیا در چیست؟
  6. علائم خرابی کولر خودروی کیا کدام موارد می باشند؟
  7. چرا باد کولر ماشین گرم است؟
  8. علت کار نکردن کمپرسور کولر خودرو چیست؟
  9. علت کم شدن پرتاب باد کولر ماشین چیست؟
  10. ویژگی‌های بهترین تعمیرکار کولر کیا چه مواردی می باشند؟
  11. حرف آخر

معرفی برند خودرو سازی کیا

معرفی برند خودرو سازی کیا
معرفی برند خودرو سازی کیا

کیا موتورز از بزرگ‌ ترین تولید کننده های خودرو در کره جنوبی می باشد و تأسیس آن 1944 بوده است. شرکت کیا اولین ساخت خود را به واسطه ساخت دستی تیوب های استیل و قطعات دوچرخه آغاز کرد. نام اصلی این شرکت که کیونگ سونگ بود در سال 1952 به صنایع کیا تغییر داده شد و برند کیا از سال1۹۵۷ توانست آغاز به فعالیت در راستای موتورسیکلت ‌های کوچک تحت لیسانس هوندا را داشته باشد.

برند کیا در سال 1۹۷۵ با شرکت مزدا قرارداد همکاری بست و سپس بعد از آن تاریخ شروع به تولید خودرو های دیگر کرد. هنگامی که توسعه بازار خودرو به واسطه کیا آغاز شد، صادرات خودرو نیز وسعت گرفت و این کمپانی حدوداً ۹۵ هزار خودرو در سال به فروش می ‌رساند و ۱ سال بعد از این اتفاق شروع به ساخت خودرو های خارجی مانند پژو ۶۰۴ فیات ۱۳۲ کرد.

قرارداد همکاری با فورد

سپس شرکت کیا یک قرارداد همکاری با فورد بست و شروع به تولید خودرو هایی مانند مزدا کرد، سپس کیا پراید که بر اساس مزدا ۱۲۱ طراحی شده بود، تولید و عرضه شد. کیا نیز در ایران به یک برند خودروی جا افتاده مبدل شد و سال ‌ها قبل هنگامی که لیسانس تولید کیا پراید به سایپا و بازار ایران واگذار شد، ساخت آن وسعت گرفت.

این محصولات امروزه به واسطه خودرو سازی ها و در نمایندگی ‌های کیا در ایران به فروش می‌ رسند، البته برخی دیگر از مدل‌ های خودرو های کیا مانند:

کیا سراتو در داخل کشور به واسطه خودرو سازی سایپا عرضه و تولید می‌گردند. اگر بخواهیم درحال حاضر محصولات خودرو سازی کیا در ایران را نام ببریم، می‌ توان کیا سورنتو کیا اپتیوم، کیا اسپورتیج،کیا محاوره‌ای و کیا سراتو را از آن ‌ها دانست.

خودرو سازی کیا با خودرو های هیوندا دارای پلتفرم ‌های مشترک می باشد و در این ۲ دهه توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد. سیاست این خودرو سازی‌ ها این است که افراد خودرو هایی که در تردد خیابان ها می بینند را استفاده کنند. خودرو های کیا دارای متریال مناسبی نسبت به خودرو های ژاپنی می باشند.

به همین سبب است که برای نگهداری و سرویس آن حساسیت بیشتری باید به خرج داد و از تعمیرکار حرفه ای کمک گرفت. موتور های خودرو های کیا بسیار حساس هستند و اگر مشکلی برای آن پیش بیاید فقط یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای کیا می ‌تواند برای برطرف کردن آن تلاش کند.

توصیه تعمیرکار کولر کیا در تهران

توصیه تعمیرکار کولر کیا در تهران
توصیه تعمیرکار کولر کیا در تهران

عموماً اکثر تعمیرکاران حرفه‌ای تخصص کافی در این زمینه دارند و به افراد پیشنهاد می کنند که بهتر است، حتی در فصل زمستان نیز برای زمان بسیار کمی هم که شده کولر خودروی خود را استفاده کنند.

دلیل این‌که تعمیرکاران این پیشنهاد را می دهند، این است که مخلوط کردن گاز با روغن مخصوص کولر باعث می شود که از فاسد شدن آن جلوگیری شود و هنگامی‌که شما در زمستان از کولر ماشین استفاده می‌کنید، لوله ‌ها و قطعات سیستم روغن کاری می ‌شوند.

در همین راستا بهتر است، بدانید رعایت این موضوع باعث می شود که احتمال نشت گاز و به وجود آمدن خشکی در واشرها کمتر شود.

البته یکی دیگر از پیشنهاداتی که تعمیرکاران کولر کیا در تهران به افراد می ‌دهند، این است که در فصل سرما نیز از کولر استفاده کنند، اما کمتر کسی به این مسئله دقت می‌کند و اغلب در فصل زمستان مالکان تمرکز بیشتری بر روی بخاری ماشین تا کولر دارند و تقریباً کولر را به فراموشی می‌سپارند.

لازمه فصل تابستان

در هر صورت اگر فرد در فصل زمستان از کولر استفاده کرده باشد و یا آن را مورد استفاده قرار نداده باشد، با فرارسیدن فصل تابستان نیاز است که سرویس کولر ماشین کیای خود را انجام دهد، اما ممکن است، در برخی موارد مشکلاتی در کمپرسور کولر باشد و سبب هزینه ‌های بسیار بالایی برای مالکان خودرو شود.

در برخی موارد نیز امکان دارد، با تجدید گاز بتوان بار دیگر سیستم کولر ماشین کیا را راه ‌اندازی و تعمیر کرد. تعمیرکاران با تخصص‌ های حرفه ‌ای خود می ‌توانند کمک بسیاری در این راستا برای مالکان خودرو باشند.

تعمیرکار پنل کولر کیا

تعمیرکار پنل کولر کیا
تعمیرکار پنل کولر کیا

سیستم‌ های کولر در خودرو ها دارای آپشن‌ های متعدد استانداردی می ‌باشد. این آپشن ها در همه ماشین ‌های وارداتی وجود دارند. بعضی از ماشین ‌های برند کیا دارای کولر دستی می باشند.

یعنی می توانند تنظیم دما و درجه کم و زیاد را به واسطه شاسی چرخشی انجام دهند، اما برخی دیگر از این کولر ها در ماشین‌ ها به صورت دیجیتالی هستند که تنظیم درجه و دمای آن ‌ها به واسطه دکمه صورت می گیرد و اطلاعات درجه و دما بر روی نمایشگر نشان داده می شود.

برخی دیگر از کولر های خودروی کیا با آپشن کولر دیجیتال سرنشین‌ های جلو می توانند تنظیم دما و درجه بالا را به سمت دلخواه خود داشته باشند.

تهویه مطبوع چیست؟

در برخی موارد عملیاتی بر روی هوای درون ماشین رخ داده می‌ شود تا بتواند شرایط مناسبی را برای نشستن، نفس کشیدن داشته باشد و آن محیط را بهداشتی کند. به همین سبب این کار باعث می شود تا شرایط مناسبی در فضای ماشین حاکم باشد و به صورت اتوماتیک این شرایط ثابت باقی بماند و یا تغییر کند.

تهویه مطبوع می‌ تواند در راستای تهویه فضای داخلی ماشین مناسب باشد و از تاسیسات مهندسی مکانیک پیشی بگیرد. برای این‌که این سیستم عملکرد و کاربرد بالاتری داشته باشد، دارای تنوع بسیار زیادی است که در سیستم ‌های مختلف موجود می باشند.

تا اینجا با مبحث تهویه مطبوع چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران با ما همراه باشید.

دلایل خرابی کولر کیا

دلایل خرابی کولر کیا
دلایل خرابی کولر کیا

کولر های اتومبیل چندین تکه جدا از یکدیگر هستند که مانند اسپلیت های خانگی عملکرد دارند. تفاوت اصلی که این کولرها با اسپیلت های خانگی دارند، این است که این کولر ها به واسطه یک کمپرسور کولر در اتومبیل با استفاده از چرخش موتور کارایی دارند. در برخی موارد ممکن است، هنگامی که کولر را روشن می‌کنیم سرمای مورد نیاز را برای ما به همراه نداشته باشد.

به همین جهت خنک نکردن کولر ممکن است، دلایل متفاوتی داشته باشد که در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با دلایل و مشکلات کولر ماشین کیا صحبت کنیم تا با استفاده از آن بتوانید از تعمیرکار متخصص و با مهارتی که در این زمینه تخصص کافی داشته باشد، کمک بگیرید.

تا اینجا با مبحث دلایل خرابی کولر کیا آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران با ما همراه باشید.

رانندگی پر گاز یعنی تخت گاز و دور موتور بالا

یکی از مهم ‌ترین دلایلی که باعث گرم شدن باد کولر در ماشین کیا می ‌شود، تخت گاز یا پر گاز می باشد. به طور کلی همه خودرو ها دارای مکانیزمی می باشند که باعث می شود، وقتی که پدال گاز را تا انتها فشار می دهید، کولر قطع شود.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است، بدانید رانندگی با موتور دور سرعت بالا فقط به معنی این نیست که دور موتور در محدوده لاین شما بالاتر برود. اغلب رانندگان ممکن است، استفاده از دنده ‌های سبک‌ تر را ترجیح بدهند. به همین جهت شتاب و قدرت اتومبیل کمتر می شود و در دنده‌ های سبک راننده مجبور می شود که پدال گاز را تا آخر فشار دهد، در عین ‌حال باعث می‌شود که عملکرد کولر در این لحظات متوقف شود.

روشن کردن کولر بلافاصله بعد از استارت زدن

برخی از تحقیقات نشان داده که اجزایی که در داخل کابین خودرو قرار دارند، مانند صندلی ‌ها، روکش‌ ها، درها، داشبرد و دیگر قطعات خودرو هنگامی که در اثر تابش نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرند، سبب به وجود آمدن گاز های سمی و سرطان ‌زا می شوند و می‌ توانند بوی بدی نیز از خود تولید کنند.

حتماً دقت کرده‌اید، هنگامی‌که در فصل گرما به داخل خودرو سوار می شوید، به دلیل این‌که خودرو در زیر اشعه مستقیم آفتاب بوده است، بویی آزاردهنده از ماشین به مشام شما می ‌رسد.

بهتر است، بدانید این بو به دلیل وجود گازهای سمی است که در درون ماشین وجود دارند و نیاز است که قبل از روشن کردن کولر حتماً پنجره‌ های ماشین را باز کنید، سپس کولر را روشن کنیم. اگر بخواهید علت اصلی این بو را بدانید باید بگوییم این گاز ناشی از ماده ی بنزین می باشد و هنگامی که گرما بیشتر می ‌شود، بیشتر تولید می‌گردد و خطرناک می باشد.

علائم خرابی کولر خودروی کیا

علائم خرابی کولر خودروی کیا
علائم خرابی کولر خودروی کیا

برخی از علائم ممکن است، نشان ‌دهنده خرابی کولر ماشین باشند، این علائم عبارت‌اند از:

صدای زیاد کولر خودرو

در برخی موارد ممکن است، سیستم کولر سر و صداهای زیادی از خود تولید کند. ممکن است، به دلیل شل شدن تسمه کمپرسور و عدم جای‌گذاری درست آن در محل مورد نظر این صداها تولید شود و سبب صداهای آزار دهنده ای در کولر خودرو می شود.

تعمیرکار حرفه ای و با تخصص می ‌تواند با سفت کردن تسمه و پیچ ‌های اتصال کمپرسور در برطرف کردن این صدا کوشا باشد. در برخی موارد نیز خالی شدن گاز کولر نیز ممکن است، سبب به وجود آمدن سر و صدا شود.

بهتر است، بدانید تعمیرکار کولر کیا می ‌تواند با شارژ گاز کولر گازی در بر طرف کردن سر و صدای کولر به شما کمک بسیاری کند.

بوی نامطبوع کولر خودرو

در برخی موارد ممکن است، هنگامی که کولر را روشن می‌کنید، از خروجی اپراتور آن طعم و بوی خاصی خارج شود. در برخی موارد دلیل خروج این بوی بد، تجمع ذرات ریز و وجود جلبک‌ها و کثیفی بر روی پره‌ های اوپراتور می باشد و باعث می شود، به همراه باد کولر بوی نامطبوعی در کابین خودرو انتشار داده شود.

تعمیرکار کولر می‌ تواند با تمیز کردن پره های اپراتور نیز در برطرف نمودن این مشکل کوشا باشد. ، البته در برخی موارد با مسدود شدن لوله ‌های تخلیه آب اپراتور نیز ممکن است، بوی نامطبوعی به وجود بیاید.

چرا باد کولر ماشین گرم است؟

چرا باد کولر ماشین گرم است؟
چرا باد کولر ماشین گرم است؟

عوامل متعددی ممکن است، سبب شوند، بادی که از کولر حاصل می شود، گرم باشد. در ادامه این بخش قصد داریم در رابطه با این عوامل و علت گرم شدن باد کولر برای شما صحبت کنیم و تا بدانید که تعمیرکار کولر کیا می ‌تواند به سادگی این مشکل را نیز برطرف کند.

نشتی گاز کولر

از متداول ‌ترین مشکلاتی که ممکن است، در رابطه با خرابی کولر نقش مهمی داشته باشد، نشتی گاز کولر می باشد. به طور کلی اصولی‌ترین علتی که باعث می شود، کولر خودرو و خنک کردن ماشین را متوقف کند و سرمای خود را کم‌کم از دست بدهد، نشتی در سیستم آن می‌باشد.

در برخی موارد ممکن است، طی یک دوره ۲ هفته‌ای به‌آرامی مایع خنک‌کننده‌ای که در مخزن وجود دارد، را از دست بدهد.

به همین جهت نیاز است که شما به واسطه یک تعمیرکار خوب و حرفه‌ای کولر کیا تست نشتی را داشته باشید و از محلول‌ های مخصوص برطرف کردن نشتی استفاده کنید. به واسطه تشخیص تعمیرکار می‌توانید این عملکرد را به همراه داشته باشید.

ماده خنک‌کننده‌ای که در مخزن کولر

حتماً می‌ دانید ماده خنک‌کننده‌ای که در کولر وجود دارد، اگر کمتر از حد معمول باشد، سبب می‌شود که باد گرم از کولر حاصل شود. ماده خنک‌کننده‌ای که در مخزن کولر وجود دارد، می ‌تواند گرمای اضافی که داخل محیط وجود دارد، را از بین ببرد و باد خنک از کولر نشأت بگیرد.

از این رو اگر این ماده به حد لازم در مخزن وجود نداشته باشد، سیستم خنک کننده ماشین نمی‌تواند گرمای موجود در فضا را از بین ببرد. به همین جهت گرما در کولر باقی می‌ماند و هنگامی‌که کولر را روشن می‌کنید این گرما به فضای بیرون خارج می شود.

بهتر است، بدانید نیاز نیست که ماده در درون کولر پر شود، به دلیل این‌که هیچ‌گونه راه خروجی برای این ماده وجود ندارد و قابلیت تبخیر شدن نیز ندارد. مگر این‌که یک نشتی در مخزن کولر به وجود آمده باشد که سبب از بین رفتن این مایع گردد.

به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از تعمیرکار کولر کیا بتوانید در برطرف کردن نشتی مخزن کولر خود کوشا باشید. فعالیت ‌هایی که تعمیرکار کولر کیا در زمینه تخصصی خود دارد، می‌تواند کمک به سزایی برای شما در رفع مشکل باشد.

برطرف کردن مشکل خنک نکردن کولر خودرو

برطرف کردن مشکل خنک نکردن کولر خودرو
برطرف کردن مشکل خنک نکردن کولر خودرو

هنگامی‌که تعمیرکار کولر کیا به جهت برطرف نمودن این مشکل ماشین شما را چک می‌کند، باید به دنبال نشتی و سوراخ موجودی که باعث شده مایع کولر از آن خارج شود، بگردد.

امکان دارد، اگر این ماده از مخزن اصلی خود خروج پیدا کرده است، به سمت بخاری ماشین پیش برود، سپس ممکن است، به سمت کمپرسور برسد و به دلیل این‌که فشار بالایی در کمپرسور حاکم است، به مایع تبدیل شود و این مایع خنک کننده قبل از این‌که تبخیر شود، تبدیل به یک ماده گرما زا می شود.

همان ‌طور که ذکر کردیم، ماده خنک‌کننده بدون فشار توانایی تولید گرما را دارد. یعنی هنگامی که فشار هوا کمتر شود، تبدیل می‌شود و به همین سبب باعث می شود که سوراخی که درون کولر ماشین ایجاد شده است، فشار هوا را کم می‌کند و این مایع فوراً به گاز تبدیل می‌گردد.

پس در این راستا حتماً نیاز است که با واسطه یک تعمیرکار حرفه‌ای جای نشت و سوراخی را در کولر پیدا کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

این سوراخ و نشتی ممکن است، در محل اتصال قسمت بخاری یا کمپرسور وجود داشته باشد. تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص قابلیت شناسائی این نشتی را دارد و فوراً می‌ تواند محل سوراخ را پیدا کرده و درصدد تعمیر آن برآید.

خرابی شیر انبساط کولر

شیر انبساطی که در کولر های ماشین تعبیه شده است، می تواند مایع خنک کننده را از درون کمپرسور گرفته و باعث شود، مایع قبل از این‌که به گاز تبدیل شود، خنک بماند. یک دستگاه بسیار کوچک در قسمت رادیاتور وجود دارد که ۲ فن خنک کننده دارد و می‌تواند گرما را از مایع خنک‌کننده دریافت کند.

در برخی موارد ممکن است، ۲ علت سبب به وجود آمدن باد گرم شوند. اولین علت این است که ممکن است، مسدودیتی در مسیر وجود داشته باشد. ممکن است، هر چه قدر این مسدودیت کوچک باشد، ممکن است، مشکلاتی برای به وجود آمدن باد گرم ایجاد کند.

دلیل بعدی که می ‌تواند باعث به وجود آمدن باد گرم شود، شکستگی این دستگاه می باشد. ممکن است، در لوله‌های چگالنده شکستگی ایجاد شده باشد که تعمیرکار می ‌تواند با تخصص‌ های کافی و مهارت خوب در برطرف نمودن این مشکل تلاش کند و می ‌تواند چگالنده‌ی آن را تعویض کند و سبب بهبود کولر کیا گردد.

خرابی کمپرسور کولر خودرو

حتماً می ‌دانید که عامل به کار افتادن کولر لوله ‌های درون کولر کمپرسور می باشد. به طور کلی بدون کمپرسور نمی ‌توان از کولر استفاده مفید کرد.

مهم‌ ترین قطعه در سیستم خنک‌کننده انواع ماشین ‌های کیا کمپرسور می باشد که می‌ تواند قلب کولر نام‌گذاری شود. کمپرسور دارای اجزای پیچیده می باشد که نیاز است، برای برطرف نمودن مشکلات آن تعمیرکار متخصصی در نظر گرفته شود.

ممکن است، در برخی موارد کمپرسور دچار مشکلاتی شود و از کار بیفتد. در برخی موارد نیز ممکن است، ضعیف شدن و یا افت فشار داشته باشد و سبب قطع و وصل شدن کولر گردد. بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران می ‌تواند با برطرف نمودن این مشکل، مجدداً فعالیت کولر را برای شما به ‌همراه داشته باشد.

علائم خرابی کمپرسور کولر خودرو

از مهم‌ترین دلایلی که می ‌تواند برای خراب شدن کمپرسور تاثیر داشته باشد، صدای کمپرسور کولر ماشین می باشد.قصد داریم برای شما علت‌هایی که ممکن است، صدای کمپرسور کولر ماشین بیشتر شود، را ذکر کنیم.

شل شدن کپسول در جای خود

در برخی موارد ممکن است، اتصالات کمپرسور کولر شل شده باشند و این قطعه در جای خود فیکس نشده باشد. به همین دلیل هنگامی که کولر روشن می شود، کمپرسور می‌لرزد و باعث به وجود آمدن صدای بلندی می شود.

نشت کردن روغن در کمپرسور

ممکن است، روغن کمپرسور نشت کند. به همین سبب این دلیل موجب می شود، هنگامی که کولر روشن می شود، صدای غیر طبیعی و بلندی از کمپرسور شنیده شود. در این باره نیاز است که حتماً تعمیرکار کولر کیا با تخصص و مهارت کافی اقدام به تعمیر و یا تعویض کمپرسور کند.

خاموش شدن بی دلیل کولر

در برخی موارد خاموش شدن بدون علت مربوط به خازن کمپرسور می باشد. ممکن است، خازن کمپرسور خراب و یا سوخته باشد که نیاز است، به واسطه تعمیرکار کولر کیان تعویض گردد و این مشکل برطرف شود.

داغ شدن کمپرسور کولر

در برخی موارد ممکن است، کمپرسور کولر نیم سوز شود، یا بسوزد. اگر از این قطعه بوی نامطبوعی به مشام شما رسید، باید فوراً به تعمیرکار کولر کیا مراجعه کرده تا دراسرع وقت اقدام به تعویض سیم پیچی آن کند. در برخی موارد نیز تعمیرکار کولر کیا تشخیص می‌دهد که کمپرسور را به کل عوض کند.

علت کار نکردن کمپرسور کولر خودرو

علت کار نکردن کمپرسور کولر خودرو
علت کار نکردن کمپرسور کولر خودرو

در مطالب بالا ذکر کردیم که علت خرابی کمپرسور چه می باشد، حال نیاز است، بدانید که در برخی موارد ممکن است، کمپرسور کار نکند و دلایل متفاوتی داشته باشد. یکی از راه‌ هایی که سبب می‌شود که از خراب شدن کمپرسور جلوگیری شود، این است که در ماه حدود ۱۰ تا 15 دقیقه کولر ماشین خود را روشن کنید و توجهی به هوای بیرون نداشته باشید.

عوامل کار نکردن کمپرس خودرو عبارت‌اند از:

عوامل کار نکردن کمپرس خودرو عبارت‌اند از:
عوامل کار نکردن کمپرس خودرو عبارت‌اند از:

فرسودگی باتری خودرو

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در رابطه با کمپرسور کولر تاثیرگذار باشد، سیستم برق می باشد و سبب می‌شود هنگامی‌که باتری خودرو فرسوده می باشد، کمپرسور کولر ماشین نیز با مشکلاتی مواجعه می شود و قطعات آن به درستی کار نمی کنند.

برای این‌که بتوانید از آسیب ‌رساندن به کمپرسور و خودروی خود جلوگیری کنید، نیاز است که حتماً به واسطه یک تعمیرکار باطری خودروی خود را عوض کنید.

خرابی ترموستات داخل اتاق

حتماً می ‌دانید که همه اتومبیل ‌ها دارای ترموستات کولر در درون اتاق می باشند. ترموستات ها قابلیت اتوماتیک دارند و در ۲ سمت اتاق تعبیه می شوند.

یکی بر روی اپراتور و دیگری در قسمت پشتی داشتبرد جاسازی می شود. هنگامی که دمای کمپرسور به صفر می‌رسد، ترموستات وظیفه دارد که کمپرسور را قطع کند. این عملیات برای این‌که از یخ زدن اپراتور پیشگیری شود، طراحی و تعبیه شده است.

زمانی که ترموستات با مشکل رو به رو می شود، احتمال دارد، زیاد از حد کمپرسور یخ زدگی داشته باشد و نتواند در زمان ممکن کمپرسور قطع کند.

از این رو درصورتی این‌که قطع شدن زودتر اتفاق بیافتد، بادی که از کولر ماشین خروج پیدا می کند به اندازه کافی سرد نمی‌باشد و به ‌همین جهت در این نکته نیز تعمیرکار کولر کیا می‌تواند مفید واقع شود.

شکستن فن‌ های خنک‌کننده

در مطالب بالا ذکر کنیم که چگالنده ای که در قسمت جلو دارای ۲ فن خنک‌کننده می ‌باشد؛ می‌تواند گرما را از مایع کولر دریافت کند و هنگامی‌که این فن ها آسیب دیده باشند و شکسته شده باشند، توانایی این‌که بتواند گرما را از مایع خنک‌کننده کولر ماشین بگیرند، ندارند.

به همین جهت گرمای بیشتری به داخل کابین وارد می‌شود. در برخی موارد تحمل کردن گرمای بیرون از کابین، راحت‌تر از این است که از چگالنده‌ی شکسته شده استفاده کنیم.

فن ها در ماشین‌های مدرن جزو اجزای ضروری ضروری و مهم نمی‌باشند و در برخی موارد امکان دارد که به سادگی خراب شوند. از مهم‌ ترین مواردی که می ‌توان برای برطرف نمودن این مشکل عنوان کرد این است که تعمیرکار کولر کیا اقدام به تعویض فن‌های خنک‌کننده کند.

شل بودن تسمه کولر

یک دلیل بسیار ساده که می‌تواند سبب شود، کولر ماشین خنک خنک سرمایه موجود را نداشته باشد، شل بودن تسمه های کولر می باشد، این مسئله بسیار ساده و پیش‌پا افتاده می‌باشد

و در برخی اوقات ممکن است، این شل بودن از چشم رانندگان پنهان شود و به آن توجهی نداشته باشند، به همین سبب تعمیرکار حرفه‌ای و با تخصص کولر کیا می‌تواند درصدد تعویض تسمه برآید و تسمه را به صورت دستی تنظیم کند.

مشکلات الکتریکی:

حتماً می‌دانید که اجزای متفاوت ماشین برای این‌که بتوانند به کار خود ادامه دهند، نیاز است که الکتریسیته داشته باشند و در برخی موارد ممکن است، به برق کافی از ماشین برای آن‌ها تامین نگردد و مشکلات الکتریکی در آن‌ها به وجود بیاید، به همین سبب تعمیرکار با تخصص کولر کیا می‌تواند در راستای برطرف نمودن این مشکل موفق باشد.

علت کم شدن پرتاب باد کولر ماشین

علت کم شدن پرتاب باد کولر ماشین
علت کم شدن پرتاب باد کولر ماشین

سلامت اجزای تشکیل دهنده کولر خودرو

نیاز است که تعمیرکار حرفه‌ای و با مهارت کولر کیا تمامی اجزای تشکیل‌دهنده کولر خودرو را چک کنند تا اگر این اجزاء به ‌درستی کار نمی‌کنند، بتواند عملکرد مناسبی برای آن‌ها در نظر بگیرد.

هنگامی که باد کولر کم می شود و گرمای کمتری دارد، تمامی این مشکلات مربوط به اجزای تشکیل‌دهنده کولر می باشند و باعث می شوند، میزان خنکی و کیفیت آن افت پیدا کند.

در اغلب موارد کم شدن باد ماشین در رابطه با همین موضوع می باشد. هنگامی‌که تمامی اجزای کولر سالم و بدون مشکل باشند، کولر بدون هیچ مشکلی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ویژگی‌های بهترین تعمیرکار کولر کیا

ویژگی‌های بهترین تعمیرکار کولر کیا
ویژگی‌های بهترین تعمیرکار کولر کیا

در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با ویژگی‌های بهترین تعمیرکار کولر کیا برای شما صحبت کنیم.

اولین مشخصه‌ای که یک تعمیرکار کولر کیا باید داشته باشد، این است که لباس تمیز و مرتب داشته باشد و حتماً باید از کفش و دستکش ایمنی برای این‌که بتواند از خود مراقبت کند، استفاده نماید. همین طور یک تعمیرکار خوب و حرفه‌ای باید ابزار مناسب برای انجام کار خود را داشته باشد.

بهترین تعمیرکار کولر کیا باید دارای ابزار و محیطی فنی باشد. محل کار او باید تمیز و دسته ‌بندی شده و نظم خاصی داشته باشد.

بهترین تعمیرکار کولر کیا باید برای این‌که ایمنی خود و خودروی فرد را رعایت کند از دستگاه‌ها و ابزارهای کاربردی و تخصصی استفاده کند. در نظر داشته باشید که محیط کار مستعد آتش‌سوزی می‌باشد، به همین جهت باید در جلوگیری از این معضل تلاش کند.

از دیگر ویژگی‌های یک تعمیرکار خوب این است که آموزش‌های لازم در رابطه با تعمیرات کولر کیا را دیده باشد و در این روش تخصص کافی داشته باشد تا بتواند به ‌سرعت و با دقت در برطرف کردن مشکلات کولر کیا تلاش کند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران هستید.

تنظیم زمان وعده داده شده به مشتری

تنظیم زمان وعده داده شده به مشتری
تنظیم زمان وعده داده شده به مشتری

یک تعمیرکار حرفه‌ای باید بتواند زمان وعده داده شده به مشتری خود را تنظیم کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین عملکرد را برای کولر کیا به همراه داشته باشد.

یک تعمیرکار حرفه‌ای برای کولر کیا نیاز است که بعد از این‌که تمام کارها و مراحل را انجام داد، سپس تمامی آن‌ ها را مجدداً مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.

بهتر است که قطعات و داغی هایی که در خودرو استفاده شده اند، را نگه دارد و به مالک خودرو نشان دهد و در این رابطه برای او توضیح مختصری داشته باشد.

بهترین تعمیرکار کولر کیا باید استاندارد کاری خود رعایت کند و گزارش تعمیرات را برای هر کار یادداشت کند.

در مطالب بالا سعی داشتیم در رابطه با ویژگی‌های بهترین تعمیرکار حرفه‌ای کولر کیا صحبت کنیم. یک فرد حاذق و متخصص در رابطه با این امر می‌تواند کمک بسیاری برای برطرف کردن مشکلات به‌ وجودآمده در کولر کیا داشته باشد.

حرف آخر

حرف آخر
حرف آخر

در تمامی مطالب بالا قصد داشتیم در رابطه با بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران برای شما صحبت کنیم و از ویژگی‌های این تعمیرکار اطلاعات کثیری در اختیار شما قرار دهیم.

تعمیرکاران مجموعه ما می‌توانند در زمینه کولر کیا برای شما بسیار مفید واقع شوند و در اسرع وقت تمامی مشکلات کولر شما را برطرف کنند،

امیدواریم که مطالب مقاله بهترین تعمیرکار کولر کیا در تهران برای کسب اطلاعات بیشتر شما، مورد قبول واقع شده باشند.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *