چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم

چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم

با موضوع چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم در خدمت شما هستیم.

چند سالی است که میان کانال ها و سایت ها و پلتفرم های ویدئویی معروف جهان یک نام ایرانی نیز به گوش ما ایرانیان می خورد. آپارات.

این برنامه با جذب مخاطبان و تولید کنندگان محتوا از ابتدای ظهور توانست بر سر زبان ها بیفتد. هنوز هم بعد از سال ها می توان آپارات را یکی از پر طرفدار ها در زمینه فعالیت خودش در بین ایرانیان دانست. با داشتن مزیت های فراوان مثل، نداشتن ریسک از دسترس خرج شدن و فیلترینگ و اینترنت نیم بها مثلا نسبت به یوتوب، بسیاری از تولید کنندگان محتوا به سمت این برنامه می آیند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که می خواهید در آپارات تولید محتوا انجام دهید و سوالاتی در باره نحوه درست انجام دادن و شروع کارتان دارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به سوال ” چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم” پاسخ دهیم.

فهرست مطالب
  1. چرا آپارات به کانال‌ های تأیید شده پول می ‌دهد؟
  2. قوانین درآمدزایی از آپارات
  3. شرایط پذیرش در سیستم کسب درامد از آپارات به عنوان تولیدکننده محتوا
  4. 3 نکته مهم برای تولید محتوا و کسب درآمد بیشتر از آپارات
  5. چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم؟

 

چرا آپارات به کانال‌ های تأیید شده پول می ‌دهد؟

چرا آپارات به کانال‌ های تأیید شده پول می ‌دهد؟
چرا آپارات به کانال‌ های تأیید شده پول می ‌دهد؟

در سال 2017 ، تیم آپارات تصمیم گرفت بر اساس تعداد بازدیدهایی که ویدئوهای کانال های تأیید شده دریافت می کنند ، به آنها پول پرداخت کند.

مبلغی که این سایت به شبکه های مورد تایید خود می پردازد از منبع درآمدی است که آنها با نمایش تبلیغات در فیلم های خود به دست می آورند. به عنوان مثال ، اگر کانال شما توسط Aparat مورد تایید قرار بگیرد، سایت هزینه تبلیغاتی را که در فیلم های شما پخش می شود به شما می پردازد.

البته معیار قبلی آپارات برای افزودن پول به حساب های کاربری فقط تعداد بازدید ویدئوها بود. این بدان معناست که اگر یک ویدیو (حتی اگر کیفیت آن ضعیف باشد) بازدید خوبی داشت، طبیعتاً آپارات هزینه بیشتری برای آن کانال پرداخت می کرد.

با این حال ، این فرایند ایراداتی داشت که اکنون برطرف شده است ، مدرن تر شده و استانداردهای درآمدزایی آن برای کاربران نیز تغییر کرده است که در ادامه مقاله ” چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم” به تفصیل بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

سیستم درآمد اصلی آپارات

چنانکه قبلابه آن اشاره کردیم سیستم درآمد اصلی آپارات این بود که اگر ویدیویی بدون کیفیت بازدید بیشتری داشت، آپارات هزینه بیشتری برای آن کانال پرداخت می کرد.

به عنوان مثال بزرگترین مشکل این سیستم این بود که اگر ویدیوی شما از کیفیت بالایی برخوردار بود و زمان بیشتری نسبت به ویدیوی دیگر داشت ، اما کمتر بازدید می خورد ، حقوق کمتری دریافت می کردید.

در نتیجه آپارات با عوض کردن فرایند درآمدزایی تلاش کرده تولید کنندگان محتوا  را به تولید فیلم های بهتر و با کیفیت تشویق کند. در نتیجه سعی می شود حقوق تهیه کنندگان محتوا ضایع نشود تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

از مشکلات دیگری که در گذشته در شیوه محاسبه و پرداخت درامد تولید محتوا وجود داشت، می توان به بازدیدکنندگان فیک اشاره کرد. در حال حاضر ، این مسائل تا حد زیادی حل شده است. به طور کلی ، سیستم درآمد آپارات نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم دیدن کنید.

قوانین درآمدزایی از آپارات

قوانین درآمدزایی از آپارات
قوانین درآمدزایی از آپارات

قبل از آن که به سوال ” چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم” پاسخ دهیم، لازم است کمی درباره قوانین کسب درامد از راه تولید محتوا در آپارات را با هم بررسی کنیم. این موضوع در کابری های مختلف یکسان نیست. برای درک این موضوع این بخش را به دقت مطالعه کنید.

کانال های فعال و تایید شده برای کسب درامد از آپارات دو نوع اند:

ایجاد کننده محتوا

کانالی است که ویدئوهایی را که در کانال خود قرار می دهد تهیه کرده است. آپارات همچنین تعاریفی درباره تهیه کننده ویدئو ارائه می دهد که می توانید در اینجا مشاهده کنید:

  • خالق محتوا کسی است که همه ی مراحل ساخت فیلم را خود طراحی و اجرا کرده است.
  • گیمر ها باید از وب کم استفاده نمایند تا جزو این دسته باشند.
  • دوبله ویدیویی تولید محسوب نمی شود.
  • محتوا های آموزشی تنها در شرایطی تولید محسوب می شوند که چهره یا ویس مدرس در فیلم مشخص و آرم متعلق به کانال بر روی فیلم حک شده باشد.
  • افزودن زیرنویس به یک ویدئو تولید محسوب نمی شود.
  • ویرایش و ترکیب تولید نیست.

ناشر محتوا

کاربری که ویدئوهای کانال خود را از منبع دیگری کپی و جایگذاری کرده است ، زیرا خود فیلم ها را تولید نمی کند. به عنوان مثال ، کانال هایی که در زمینه فیلم و سریال فعالیت می کنند از این دسته اند.

شرایط پذیرش در سیستم کسب درامد از آپارات به عنوان تولیدکننده محتوا

شرایط پذیرش در سیستم کسب درامد از آپارات به عنوان تولیدکننده محتوا
شرایط پذیرش در سیستم کسب درامد از آپارات به عنوان تولیدکننده محتوا

برای اینکه آپارات شما را به عنوان یک تولید کننده محتوا تایید کند، شرایطی وجود دارد که باید آن ها را داشته باشید. در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد.

برای تأیید کانال شما به عنوان تولید کننده محتوا ، باید شرایط زیر را داشته باشد. البته ، این در گذشته آسان تر بود ، در حال حاضر قوانین دقیق تری وجود دارد.

  • حداقل باید 200 نفر شما را دنبال کنند.
  • حداقل 3000 ساعت فیلم آپلود شده در 3 یک ماه اخیر داشته باشید.
  • حداقل 10 عدد فیلم داشته باشید.

قوانینی که باید به عنوان تهیه کننده ویدئو در نظر بگیرید ، به این معنی که فیلم های شما باید مطابق این قوانین تهیه شوند، به شرح زیر است:

  • کاربر باید فقط فیلم های خود را در کانال بگذارد. در صورت مشاهده حتی یک محتوای مربوط به بازنشر ها آپارات این کانال را از لیست تایید خود برای همیشه خارج می کند.
  • نوشتن عناوینی که به محتوای ویدیو مربوط نمی شود تخلف است و با ممکن است سایت شما را جریمه کند.
  • افزودن تصویر بدون پیوند به محتوای ویدیو ، علاوه بر هشدار حذف آن را در پی خواهد داشت.
  • تهیه کننده موظف است محتوا را مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید کند.
  • مسئولیت محتوای بارگذاری شده در سایت بر عهده تولید کننده است و آپارات هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.
  • مطابق قانون ، تهیه کننده موظف به رعایت حق چاپ سایر آثار است.
  • هرگونه دخالت در فرایند بازدید منجر به حذف کانال از سیستم کسب درآمد می شود.

آپارات مدتی پیش اعلام کرد که سایر کاربران دیگر نمی توانند به عنوان ارسال مجدد محتوا ثبت نام کنند. البته کسانی که قبلاً به عنوان ارسال مجدد در سایت پذیرفته شده اند ، و درآمد کسب می کنند مشکلی ندارند. اما کاربران جدید نمی توانند این کار را انجام دهند. فقط سازندگان می توانند برای کسب درآمد ثبت نام کنند.

3 نکته مهم برای تولید محتوا و کسب درآمد بیشتر از آپارات

3 نکته مهم برای تولید محتوا و کسب درآمد بیشتر از آپارات
3 نکته مهم برای تولید محتوا و کسب درآمد بیشتر از آپارات

راهکار های متعددی برای تولید محتوای خوب و جذاب در آپارات وجود دارد. ما هم در بخش های بعدی در این باره صحبت خواهیم کرد. اما قبل از آن باید بدانید چگونه باید محتوای خود را در معرض دید بینندگان و مخاطبان قرار دهید و از این کار به درآمد برسید. ما در این بخش از مقاله ” چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم” می خواهیم به این موضوع پرداخته و چند نکته مرتبط با عنوان این قسمت را ذکر نماییم.

به موارد زیردقت کنید:

عناوین بهتر و جذاب تری را برای فیلم های خود انتخاب کنید

به منظور کسب درآمد بیشتر از این سایت ، ویدیوهای شما باید بیشتر مشاهده شوند. از اقداماتی که باید برای بالا بردن بازدید انجام دهید این است که عناوین بهتر و جذاب تری را برای فیلم های خود انتخاب کنید. در واقع ، عنوان مهمترین دلیل برای جذب مخاطب به ویدیوی شما است. در انتخاب عناوین خود بسیار دقت کنید و سعی کنید اولین عنوانی را که به ذهنتان می رسد انتخاب نکنید!

کاربران را تشویق کنید تا در کانال شما مشترک شوند

می توانید مخاطبان خود را در سایت، یا کانال تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی دعوت کنید تا عضو کانال آپاراتشما شوند. بنابراین به تعداد دنبال کنندگان و بازدید های شما افزوده خواهد شد و محتوای شما سود بیشتری برایتان به ارمغان خواهد آورد.

کاور جذاب برای فیلم های خود انتخاب کنید

اگر کانال شما برای کسب درآمد تأیید شده است ، می توانید جلدی برای ویدیوهای خود انتخاب کنید. این بدان معناست که وقتی می خواهید فیلمی را بارگذاری کنید در بخشی که برای این کار تعبیه شده است جلد یا کاوری برای فیلم برگزینید.

چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم؟

چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم؟
چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم؟

در بخش های قبلی مطالبی راجع به قوانین تولید محتوا و نکاتی درباره سیستم دارمد زایی آپارات از طریق ساخت محتوا به شما گفتیم. در اینجا می خواهیم صرفا درباره تولید محتوا و راه های آن با شما حرف بزینم.

آپارات یک سایت ویدئو محور است. لذا محتوای شما برای انتشار در این سایت ویدئویی باشد. به نکات زیر دقت کنید تا بتوانید فیلم های بهتری بسازید:

تحقیق کنید

تحقیق کنید
تحقیق کنید

ایده تولید محتوای ویدئویی برای همه موضوعات جواب نمی دهد ، بنابراین باید فقط برای موضوعات مرتبط در نظر گرفته شود. بنابراین اولین قدم ما در فرایند فیلم ، شناسایی محتوا های جذاب است.

با مرور پست های پربیننده خود شروع کنید و موضوعی را انتخاب کنید که بتواند موضوع خوبی برای فیلم های شما باشد.

به عنوان مثال ، موضوع “هوش مصنوعی ؟” را در نظر بگیرید. به نظر می رسد که این حوزه به سرعت در بین مردم پیشرفت کرده است. پس در نهایت می تواند ما را در رتبه های برتر قرار دهد.

بنویسید

نوشتن برای تولید محتوای ویدئویی کاملا با نوشته های سادهفرق می کند. البته ، بدیهی است که برای شروع و آماده سازی متن اصلی برای این نوع نوشتن باید از یک استاد کمک بگیرید.

شما باید بتوانید مخاطب را در پنج ثانیه اول فیلم به دام بیندازید ، به این معنی که او را متقاعد می کنید تا بقیه فیلم را تماشا کند. اگر مخاطب در این پنج ثانیه متقاعد شود ، احتمال تماشای بقیه فیلم و گذراندن زمان زیاد در کانال آپارات شما بیشتر است. این امر ارزش بیشتری برای صفحه  شما ایجاد می کند ، که به نوبه خود باعث افزایش رتبه کانال شما در آپارات و در نتیجه بازدید بیشتر می شود.

پس بازدیدکنندگان را قبل از اینکه فرصتی برای ترک سایت و جستجوی بیشتر به دست بیاورد جذب می کند.

تولید کنید

با نوشتن و طراحی فرایند در مرحله اولیه ، ما به سمت تولید حرکت می کنیم و زمان و کار مورد نیاز برای پیشرفت در این مرحله می تواند بین فیلم های مختلف متفاوت باشد. ابتدا باید این را تعریف کنیم. آیا محتوای ویدئو باید یک ویدیوی شفاهی یا متحرک باشد؟

اگر می خواهیم ویدئویی تولید کنیم که مکمل یک پست وبلاگ باشد ، به تولید محتوای ویدئویی چهره به چهره و شفاهی روی می آوریم. این نوع فیلم ها کم هزینه ، سریع ، قابل آماده شدن در یک یا دو روز هستند ، در حالی که فیلم های متحرک می توانند دو یا چند هفته طول بکشد.

محتوای ویدئویی شفاهی در استودیو با کمک دستگاه روشنایی سه نوره و کنترل از راه دور iPad به فیلم تبدیل می شود.

مرحله پسا تولید

تا اینجا شما صدا ، طراحی هنری ، طول فیلم را دارید و در نهایت زمان آن رسیده است که همه چیز را با هم و اجزای آن را کنار هم قرار دهید. برای تولید محتوای ویدیویی شفاهی از imovie ، Adobe premeire Pro و سایر نرم افزارهای مرتبط می توان استفاده کرد. اما برای تولید محتوای ویدئویی متحرک ، این قسمت بیشترین زمان را برای شما می گیرد.

ارتقا دهید

وقتی مرحله تولید و تدوین فیلم به پایان رسید ، وقت آن است که به سراغ استراتژی های تبلیغاتی بروید و رتبه های بالای آپارات را بدست آورید. کلمات کلیدی مرتبط در عنوان فیلم در هنگام بارگذاری فیلم در آپارات یکی از ساده ترین روش ها برای بهبود جستجوی فیلم در Google است.

دانستیم که آپارات هم برای تولید محتوای کاربرانش قوانینی دارد و شما می توانید ابتدا با آگاهی و تسلط بر آن ها و سپس با رعایت کردنشان از سیستم درآمد این سایت ایرانی استفاده نمایید.

در این مقاله به برخی از قوانین این سایت محبوب اشاره کردیم و بعد هم مطابق با موضوع اصلی به چگونگی تولید محتوا در این بستر پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این  مقاله اطلاعات مناسبی درباره هر آنچه که قصد فرا گرفتن آن داشتید به دست آورده باشید.

این مقاله با عنوان ” چگونه در آپارات تولید محتوا کنیم” خدمت شما ارائه گردید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *