چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم

چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم

امروز با موضوع چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم در خدمت شما هستیم.

روبیکا یک سوپر اپیلیکیشن ایرانی است که مخاطبان زیادی را از بدو ورود به دنیای شبکه های اجتماعی به خود جذب کرده است. ایرانی بودن و وجود نداشتن ریسک خارج شدن آن از دسترس و همچنین حجم نیم بهای اینترنت که فعالیت در آن از حساب کابر کسر می شود برای بسیاری از تولید کنندگان محتوا یک مزیت به حساب می آید.

آن ها می توانند در این برنامه درست مثل همتایان خارجی آن به فعالیت و تولید محتوا پرداخته و به درآمد خوبی برسند که حتی گاها از فضایی مثل اینستاگرام نیز پیشی می گیرد.

اما طبیعی است که بخواهید درباره آن اطلاعات کسب کنید. ما در مقاله چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم می خواهیم شما مطالبی را ذکر کنیم که به احتمال بسیار زیادی برایتان مفید خواهد بود. بنابراین ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

فهرست مطالب
  1. تولید محتوا در روبیکا
  2. تفاوت روبیکا با سایر شبکه های اجتماعی
  3. چه خدماتی برای تولید محتوا در Rubica وجود دارد؟
  4. چه نوع محتوایی را می توان در روبیکا تولید و استفاده کرد؟
  5. مزایای تولید محتوا در روبیکا چیست؟
  6. روش های کسب درآمد از روبیکا کدامند؟

 

تولید محتوا در روبیکا

تولید محتوا در روبیکا
تولید محتوا در روبیکا

در ابتدای مقاله ” چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم ” می خواهیم کمی کلی تر به ماجرا نگاه کنیم.

نرم افزار روبیکا شامل بسیاری از خدمات و سرویس های ارتباطی مانند کانال ها، گروه ها، خریدها، فروشگاه ها، بارگیری، خواندن و برخی از دیگر از موارد این چنینی است که هر کدام دارای محتوای خاصی هستند که به موضوع سرویس مربوط می شوند.

افرادی که در زمینه تولید محتوا کار می کنند می توانند با انتخاب یک سرویس ترجیحی که تولید محتوا در آن تخصص آنهاست، محتوای متفاوتی را در مقیاس وسیع تولید و ارائه دهند.

از آنجایی که نرم افزار روبیکا امروزه در بین مردم جایگاه مناسبی دارد و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، کار کردن در فضای آن برای افرادی که در این زمینه فعال هستند مفید خواهد بود تا خود را در معرض مخاطب قرار دهند.

تفاوت روبیکا با سایر شبکه های اجتماعی

تفاوت روبیکا با سایر شبکه های اجتماعی
تفاوت روبیکا با سایر شبکه های اجتماعی

قبل از روبیکا، شبکه های اجتماعی در دسترس و محبوب تلگرام و فیس بوک بودند. اگرچه این شبکه ها در سطح جهان در دسترس و قابل استفاده هستند، بسیاری از مسائل مانند قطع ناگهانی، افزایش استفاده از اینترنت و … از جمله مواردی بودند که کاربران ایرانی مدام با آن ها موجه می شوند.

با این حال، امروزه روبیکا با ویژگی های تقریباً مشابه سایر نرم افزارهای اجتماعی و حجم اینترنت کمتر در دسترس است، تنها تفاوت این است که روبیکا را می توان به عنوان یک اتصال محلی در نظر گرفت، که برای افرادی که نیازی به شبکه جهانی ندارند مشکلی ایجاد نمی کند.

مادر این قسمت از مقاله ” چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم ” سعی کردیم به فرق های رویکا با سایر مشابهان خارجی اش بپردازیم.

چه خدماتی برای تولید محتوا در Rubica وجود دارد؟

چه خدماتی برای تولید محتوا در Rubica وجود دارد؟
چه خدماتی برای تولید محتوا در Rubica وجود دارد؟

روبیکا دائماً در تلاش برای بروز ماندن است تا کاربران را جذب کرده و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهد. یکی از تلاش های این شبکه برای جلب رضایت کاربران، افزودن خدمات مختلف است که نیاز کاربران را برآورده می کند که تا حد امکان به دیگر برنامه های مشابه کوچ نکنند.

همچنین هر یک از این خدمات مکان و فرصتی برای تولید محتوا هستند که می توان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد. برخی از پرکاربردترین خدمات Rubica در زیر ذکر شده است.

خدمات مالی

یکی از خدمات نرم افزاری روبیکا خدمات مالی است. این سرویس دارای زیر مجموعه های مختلفی است که کاربران باید ابتدا در بخش مالی وارد سیستم شده و سپس سرویس مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

از جمله خدمات ارائه شده در خدمات مالی، می توان به کارت به کارت، پرداخت قبوض مختلف، خرید بسته های شارژ و اینترنت و مشاهده موجودی اشاره کرد که همه آنها در امن ترین سطوح و مطابق قوانین مرکز انجام می شود.

خدمات سبک زندگی

خدمات سبک زندگی دیجیتال خدمات بعدی روبیکا هستند که محتوای بیشتری در آنها تولید می شود. از جمله خدمات ارائه شده در این سرویس می توان به پیام رسان، روبینو، بازار، پخش مستقیم و کانال های روبیکا اشاره کرد. انواع متن، محتوای تصویری و صوتی را می توان در این سرویس تولید و ارائه کرد.

خدمات بیمه

انواع بیمه، ثبت و مبادله بروشور بیمه خدماتی است که در سرویس بیمه روبیکا ارائه می شود. این سرویس در حال حاضر دارای بیمه بدنه، شخص ثالث و اجتماعی است.

پیشنهاد می کنیم از پست تولید محتوا در زمینه روانشناسی دیدن کنید.

خدمات گردشگری

این سرویس موجود در این پلتفرم نیز فضای مناسب برای شرکت های این حوزه است تا با ارائه خدمات خود در قالب محتوا درآمد کسب کنند. خدمات این سرویس شامل خرید بلیط هواپیما داخلی، اتوبوس، قطار و خدمات تاکسی بین شهری است.

خدمات آموزشی

این برنامه خدمات آموزشی بسیاری هم دارد که از طریق آن کاربران می توانند با تولید محتوای خلاقانه به سود برسند.

از جمله خدمات آموزشی، می توان فیلم های آموزشی را که با موضوعات مختلف ارائه می شوند و همچنین خدماتی مانند مطالعه کتاب در کتابخانه، مدارس هوشمند و معلم یاب، نام برد؛ که می توان در این زمینه به تولید محتوا های مربوطه پرداخت.

خدمات سرگرمی

آخرین سرویس روبیکا که ما بررسی می کنیم، سرویس سرگرمی است. خدماتی مانند فیلم، سریال، موسیقی، بازی، بخش کودکان، ورزش و … در این بخش موجود است که فرصت مناسبی برای تولید و استفاده از محتوا به حساب می آید.

چه نوع محتوایی را می توان در روبیکا تولید و استفاده کرد؟

چه نوع محتوایی را می توان در روبیکا تولید و استفاده کرد؟
چه نوع محتوایی را می توان در روبیکا تولید و استفاده کرد؟

گونه های تولید محتوا در این پلتفرم متعدد هستند. با ما همراه باشید تا آن ها را در ادامه مقاله ” چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم ” نام برده و راجع به هر یک توضیحاتی بدهیم.

محتوای متنی

محتوای متنی اولین نوع محتوایی است که می توان در روبیکا تولید و به بازار عرضه کرد. این محتوا را می توان در پیام رسان ها، کانال ها و آموزش روبیکا تولید و استفاده کرد. به عنوان مثال، می توانید خلاصه ای از کتاب یا نظرات انتقادی و سازنده درباره کتابها را در قسمت محتوا تهیه و منتشر کنید.

محتوای تصویری

محتوای دیگری که می توان در این فضا ایجاد نمود محتوای ویدیویی است. در قسمت های مختلف این سوپر اپلکیشن می توان عکس ها و تصاویر را با کاربران به اشتراک گذاشت، بنابراین محتوا نیز می تواند در این زمینه تولید شود.

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی نوع دیگری از محتوای Rubica است که می تواند در دسته بندی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، در قسمت آموزشی می توانید ویدئوهای آموزشی برای دوره های مختلف، آشپزی و … تولید کنید یا در قسمت سرگرمی، با تهیه ویدئویی در مورد معرفی یک بازی و توضیح جزئیات آن، می توانید محتوا را در روبیکا تولید کنید. این تولید محتوا که درآمدزایی نیز دارد، اگر به اندازه کافی دقیق انجام شود، مزایای زیادی خواهد داشت.

محتوای صوتی

در پیام رسان، کانال ها و غیره، می توانید محتوای صوتی تولید شده را به اشتراک بگذارید یا سعی کنید محتوای متفاوتی در این قالب تولید کنید. محتوای صوتی ممکن است به صورت تعاملی یا با استفاده از اطلاعات و موضوعات آموزشی تولید شود.

موارد دیگر

محتوای ارائه شده تا کنون متداول ترین نوع محتوا است که هم در Rubica و هم در پلتفرم های مختلف ارائه می شود، اما در قسمت های مختلف این شبکه می توان محتوا را در قالب های مختلف تولید کرد.

به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی با فرمت PDF می تواند در Ketabika یا در توسعه نرم افزار و… منتشر شود. بنابراین چنین محتوایی نیز ممکن است در Rubica تولید و ارائه شود.

مزایای تولید محتوا در روبیکا چیست؟

مزایای تولید محتوا در روبیکا چیست؟
مزایای تولید محتوا در روبیکا چیست؟

تولید محتوا در این برنامه به دلیل محبوبیت این سرویس مزایای زیادی دارد. پذیرش و استفاده از این اپ و اکثر خدمات آن رایگان است و همچنین نباید از یاد برد که مصرف اینترنت آن نیز نصف اپلیکیشن های مشابه خارجی است.

تنوع خدمات این شبکه باعث می شود که سازنده خلاق باشد و از محتواهای متنوع استفاده کند. با ارسال محتوا در Rubica و بازدید مخاطبین از محتوا، به ویژه محتوای ویدیویی، می توانید درآمد خوبی از این برنامه کسب کنید و همچنین این درآمد را به صورت نقدی دریافت کنید. ثبت نام در این برنامه ساده است و استفاده از آن به اطلاعات خاصی نیاز ندارد.

روش های کسب درآمد از روبیکا کدامند؟

روش های کسب درآمد از روبیکا کدامند؟
روش های کسب درآمد از روبیکا کدامند؟

روبیکا می تواند به دو روش مختلف درآمد کسب کند، اما هر دوی آنها در تجارت تولید محتوا قرار می گیرند. اگر توانایی تولید محتوا، به ویژه محتوای بصری را دارید، می توانید از وقت و خلاقیت خود برای جذب مخاطب و کسب درآمد استفاده کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که اگر کاربر زمان کافی را برای این کار صرف کند، میزان درآمد برنامه Rubica می تواند به سطح قابل توجهی برسد. علاوه بر این، کیفیت و جذابیت محتوای تولیدی نیز بر درآمد شما تأثیر مستقیم دارد.

کاربران می توانند از یکی از دو روش زیر برای کسب درآمد از برنامه Rubica استفاده کنند:

با Rubika Messenger درآمد کسب کنید

محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای کسب درآمد از برنامه Rubica استفاده از پیام رسان های برنامه است. مسنجر روبیکا دقیقاً همان فضای WhatsApp را دارد، بنابراین کاربرانی که قبلاً از این برنامه استفاده کرده اند، مشکلی در فعال کردن برنامه های Rubika ندارند. همه چیز در اینجا به راحتی و به سادگی اتفاق می افتد زیرا رابط کاربری مسنجر Rubica به راحتی برای همه کاربران قابل دسترسی است.

کسب درامد از این طریق نیازمند تاسیس گروه یا کانال در بخش مسنجر یا پیام رسان این برنامه است. البته درآمدی که یک کاربر به دست می آورد ارتباط مستقیمی با تعداد اعضای گروه خود ندارد. بنابراین، هرچه تعداد اعضای گروه بیشتر باشد، محتوای بیشتری بارگیری می شود و اینگونه است که کاربر می تواند درآمد بیشتری کسب کند.

مبلغی که این برنامه برای کاربرانی که محتوا تولید می کنند می پردازد بسیار ناچیز است، بنابراین اگر می خواهید فیلم های کوتاهی را در گروه خود در پیام رسان روبیکا به اشتراک بگذارید یا فقط تصاویر ارسال کنید، نمی توانید انتظار درآمد بالایی از این برنامه داشته باشید. تجربه نشان داده است که افراد با بارگذاری فیلم های با حجم بیشتر و بیشتر در گروه خود در کسب درآمد از روبیکا موفق تر هستند.

با آپلود فیلم و سریال های پر طرفدار در گروه و کانال خود می توانید به درآمد خوبی برسید

در نتیجه با آپلود فیلم و سریال های پر طرفدار در گروه و کانال خود می توانید به درآمد خوبی برسید. با توجه به موارد فوق، مهمترین راه کسب درآمد از Rubica داشتن مقدار زیادی محتوا است که در مجموعه خود بارگذاری می کنید.

نکته مهم دیگر برای کسب درآمد بیشتر با برنامه Rubica این است که محتوای مجموعه شما باید از کیفیت و جذابیت کافی برای کاربر برخوردار باشد تا او را به بارگیری ترغیب کند.

برای مثال، می توانید فیلم ها و سریال های محبوب را در گروه خود بارگذاری کنید، یا با تولید محتوای آموزشی جذاب و کاربردی، اعضای گروه خود را برای بارگیری این فیلم ها تشویق کنید. اگر می خواهید عکس هایی را در گروه خود ارسال کنید، حداقل می توانید از عکس های با کیفیت بالاتر در اندازه بزرگتر برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

کسب درآمد از طریق روبینو

این بخش را هم می توان جزو ابزار های کسب درامد د روبیکا دانست. این قسمت در برنامه به طور خودکار برای همه کاربران تعبیه شده است. روبینو فضایی شبیه به اینستاگرام دارد، جایی که کاربران می توانند محتوا (عکس و فیلم) ایجاد کنند.

سیستم حسابداری درآمد روبیکا برای کاربرانی که روی روبینو کار می کنند مبتنی بر افزایش عضویت است. در نتیجه ارتباط مستقیمی بین دنبال کندگان شما در این قسمت و درامدتان برقرار خواهد بود. اما از ریز و جز عدد و رقم به ازای هر دنبال کننده اطلاع نخواهید داشت.

در اینجا نیز، کاربر باید با ایجاد محتوای جذاب، افراد بیشتری را به صفحه خود جذب کند تا درآمد بیشتری داشته باشد. افرادی که علاقه ای به تولید محتوای ویدئویی در قسمت Robino ندارند، می توانند با ارسال تصاویر به راحتی مخاطب را به خود جذب کنند، زیرا حجم بارگیری در اینجا دیگر اهمیتی ندارد و این کیفیت و جذابیت محتوا است که باعث می شود کاربران شما را دنبال کنند.

ما در این مقاله درباره راه های کسبدرآمد از روبیکا به وسیله تولید محتوا اشاره کردیم. در طول مقاله نکات کاربردی زیادی رائه دادیم که امیدواریم برای شما راهگشا و مفید بوده باشد و پاسخ سوال چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم رسیده باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *