چگونه از تولید محتوا کسب درآمد کنیم

چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم

اگر می خواهید بدانید که چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم این مقاله را از دست ندهید. همراه شما هستیم.

تولید محتوا یکی از مهمترین موضوعات در زمینه کسب و کار آنلاین یا دیجیتال است. این فضا یک فضای باز است که می توان از آن به خوبی بهره گرفت و به درآمد رسید. ما در مقاله چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم می خواهیم راه های موفقیت در این حوزه را به شما بگوییم. بنابراین دعوت می کنیم که تا انتها ما را همراهی بفرمایید.

فهرست مطالب

  1. تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
  2. چرا باید محتوا تولید کنیم؟
  3. تولید محتوا چه مزیت هایی دارد؟
  4. چرا تولید محتوا در وب مهم است؟
  5. چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم؟
  6. کلام آخر

 

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

در بخش آغازین مقاله ” چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم” می خواهیم کمی شما را با مفهوم تولید محتوا آشنا کنیم.

این روزها همه ما با محتوا سروکار داریم و همین متنی که شما در حال حاضر می خوانید، محتوا نامیده می شود. هر آن چه در وب سایت و برنامه و صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام مشاهده می کنید، محتوا نامیده می شود. تولید و ارائه چنین محتوایی توسط فرد، گروه یا سازمان نیز تولید محتوا نامیده می شود. کسی که این محتوا را تولید می کند، تولید کننده محتوا است. این ها تعاریف بسیار ساده ای از محتوا و تولید محتوا بودند.

محتوا برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر تولید می شود. برای مثال، اگر می خواهید قلب یک دختر خانم را به دست آورید، باید محتوا تولید کنید. چیزهایی که در چت می نویسید، دقیقاً همان چیزی است که محتوا نامیده می شود.

هر شرکتی در جهان، حتی شرکت های سنتی، برای فروش محصولات یا خدمات خود باید محتوا تولید کنند

هر شرکتی در جهان، حتی شرکت های سنتی، برای فروش محصولات یا خدمات خود باید محتوا تولید کنند. حال، اگر برای خرید لباس به مغازه ای بروید، قطعاً فروشنده مانند یک چوب در مقابل شما نمی ایستد. او در مورد محصول خود صحبت می کند و اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، به شما ارائه می دهد.

در تجارت آنلاین، این امر حتی مهم تر می شود. از آنجا که مشاغل آنلاین نمی توانند به صورت حضوری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، باید اعتماد آن ها را جلب کرده و در نهایت از طریق محتوایی که ارائه می دهند، محصول خود را بفروشند.

اکنون ما تعدادی نمونه تولید محتوا در اینجا مثال می زنیم. اولین مورد، تولید محتوای آموزشی است که کاربرد اصلی آن جذب مخاطب است. ما می توانیم با آموزش و کمک به مخاطبان، اعتماد آن ها را جلب کنیم. مدل دیگر تولید محتوا برای فروش محصولات است. در این نوع، ما در مورد مزایای محصول خود به مردم می گوییم تا به سمت محصول ما کشیده شوند.

در حال حاضر ارزش و کارایی این محتوا که در مکان های مختلف تولید می شود، یکسان نیست. به عنوان مثال، محتوایی که در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام تولید می کنیم، اگر جذاب باشد، کارایی بیشتری خواهد داشت. زیرا مردم زیادی از اینستاگرام برای سرگرمی استفاده می کنند.

نکته دیگر این است که محتوایی که در LinkedIn می بینیم جدی تر است. زیرا متخصصان و بازرگانان وجود دارند و ما نمی توانیم لحن محتوا را مثل اینستاگرام تولید کنیم.

چرا باید محتوا تولید کنیم؟

چرا باید محتوا تولید کنیم؟
چرا باید محتوا تولید کنیم؟

امروزه اهمیت محتوای دیجیتال بسیار زیاد است. مردم به راحتی هزینه محتوای خوب و مفید را می پردازند. از سوی دیگر، دسترسی به محتوای دیجیتال بسیار راحت تر از سایر محتواهاست.

به عنوان مثال، ما با مراجعه به اینترنت و جست و جو در Google می توانیم به راحتی به هر محتوایی که نیاز داریم دسترسی پیدا کنیم. ما دیگر مجبور نیستیم تا ساعت ها به جست و جوی یک کتاب مفید در کتابخانه محله بپردازیم!

همچنین به دلیل افزایش دسترسی به اینترنت، مردم بیشتر کتاب های الکترونیکی می خوانند، به کتاب های صوتی گوش می دهند یا فیلم های آموزشی را تماشا می کنند. افراد زیادی وقت ندارند که در کلاس های آموزشی حضوری شرکت کنند. زمان برای بسیاری از افراد ارزشمند است و آن ها نمی خواهند زمان را به راحتی هدر دهند.

به همین دلیل محتوای دیجیتالی بسیار محبوب است. این بهترین فرصت ما برای تولید محتوا است که نیازهای مخاطبان را برآورده کنیم.

تولید محتوا چه مزیت هایی دارد؟

تولید محتوا چه مزیت هایی دارد؟
تولید محتوا چه مزیت هایی دارد؟

در این قسمت از مقاله ” چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم” می خواهیم ببینیم تولید محتوا چه مزایایی دارد.

یکی از مزایای اصلی تولید محتوا این است که نسبت به سایر مشاغل آنلاین آسان تر است. به عنوان مثال، شخصی که دارای فروشگاه آنلاین محصولات فیزیکی است، ممکن است همیشه مشکلاتی مانند بازگشت محصول سفارش داده شده، مشکلات پست و … داشته باشد.

اما وب سایتی که فقط محتوای دیجیتالی تولید نموده و به فروش می رساند، هرگز این مشکلات را نخواهد داشت. زیرا هیچ محصول فیزیکی وجود ندارد و همه چیز دیجیتال است.

مزیت دیگر تولید محتوا این است که هزینه آن بسیار کمتر از سایر شرکت های آنلاین است. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین باید هزینه زیادی در طراحی و راه اندازی داشته باشد. البته به همین مورد ختم نمی شود. فردی که می خواهد یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کند، قطعا به سرمایه زیادی نیاز دارد. اما در تولید محتوای دیجیتال فقط با سرمایه کمی برای راه اندازی سایت می توان کار را شروع کرد.

چرا تولید محتوا در وب مهم است؟

چرا تولید محتوا در وب مهم است؟
چرا تولید محتوا در وب مهم است؟

اگر محتوای جذابی ندارید، واقعاً چیزی برای گفتن نخواهید داشت. امروزه جذب مخاطبان در گرو جذابیت محتوای شما است. پس فقط از طریق محتوایی که ارائه می دهید، می توانید به مخاطبان هدف خود برسید. البته تولید محتوا فقط مربوط به محتوای متنی نیست! محتوای مخاطب پسند امروزه محتوای ویدئویی است.

آینده سئو و بازاریابی دیجیتال به تولید محتوای وب سایت شما بستگی دارد. اگر می خواهید یک وب سایت با کاربری آسان داشته باشید و در سئو موفق باشید، باید در تولید محتوای سایت خود به خوبی عمل کنید. محتوای خود را به کاربران تحمیل نکنید.

مهمترین عاملی که باعث می شود مخاطبان شما با شما بمانند، محتوای سایت شما است. اگر می خواهید فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهید، باید کاربران (وفادار) خود را روز به روز افزایش دهید. به همین دلیل است که باید محتوای عالی را در اختیار ایشان قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم از پست چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم دیدن کنید.

چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم؟

چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم؟
چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم؟

کسب درامد از تولید محتوا ملزم به ارائه پکیجی است که یا برای مخاطبان جذاب بوده و ارزش دیدن را داشته باشد، یا آموزشی بوده و به سوال و نیازهایشان پاسخ دهد. بدین ترتیب می توانید افراد را به سمت محتوای خود جذب کنید.

در این بخش از مقاله ” چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم” می خواهیم ببینیم برای کسب درآمد از این حوزه باید چه اقداماتی انجام دهیم.

موضوع خود را انتخاب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که موضوع تجارت خود را مشخص کنید. این امر به علاقه و تجربه ارتباط زیادی دارد. البته وقتی در یک موضوع خاص تخصص دارید، می توانید محتوای مربوط به آن موضوع را تولید کنید.

اما اگر تجربه ای ندارید، باید ببینید به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ روانشناسی، بازاریابی اینترنتی، توسعه شخصی و … مهم این است که به آن علاقه داشته باشید. همچنین بولد بودن و مورد توجه مخاطبان بودن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

با جست و جو در گوگل یا شبکه های اجتماعی می توانید به راحتی متوجه موضوعات پر طرفدار شوید. بنابراین قبل از انتخاب تم خود، از محبوب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اطلاعات خود را بالا ببرید

شاید کلیشه ای باشد! اما شما نمی توانید محتوا را در مورد موضوعی تولید کنید مگر این که اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. داشتن این اطلاعات می تواند به شما در راهنمایی مخاطبان نیز کمک کند.

برای این کار بهتر است مطالعات خود را افزایش دهید. مقالات مرتبط با سایت شما، کتاب های مربوط به رشته شما، فیلم های آموزشی و فایل های صوتی و … به شما کمک می کند تا دانش خود را در زمینه کاری خود افزایش دهید.

همیشه سعی کنید افراد حوزه خود را دنبال کنید و با آن ها در ارتباط باشید. به عنوان مثال، در سمینارها و کلاس های حضوری شرکت کنید.

به یاد داشته باشید که تولید محتوا ایجاد محتوا نیست! در بسیاری از موارد، با جمع آوری اطلاعات می توان محتوای عالی تولید کرد. تولید محتوا به معنای دسته بندی اطلاعات به گونه ای است که مخاطب از آن لذت می برد و نیازهای او را برآورده می کند.

البته این با کپی کردن فرق دارد. وقتی محتوایی را از منبع تولید می کنید، به این معنی است که محتوای تولید شده کپی است. اما وقتی محتوا را از منابع متعدد جمع آوری و تولید می کنید، کپی محسوب نمی شود. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است به منابع کتاب های چاپی مراجعه کنید.

هدف خود را در تولید محتوا مشخص کنید

شما باید اهداف خود از تولید محتوا را مشخص کنید. می توانید روزانه مقاله ها و خبرهای مختلفی در سایت آپلود کنید تا به وسیله تردد زیاد و بازدید فراوان کسب درآمد کنید.

همچنین می توانید محتوا را مستقیما به مخاطب بفروشید یا آن را در سایت بگذارید و با فروش اشتراک ویژه به درآمد برسید. تمام این ها می تواند روی محتوای ما تاثیر بگذارد. لذا حتما قبل از تولید محتوا به اهداف خود فکر کرده و آن ها را انتخاب کنید.

شروع به تولید محتوا کنید

شما اکنون در موقعیت تولید محتوا هستید. ساده ترین راه، نوشتن است. با تولید محتوای متنی شروع کنید. مقاله بنویسید تا مخاطبان شما را بشناسند. این بهترین راه برای ایجاد اعتماد است.

سپس از قالب های محتوایی دیگر برای توسعه تجارت خود استفاده کنید. البته، نوشتن مقاله در اولویت است، اما یک فایل صوتی یا تصویری نیز طرفداران خود را دارد. در بسیاری از موارد، شما باید از فرمت های دیگر برای فروش محتوا استفاده کنید.

گوش دادن به فایل های صوتی یا تماشای فیلم های آموزشی بسیار راحت تر از خواندن کتاب الکترونیکی است. به همین دلیل است که شما باید به فکر مخاطبان خود باشید. شما باید بدانید که کدام قالب های محتوا بیشتر مفید هستند و مخاطبان برای کدام، هزینه پرداخت می کنند!

ایجاد فایل های صوتی یا فیلم های آموزشی چندان دشوار نیست! اولین قدم ضبط صدا است. سپس صدای خود را با استفاده از برنامه ای مانند Adobe Audition ضبط کنید.

همچنین می توانید با استفاده از برنامه ای مانند Snagit از صفحه سیستم خود فیلم بگیرید.

برای تولید یک فایل صوتی، کافی است همان مقاله ای را که نوشته اید، به یک فایل صوتی تبدیل کنید. یا برای تهیه ویدئو، همان مقاله ای که نوشته اید را در پاورپوینت توضیح دهید و آن را ضبط کنید. البته، شما باید به اندازه کافی در فیلم های آموزشی تسلط خود را به مبحثی که ارائه می دهید، نشان دهید.

سئوی محتوا را یاد بگیرید

سئوی محتوا را یاد بگیرید
سئوی محتوا را یاد بگیرید

اکثر مشاغل مبتنی بر محتوا سرمایه بسیار کمی نیاز دارند. در واقع، بهتر است بگوییم که ممکن است پول زیادی برای تبلیغات نداشته باشید. به همین دلیل است که باید در مورد سئو سایت خود فکر کنید.

البته لازم نیست خیلی حرفه ای باشید! اما از آنجایی که سایت شما حاوی محتوا است، بهتر است SEO محتوا را یاد بگیرید. اگر محتوای محصول شما غنی و با کیفیت است، SEO بسیار ساده تر است. فقط باید اصول و قوانین آن را رعایت کنید.

برای شرکت هایی که نمی خواهند هزینه تبلیغات بپردازند، بهترین راه بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو و افزایش ترافیک از طریق گوگل و سایر موتورهای جست و جو است. اکثر مشاغل آنلاین موفق که مشاهده می کنید، بیشترین ترافیک خود را از Google دریافت می کنند که بسیار درآمد زا است.

استراتژی تولید محتوا داشته باشید

فرض کنید سرمایه شما کم است و نمی توانید تبلیغ کنید. از سوی دیگر، شما نمی توانید به اندازه سایت های بزرگ نویسنده داشته باشید و نمی توانید محتوای زیادی در روز تولید کنید.

به همین دلیل است که شما باید یک استراتژی تولید محتوا داشته باشید. استراتژی محتوا به معنای ایجاد محتوای محبوب، محتوایی است که نیاز اصلی مخاطبان است، محتوایی که باعث می شود مخاطب به شما وابسته باشد و محتوایی که در کلمات کلیدی محبوب در Google  رتبه خوبی داشته باشد.

اگر بتوانید از این طریق محتوا تولید کنید، دیگر نیازی به تولید محتوای عظیم نخواهید داشت. با کمی محتوا، می توانید آثار خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

کلام آخر

به پایان مقاله ” چگونه از تولید محتوا کسب درامد کنیم” رسیدیم. سعی کردیم نکاتی را در این مطلب ذکر کنیم تا به شما در کسب درآمد از طریق تولید محتوا کمک کند. امیدواریم بتوانید از این طریق به موفقیت های روز افزون رسیده و سود زیادی کسب نمایید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *