چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم

چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم

با موضوع چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم در خدمت شما هستیم.

یوتیوب یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند است که بیشترین کاربرد آن اشتراک گذاری ویدئو می باشد. این سرویس دومین موتور جستجوی برتر دنیا می باشد. روزانه میلیون ها کاربر به این شبکه بزرگ می پیوندند که می تواند بستر مناسبی برای کسب درآمد باشد. بسیاری از افراد از این شبکه اجتماعی روزانه هزاران دلار سود می برند.

طبق آمار منتشر شده از گوگل در هر یک دقیقه 300 ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود می شود و روزانه بیش از 5 میلیارد بازدید از ویدئوها صورت می گیرد. گوگل اعلام کرده یوتیوب بیش از 00/000/003/1 نفر حساب کاربردی دارد و روزانه نیز میلیون ها نفر برای جستجوی ویدئو مورد نظر خود به این شبکه مراجعه می کنند. این نشان از اهمیت زیاد این شبکه می دهد.

به همین دلیل است که روزانه بسیاری از افراد از این شبکه درآمدهای بالایی به دست می آورند. بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کاری هستند سوال می کنند که چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟  شما نیز اگر به دنبال کسب درآمد و رونق کسب و کار خود در این پلتفرم قدرتمند هستید، در این مقاله با همراه باشید تا تکنیک های مهم تولید محتوا را با هم بررسی نماییم.

یوتیوب در ایران

یوتیوب در ایران
یوتیوب در ایران

همانطور که می دانید یوتیوب مانند برخی از شبکه های اجتماعی دیگر در ایران فیلتر می باشد. با این حال مورد استقبال بسیاری از افراد قرار دارد که با استفاده از تجهیزاتی مانند VPN ها در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی به دلیل این که یوتیوب ایران را تحریم کرده است، ایرانیان باید مسیر سختی را برای ایجاد حساب بگذرانند.

برای عضویت و کسب درآمد در این شبکه باید حسابی در Google AdSense ایجاد نمایید. Google AdSense اما حساب های ایرانی را قبول نمی کند همچنین آدرس های فیک را برای ایجاد حساب نمی پذیرد. در نتیجه شما از طریق فیلتر شکن نیز نمی توانید در این سیستم حساب باز کنید.

تنها راه ممکن کمک گرفتن از یک فرد خارجی می باشد. شما می توانید از دوستان یا آشنایانتان در خارج برای باز کردن حساب گوگل ادسنس کمک بگیرید تا بتوانید در این بستر شروع به فعالیت نمایید.

اهمیت تولید محتوا در یوتیوب

اهمیت تولید محتوا در یوتیوب
اهمیت تولید محتوا در یوتیوب

بیشتر ترافیک انترنت صرف دیدن ویدئو می شود این نشان می دهد کاربران بیشتر علاقه مند به دیدن ویدئو هستند تا تصویر و متن. یوتیوب نسبت به سرویس هایی مانند نتفلیکس و آمازون بازدید بیشتری دارد که در نتیجه درآمد از آن نیز بیشتر خواهد بود.

آمارها نشان می دهد که یوتیوب به دلیل بازدید زیاد دومین رتبه موتور جستجو بعد از گوگل را به خود اختصاص داده است. در سال های اخیر و با شیوع ویروس کرونا تعداد کاربران یوتیوب گسترش یافته است زیرا مردم اوقات فراغت بیشتری داشتند و فعالیت آن ها در شبکه هایی مانند یوتیوب نیز بیشتر شده است.

در نتیجه برای رونق کسب و کارتان و افزایش سوددهی بهتر است هر چه سریع تر حسابی در یوتیوب ایجاد کرده و به فعالیت در این پلتفرم مشغول شوید. اما آیا فقط عضویت در این شبکه کافی است؟

مشخص است که شما برای داشتن مشتریان بیشتر در این سرویس باید فعالیت زیادی داشته باشید. وجود رقبای قدرتمند در شبکه های اجتماعی کار را برای شما سخت تر کرده است. اما شما با تولید محتوایی جذاب و یونیک نه تنها به رتبه رقبا می رسید، بلکه از آن ها جلو نیز خواهید زد.

اما اکثر افرادی که به تازگی به یوتیوب ملحق شده اند، سوال می کنند که باید چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟ برای داشتن محتوایی جذاب باید یک استراتژی محتوایی موفق داشته باشید. از ایده ها و مطالب جدید استقبال کنید و سعی کنید با کیفیت ترین ویدئوها را پست نمایید.

در ادامه روش های تولید محتوا در یوتیوب را معرفی خواهیم کرد و به تکنیک های تولید محتوای جذاب و قوی اشاره خواهیم نمود.

چگونه می توان از یوتیوب کسب درآمد کرد؟

چگونه می توان از یوتیوب کسب درآمد کرد؟
چگونه می توان از یوتیوب کسب درآمد کرد؟

راه های کسب درآمد از یوتیوب زیاد است. در قدم اول شما باید میزان سابسکرایب های ( دنبال کننده) خود را افزایش دهید و ویدئو های زیادی را به اشتراک بگذارید.

برای این که بتوانید از یوتیوب درآمد کسب کنید باید شرایط خاصی را داشته باشید. شما باید 1 سال در یوتیوب حساب کاربری داشته و در طی این 1 سال 1000 سابسکرایب جمع کنید. همچنین وجود 4000 ساعت ویدئو در کانال شما اجباری می باشد تا قابلیت کسب درآمد از یوتیوب برایتان فعال گردد.

بعد از این که این شرایط را برای خودتان بعد از 12 ماه ایجاد کردید، باید به یوتیوب استودیو در اکانت خودتان مراجعه و در آن جا ثبت درخواست نمایید. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید یوتیوب به شما اجازه کسب درآمد می دهد و شما می توانید فیلم های تبلیغاتی آپلود کنید.

مسلم است که 4000 دقیقه ویدئو را به راحتی می توانید در کانال خود بارگذاری نمایید اما جمع کردن 1000 سابسکرایب مشکل می باشد. برای به دست آوردن این تعداد سابسکرایب یا حتی بیشتر، داشتن محتوایی قوی و جذاب اولین گام است.

برای تولید محتوای جذاب و قوی باید مهارت و اطلاعات خود را افزایش دهید. سوال اغلب افراد تازه کار در این سرویس این است که چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم تا علاوه بر جذب مخاطبان زیاد، به درآمدزایی نیز برسیم. برای دریافت پاسخ این سوال در بخش های بعدی همراه ما باشد.

چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟

چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟
چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟

افرادی که به دنبال کسب درآمد از یوتیوب هستند حتما باید مهارت های تولید یک محتوای خوب را فرا بگیرند. به هیمن دلیل در این مقاله دانش و مهارت های لازم را برای تولید ویدئویی جذاب خدمت شما ارائه خواهیم داد. هنگامی که می خواهید یک ویدئو تولید کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست تولید محتوا سایت دوربین دیدن کنید.

شناسایی مخاطب

بر اساس موضوع کانال خود باید مخاطبان و مشتریان احتمالی را شناسایی کنید. در دفترچه یادداشتی نیازها و علاقه مندی های مخاطبان را یادداشت نمایید تا بتوانید در مورد آن موضوعات ویدئو تولید کنید. در صورتی که کانال شما آموزشی است باید موضوعات مختلف و مرتبط درباره موضوع آموزش را لیست نمایید.

در صورتی که محصولی برای فروش دارید بررسی کنید که مخاطبان به دنبال دانستن چه موضوعاتی پیرامون محصول هستند. به طور مثال اگر محصولات آرایشی بهداشتی می فروشید، موضوعاتی مانند آبرسانی پوست، آفتاب سوختگی، راه حل برطرف کردن جوش های صورت، علت خشکی پوست و … وجود دارند که شما می توانید برای آن ها محتوایی جذاب تولید کنید.

بنابراین نیاز و علاقه مخاطب در درجه اول باید در نظر گرفته شود. بعد از آن اطلاعات مفید و دقیقی را که می خواهید در اختیار مخاطب قرار دهید، جمع آوری نمایید.

در زمینه شناسایی مخاطب باید جستجوی های زیادی انجام دهید و برنامه ریزی های دقیقی داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید مخاطبان را به سمت خود جذب کرده و ارتباط موثری با آن ها برقرار کنید.

انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا

انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا
انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا

در پاسخ به این سوال که چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم باید ابتدا گفت که این انتخاب درست موضوع است که سبب می شود مخاطب شما را در موتور جستجو پیدا کند.

در یوتیوب موضوعات دسته بندی شده اند و شما با توجه به مهارت و تخصص خودتان باید در زمینه این موضوعات تولید محتوا نمایید. تسلط کافی بر موضوع مورد نظر تاثیر زیادی در جذب مخاطب و برطرف کردن نیاز او دارد. در یوتیوب موضوعات زیر بیشترین بازدید را در طی روز دارند:

  • عمومی
  • تجارت
  • ورزش و تناسب اندام
  • مد و زیبایی
  • بازی
  • فیلم
  • موسیقی
  • آموزش

 تمرین کرن با نوشتن متن

قبل از این که دست به تولید ویدئو بزنید، مطالبی را که می خواهید در ویدئو بیان کنید روی برگه ای بنویسید. این کار سبب می شود در صحبت کردن تسلط کامل داشته باشید.

متن را به زبان گفتار بنویسید و سعی نمایید با مخاطب با زبان خودش صحبت کنید. به طور مثال گفتار و لحن صحبت با مخاطبان علاقه مند به بازی با مخاطبان مد و زیبایی متفاوت می باشد. جزئیات لازم را در متن خود بنویسید و از یک نفر برای بررسی متن کمک بگیرید تا ایرادات جزئی برطرف شود.

از کلمات سنگین استفاده نکنید. سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که برای هر نوع مخاطبی قابل فهم باشد. ترجیحا صدای خود را برای تمرین ضبط کنید و از دید یک مخاطب به آن گوش دهید. در این صورت بهتر می توانید ایرادات کار را بفهمید یا این که مطالب جدیدی به آن اضافه کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای هر ویدئو

انتخاب عنوان جذاب یکی از عوامل مهم در جذب سابسکرایب می باشد. هنگام بارگذاری ویدئو باید عنوانی برای آن بنویسید. در این بخش از واژه های تبلیغاتی و ترغیب کننده استفاده نمایید تا مخاطب کنجکاو شود ویدئو شما را ببیند. این عنوان را برای عکس ابتدایی ویدئو نیز به کار ببرید. در این صورت خواهید دید که آمار بازدید کانال و ویدئوهای شما افزایش می یابد.

به طور مثال عنوان ” 5 راه تولید محتوای جذاب” به دلیل ارقام می تواند عنوان جذابی باشد. زیرا 70 درصد مخاطبان به سمت محتوایی جذب می شوند که در عنوان آن ها از اعداد استفاده شده باشد.

همچنین عنوانی مانند ” بیشترین آمار درآمد از یوتیوب” به دلیل داشتن کلمه تفضیلی بیشترین، مخاطبان را به خود جذب می کند. این چنین کلماتی مانند بیشترین، بهترین یا برترین برای مخاطب ترغیب کننده هستند. همچنین موضوعاتی که مخاطب را وسوسه کند نیز راهی برای جذب آن ها می باشد. به طور مثال: چگونه بدون سرمایه گذاری در یوتیوب میلیونر شویم؟

کیفیت ویدئو

برای افرادی که به دنبال پاسخ برای سوال ” چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم؟” هستند، باید در مورد اهمیت کیفیت ویدئوها سخن بگوییم.

طبق آمار ویدئوهایی که در یوتیوب یا هر شبکه اجتماعی دیگری دارای کیفیت بالایی هستند، میزان بازدید شان بسیار بیشتر از ویدئوهای بی کیفیت و کم کیفیت می باشد. بنابراین کیفیت ویدئوها از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. در نتیجه سعی کنید کیفیت صدا و تصویر را در اولویت ضبط ویدئو قرار دهید.

برای ضبط ویدئو از دوربین های پرقدرت با رزولوشن بالا استفاده نمایید. ابزارهای زیادی برای تولید صدای با کیفیت روی ویدئو وجود دارند. با استفاده از این ابزار ها می توانید نویز های اضافه را از بین ببرید که در نتیجه سبب تولید ویدئویی با کیفیت خواهد شد.

ایجاد کاور ویدئو

به احتمال زیاد کاورهای ویدئو را در شبکه های اجتماعی زیاد دیده باشید. اغلب عکسی که در ابتدای ویدئو وجود دارد شما را برای دیدن آن ترغیب کرده است. استفاده از یک متن کوتاه در کنار عکس کاور تاثیر جذب مخاطب را چند برابر می کند. توصیه می شود از رنگ های روشن و گرمی برای عکس کاور استفاده نمایید.

برای ساخت کاور ویدئو از برنامه قدرتمند Canva که این روزها کاربرد زیادی برای تولید محتوا پیدا کرده است، استفاده نمایید.

داشتن برنامه منظم برای آپلود ویدئو

یکی از راه هایی که به جذب و نگه داشتن مخاطب در کانال شما کمک می کند، داشتن برنامه منظم در آپلود ویدئوها می باشد. بارگذاری ویدئو در هفته 1 الی 3 بار توصیه می شود.

این برنامه منظم به خصوص برای افراد تازه کار که به دنبال جذب سابسکرایب هستند، بسیار موثر می باشد. این کار به بینده ها دلیلی برای اشتراک می دهد.

آمارها نشان داده است کانال هایی که به صورت منظم پست می گذارند، آمار بازدید بیشتری دارند. این برنامه منظم کاربران را تشویق می کند تا شما را دنبال کرده و کانال شما را به دوستان خود معرفی کنند.

رعایت قوانین کپی رایت

قوانین کپی رایت برای یوتیوب بسیار سخت گیرانه است به طوری که محتوای کپی شده به صورت کامل حذف خواهد شد. شما باید برای تولید محتوای کپی شده حتما اجازه صاحب اثر را داشته باشید.

دعوت به سابسکرایب شدن

دعوت به سابسکرایب شدن
دعوت به سابسکرایب شدن

پیشنهاد می شود در انتهای هر پست خود از کابران دعوت کنید تا به کانال شما ملحق شده و کانال شما را به دوستان شان معرفی نمایند. در این صورت روز به روز به تعداد سابسکرایب های شما اضافه می شود. نکته مهم در مورد سابسکرایب حفظ آن ها می باشد. بارگذاری مطالب غیر مرتبط و رعایت نکردن اصول اخلاقی می تواند سبب ترک مخاطب از کانال شما گردد.

به کار بردن تگ ها

تگ ها و هشتگ ها نقش مهمی را در کانال ما ایفا می کنند. از طریق همین هشتگ ها است که مخاطب مطالب مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کند.

شما با به کار بردن هشتگ های مرتبط با موضوع کانال و محتوای تان، خود را به موتورهای جستجو معرفی می کنید. دقت داشته باشید که باید هشتگ های مرتبط با موضوع کانال تان به کار ببرید در غیر این صورت سابسکرایب های زیادی از دست خواهید داد.

در پایان:

در مقاله ” چگونه در یوتیوب تولید محتوا کنیم” به موضوعات مختلفی پیرامون تولید یک محتوای قوی پرداختیم. شما در صورتی در این سرویس قدرتمند موفق خواهید بود که این نکات را رعایت کنید. رعایت مواردی که گفته شد در جذب سابسکرایب و در نتیجه سود آوری نقش شایانی خواهد داشت.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *