چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم

اگر می خواهید بدانید که چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همراه شما هستیم.

امروزه تلفن های همراه جزوی از زندگی ما شده اند و ما سخت می توانیم بدون آن ها زندگی کنیم. از اهمیت این تکنولوژی همه آگاهند اما متاسفانه می بینیم که وقت و زمان زیادی از انسان ها در اپ های مختلف و غیر ضروری آن بدون کسب سود هدر می رود.

ما در این مقاله می خواهیم به شما راه هایی برای تولید محتوا به وسیله تلفن همراه و کسب سود از این طریق را بیاموزیم. ما را تا انتهای مقاله ” چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم” همراهی بفرمایید.

فهرست مطالب
  1. مزایای تولید محتوا با گوشی
  2. چه چیزی می توانید تولید کنید؟
  3. چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟
  4. بهترین برنامه های تولید محتوای تلفن همراه
  5. نکاتی درباره تولید محتوای جذاب با گوشی
  6. سخن پایانی

مزایای تولید محتوا با گوشی

مزایای تولید محتوا با گوشی
مزایای تولید محتوا با گوشی

در ابتدای مقاله “چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم” می خواهیم ببنیم که این کار چه مزایایی دارد.

این بدان معناست که ایجاد محتوای تلفن همراه چندین مزیت عمده نسبت به بسیاری از شرکت های دیگر دارد.

در خانه کار کنید

برای شروع نیازی به میز، صندلی یا تجهیزات اداری ندارید. می توانید در خانه کار کنید و محصولات آموزشی خود را تولید کنید. حتی لازم نیست کامپیوتر داشته باشید. همین تلفن همراهی که دارید کافی است.

البته بعداً، وقتی تجارت شما بسیار رشد می کند، می توانید یک دفتر اجاره کنید و تجارت خود را گسترش دهید.

پیشنهاد می کنیم از مقاله چگونه در روبیکا تولید محتوا کنیم دیدن کنید.

برد بزرگ

مزایای این کار شگفت انگیز است. هزینه تولید محصولات آموزشی بسیار کم است و می تواند سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته باید زمان زیادی را صرف کنید.

اگر تلفن همراه را 1 میلیون تومان می فروشید و در قبال این فروش، 50 یا حداکثر 100 هزار تومان سود کسب می کنید، اما با فروش یک محصول آموزشی به ارزش 60 هزار تومان، شاید بتوانید حداقل 50 هزار تومان سود کسب کنید.

البته، ما نمونه ای از موردی را ارائه کرده ایم که شما DVD آموزشی خود را در دسترس قرار داده و برای خریدار ارسال می کنید. آموزش شما می تواند به صورت فایل برای خریدار ارسال شود. در این صورت هزینه DVD و انتشار نیز حذف می شود و فقط هزینه اینترنت مورد استفاده باقی می ماند.

بدون نیاز به کارمند

شما قادر خواهید بود به تنهایی و بدون کمک گرفتن یا استخدام افراد به درامدی بالغ بر چند میلیون در ماه برسید که می تواند با کمتر از 2 ساعت کار در روز برایتان اتفاق بیفتد. در بخش های بعدی، ما دقیقاً توضیح می دهیم که وقت خود را صرف چه کاری کنید. اگر تجارت شما به سرعت در حال رشد است، ممکن است به یک یا دو کارمند برای ارائه پشتیبانی و پاسخ نیاز داشته باشید.

مواد اولیه موجود

یکی از مشکلات کارخانه های مختلف، تامین مواد اولیه است. اما در “تولید محتوا با گوشی” با چنین مشکلی روبرو نمی شوید. به راحتی می توانید جدیدترین مطالب حوزه خود را از اینترنت دریافت کنید. همچنین خواندن کتاب های مختلف به شما در افزایش دانش کمک می کند.

مواد مورد نیاز برای تولید محصول مانند اینترنت، DVD، قاب  DVD، کاغذ و … همیشه در دسترس است.

کاهش رقابت در زمینه کاری خود

نکته آخر این است که رقابت در این زمینه بسیار ضعیف است. رقبای زیادی در هر زمینه ای مانند آشپزی، کنکور، تناسب اندام، بازاریابی و باغبانی وجود دارد، اما اکثر آن ها با گوشی کار نمی کنند. درواقع شما فردی هستید که کار او فقط آموزش چهره به چهره نیست، بلکه همیشه محتوای آموزشی را در قالب فیلم، صدا و غیره تولید می کند.

چه چیزی می توانید تولید کنید؟

چه چیزی می توانید تولید کنید؟
چه چیزی می توانید تولید کنید؟

همه این محصولات را می توان با استفاده از تلفن همراه تولید کرد. در هنگام تولید محتوا با گوشی، ما به طور کلی سه دسته محصول تولید می کنیم:

محتوای متنی

محصولات متنی می توانند کتاب های چاپی، کتاب های الکترونیکی، بروشورهای آموزشی، راهنماها و غیره باشند.

محتوای صوتی

محتوای صوتی عبارت است از: پاکدست، کنفرانس، آموزش و مواردی از این دست. برای تولید محصولات صوتی، کافی است یک تلفن همراه خوب داشته باشید که بتوانید صدا را با آن ضبط کنید.

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی
محتوای ویدئویی

فقط با استفاده از تلفن همراه می توانید فیلم های آموزشی با کیفیت بالا ایجاد کنید. در یک بازه زمانی، این فقط یک رویا بود. اما اکنون، هر کجا که هستید، کافی است آمادگی داشته باشید، تلفن همراه خود را از جیب خود بیرون آورده و چند دقیقه فیلم بگیرید.

چند نمونه از محتوا

  • کتاب کاغذی
  • کتاب های الکترونیکی
  • سی دی صوتی
  • بارگذاری یک صوت
  • فیلم دی وی دی
  • بارگذاری فیلم
  • جزوه آموزشی
  • دوره آنلاین
  • کارگاه
  • کنفرانس
  • بسته آموزشی
  • مشاور
  • خبرنامه ها
  • مقاله
  • وبینار
  • عضویت پولی در سایت
  • برنامه موبایل

 

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟

چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟
چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم؟

یکی از قابلیت های مهم این سبک این است که شما قادر خواهید بود تا محتوا را با استفاده از تلفن همراه در هر جا و هر وقت که خواستید، تولید کنید. تنها موردی که به آن نیاز دارید، اتصال به اینترنت یا آنلاین بودن است. حتی می توانید در اوقات فراغت خود محتوا ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید در مترو و تاکسی بنویسید. اما به خاطر داشته باشید که باید دائماً بخوانید و در تولید محتوا کمی خلاق باشید.

داشتن خلاقیت در کار و محتوایی که تولید می کنید، باعث می شود که شما به دور از کلیشه بودن، مخاطب به خود جذب کنید و در نتیجه سود بیشتری دریافت نمایید. برای این که بتوانید در حوزه فعالیت کنید، قطعا به نرم افزارها و اپ هایی نیاز پیدا خواهید کرد. بدون استفاده از آن ها نمی توانید محتوای جذاب و خلاقانه ای به مخاطب ارائه دهید.

بهترین برنامه های تولید محتوای تلفن همراه

بهترین برنامه های تولید محتوای تلفن همراه
بهترین برنامه های تولید محتوای تلفن همراه

با ظهور نسل جدید تلفن های همراه و امکاناتی که سازندگان روز به روز به آن ها اضافه می کنند و نیز نرم افزارهایی که شرکت ها برای آن ها می نویسند، شما کار سختی برای اجرای ایده تان نخواهید داشت.

در ادامه، ما چند برنامه تولید محتوای بسیار مفید و موثر را معرفی می کنیم. هر کدام از برنامه های ذکر شده در دنیا طرفداران فراوانی دارد و افراد زیادی در طول روز از آن ها استفاده می کنند.

کانوا ؛ قالب های حرفه ای بسازید

اگر به دنبال تولید عکس های حرفه ای با الگوهای مختلف هستید، باید بدانید که هیچ نرم افزاری به قدرت  Canva وجود ندارد که به راحتی و به طور کامل نیازهای شما را برطرف کند.

Canva یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی گرافیک است و شما می توانید تصاویر را به سادگی ایجاد کنید، تصاویر را به راحتی رها کنید، بکشید و ویرایش کنید، داستان و بروشور ایجاد کنید، کلاژ بسازید، گرافیک طراحی کنید و حتی لوگو درست کنید.

در این برنامه در کنار عکس می توانید به ویرایش و ادیت فیلم نیز بپردازید. با تعبیه یک فضای شبکه ای می توانید حساب بسازید و محتوای خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نسخه رایگان این نرم افزار می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند، اما اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته تری هستید، می توانید نسخه ممتاز آن را خریداری کنید که گران نیست. این نرم افزار دارای هر سه نسخه وب، اندروید و iOS است و می توانید آن را به راحتی بارگیری کرده و از ویژگی های متعدد آن لذت ببرید.

این شات؛ طراحی داستان با تلفن همراه

InShot  یک داستان ساز (استوری ساز) همه کاره و حرفه ای در اینستاگرام است که بالاترین امتیاز را در برنامه های Android و iPhone دارد. یکی از بهترین ویژگی های این برنامه، علاوه بر ویرایش حرفه ای عکس، بهبود کیفیت تصویر است.

می توانید تصاویر و موسیقی را به Inshot اضافه کنید و از انواع آیکون ها و فیلترها استفاده کنید. همچنین قالب های مجازی زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد. تا کنون، این برنامه 50 میلیون بارگیری دارد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

شما می توانید نسخه ممتاز را خریداری کنید، اما بدانید که نسخه رایگان نیز به اندازه کافی کامل است تا به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده کند.

کوئیک؛ برنامه موبایل برای ساخت تیزر

برنامه ای بسیار راحت، ساده و موثر برای ساخت تیزرها.

در کنار قابلیت افزودن موسیقی و عکس به ویدیوهای خود، قادر خواهید بود که متن یا حتی کلیپ های ویدئویی کوچک را به محصول نهایی خود اضافه کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد که تا 75 تصویر را در یک ویدئو اضافه کنید. همین طور می توانید هر موسیقی که می خواهید به عنوان موسیقی پس زمینه برای کلیپ خود انتخاب کنید.

در این برنامه فیلترهای گوناگونی تعبیه شده که می توانید از هر کدام استفاده نمایید.

این نرم افزار به صورت رایگان منتشر می شود، اما برای استفاده از ابزارهای آن باید هزینه پرداخت کنید.

این برنامه برای هر دو نسخه Android و iOS در دسترس است.

این تگ؛ برچسب های رتبه بندی شده

In Tags  را می توان یکی از بهترین برنامه های مربوط به زمینه فعالیت خود یعنی برچسب گذاری دانست. پس از بارگیری و باز کردن برنامه، لیستی از همه برچسب های آماده با دسته بندی های معمولی را مشاهده می کنید که می توانید از آن ها استفاده کنید.

WavePad؛ ویرایش فایل های صوتی

این برنامه برای ویرایش و اعمال تغییرات روی فایل های صوتی ساخته شده و مخصوص سیستم عامل آیفون است. متنوع بودن امکانات و وجود تنظیمات جداگانه برای هر کدام به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به برنامه های جداگانه، مستقیماً از فایل های خروجی برنامه در پروژه های خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که برای استفاده از تمام ویژگی های این نرم افزار باید هزینه پرداخت کنید.

Grammarly؛ بررسی دستور زبان برای مشکلات تولید محتوا

این اپ، برنامه ای بسیار کاربردی برای یافتن خطاهای گرامری شما است. این قابلیت را دارد که به طور خودکار، متن انگلیسی شما را بررسی کرده و به شما در مورد مسائل دستوری هشدار دهد.

Adobe Lightroom؛ استخراج تصاویر با تلفن همراه

این اپ، یک ابزار قدرتمند برای استخراج عکس است. شباهت این برنامه با فتوشاپ بسیار زیاد است، اما در واقع این برنامه فهرست کاملی از عکسی است که گرفته اید.

چنان چه کار عکاسی می کنید و می خواهید تصاویر خود را منتشر کرده یا گالری های اینترنتی بزنید یا آن ها را چاپ نمایید، این برنامه قطعا می تواند به درد شما بخورد.

این برنامه را می توان در هر سه نسخه  Windows، Android  و iOS استفاده کرد.

Lexis ؛ ضبط و ویرایش فایل های صوتی

این یک نرم افزار ضبط و ویرایش فایل های صوتی همه جانبه و کامل برای اندروید است و ابزارهای بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد که بدون شک یکی از بهترین سیستم های مربوط به ادیت صدا به حساب می آید. در این برنامه می توانید هر قسمتی را که دوست دارید، برش دهید یا قسمتی از فایل را بی صدا کنید. همچنین خوب است بدانید که این نرم افزار دارای یک لانچر داخلی است.

طراح گرافیک eFunky؛ طراحی کلاژ برای ایجاد محتوای تلفن همراه

چنان چه می خواهید کلاژ عکس سریع ایجاد کنید، این اپ، یک انتخاب ایده ال است. با استفاده از این برنامه تولید محتوا، می توانید در کوتاه ترین زمان، اما با کیفیت قابل توجه، کارت های جذاب، بنر، بروشور و پوستر درست کنید.

Lumen5؛ ساخت ویدئو از روی متن

این برنامه از هوش مصنوعی در iOS برای ایجاد یک ویدیو برای شما استفاده می کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آدرس صفحه ای را که می خواهید ویدیو را از این قسمت به فیلم تبدیل کنید، به برنامه بدهید.

Lumen5  همچنین دارای یک مرورگر عالی است که به شما امکان می دهد با وارد کردن کلمات کلیدی به فایل های چند رسانه ای مختلف دسترسی پیدا کنید. همچنین، نتایج جست و جو شامل قانون حق چاپ نیست، بنابراین هیچ محدودیتی در استفاده از آن ها در فیلم های خود نخواهید داشت و می توانید آن ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک اسکریپت کوتاه و جذاب ایجاد کنید.

این نرم افزار دارای نسخه ممتاز نیز می باشد و باید توجه داشته باشید که در نسخه رایگان بالاترین کیفیت 480p  بوده و دارای علامت واترمارک خواهد بود.

نکاتی درباره تولید محتوای جذاب با گوشی

نکاتی درباره تولید محتوای جذاب با گوشی
نکاتی درباره تولید محتوای جذاب با گوشی

برای تولید محتوای موثر و جذاب، ابتدا باید کاربران و نیازهای آن ها را بشناسید. در مرحله بعد، راهکارهایی برای رفع این نیازها پیشنهاد دهید.

نما نیز بسیار مهم است. تلاش کنید محتوایی بسازید که از لحاظ ظاهری نیز بتواند مخاطب را جذب کند. اگر در این مورد خوب عمل نکنید، نمی توانید کاربران را متقاعد کنید که مطالب شما را بخوانند یا مشاهده کنند.

اگر محتوای صوتی تولید می کنید، مطمئن شوید که آن را با کیفیت بالا انجام می دهید. لحن نیز مهم است. اگر محتوای صوتی را با صدایی یکنواخت ضبط کنید، کاربر پس از مدتی خسته می شود و نمی خواهد گوش دهد. ما توصیه می کنیم که صدا معمولی باشد و سرعت در صورت لزوم تغییر کند تا برای کاربر خسته کننده به نظر نرسد.

همچنین کیفیت بالای تصاویر موجود در محتوای ویدیو را در نظر بگیرید. نیازی به گفتن نیست، اگر می خواهید محتوای بصری قانع کننده ای ایجاد کنید، باید Photoshop را یاد بگیرید.

زبان بدن نیز باید در نظر گرفته شود. سعی کنید که زبان بدن خود را با گفتار خود مطابقت دهید تا کاربر با محتوا تعامل داشته باشد.

همچنین می توانید این مهارت ها را از طریق افراد با تجربه فرا بگیرید.

سخن پایانی

به پایان مقاله ” چگونه با گوشی تولید محتوا کنیم” رسیدیم. امیدواریم در عصر فناوری بتوانید روز به روز پیشرفت کنید  از حداقل امکانات موجود در اختیارتان بیشترین استفاده را بکنید. تلفن همراه خود را دست کم نگیرید. زیرا می توان ابزار فوق العاده ای برایتان باشد.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *