تعمیر کمپرسور کولر ماشین

تعمیر کمپرسور کولر ماشین

قصد داریم در این مطلب در رابطه با تعمیر کمپرسور کولر ماشین برای شما اطلاعاتی داشته ‌باشیم. به دلیل این‌ که امروزه میزان خودروهای وارداتی در کشور بسیار زیاد شده ‌است و امری بسیار شایع و اجتناب‌ ناپذیر خراب شدن قطعات مخصوص به کولر ماشین می‌باشد و امکان دارد در تمامی زمان‌ها در زمان‌های متغیری برای افراد این شرایط به وجود بیاورد.

مهم‌ترین قطعه‌ای که در کولر ماشین اهمیت دارد، کمپرسور می‌باشد که به دلیل این ‌که اتومبیل‌های جدید کلاج ندارند، قطع و وصل شدن آن با استفاده از شیر برق پشت کمپرسور انجام خواهد گرفت.

همین شرایط باعث می‌شود که خراب شدن کمپرسور در کولر ماشین بسیار دیده شود. مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن بپردازیم مشکل کمیاب بودن قطعات اصل مدل خودروها می‌باشد.

بنابراین در تلاشیم تا برای شما بگوییم چگونه مشتریان می‌توان از تعمیر کمپرسور کولر ماشین بهره کافی را ببرند و بر اساس آن از قطعات اصل استفاده داشته باشند.

این شرایط باعث می‌شود تا خنک‌کنندگی کولر به صد در صد برسد و تضمین ‌کننده باشد. پس برای این ‌که دریابید تعمیر کمپرسور کولر ماشین چگونه انجام خواهد گرفت، مواردی که در ادامه این مبحث ذکر می‌کنیم به کمک شما خواهد آمد.

عنوان‌هایی که در این مطلب بررسی خواهیم کرد شامل موارد زیر می‌شود:

به چه دلیل بادی که از کولر ماشین خارج می‌شود گرم می‌باشد؟

وجود نشتی در گاز کولر

از بین بردن مشکل خنک نکردن کولر خودرو

خراب شدن شیر انبساط کولر

خراب شدن کمپرسور کولر خودرو چگونه می‌باشد؟

علائم به وجود آمدن خرابی در کمپرسور کولر ماشین چه مواردی می‌باشد؟

شل شدن کپسول در جایگاه

نشتی روغن در کمپرسور

خاموش شدن بدون علت کولر

داغ شدن کمپرسور کولر

چه دلایلی باعث عدم کار کردن کمپرسور کولر خودرو خواهد شد؟

فرسودگی باتری ماشین

خرابی ترموستات داخل کابین

شکسته شدن فن‌های خنک‌ کننده

شل شدن تسمه کولر

سخن آخر

 

به چه دلیل بادی که از کولر ماشین خارج می‌شود گرم می‌باشد؟

به چه دلیل بادی که از کولر ماشین خارج می‌شود گرم می‌باشد؟
به چه دلیل بادی که از کولر ماشین خارج می‌شود گرم می‌باشد؟

برای ‌اینکه دریابیم چگونه می‌توان تعمیر کمپرسور کولر ماشین را انجام داد باید بگوییم، شرایط مختلفی باعث می‌شود تا بادی که از کولر حاصل می‌گردد سرمای مطلوب را نداشته باشد و گرم باشد.

بنابراین برای این ‌که این دلایل را بهتر درک کنید، عوامل مؤثر آن را در ادامه این مبحث برای شما ذکر خواهیم کرد تا بتوانید درک کنید که از طریق تعمیر کمپرسور کولر ماشین می‌توان مشکل به ‌وجود آمده برای گرمای کولر ماشین را به ‌راحتی برطرف کرد.

وجود نشتی در گاز کولر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود تا باد کولر ماشین گرم باشد و نقش بسیار مهمی در رابطه با خرابی کولر ماشین دارد، نشتی گاز کولر می‌باشد.

یکی از دلایل مهمی که سبب می‌شود تا خنک کردن کولر ماشین متوقف گردد و عملکرد آن به ‌درستی انجام نگیرد، این است که در گاز کولر نشتی دیده شود. در برخی مواقع دیده ‌شده مایع خنک‌کننده‌ای که در گاز کولر وجود دارد، در مدت ‌زمان ۲ هفته از دست ‌رفته است.

بنابراین این‌ که بتوانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید تا تعمیر کمپرسور کولر ماشین را در بهترین شرایط برای شما انجام بدهد، اهمیت بالایی دارد و کمک می‌کند تا با استفاده از محلول‌های مخصوصی که برای برطرف نمودن نشتی گاز کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مشکل برطرف گردد. اگر تشخیص تعمیرکار دراین‌باره به‌ درستی انجام بگیرد عملکرد مربوطه فورا انجام خواهد گرفت.

برای این ‌که شرایط خنک‌ کنندگی از طریق کولر ماشین انجام بگیرد، مایع خنک‌کننده‌ای در آن وجود دارد که اگر میزان آن کمتر از حد معمول شود باعث می‌شود، بادی که از هود کولر حاصل می‌گردد گرم باشد.

وظیفه اصلی این ماده خنک‌ کننده

وظیفه اصلی این ماده خنک‌ کننده این است که در مخزن کولر بتواند گرمای اضافی که در کابین اتومبیل و محیط آن وجود دارد، از بین ببرد و سبب شود تا باد خنک از کولر به بیرون سرایت کند.

بنابراین اگر میزان کافی از این ماده در مخزن کولر دیده نشود شرایط خنک‌کنندگی سیستم ماشین به‌گونه‌ای است که با اختلال مواجه خواهد شد و گرمای محیط از بین نخواهد رفت.

این شرایط سبب می‌شود تا گرما در کولر باقی بماند و هنگامی‌که مجدداً از کولر استفاده می‌کنید گرمایی که در داخل آن وجود دارد به فضای بیرون انتشار داده شود.

برای این منظور بهتر است بدانید که باید از تعمیر کمپرسور کولر ماشین استفاده داشته باشید و ماده‌ای که برای خنک ‌کنندگی کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد را به حد نصاب برسانید. لازم به ذکر است بدانید که این ماده قابلیت تفریق تبخیر شدن ندارد و هیچ‌گونه راه خروجی برای از بین رفتن آن دیده نمی‌شود.

این شرایط فقط در هنگامی صورت می‌گیرد که یک نشتی در مخزن کولر شکل ‌گرفته باشد که باعث شود این مایع از بین برود. بنابراین پیشنهاد ما بر این است که حتما در دوره‌های مختلف از تعمیر کمپرسور کولر ماشین استفاده کنید تا در صورت عدم خنک‌کنندگی فورا بتوانید راه‌حل‌های مناسب را توسط تعمیرکاران کولر ماشین ارزیابی کنید و استفاده بهینه از کولر داشته باشید.

از بین بردن مشکل خنک نکردن کولر خودرو

یکی دیگر از مسائل مهمی که باعث می‌شود کولر خوب خودرو درست کار نکند، اشکال در کمپرسور کولر ماشین می‌باشد. برای این شرایط باید تعمیرکار سوراخ و نشتی موجودی که باعث شده تا مایع کولر از آن به بیرون برود را پیدا کند و توجه داشته باشید اگر این ماده از مخزن اصلی خود خارج شود و به سمت بخاری برود، ممکن است به بخش کمپرسور برسد.

حال در شرایطی که میزان فشار بالایی در کمپرسور وجود دارد باعث می‌شود تا به این گاز به مایع تبدیل گردد و سبب می‌شود قبل ‌از این ‌که مایع خنک ‌کننده تبخیر شود، تبدیل به یک ماده گرمازا گردد.

برای شما گفتیم که مواد خنک ‌کننده‌ای که در کولر خودرو وجود دارد بدون فشار می‌تواند تولید گرما داشته باشد. یعنی در شرایطی که میزان فشار هوا کمتر می‌شود، تبدیل می‌گردد و باعث می‌شود نشتی که در درون کولر ماشین شکل‌ گرفته است، باعث کاهش یافتن فشار هوا گردد.

در این شرایط مایع فوراً به گاز تبدیل خواهد شد. پس لازم است که حتما تعمیر کمپرسور کولر ماشین انجام بگیرد و از طریق تعمیرکاران حرفه‌ای جای نشتی پیدا گردد.

امکان دارد محل اتصال اصلی این سوراخ در بخش بخاری و کمپرسور باشد که اگر فرد تعمیرکار در زمینه‌ی فعالیت خود خبره و کار درست باشد می‌تواند با شناسایی درست این نشتی فورا محل آن را تعمیر کند.

خراب شدن شیر انبساط کولر

یکی دیگر از اجزایی که در کولرهای خودروها تعبیه می‌گردد، وجود شیر انبساط می‌باشد فرآیند عملکرد آن به ‌گونه‌ای است که می‌تواند مایع خنک‌کننده‌ای که در درون کمپرسور وجود دارد را بگیرد و قبل ‌از این‌ که این مایع به گاز تبدیل شود، باعث خنک کردن محیط گردد.

دستگاه بسیار کوچکی در بخش رادیاتور شکل‌ گرفته است که دارای دو فن خنک‌کننده می‌باشد و می‌تواند گرمای موجود را از مایع خنک‌ کننده بگیرد. حال در این شرایط امکان دارد دو دلیل محکم باعث شکل‌گیری باد گرم در کولر ماشین شود.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به کمپرسور کولر می‌باشد، اما اگر در شرایطی مصدومیتی در مسیر آن وجود داشته باشد امکان دارد این محدودیت باعث گرمای باد موجود شود. هر چقدر که این مصدومیت اندک باشد عامل مؤثری برای شکل‌گیری باد گرم کولر می‌باشد و در این شرایط لازم از تعمیراتی بر روی کمپرسور انجام بگیرد.

اما دلیل بعدی که سبب می‌شود بادها در کابین خودرو گرم باشند شکستگی دستگاه است. در برخی مواقع امکان دارد شکستگی در آن به ‌وجود آمده باشد و نیاز به تعمیر کمپرسور کولر ماشین داشته باشد. در این شرایط تعمیرکاری که تخصص کافی داشته باشد، می‌تواند تلاش کند تا چگالنده‌ی آن را تعویض کند و این شرایط سبب می‌شود باد گرم حاصل نگردد.

خراب شدن کمپرسور کولر خودرو چگونه می‌باشد؟

خراب شدن کمپرسور کولر خودرو چگونه می‌باشد؟
خراب شدن کمپرسور کولر خودرو چگونه می‌باشد؟

برای ‌اینکه درک کنید و اهمیت تعمیر کمپرسور کولر ماشین به چه اندازه بالا می‌باشد. باید بدانید یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی شرایطی که باعث از کار افتادن کولر می‌شود، لوله‌هایی است که در درون کمپرسور تعبیه‌ شده است.

در این شرایط کمپرسور دیگر قادر نیست برای کولر باد مفید و خنکی حاصل کند. مهم‌ترین قطعه‌ای که برای سیستم‌های خنک‌ کننده انواع خودروها حاصل می‌گردد، کمپرسور می‌باشد.

در واقع کمپرسور به‌ عنوان قلب کولر شناخته می‌شود. حال اگر خراب‌ شده باشد و عملکرد درستی از خود نشان ندهد، باعث به وجود آمدن باد خنک در کولر نمی‌گردد. برای این منظور نیاز است از خدمات تعمیر کمپرسور کولر ماشین استفاده داشته باشید. اجزای بسیار پیچیده‌ای برای کمپرسور وجود دارد که لازم است برای تعمیر کمپرسور کولر ماشین حتما از تخصص یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

زیرا این فرد آموزش لازم را برای تعمیر کمپرسور کولر ماشین دیده ‌است و در صورت از کار افتادن آن می‌تواند بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشد.

دلایل بسیاری سبب می‌شود تا کمپرسور درگیر مشکلاتی گردد و از کار بیفتد در این شرایط نیاز به تعمیر کمپرسور احساس خواهد شد. اگر بخواهیم یکی از دلایلی که باعث نیاز به تعمیر کمپرسور کولر ماشین دارد و برای شما ذکر کنیم، افت فشار یا ضعیف شدن آن باعث قطع و وصل کردن کولر می‌گردد و در این شرایط نیاز است حتما کمپرسور تعویض گردد.

در این شرایط تخصص‌های یک تعمیرکار ماهر به کمک شما خواهد آمد و می‌تواند این موارد به‌ وجود آمده برای خرابی کمپرسور را با بهترین شرایط برطرف کند.

علائم به وجود آمدن خرابی در کمپرسور کولر ماشین چه مواردی می‌باشد؟

علائم به وجود آمدن خرابی در کمپرسور کولر ماشین چه مواردی می‌باشد؟
علائم به وجود آمدن خرابی در کمپرسور کولر ماشین چه مواردی می‌باشد؟

همان‌ طور که گفتیم کمپرسور به ‌عنوان قلب کولر ماشین به حساب خواهد آمد و از اجزای پیچیده‌ای تشکیل می‌شود. حال امکان دارد دلایل بسیار زیادی باعث شکل‌گیری خرابی در کمپرسور کولر ماشین باشد.

اگر می‌خواهید دریابید که کمپرسور خراب شده ‌است علائم و نشانه‌هایی می‌تواند دراین‌باره به شما کمک کند. مهم‌ترین چیزی که باعث شناخت خرابی کمپرسور کولر ماشین می‌شود، صدای کمپرسور می‌باشند.

حال در ادامه در رابطه با برخی از علائم و نشانه‌های دیگر برای شما خواهیم گفت تا در صورت خرابی کمپرسور فورا بتوانید اقدامات تعمیر کمپرسور کولر ماشین را از طریق تعمیرکاران حرفه‌ای انجام دهید.

شل شدن کپسول در جایگاه

یکی از دلایلی و نشانه‌هایی که می‌تواند باعث خرابی کمپرسور کولر ماشین گردد، شل شدن اتصالات کمپرسور می‌باشد. اگر قطعات کمپرسور به ‌درستی در سر جای خود محکم و فیکس نشده باشد، صدای بسیاری به وجود می‌آورد که این صدا می‌تواند نشان‌ دهنده خرابی کمپرسور باشد.

در این شرایط هنگامی ‌که کولر اتومبیل روشن می‌شود، کمپرسور شروع به لرزش می‌کند و عامل مؤثری برای به وجود آمدن سر و صدای بسیار می‌شود و این سر و صدا نشان‌دهنده خرابی کمپرسور کولر ماشین است.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین تعمیرکار سوزوکی دیدن کنید.

نشتی روغن در کمپرسور

یکی دیگر از مواردی که نشان ‌دهنده خرابی کمپرسور کولر ماشین می‌باشد، این است که روغن در آن نشت کند. این شرایط عامل مؤثری است که در هنگام روشن‌شدن کولر ماشین صداهای غیرطبیعی و ناهنجاری از آن به گوش برسد.

پس در این شرایط یکی از نیازات لازم برای برطرف نمودن خرابی کمپرسور استفاده از تخصص تعمیرکار کولر می‌باشد تا با مهارت‌های خود شناخت درستی برای تعمیر و یا تعویض کمپرسور داشته باشد.

در حالتی که بتوان از تعمیر کمپرسور کولر ماشین استفاده کرد، بهترین تعمیرکار تشخیص می‌دهد که نیاز به هزینه‌های گزاف برای تعویض کمپرسور نباشد و این می‌تواند یک مسئله مهم برای کاهش یافتن هزینه‌ها به ‌جهت تعمیر کمپرسور به حساب آید.

خاموش شدن بدون علت کولر

در برخی شرایط امکان دارد کولر اتومبیل بدون هیچ‌گونه علت خاصی خاموش گردد. مهم‌ترین دلیل این شرایط در رابطه با مشکلات در خازن کمپرسور می‌باشد. هنگامی‌که تعمیرکار کمپرسور را بررسی می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که خازن کمپرسور خراب و یا سوخته ‌است که در این شرایط نیاز است خازن کمپرسور تعویض گردد تا مشکل به‌ وجود آمده در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

داغ شدن کمپرسور کولر

در برخی شرایط امکان دارد از قطعی کمپرسور بوی نامطبوعی به مشام برسد. هنگامی این اتفاق خواهد افتاد که کمپرسور کولر نیمسوز شده ‌است یا به ‌صورت کامل سوخته و نمی‌توان هیچ کاربردی از آن داشت.

برای این منظور فورا لازم است به تعمیرکار کولر مراجعه کنید تا در اسرع وقت سیم‌پیچی‌های کمپرسور تعویض گردد و اقدامات لازم برای تعمیر کمپرسور کولر ماشین انجام بگیرد. شناخت درستی که یک تعمیرکار از قطعات پیچیده کمپرسور دارد باعث می‌شود تا بتواند با بهترین شرایط آن را تعمیر کند.

چه دلایلی باعث عدم کار کردن کمپرسور کولر خودرو خواهد شد؟

چه دلایلی باعث عدم کار کردن کمپرسور کولر خودرو خواهد شد؟
چه دلایلی باعث عدم کار کردن کمپرسور کولر خودرو خواهد شد؟

مبحث اصلی این مطلب در رابطه با تعمیر کمپرسور کولر ماشین توسط تعمیرکاران حرفه‌ای می‌باشد. در مطالب بالا از نشانه‌های خرابی کمپرسور گفتیم اما بهتر است بدانید دلایل اصلی عدم کار کردن کمپرسور کولر ماشین چه مواردی می‌باشد.

برای این ‌که از خراب شدن کمپرسور جلوگیری شود، یکی از راهکارهایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم این است که در هر ماه حدوداً ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کولر ماشین را روشن بگذارید و هیچ‌گونه توجهی به هوای گرمم و بیرون نداشته باشید تا هیچ‌گونه از این مسائل برای کمپرسور خودرو شکل ندهد.

در صورت وجود آن‌ها می‌توانید از تعمیر کمپرسور کولر ماشین استفاده کنید. اما عواملی که سبب شد سبب عدم کارکرد کمپرسور خودرو می‌شوند شامل موارد زیر هستند.

فرسودگی باتری ماشین

یک عامل مؤثر که می‌تواند تأثیر بسیاری برای برروی کمپرسور کولر ماشین داشته باشد، سیستم برق آن است. این شرایط باعث می‌شود وقتی‌که باتری خودرو کیفیت کافی را ندارد و فرسوده شده ‌است، کمپرسور کولر ماشین نیز درگیر مشکلاتی شوند و عملکرد آن به‌ درستی انجام نشود.

برای این ‌که این آسیب‌ها از کمپرسور کولر خودرو برطرف گردد، باید فورا اقدامات لازم را برای تعمیر و یا تعویض باتری خودرو انجام بدهید تا این شرایط برطرف شود.

خرابی ترموستات داخل کابین

خرابی ترموستات داخل کابین
خرابی ترموستات داخل کابین

همه ما از این ‌موضوع اطلاع داریم که در درون کابین اتومبیل ترموستات کولر وجود دارد. قابلیت اتوماتیک برای این دسته از ترموستات ها دیده می‌شود و در دو بخش و اتاقک تعبیه شده‌اند یکی از آن‌ها برروی اپراتور و دیگری بر روی بخش پشتی داشبرد جای گرفته ‌است. در شرایطی که کمپرسور با دمای ۰ درجه مواجه می‌شود، وظیفه اصلی ترموستات این است که کمپرسور را قطع کند.

دلیل اصلی آن این است که از یخ زدن اپراتور جلوگیری گردد و این طراحی به این جهت انجام گرفته ‌است. حال در شرایطی که ترموستات خراب‌ شده باشد، امکان دارد سبب یخ‌زدگی بیش ‌از اندازه کمپرسور گردد و در زمان مناسب نمی‌تواند عملکرد کمپرسور را قطع کند.

پس در شرایطی که این قطع شدن زودتر و یا دیرتر از حد ممکن اتفاق بیفتد، بادی که از کولر حاصل می‌گردد به اندازه‌ی کافی نمی‌تواند مطلوب باشد. بنابراین عملیات عملکرد کمپرسور با مشکلاتی مواجه شده ‌است که نیاز به تعمیر کمپرسور کولر ماشین می‌باشد.

شکسته شدن فن‌های خنک‌ کننده

یک چگالنده در بخش جلویی کولر وجود دارد که دارای دو فن خنک‌کننده می‌باشد. در این شرایط این چگالنده ها مایع کولر را دریافت خواهند کرد و می‌توانند آن را به باد خنک تبدیل کنند.

حال اگر این فن‌ها شکسته‌ شده باشند و آسیب ‌دیده باشند، قادر به این ‌که مایع خنک ‌کننده را از کولر بگیرند، نمی‌باشند و این شرایط باعث می‌شود گرمای اتاقک ماشین بسیار زیاد گردد.

در بسیاری از مواقع گرمای هوای عادی به نسبت تحمل کردن این چگالنده های شکسته‌شده مطلوب‌تر می‌باشد. لازم است بدانید یکی از اجزای ضروری در ماشین‌های مدرن فن‌ها می‌باشد که امکان دارد به دلایل بسیار ناچیزی خراب شوند. اما برطرف کردن آن از طریق تعمیر کمپرسور کولر ماشین امکان ‌پذیر می‌باشد.

شل شدن تسمه کولر

یکی دیگر از دلایلی که امکان دارد کولر ماشین خنک‌کنندگی کافی را نداشته باشد، شل شدن تسمه کولر باشد. البته این مسئله بسیار پیش ‌پا افتاده می‌باشد اما امکان دارد برخی از رانندگان از این مسائل چشم‌پوشی کنند و به آن توجهی نداشته باشند. اگر فوراً درصدد تعویض تسمه برآیید می‌توانید به‌ صورت دستی تنظیمات کولر را برعهده بگیرید.

حتما می‌دانید اجزایی بسیار مختلفی در کولر ماشین وجود دارد که یکی از مشکلات الکتریکی می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات الکتریسیته شود و برق کافی برای تامین باد خنک به کولر ماشین نمی‌رسد.

بنابراین این‌که بتوانید در زمان مناسب تعمیر کمپرسور کولر ماشین را انجام بدهید از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و می‌تواند هزینه‌های شما را به حداقل برساند. پس‌از این مسئله هیچ‌گاه غافل نشوید.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

قصد ما در مطالب بالا این بود که در رابطه با تعمیر کمپرسور کولر و ماشین اطلاعاتی برای شما داشته ‌باشیم. زیرا این قطعه اهمیت بسیار بالایی برای عملکرد کولر ماشین دارد و در صورتی‌که با مشکل و آسیب مواجه شود، فعالیت‌های مربوط به کولر با اختلالاتی مواجه خواهد شد.

برای این منظور تعمیرکاران حرفه‌ای می‌توانند به شما کمک کنند تا در زمان اندکی تعمیرات لازم بر روی کمپرسور انجام بگیرد و بتوانید از کولر ماشین استفاده مفید و بهینه داشته باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *