از تاریخچه شلوار جین چه می‌دانید؟

از تاریخچه شلوار جین چه می‌دانید؟

با موضوع از تاریخچه شلوار جین چه می‌دانید؟ در خدمت شما هستیم.

آیا در مورد تاریخچه شلوار جین چیزی می‌دانید؟ شلوار جین یکی از عضوهای ثابت در کمد‌های لباس ماست که با پوشیدن آن، می‌توانیم استایل جذابی برای خود به وجود آوریم. اما نقش شلوار جین و همینطور تاریخچه‌ آن در فرهنگ کشورهای مَختلف چیست؟ اگر تمایل دارید، می‌توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تاریخچه شلوار جین و همینطور موضوعات مختلف دیگری همچون لباس مردانه شیک اسپرت، صحبت کنیم.

همه چیز در مورد تاریخچه شلوار جین

در واقع شلوار جین، به شلواری گفته می‌شود که از پارچه جین تولید شده است. در مورد تاریخچه شلوار جین نیز، باید بگوییم که دو مرد که نام‌های آن‌ها جیکوب و دیویس بود، در سال ۱۸۷۳ برای نخستین بار به تکنولوژی جدیدی که برای تولید شلوار‌های کار مردانه وجو داشت، دست یافتند.

سپس این دو مرد با استفاده از پارچه کتانی، نوعی پرچ فلزی و همینطور قیطان، یک محصول از پوشاک را تولید کردند. نام شلوار جین نیز از شهری به نام جنوا در ایتالیا گرفته شده است و این شهر مکانی است که در آن نخ پنبه‌ای به اسم جین را تولید می‌کنند. بافندگان نیمس تلاش کردند تا بتوانند یک کتان پنبه معروف را در شهر جنوا بسازند؛ ولی در تولید آن موفق نشدند.

همه چیز در مورد تاریخچه شلوار جین
همه چیز در مورد تاریخچه شلوار جین

این منسوجات یک نوع پارچه پنبه‌ای بودند که در آن‌ها پود از زیر دو یا چند نخ تار عبور می‌کرد. تولید کنندگان نخ‌های تار را به رنگ نیلی درمی‌آوردند و این در حالی بود که نخ‌های پود سفید باقی می‌ماندند. دلیل این کار این بود که پارچه از یک سمت به طرف آبی جین و از یک سمت دیگر، به رنگ سفید باشد.

پارچه جین دوام بالایی دارد و به همین خاطر افرادی که برای طولانی مدت نیاز به لباس داشتند، می‌توانستند از این پارچه استفاده کنند. اشتراوس یک تاجر آلمانی بود که در سال ۱۸۵۱ از کشور آلمان به نیویورک آمد تا با برادر خود که در یک فروشگاه لباس و پارچه کار می‌کرد، همکار شود. آن‌ها در سال ۱۸۵۳ به سانفرانسیسکو رفتند تا بتوانند شعبه غربی تجارت خانوادگی خود را تاسیس کنند.

در این فروشگاه، انواع مختلفی از پارچه‌ها از جمله پارچه جین، به فروش می‌رسید. یکی از مشتریان پروپا قرص این دو برادر، مرد خیاطی بود که اهل رنو، نوادا بود. نام این شخص جیکوب دیویس بود که این شخص وسایل کاربردی مانند پتو اسب‌، چادر و همینطور روکش واگن را می‌ساخت. یک روز همسر یک کارگر از دیویس درخواست کرد که شلواری برای شوهرش بدوزد که دوام خوبی داشته باشد و راحت پاره نشود.

دیویس ایده جالبی به ذهنش آمد و این ایده این بود که یک قطعه فلزی به گوشه دکمه‌های شلوار و لبه‌های دوخت آن اضافه کند. همینطور پارچه شلوار را نیز از پارچه جینی تولید کرد که آن را از فروشگاه لوی اشتراوس خریده بود.

همه چیز در مورد تاریخچه شلوار جین
همه چیز در مورد تاریخچه شلوار جین

این شخص پرچ‌های مسی را در قسمت‌هایی که شلوار بیشتر از آن قسمت‌ها پاره می‌شد، قرار داد و توانست جیب و قسمت‌های دیگر شلوار را قوی‌تر کند‌. از آن به بعد آن شلوارها به اسم شلوارهای بست‌دار معروف شدند که افراد مختلف از آن‌ها به عنوان یک لباس کار مقاوم استفاده می‌کردند.

دیویس برای این که بتواند این شلوارها را به صورت انبوه تولید کند، به یک شریک نیاز داشت و اولین کسی که به ذهنش خطور کرد، اشتراوس بود. اشتراوس نیز، این ایده را پسندید و بین آن‌ها یک قرارداد منعقد شد که هر دو طرف آن را امضا کردند. به همین ترتیب آن‌ها یک کارخانه بزرگ‌تر افتتاح کردند و برای اولین بار شلوار جین در این کارخانه تولید شد.

شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟

یکی از سوال‌هایی که ممکن است بسیاری از افراد در مورد آن کنجکاو باشند، این است که شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟ شلوار جین خیلی زود به ایران پا گذاشت و همانطور که همه ما می‌دانیم‌ این شلوار به نام شلوار لی در ایران معروف است.

شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟
شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟

لی یک برند بزرگ در تولید شلوارهای جین به حساب می‌آید و به همین خاطر برخی از افراد به اشتباه به آن لی می‌گفتند. در دهه ۴۰ و ۵۰ پوشیدن شلوار جین که از کشور آمریکا وارد می‌شد، همه گیر شده بود و در سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ نیز، به عنوان یک مد اصلی پوشاک در کشور شناخته شد.

مسلماً شما هم در عکس‌های قدیمی، زنان و مردان ایرانی را با شلوارهای جین پاچه گشاد دیده‌اید. از آن زمان تا امروز، شلوار جین و همینطور لباس‌های دیگری که از پارچه جین تولید شده‌اند، مانند کت و مانتو جین، از مد نیفتادند و رنگ‌های مختلفی دارند.

به طور کلی باید بگوییم که شلوار جین تا این زمان طرفداران زیادی دارد و هنوز که هنوز است، بسیاری از افراد از این نوع شلوار استفاده زیادی می‌کنند. به عنوان مثال برای مراسم عید که مراسم مهمی است، خیلی از مردم مخصوصاً قشر جوان از شلوار لی برای شیک‌تر کردن استایل خود استفاده می‌کنند. مراکز فروش متعددی در سراسر کشور و دنیا وجود دارند که به عرضه شلوار لی می‌پردازند.

از طرفی دیگر، این پوشاک پرطرفدار به صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رسد و اگر شما عزیزان قصد خرید اینترنتی شلوار لی مردانه یا زنانه را دارید، می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و یک شلوار مناسب برای خود سفارش دهید. در کنار خرید شلوار لی، شما می‌توانید یک لباس مردانه شیک اسپرت یا لباس زنانه شیک خریداری کنید و از این طریق جذابیت ظاهر خود را تکمیل نمایید.

شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟
شلوار جین چگونه به ایران وارد شد؟

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، نام شلوار جین از کشور ایتالیا گرفته شده و به مرور در سراسر دنیا پخش شده است. دانستن تاریخچه شلوار جین و این که شلوار جین از کجا آمده و چگونه به ایران وارد شده است، می‌تواند شما را بیشتر با این شلوار آشنا کند. از طرفی دیگر، شلوار جین جزء پوشاکی به حساب می‌آید که هیچ وقت از مد نیفتاده است و بسیاری از افراد در سراسر دنیا، طرفدار این شلوار هستند.

در حال حاضر شلوار جین در رنگ‌های تیره و روشن در سراسر کشور به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رسد و مناسب تمام سلیقه‌ها می‌باشد. از طرفی دیگر باید گفت که شلوار جین در  کنار لباس مردانه شیک اسپرت، مناسب تیپ اسپرت است و شما می‌توانید یک تیپ اسپرت شیک با استفاده از این شلوار بزنید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *