هنگام خرید هواساز مرتکب این اشتباهات نشوید!!!

هنگام خرید هواساز مرتکب این اشتباهات نشوید!!!

احتمالا شما در حال خرید یک دستگاه هواساز هستید و از تعداد زیادی گزینه برای خرید هواساز سردرگم شده اید. اما چگونه باید تصمیم درست را گرفت و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کرد؟ در این مقاله رازهایی را که هیچ کس دیگری به شما نمی گوید فاش می کنیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید و بهترین محصول را متناسب با نیاز منحصر به فرد خود خریداری کنید.

 

آشنایی با واحد های هواساز

واحدهای هواساز (AHUs) ، اجزای ضروری یک سیستم تهویه مطبوع هستند که به گردش و تهویه هوا در فضای شما کمک می کنند. هنگام خرید هواساز، انتخاب واحدی با ظرفیت مناسب، برای اطمینان از عملکرد مطلوب و کیفیت هوای داخل بسیار مهم است.

هواسازها، در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند، بنابراین انتخاب مناسب بر اساس اندازه فضای خود و نیازهای خاص محیط ضروری است. یک هواساز با کیفیت بالا می تواند کیفیت هوای خانه شما را بهبود بخشد، در حالی که یک هواساز نامناسب، می تواند منجر به سرمایش ناکارآمد و قبض انرژی بالاتر شود. دماجت، طیف وسیعی از دستگاه های هواساز اعم از هواسازهای صنعتی، هایژنیک و ایرواشر را ارائه می دهد. آن نیازهای شما را به صورت دقیق شناسایی می کنند و بهترین محصول را با گارانتی معتبر شرکتی، به شما پیشنهاد می دهند.

توجه : قیمت هواساز هایژنیک نسبت به هواسازهای صنعتی بالاتر است، زیرا نیاز به تجهیزات اضافی دارد.

 

آیا شما فقط به قیمت هواساز متکی هستید؟

آیا می دانستید که ارزان ترین گزینه هواساز همیشه بهترین انتخاب نیست و حتی می تواند شما را در دردسر بزرگی بیندازد؟ وقتی صحبت از خرید هواساز می شود، مهم است که بیشتر از برچسب قیمت هواساز را در نظر بگیرید. یک واحد هواساز ارزان‌تر، ممکن است در ابتدا بسیار عالی به نظر برسد، اما به دلیل مصرف انرژی بیشتر یا تعمیرات مکرر ممکن است در درازمدت هزینه بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

آیا شما فقط به قیمت هواساز متکی هستید؟
آیا شما فقط به قیمت هواساز متکی هستید؟

به جای تمرکز صرف بر روی برچسب قیمت هواساز، زمانی را به تحقیق و مقایسه ویژگی ها، کارایی انرژی و گارانتی مدل های مختلف اختصاص دهید. با انجام این کار، می‌توانید یک دستگاه هواساز باکیفیت بیابید که بهترین ارزش را برای پول شما ارائه می‌کند، بدون اینکه هزینه‌ای را از دست بدهید.

 

پیامدهای نادیده گرفتن رتبه بندی بهره وری انرژی

آیا از میزان مصرف انرژی هواساز خود آگاه هستید؟ بهره وری انرژی یکی از عوامل مهمی است که باید در هنگام خرید هواساز در نظر بگیرید، زیرا مستقیماً بر قبض برق و هزینه های جاری شما تأثیر می گذارد. انتخاب واحدی با رتبه بازده انرژی بالاتر می تواند در دراز مدت به صرفه جویی قابل توجهی منجر شود.

مطمئن شوید که نسبت بهره وری انرژی فصلی (SEER) یا نسبت بازده انرژی (EER) مدل هایی را که در نظر دارید، بررسی می کنید. رتبه بندی SEER یا EER بالاتر به این معنی است که دستگاه از نظر انرژی کارآمدتر است و به معنای کاهش هزینه های انرژی برای شما است. ارزش آن را دارد که برای یک مدل کارآمدتر، کمی بیشتر هزینه کنید، تا در درازمدت باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های شما شود.

طبیعتا با افزایش نسبت های بهره وری انرژی، قیمت هواساز صنعتی افزایش می یابد، ولی هزینه های بلند مدت عدم کارایی، بسیار بیشتر از هزینه ی اولیه شما است.

پیامدهای نادیده گرفتن رتبه بندی بهره وری انرژی
پیامدهای نادیده گرفتن رتبه بندی بهره وری انرژی

آشنایی با هواساز ایرواشر

یک دستگاه هواساز ایرواشر، جزء جدایی ناپذیر سیستم های تهویه مطبوع مدرن است که نه تنها هوا را تنظیم، بلکه رطوبت هوا را نیز تنظیم می کند. این دستگاه با عبور هوا از یک اسپری آب یا یک محیط مرطوب کار می کند، گرد و غبار و آلاینده ها را جذب می کند و سطح رطوبت مطلوب را حفظ می کند. از آنجایی که ایرواشر عملکرد یک سیستم تهویه مطبوع، را با یک مرطوب کننده و تصفیه کننده هوا ترکیب می کند، راه حلی جامع برای کنترل کیفیت هوا و دما ارائه می دهد. برای کسانی که علاقه مند به افزایش کیفیت هوا در محیط های داخلی خود هستند، تصمیم به خرید ایرواشر، می تواند یک حرکت استراتژیک باشد که هوای پاک تر و تازه تر را برای سرنشینان تضمین می کند.

آشنایی با هواساز ایرواشر
آشنایی با هواساز ایرواشر

اهمیت ظرفیت مناسب هواساز

آیا می دانید یک هواساز با اندازه نامناسب می تواند منجر به افزایش قبض انرژی و کاهش راحتی شما شود؟

انتخاب ظرفیت مناسب برای هواساز، برای دستیابی به عملکرد مطلوب و بهره وری انرژی بسیار مهم است. یک واحد کوچک‌تر برای خنک کردن فضای شما تلاش می‌کند، که منجر به سیکل مداوم و افزایش فرسودگی می‌شود. از سوی دیگر، یک واحد بزرگ می‌تواند فضای شما را خیلی سریع خنک کند و در نتیجه چرخه‌های روشن و خاموش مکرر، منجر به فرسودگی سیستم شما شود.

برای تعیین ظرفیت صحیح هواساز خود، عواملی مانند متراژ مربع فضا، ارتفاع سقف، عایق کاری و آب و هوای محلی را در نظر بگیرید. در دماجت، کارشناسان آن ها می توانند به شما کمک کنند تا هواسازی با اندازه مناسب، را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که از خطرات یک هواساز با ظرفیت نامناسب جلوگیری می کنید.

 

تفاوت سیستم هواساز و روفتاپ پکیج

تفاوت سیستم هواساز و روفتاپ پکیج
تفاوت سیستم هواساز و روفتاپ پکیج

سیستم هواساز و روفتاپ پکیج، هر دو راه حل های خنک کننده منحصر به فردی هستند و عملکردهای متفاوتی دارند و برای کاربردهای متمایز طراحی شده اند. سیستم‌های هواساز، اغلب شامل واحدها و اجزای متعددی هستند، از جمله واحدهای داخلی و خارجی مجزا که می‌توانند فضای قابل توجهی را هم در داخل و هم در خارج از محل اشغال کنند. از سوی دیگر، روفتاپ پکیج ها یک سیستم جمع و جور و همه کاره است که برای قرار گرفتن در پشت بام ساختمان طراحی شده است و اواپراتور و کندانسور را در یک واحد ترکیب می کند.مزیت های روفتاپ پکیج تعمیر و نگهداری آسان و میزان کم سر و صدا، است. برای مشاغل یا خانه هایی که محدودیت فضا دارند یا به دنبال راه حلی یکپارچه و بدون دردسر هستند، تصمیم به خرید روفتاپ پکیج می تواند یک انتخاب کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

 

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *