تولید محتوا با اینشات

تولید محتوا با اینشات

امروز با موضوع تولید محتوا با اینشات در خدمت شما هستیم.

اینشات یک برنامه قدرتمند برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی می باشد که به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در سال های اخیر مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

بیشترین کاربرد اینشات در تولید و ویرایش ویدئو می باشد که با بهبود جلوه های ویدئویی جذابیت آن ها را دو چندان می کند. دلیل محبوبیت این برنامه داشتن ویژگی های مختلف و در عین حال محیط کاربری ساده اش می باشد که استفاده از آن برای هر نوع کاربری امکان پذیر است. بنابراین اینشات هم برای حرفه ای ها و هم برای افراد تازه کار گزینه ی مناسبی برای تولید محتوا می باشد.

قابلیت های اینشات چیست؟

قابلیت های اینشات چیست؟
قابلیت های اینشات چیست؟

برای تولید محتوا با اینشات ابتدا باید قابلیت های آن را یاد بگیرید. همانطور که بیان کردیم بیشترین کاربرد این برنامه ویراش ویدئو می باشد. با استفاده از این ابزار می توان ویدئوها را برش و تقسیم بندی یا ادغام نمود.

همچنین تغییرات زیاد دیگری مانند دادن افکت، جلوه های ویژه، اسلوموشن و … می توانید روی ویدئوها اعمال کنید. شما می توانید ویدئوها را با تنظیم کنتراست، روشنایی و غلظت، شخصی سازی کنید.

با استفاده از این برنامه ایده های خلاقانه خود را می توانید عملی کنید. به ویدئوی خود کپشن با فونت و رنگ های مختلف اضافه کنید یا برای آن پس زمینه در نظر بگیرید یا با استفاده از جلوه های ویژه جذابیت آن را زیاد کنید. جلوه های ویژه مانند سیاه و سفید، سینمایی و فیلم قدیمی در این اپ موجود است.

برای افزایش جذابیت از قابلیت هایی مانند اضافه کردن گیف و ایموجی استفاده نمایید. این اپ تقریبا 1000 استیکر دارد و در هر بار آپدیت های جدید این تعداد افزایش می یابد.

استیکرهای مختلفی مانند استیکرهای مناسبتی زیادی وجود دارد که از طریق آن می توانید احساس تان را به کاربر انتقال دهید. اینشات آهنگ های ذخیره شده زیادی دارد که شما برای نویز و پس زمینه فیلم ها می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین امکان اضافه کردن آهنگ از منوی ذخیره گوشی تان نیز وجود دارد.

ویژگی های کلی برنامه اینشات چیست؟

ویژگی های کلی برنامه اینشات چیست؟
ویژگی های کلی برنامه اینشات چیست؟
  • برش ویدئو
  • ویرایش ویدئو
  • ادغام چند کلیپ با یکدیگر
  • اضافه کردن عکس به ویدئو
  • داشتن جلوه های مختلف
  • امکان اضافه کردن آهنگ یا صدا به ویدئو
  • افزودن متن
  • افزودن انیمیشن
  • و …

برنامه اینشات مناسب چه بیزینسی می باشد؟

برنامه اینشات مناسب چه بیزینسی می باشد؟
برنامه اینشات مناسب چه بیزینسی می باشد؟

کسب و کارهایی که محصولاتی برای فروش دارند، می توانند از مزایای اینشات بهره ببرند. انواع کسب و کارهایی مانند رستوران، گالری های هنری، کافی شاپ ها، طراحان داخلی، فروشگاه های بزرگ ، بنگاه های املاک و … که نیاز به فیلم برداری 360 درجه دارند، می توانند از برنامه حرفه ای اینشات استفاده کنند.

تولید محتوا با اینشات این امکان را به کسب و کارها می دهد تا به مخاطبان ثابت کنند در کارشان حرفه ای هستند. افکت ها و جلوه های ویژه ی موجود در اینشات، ویدئوهایی حرفه ای و با کیفیت بالا را برای شما ایجاد می کند.

برنامه اینشات نیاز همه ی کارفرمایان را در بیزینس های مختلف بر طرف می سازد و مختص به یک بیزینس خاص نمی باشد.

با استفاده از اینشات و تنها با یک موبایل می توانید عکس هایی از محصولات خود بگیرید که مخاطب تصور می کند با استفاده از دوربین های قدرتمند و ادیت های حرفه ای این تصاویر ثبت شده اند.

پیشنهاد می کنیم از پست تولید محتوا برای سایت موبایل دیدن کنید.

تولید عکس و ویدئو در اینشات

تولید عکس و ویدئو در اینشات
تولید عکس و ویدئو در اینشات

اینشات برنامه ای حرفه ای برای ضبط و اشتراک گذاری فیلم و عکس می باشد که با ورودش به دنیای تکنولوژی در سال 2020 تحولی عظیم را در بیزینس ها ایجاد کرده است. به طوری که این برنامه به یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین برنامه ها برای تولید محتوا در فضاهای مجازی تبدیل شده است.

تولید محتوا با موبایل با وجود برنامه اینشات کاری آسان شده است و هر فردی می تواند با کمترین امکانات برای کسب و کارش تولید محتوا نماید.

امکان تولید محتوا هم به صورت عکس و هم فیلم با استفاده از برنامه اینشات وجود دارد و کمک شایانی به بازاریاب ها، کارآفرینان و بیزینس های تازه کار برای پیشرفت سریع و موفقیت بیشتر خواهد کرد.

پیش از ورود برنامه اینشات، فقط شرکت های بزرگ از طریق استخدام نیروهای متخصص در زمینه فیلم بردای و عکس برداری و ادیت، می توانستند تولید محتوا به صورت حرفه ای نمایند. اما برنامه اینشات کار را برای بیزینس های بزرگ نیز آسان کرده و هزینه های تولید محتوا را برای آن ها کاهش داده است. علاوه بر این بیزنس های کوچک نیز می توانند به صورت حرفه ای و بدون صرف هزینه های اضافی تولید محتوا نمایند.

محور اصلی تولید محتوا در اینترنت فیلم و عکس می باشد. بنابراین هر شخصی با هر کسب و کاری می تواند از این برنامه برای رونق کسب و کار خود استفاده نماید.

وجود فونت های مختلف در اینشات

شما برای تولید محتوایی جذاب نیاز دارید تا از فونت های مختلف و جذاب استفاده نمایید. متاسفانه در اینشات فونت های فارسی وجود ندارد. اما برای نوشتن متن فارسی می توانید فونت های عربی را دانلود کرده و از فونت های پیش فرض این زبان استفاده نمایید.

برای دانلود و استفاده از فونت های عربی باید ابتدا عکس یا ویدئو مورد نظر را انتخاب کرده و در قسمت تنظیمات گزینه text را بزنید و متن مورد نظر خود را ثبت نمایید.

راه دیگری برای انتخاب فونت های زیبا این است که از سایت های مختلف فونت های نامحدود برای اینشات دانلود کرده و از آن ها استفاده نمایید.

برخی از فایل ها به صورت زیپ می باشند که شما باید بعد از دانلود آن ها را با استفاده از نرم افزار زیپ خارج کنید تا بتوانید از آن ها استفاده نمایید.

برای اضافه کردن فونت های دانلود شده، ابتدا عکس یا فیلم مورد نظرتان را انتخاب کرده و فونت های جدید را از فایل های گوشی علاکت گذاری کرده و به اینشات اضافه نمایید.

ساخت کاور با استفاده از برنامه اینشات

ساخت کاور برای ویدئوها جذب کابران را دو چندان می کند. وجود عکسی به عنوان کاور در ابتدای ویدئو به همراه متن، کاربر را کنجکاو می کند تا ویدئو شما را ببیند و در نتیجه جزء دنبال کنندگان تان شود.

برای ایجاد کاور باید خودتان سلیقه به خرج دهید و با خلاقیت های جدید به هر چه جذاب تر شدن کاور کمک کنید. برای ایجاد کاوری جذاب باید کار با نرم افزار را نیز آموخته باشید. برای ساخت کاور می توانید به یکی از روش های زیر عمل نمایید:

روش اول:

وارد برنامه اینشات شده و عکس مورد نظر را برای کاور کردن انتخاب نمایید. سپس با استفاده از گزینه text متن مورد نظر را تایپ کرده و از قسمت label با استفاده از سلیقه خود متن را زیبا و جذاب نمایید. سپس در مکان مورد نظر آن را تنظیم نمایید.

روش دوم:

در روش دوم با استفاده از تصویر رنگی ساده ای می توانید کاور ایجاد نمایید. برای ایجاد این تصویر رنگی ساده، می توانید از قسمت استوری اینستاگرام کمک بگیرید. در این قسمت عکس رنگی دلخواه را انتخاب کرده و آن را ذخیره نمایید.

سپس برنامه اینشات را باز کرده و عکس یا فیلم مورد نظر را انتخاب نمایید. در مرحله بعد گزینه Sticker  را بزنید. سپس تصویر رنگی را اضافه کرده و با استفاده از گزینه Text متن مورد نظر را تایپ نمایید. در مرحله بعد عکس رنگی را در مکان دلخواه قرار دهید.

وجود استیکر های متنوع در برنامه اینشات

برای تولید محتوا با اینشات می توانید از استیکر های متنوع آن استفاده نمایید. استیکر در حین این که جذابیت فیلم و عکس را بالا می برند، سبب انتقال پیام به مخاطب نیز می گردد.

برنامه اینشات علاوه بر داشتن استیکرهای زیاد، امکان دانلود استیکرهای جدید را نیز دارد. برای دانلود استیکرهای جدید باید حتما vpn موبایل روشن باشد. برای بارگذاری استیکرها به عکس یا فیلم کافی است گزینه Sticker را انتخاب نمایید.

صداگذاری در فیلم ها

صداگذاری یک بخش اصلی از ضبط ویدئو می باشد که باید با بهترین کیفیت ضبط شود تا پیام شما را به مخاطب برساند. ویدئوهای بدون صدا یا با کیفیت صدای پایین بازدید بسیار کمتری دارند. با استفاده از برنامه اینشات می توانید صدای ویدئوای را حذف کرده و صدای مورد نظرتان را روی آن ذخیره نمایید. برای این کار روی نوار ویدئو کلیک کرده و ولوم صدا را صفر کنید.

در مرحله بعد باید گزینه tracks را انتخاب نمایید تا بتوانید صدا یا آهنگ مورد نظر را روی ویدئو درج نمایید. یکی از امکانات خوب برنامه اینشات، استخراج صدا از روی ویدئو است.

بسیاری از دابسمش های اینستاگرام از همین طریق ساخته می شود. برای این کار گزینه Tracks را انتخاب کرده و بعد روی گزینه Extract Audio From Video کلیک کنید. در این هنگام ویدئویی را که صدای آن را می خواهید استخراج کنید، انتخاب نمایید. بعد از آن صدای مورد نظر روی ویدئوی خودتان بارگذاری می گردد.

تنظیم سرعت ویدئو

بسیاری از افراد در تولید محتوا احتیاج دارند بخشی از ویدئوی خود را صحنه آهسته کنند یا برای کوتاه تر شدن زمان آن، سرعت ویدئو را افزایش دهند. برای این کار ابتدا باید ویدئو مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Speed را بزنید تا بتوانید سرعت ویدئو را به دلخواه انتخاب کنید.

حذف قسمت هایی از ویدئو با استفاده از برنامه اینشات

یکی دیگر از امکانات برنامه اینشات حذف کردن بخشی از ویدئو می باشد. برای این کار در ویدئو از که بخشی که قصد حذف کردن آن را دارید، stop  زده و روی گزینه split کیلیک نمایید.

در این صورت ویدئو شما از آن فریم به بعد انتخاب می شود. مکانی از ویدئو را که قصد دارید تا آن مکان حذف انجام شود، stop  بزنید و مجدد گزینه split را انتخاب کنید. در این صورت بخش حذفی شما انتخاب شده و با کلیک روی گزینه Delete آن را می توانید حذف نمایید.

امکان تنظیم سایز ویدئو در برنامه اینشات

یکی دیگر از امکانات تولید محتوا با اینشات، تنظیم سایز ویدئو می باشد. برای تغییر سایز ویدئو گزینه Crop را انتخاب نمایید. قالب های آماده ای نیز در اینشات وجود دارد که سایز تعیین شده ای برای ویدئو دارد.

فیلترهای بصری برای ادیت ویدئوها

فیلترهای بصری برای ادیت ویدئوها
فیلترهای بصری برای ادیت ویدئوها

افکت های جذاب و متنوعی در اینشات برای ادیت ویدئوها وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این افکت ها می توانید ویدئوهایی جذاب تولید کنید و میزان حرفه خود را به مخاطب القا نمایید.

برای استفاده از این ویژگی خوب ایشنات باید ویدئوی خود را انتخاب کرده و سپس گزینه Filter را انتخاب کنید. فیلترهای متنوع و زیادی برای شما به نمایش در می آید که می توانید یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

ذخیره سازی فایل نهایی در اینشات چگونه انجام می گیرد؟

بعد از این که تغییرات مورد نظر را روی عکس و فیلم هایتان انجام دادید، نوبت به ذخیره سازی آن می رسد. عدم اطلاع از ذخیره سازی درست ممکن است زحمات چند ساعت شما را به هدر دهد. همانطور که قبلا گفتیم کار با اینشات بسیار ساده است و ذخیره سازی فایل های ادیت شده نیز کار سختی نیست.

گزینه Save برای ذخیره کردن فایل ها، در قسمت صفحه اصلی برنامه می باشد. این گزینه در قسمت بالای سمت راست برنامه می باشد. میزان کیفیت فیلم را نیز در این مرحله می توایند تنظیم کنید. در پنجره باز شده برای ذخیره فایل، میزان کیفیت را مشخص نمایید. سپس نامی برای فایل جدید انتخاب کرده و گزینه OK را بزنید.

حذف پس زمینه ویدئو با استفاده از برنامه اینشات

برای حذف و وارد کردن پس زمینه ای دیگر برای ویدئوها باید ابتدا تصویر پس زمینه خود را از گالری انتخاب نماید.

در مرحله بعد گزینه pip را انتخاب کرده و در پنجره باز شده ویدئو مورد نظر را برای حذف پس زمینه انتخاب کنید. در این مرحله با استفاده از گزینه Chroma رنگی را در بیشتر ویدئو دیده می شود را انتخاب نمایید. سپس نوار Strength را به سمت عقب و جلو ببرید تا تصویر پس زمینه به طور کلی حذف گردد.

برنامه اینشات برای کامپیوتر

برنامه اینشات نسخه ای برای کامپیوتر ندارد اما با استفاده از برنامه هایی مانند شبیه ساز می توانید آن را در کامپیوتر اجرا نمایید. شبیه ساز هایی در دنیای اینترنت وجود دارند که با دانلود و نصب آن ها می توانید یک برنامه اینشات روی کامپیوتر داشته باشید. شبیه سازها نرم افزارهایی هستند که نسخه موبایل یک برنامه را به نسخه قابل اجرا روی کامپیوتر تبدیل می کنند.

معایب برنامه اینشات

معایب برنامه اینشات
معایب برنامه اینشات

تولید محتوا با اینشات مزایای زیادی دارد با این حال دارای چند عیب جزئی نیز می باشد. به طور مثال این برنامه استیکرها و افکت هایی دارد که برای عکس ها و ویدئوهای رسمی نمی توان از آن ها استفاده نمود. زیرا این افکت ها ساده و کارتونی می باشند.

عیب بزرگ دیگر این برنامه این است که روی عکس یا ویدئو واترمارک درج می شود و تنها راه حذف آن دریافت اشتراک و پرداخت هزینه می باشد. همچنین تبلیغاتی که روی فایل ها درج می شود، تنها با خرید اشتراک قابل حذف است.

در پایان:

برنامه اینشات برنامه جامع و کاملی برای ادیت و ویرایش عکس ها و ویدئوهای شما می باشد. برای تولید محتوا با اینشات شما ابتدا باید مهارت و کار کردن با این نرم افزار را بیاموزید. در این مقاله به برخی از ابزارهای پر کاربرد برنامه اینشات اشاره داشتیم. امیدواریم که مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *