سایت جایگزین وی ترنسفر

سایت جایگزین وی ترنسفر

در این مقاله می خواهیم به معرفی سایت جایگزین وی ترنسفر بپردازیم. با ما بمانید.

یکی از دغدغه های بزرگ کاربران اینترنت، اشتراک گذاری فایل ها می باشد. امروزه تعداد زیادی سرویس و شبکه ی اجتماعی به وجود آمده که یکی از آپشن هایشان انتقال فایل می باشد. اما آپلود فایل های سنگین و پر حجم مشکلاتی نظیر صرف وقت و هزینه ی زیاد دارد که سبب می شود بسیاری از کاربران از انتقال فایل منصرف شوند.

با پیشرفت تکنولوژی، روش های مختلفی برای انتقال فایل در چند ثانیه می توانید پیدا کنید. ساده ترین و آسان ترین راهی که به ذهن همه افراد می رسد، ایمیل می باشد. اما برای انتقال فایل های حجیم و چند صد مگابایتی با ایمیل ممکن است به مشکل بر بخورید. از این رو سایت هایی مانند سایت WeTransfer طراحی شدند تا فایل های پر حجم را در بستر بزرگ اینترنت جا به جا کنید.

در این مقاله در مورد سایت های اشتراک گذاری فایل های پر حجم صحبت خواهیم نمود و به معرفی سایت جایگزین وی ترنسفر خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب:

سرویس WeTransfer

راهنمای استفاده از WeTransfer

چرا باید سایت جایگزین وی ترنسفر را انتخاب نماییم؟

سایت های برتر انتقال فایل به صورت رایگان

سایت های اشتراک گذاری فایل تحت وب

جمع بندی

 

سرویس WeTransfer

سرویس WeTransfer
سرویس WeTransfer

روش های مختلفی برای ارسال فایل در بستر بزرگ اینترنت وجود دارد که هر کدام از آن ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. به طور مثال ایمیل مزایای زیادی داشته و به عنوان بزرگ ترین راه ارتباطی اینترنتی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

ایمیل امن ترین و بهترین راه برای اشتراک فایل می باشد اما عیب ایمیل این است که نمی توان فایل های پر حجم را پیوست و ارسال نمود. برخی سرویس ها نیز مانند سرویس های ذخیره سازی ابری، برای انتقال فایل های بزرگ می بایست حساب کاربری داشته باشیم.

اما سایت هایی مانند سایت WeTransfer این مشکل را حل کرده است. با استفاده از WeTransfer و سایت هایی نظیر این سایت، با ساده ترین شکل ممکن و بدون ایجاد حساب کاربری می توانید فایل های حجیم را اشتراک گذاری نموده و برای ایمیل های مورد نظر ارسال کنید. شما در این سرویس ها تقریبا ناشناس باقی می مانید.

WeTransfer این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن، فایل های مورد نظر خود را انتقال دهند. با استفاده از نسخه اپلیکیشن WeTransfer شما تصاویر و ویدئوهای موجود در گوشی خود را به راحتی می توانید آپلود کنید و در هر بار حدود 10 گیگابایت فایل برای مخاطبان خود ارسال نمایید. فایل هایی که شما در این سرویس انتقال می دهید، بعد از 7 روز به صورت خودکار از این سرویس حذف می شوند.

اما برخی معایب این سرویس سبب می شود تا ما از سایت جایگزین وی ترنسفر استفاده نماییم. بزرگ ترین عیب آن رایگان نبودن آن است و بسیاری از سایت های حرفه ای تر مانند دراپ باکس وجود دارد که می توانیم WeTransfer را جایگزین آن ها نماییم.

راهنمای استفاده از WeTransfer

راهنمای استفاده از WeTransfer
راهنمای استفاده از WeTransfer

برای استفاده از این سرویس می توانید به سایت www.wetransfer.com مراجعه نمایید. استفاده از این سرویس بسیار کار راحتی است. در صفحه اول سایت روی کلید Add files کلیک نمایید و در پنجره ای که باز می شود، فایل های مورد نظر را انتخاب کنید.

در سرویس WeTransfer شما می توانید فایل های مورد نظر را به 20 ایمیل ارسال نمایید. بعد از وارد کردن ایمیل خودتان و فیلد پیام (در صورت تمایل می توانید در آن چیزی بنویسید)، روی دکمه Transfer کلیک کنید تا فایل ها ارسال شوند.

مزیت وی ترنسفر این است که شما می توانید فایل های زیپ را نیز آپلود کنید. قابلیت دیگر این سرویس داشتن لینک دانلود است. شما با کلیک روی دکمه اشتراک گذاری در گوشه ی سمت چپ و انتخاب گزینه ی لینک به جای ایمیل، می توانید لینک دانلود ایجاد کنید.

با ایجاد لینک دانلود، سرویس WeTransfer به شما یک لینک دانلود منحصر به فرد می دهد که شما می توانید آن را برای مخاطبان دیگری نیز ارسال نمایید.

هنگامی که فایل ها از طریق WeTransfer برای مخاطبان ارسال شد و مخاطبان آن را دریافت کردند، شما از طریق ایمیل خود می توانید از آن مطلع شوید. در ایمیل جداگانه ای خبر دانلود فایل ها توسط مخاطبان به اطلاع شما می رسد.

چرا باید سایت جایگزین وی ترنسفر را انتخاب نماییم؟

چرا باید سایت جایگزین وی ترنسفر را انتخاب نماییم؟
چرا باید سایت جایگزین وی ترنسفر را انتخاب نماییم؟

همان طور که بیان شد، سرویس وی ترنسفر رایگان نمی باشد که همین دلیل سبب می شود تا کاربران به سمت سایت های رایگان دیگری بروند. نسخه اپلیکیشن وی ترنسفر بسیار ساده می باشد و این سادگی بیش از حد، گاهی آزار دهنده است.

یکی دیگر از معایب وی ترنسفر این است که نسخه بومی برای دسکتاپ ندارد و کاربران نمی توانند فایل ها را روی کامپیوتر پوشه بندی کنند. همین عوامل سبب می شود تا کاربران به فکر پیدا کردن سایت جایگزین وی ترنسفر باشند.

در ادامه برخی از سایت های حرفه ای را که برای انتقال فایل های حجیم کاربرد دارند، معرفی خواهیم نمود. برخی از این سایت ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان می باشند.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت ندا بلاگ دیدن کنید.

سایت های برتر انتقال فایل به صورت رایگان

سایت های برتر انتقال فایل به صورت رایگان
سایت های برتر انتقال فایل به صورت رایگان

 Sharefast.me

این سایت قابلیت زمان بندی برای حذف فایل ها را دارد. یعنی کاربر بعد از انتقال فایل ها، برای سایت زمان بندی تعیین می کند تا در آن تایم، فایل ها را حذف کند. سایت نیز در زمان تعیین شده اقدام به پاکسازی فایل ها خواهد کرد.

بیشترین زمان ممکن برای ماندگاری فایل ها 24 ساعت و کمترین آن 10 دقیقه می باشد که این زمان توسط فرستنده در سایت تعیین می شود. به همین دلیل این سایت از امنیت بالایی برخوردار است.

این سایت برای فایل های مهم و سری مناسب است. مزیت مهم دیگر این سایت ایجاد لینک اشتراکی می باشد. همچنین می توانید برای فایل های اشتراکی، لینک های شخصی ایجاد نمایید.

Dropbox Transfer

در سایت دراپ باکس بر خلاف سایت های دیگر، شما نمی توانید تعیین کنید که فایل ها چه مدت روی سرورهای این سایت باقی بمانند و کنترلی روی دسترسی افراد دیگر نخواهید داشت.

اما خود سایت، فایل های شما را بعد از 7 روز پاک خواهد کرد. در این سایت کاربران دسته بندی می شوند. کاربران با اکانت اولیه خود می توانند تا حجم 100MG فایل برای کاربران مورد نظر ارسال کنند.

کاربرانی که در دسته Plus قرار دارند، امکان ارسال 2GB و کاربران در دسته Pro تا سقف 100GB می توانند فایل ارسال نمایند. در این نوع سرویس، مخاطب گیرنده امکان تغییر فایل هایی را که شما ارسال کرده اید، ندارد.

Dropbox Transfer دارای ویژگی اعلان است. یعنی با هر بار دانلود فایلی توسط کاربر، برای ایمیل شما پیامی ارسال می شود.

Pixeldrain

سایت Pixeldrain بیشترین فضا را در اختیار شما می گذارد و به شما این امکان را می دهد تا 100 ترابایت فایل اشتراک گذاری نمایید و کاملا رایگان می باشد. شما می توانید در هر ارسال 10 GB و تا 10 هزار فایل از طریق سرورهای این سایت ارسال نمایید. 10 گیگا بایت در واقع محدودیتی برای برای فایل های تکی است و شما می توانید تا 10 هزار فایل ارسال نمایید.

در این سایت اطلاعات شما تا 100 روز باقی می ماند و بعد از آن به طور اتومات حذف می گردد. در صورتی که شخصی اطلاعات شما را دانلود نماید، این تایم تمدید شده و از آن پس تا 100 روز دیگر فایل ها باقی خواهد ماند. یکی از مزایای این سایت عدم نیاز به ایجاد حساب کاربری می باشد.

این وب سایت ابزاری به نام Pastebim دارد که شما می توانید متن خود را در آن پست نمایید و لینک آن را برای دوستانتان ارسال کنید. در صورتی که گزینه عمومی بودن متن را انتخاب نمایید، کاربران سایت می توانند متن شما را مشاهده نمایند.

Dropcorn

این سایت مختص اشتراک گذاری فایل ها با افراد پیرامونمان می باشد. به طوری که می توانیم فایل ها را تا شعاع 30 کیلومتری به اشتراک بگذاریم. برای این کار باید مرورگر به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.

این سایت یکی از راحت ترین روش های ارسال فایل برای افراد نزدیکمان می باشد. برای فایل هایی که قصد اشتراک گذاری آن ها را دارید، می توانید از سیستم خود استفاده کنید یا از ابزارهای ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو، جیمیل یا وان درایو کمک بگیرید.

بعد از انتخاب فایل های مورد نظر در این سایت، روی گزینه Drop کلیک کنید تا ارسال صورت بگیرد.

فایل ها در این سرویس بعد از گذشت 1 دقیقه حذف می شوند و فردی که قصد دانلود دارد، باید در همین 1 دقیقه کار خود را انجام دهد. برای اشتراک گذاری فایل شما باید یک اتاق ایجاد کنید و بعد از اتمام اشتراک گذاری می توانید اتاق را حذف نمایید.

در صورتی که اتاق ایجاد شده را بقیه کاربران نتوانستند پیدا کنند، شما می توانید با استفاده از قابلیت رنگ اتاق، آن را منحصر به فرد کنید تا دیگران بتوانند آن را پیدا کنند. این قابلیت با استفاده از دکمه Find by color قابل انجام است.

TeraShare

سرعت انتقال فایل ها در این سایت بسیار بالا است زیرا این سایت از تکنولوژی peer-to-peer در بستر BitTorrent و ابری استفاده می کند که فرایند آپلود و دانلود در این روش به صورت همزمان اتفاق می افتد. این امر سبب افزایش سرعت انتقال داده ها می گردد. کار با این سایت نیز بسیار راحت است و شما به راحتی می توانید لینک دانلود را برای کاربران خود بفرستید.

این سایت به دلیل این که از hybrid technology استفاده می کند، حتی زمانی که سیستم شما خاموش است نیز کاربران به فایل ها دسترسی دارند. این کار توسط سرورهای TeraShare انجام می شود. در این سرویس شما محدودیت حجم برای آپلود ندارید.

سایت های اشتراک گذاری فایل تحت وب

سایت های اشتراک گذاری فایل تحت وب
سایت های اشتراک گذاری فایل تحت وب

سایت هایی که در بخش قبلی عنوان نمودیم، سایت های حرفه ای و برتر هستند. سایت های دیگری نیز وجود دارند که کاربر با توجه به هدف اشتراک گذاری می تواند یکی از سایت های زیر را انتخاب نماید.

سایت Reep.io

بزرگ ترین مزیت این سایت اشتراک گذاری فایل ها بدون نیاز به سرور کمکی می باشد. در واقع نام این سایت از هجی بر عکس کلمه peer گرفته شده است یعنی از سیستم p2p استفاده می کند. هر دو مرورگر برای انتقال فایل در این سایت باید باز باشند. این سرویس مزایای زیادی دارد اما در حال حاضر در دسترس نیست.

مزایا: شما می توانید در این سرویس فایل هایتان را رمزگذاری کنید. محدودیتی برای حجم فایل های شما در این سایت وجود ندارد.

سایت JustBeamIt

این سایت نیز از سرویس p2p استفاده می کند. برای انتقال فایل در این سایت باید هر دو مرورگر فرستنده و گیرنده باز باشد. این سایت مشابه Reep.io است و شما باید فایل مورد نظر را بکشید و داخل مرورگر قرار دهید. URL مربوط به فایل را برای گیرنده ارسال کنید تا او بتواند فایل را دانلود نماید.

به دلیل قابلیت های خوبی که این سایت دارد، می توانیم به عنوان سایت جایگزین وی ترنسفر استفاده نماییم و جایگزین عالی برای Reep.io نیز می باشد. با این حال قابلیت رمزگذاری فایل ها را ندارد.

این سایت امنیت بالایی دارد زیرا فایل ها بعد از 10 دقیقه حذف می گردند. همچنین محدودیتی در حجم فایل ارسالی در این سرویس وجود ندارد.

سایت FileSender

این سایت آخرین سایتی است که از سیستم p2p  استفاده می کند. این سایت برای فایل های شما کدی تولید می کند و کاربر گیرنده با وارد کردن این کد با شما ارتباطی برای دریافت فایل ها برقرار می کند. گیرنده می تواند فایل هایی را که شما برای او می فرستید، به صورت دستی قبول یا رد نماید.

در این سرویس می توانید فایل ها را رمزگذاری کنید. محدودیتی در اندازه حجم فایل ها در سرویس FileSender وجود ندارد.

 سایت UploadFiles

مزیت بزرگ این سایت این است که بدون باز کردن حساب کاربری می توانید انتقال فایل انجام دهید. این سرویس برای افرادی که تمایلی به استفاده از p2p ندارند، توصیه می شود.

در این سرویس تا 100 گیگا بایت داده می توانید بارگذاری کنید و استفاده از آن کاملا رایگان است. امکان رمزگذاری فایل ها در این سایت وجود دارد و فایل ها به مدت 30 روز قابل دسترس هستند. بعد از این مدت به صورت خودکار حذف خواهند شد. برخی از حساب های حرفه ای می توانند تا 1 ترابایت نیز داده رد و بدل نمایند.

سایت FileSharing24

این سرویس برای انتقال سریع و یکباره ی فایل ها بسیار کاربرد دارد. در سرویس FileSharing24 فرستنده فایل ها را به صورت یک جا آپلود کرده و از طریق URL به اشتراک می گذارد. در این سرویس فایل ها تا 24 ساعت روی سرور باقی می مانند و بعد از آن حذف می گردند. برای ارسال فایل در FileSharing24 محدودیت حجم وجود ندارد و برای فایل ها قابلیت رمزگذاری وجود دارد.

سایت Shared4

به shared4  می توان به عنوان سایت جایگزین وی ترنسفر اشاره نمود زیرا بهترین و محبوب ترین سایت اشتراک فایل های حجیم می باشد. این سایت 15 گیگا بایت فضا را برای کاربران به صورت رایگان در نظر گرفته است. این سایت دارای نوار ابزار می باشد که از مرورگرهایی چون فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر نیز پشتیبانی می کند. این سایت تمامی فرمت ها را پشتیبانی می کند.

سایت Zippyshare

در این سایت می توانید فایل های بزرگ را بدون محدودیت به اشتراک بگذارید. دلیل محبوبیت این وب سایت این است که می توان فایل های آپلود شده را با پیوند دادن از طریق پیام، رسانه های اجتماعی یا ایمیل به راحتی به کاربران دیگر به اشتراک گذاشت.

جمع بندی

جمع بندی
جمع بندی

بسیاری از افراد برای انتقال فایل های پر حجم به دنبال سایت جایگزین وی ترنسفر می باشند که ما در این مقاله به برخی از سایت های برتر اشاره نمودیم. به غیر از این لیست، بسیاری از سایت های دیگری وجود دارند که کار اشتراک گذاری فایل را انجام می دهند.

هر کدام از این سایت ها کارایی خاص خود را دارند و کاربران با توجه به نوع استفاده خود می توانند یک سایت را انتخاب کنند. سایت ها با قابلیت هایی مانند سیستم p2p، رمزگذاری، نامحدود بودن فضا، پشتیبانی از فرمت های مختلف، انتخاب زمان حذف فایل و … شناسایی می شوند که هر فرد با توجه به هدف اشتراک گذاری می تواند یکی از سایت ها را انتخاب نماید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *