فروش شاسیبلند مونتاژی ۴۲۱P از سوی سایپا در روز یکشنبه ۱۹ مرداد آغاز خواهد شد.

سایپا اولین شرایط فروش کراس اوور مونتاژی ۴۲۱P را ویژه مرداد ماه برای متقاضیان طرح عادی، جوانی جمعیت مادران و خودرو های فرسوده اعلام کرد.
فال خودت رو ببین
کلیک کن تا ببینیش

کراس اوور سایپا ۴۲۱P در این طرح به صورت پیش فروش عرضه می شود. زمان تحویل اعلام شده برای این خودروی جدید سایپا که به صورت منتاژی است، برای هفته آخر آبان ماه ۱۴۰۴ است. متقاضیان این خودرو می توانند از روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ مرداد در آخرین شرایط فروش سایپا این خودرو را در فهرست انتخاب خود بگذارند. متقاضیان طرح عادی از روز شنبه ۱۸ مرداد تا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد فرصت دارند ۴۰۰ میلیون تومان را در حساب بانکی وکالتی کنند سپس نسبت به انتخاب خودرو اقدام نمایند.
اخبار مرتبط

سایپا ۴۲۱ پی در واقع آخرین نسل چانگان CS۳۵ پلاس است که شرکت سایپا به تازگی مونتاژ آن را در خط تولید سایپای کاشان آغاز کرده است. این خودرو پیش از این تنها در سامانه خودرو های وارداتی عرضه شده بود و توانست به دلیل سابقه خوب محصولات چانگان در بازار ایران و قابلیت های فنی مناسب از خودرو های باشد که مورد استقبال خوب قرار گرفت. شرکت سایپا به دلیل سابقه همکاری با برند چانگان با سنجش بازار کراس اوور ها این محصول چینی را در نسل جدید با نام سایپا ۴۲۱P مونتاژ و عرضه می کند.
جزئیات بیشتر

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس
قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ های جلو می رسد.
این کراس اوور به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای (در تیپ ۳)، دو کیسه هوا (در تیپ ۲)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد (در تیپ ۳)، سقف پانوراما، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، تهویه اتوماتیک (در تیپ ۳)، استارت دکمه ای، سقف پانوراما (در تیپ ۳) مجهز است.

34 پاسخ
خیلی هیجانانگیزه! منتظر دیدنش روی جادهها هستم. موفق باشید سایپا!
به نظر میرسد سایپا با عرضه این مدل جدید، گامی دیگر در جهت تنوع بخشیدن به محصولات خود برداشته است. مشخصات فنی و امکانات ذکر شده برای این خودرو جالب توجه هستند و میتوانند برای علاقهمندان به کراس اوورها جذاب باشند. امیدوارم این محصول بتواند انتظارات مشتریان را برآورده کند و تجربه رانندگی خوبی برای آنها فراهم آورد.
با توجه به مشخصات فنی ارائه شده، به نظر میرسد که پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ میتواند گزینهای مناسب برای این خودرو باشد. اما نکتهای که کمی نگرانکننده است، زمان تحویل اعلام شده برای هفته آخر آبان ماه ۱۴۰۴ است. این زمان نسبتاً طولانی میتواند برای برخی از متقاضیان چالشبرانگیز باشد.
جالبه که زمان تحویل خودرو دقیقا مشخص شده، امیدوارم به قولشون عمل کنن!
با توجه به اطلاعات ارائه شده، به نظر میرسد سایپا با عرضه مدل ۴۲۱P گامی بلند در جهت تنوع بخشیدن به محصولات خود برداشته است. مشخصات فنی ذکر شده، از جمله پیشرانه توربوشارژ و امکانات ایمنی و رفاهی، نشاندهنده توجه این شرکت به نیازهای روز بازار است. البته، موفقیت این محصول در گرو عملکرد آن در شرایط واقعی و رضایت مشتریان خواهد بود.
من این پیشفروش رو دنبال نمیکنم، فعلاً نیازم رو با ماشین قدیمیام رفع میکنم.
یاد خرید اولین ماشینم افتادم. هیجان انگیز بود!
سلام! این خودروی جدید سایپا واقعاً جالب به نظر میرسه. یه سوال داشتم، آیا اطلاعاتی درباره مصرف سوخت این مدل هم موجوده؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاعی داره به اشتراک بذاره.
زمان تحویل خودرو خیلی دیر اعلام شده.
سلام! این خبر درباره پیشفروش شاسیبلند جدید سایپا خیلی جالب بود. یه سوال داشتم، آیا اطلاعاتی درباره مصرف سوخت این مدل هم منتشر شده؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاعی داره به اشتراک بذاره.
یادم میآید وقتی اولین بار سوار یک شاسیبلند شدم، حس آزادی و هیجان بینظیری داشتم. امیدوارم این مدل جدید هم بتواند چنین احساساتی را برای خریدارانش به ارمغان بیاورد. هرچند که منتظر ماندن برای تحویل خودرو همیشه سخت است.
من برای خرید این خودرو برنامهریزی میکنم و اطلاعات لازم را جمعآوری خواهم کرد.
واقعاً که این سایپا هر بار یه داستان جدید داره! بازم پیشفروش؟! مگه قرار نبود بعد از این همه سال درس بگیرن و اول تولید کنن بعد بفروشن؟ بازم قراره پول مردم تو حساب وکالتی خوابیده باشه و زمان تحویل هم که معلوم نیست کی باشه. آبان ۱۴۰۴؟ یعنی تقریباً سه ماه دیگه، ولی با سابقهای که این شرکت داره، بعید نیست بازم تأخیر داشته باشه.
امکاناتش که خوبه، مخصوصاً موتور توربو و دنده دوکلاچه، ولی کی میتونه به مونتاژ سایپا اعتماد کنه؟ همین چانگان CS35 پلاس رو خودشون چند وقت پیش وارداتی میفروختند، حالا شد مونتاژی و اسمش رو گذاشتن ۴۲۱P! یعنی چی؟ یه اسم عجیب و غریب که حتی به خاطر سپردنش سخته.
وایس
چه خبر خوبی برای علاقهمندان به خودروهای شاسیبلند! واقعاً جای تقدیر داره که سایپا با عرضه مدل ۴۲۱P، تنوع بیشتری به بازار خودروهای داخلی اضافه کرده و به خصوص با مشخصات فنی نسبتاً خوبی مثل پیشرانه توربوشارژ و امکانات ایمنی متنوع، ظاهراً تلاش کرده نیازهای مشتریان رو بهتر پوشش بده. من خودم چند سال پیش وقتی میخواستم اولین خودروی خانوادگیمون رو بخرم، دقیقاً با همین چالش مواجه بودم: خودرویی با قیمت مناسب ولی امکانات بهروز. اون موقع انتخابها محدودتر بود و حالا دیدن چنین محصولی با این سطح از امکانات واقعاً امیدوارکنندهست!
اما یه پیشنهاد کوچیک دارم که شاید بتونه به بهبود ارتباط با مشتری کمک کنه: توضیحات مقاله بیشتر روی مشخصات فنی و زمان پیشفروش متمرکز شده، اما کمبود جزئیاتی مثل تجربه رانندگی با این مدل یا مقایسهای با رقبای مشابه حس میشه. مثلاً من وقتی میخوام خودرویی بخرم، دوست دارم بدونم مصرف سوختش در ترافیک شهری چقدره یا فضای صندوق عقب برای سفرهای خانوادگی چطوره. اضافه کردن چنین نکاتی—حتی به صورت تجربیات اولیه تسترانندگان—میتونه به تصمیمگیری مشتریان کمک بزرگی بکنه.
به هر حال، امیدوارم این محصول هم مثل همکاریهای قبلی سایپا و چانگان، تو بازار عملکرد خوبی داشته باشه و مشتریان رو راضی نگه داره!
“بالاخره سایپا هم توی بازار شاسی بلندها بازی رو شروع کرد! 😍”
آیا این موتور توربو واقعاً می تونه تو ترافیک شهری هم عملکرد خوبی داشته باشه؟ و مهم تر از همه، قیمت پیش فروش نسبت به رقبا چقدر منصفانه ست؟
“اعتراف می کنم همیشه اسم ‘۴۲۱P’ برایم یادآور کدهای مرموز فیلم های جاسوسی است! اما جالب ترین نکته اینجاست که این موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ، با آن ۱۵۸ اسب بخار، انگار یه جورایی قهرمان ناشناخته داستانه. توی این حجم کوچیک، این همه قدرت پنهون شده… مثل یه گربهٔ چابک که تو خیابون های شلوغ می تونه دل بکنه!”
چقدر خوب توضیح دادید. 🌼 😉 😍 🙏
مرسی، کاربردی بود. 😉 💐 🌷
چیزی که واقعاً توجهم رو جلب کرد، پیشرانهٔ این کراس اوور هست. نه اینکه فقط توربوشارژ داره، بلکه فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) رو هم به کار برده که برای این کلاس خودرو در بازار ایران واقعاً غافلگیرکننده ست. ۱۵۸ اسب بخار از یک موتور ۱.۴ لیتری؟ این یعنی سایپا داره سعی می کنه از اون تصویر قدیمی خودروهای کم توان فاصله بگیره و یه انتخاب جذاب برای کسایی بسازه که هم به قدرت اهمیت می دن، هم به مصرف بهینه.
اما نکتهٔ ظریف تر، جعبه دندهٔ دوکلاچه اشه! معمولاً این سطح از فناوری رو تو خودروهای بالاتر می بینیم، ولی حالا داره به یه محصول نسبتاً مقرون به صرفه راه پیدا می کنه. به نظرم این می تونه نقطهٔ عطفی باشه، نه فقط برای سایپا، بلکه برای کل بازار خودروهای داخلی. البته باید دید در عمل چقدر این ادعاها محقق میشن، اما همین حالا هم جای خوشحالیه که داریم شاهد نوآوری های جدی تر هستیم.
راستی، “پانورامای سقف” تو تیپ ۳ رو دیدید؟ انگار قراره ستاره ها رو هم بتونید تو ترافیک شبانهٔ تهران تماشا کنید! 🌟
چه هیجان انگیز! مثل این می ماند که بعد از انتظار طولانی، بالاخره بوی نسیم بهاری به مشام برسد…
آیا این موتور توربوشارژ ۱.۴ لیتری با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر، واقعاً می تواند تجربه رانندگی نرم و پرتوانی را در جاده های شهری و بین شهری رقم بزند؟ و سوال جالب تر: با توجه به امکاناتی مثل سقف پانوراما و سیستم مالتی مدیا یکپارچه، آیا طراحی داخلی این خودرو توانسته فضایی لوکس و کاربرپسند خلق کند یا صرفاً به ظاهر فناوری ها اکتفا شده؟
به هر حال، به نظر می رسد سایپا این بار بازی را جدی تر از همیشه شروع کرده!
آیا می دانستید که بر اساس آمارهای جهانی، خودروهای شاسی بلند کوچک (کامپکت) در سال های اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته اند و سهم بازارشان تا ۴۰ درصد رشد داشته؟ حالا سوال اینجاست: وقتی از یک محصول مونتاژی با مشخصات فنی نسبتاً خوب حرف می زنیم، چرا هیچ اشاره ای به استانداردهای ایمنی و تست های تصادف آن نشده؟ این روزها که بحث ایمنی خودروها داغ است، شاید بد نباشد کمی هم درباره ی نتایج آزمون های Euro NCAP یا معیارهای مشابه صحبت کنیم تا خریداران با چشمی بازتر تصمیم بگیرند.
و یک نکته ی ریز دیگر: آیا زمان تحویل آبان ماه، با توجه به سابقه ی بعضی تأخیرها در تحویل خودروهای داخلی، واقعاً تضمین شده است؟ اینجا جای یک قول شفاف تر به مشتریان خالی نیست؟
خیلی ها از امکانات و مشخصات فنی می گویند، اما کمتر کسی به این فکر می کند که آیا این خودرو واقعاً می تواند همان “حس رانندگی” را منتقل کند؟ من سال هاست راننده ی مدل های چینی هستم و یک چیز را خوب می دانم: روی کاغذ همه چیز عالی است، تا وقتی که صدای تق تق های عجیب در پیچ های جاده شروع نشود!
شاید ۴۲۱P واقعاً متفاوت باشد، اما تجربه به من یاد داده که حتی پیشرفته ترین فناوری ها هم گاهی در برابر دست اندازهای خیابان های ما کم می آورند. این بار اما کنجکاوم ببینم آیا سایپا رازی را در این مونتاژ پنهان کرده که بتواند اعتماد را برگرداند… یا مثل همیشه فقط عدد و رقم ها را قاب گرفته اند؟
جنبه جالب توجه، انتخاب پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری *TGDi* است؛ گزینهای که در بازار داخلی، همچون گوهری نایاب میدرخشد. اما آیا این موتور، با همه فریبندگیاش، در هیبت مونتاژیِ ۴۲۱P همان بازدهی ناب را ارائه خواهد داد؟ اینجا همان نقطه ابهامی است که سایهاش را حتی بر امکانات چشمگیر مانند سقف پانوراما و جعبه دنده دوکلاچه میاندازد.
*فریبندگی*
تحلیل دقیق مشخصات فنی و زمان بندی دقیق پیش فروش، به ویژه برای متقاضیان طرح های خاص، نقطه قوت محسوب می شود. این جزئیات به خریداران کمک می کند با چشمی باز تصمیم بگیرند.
اما شاید اشاره به مانند مصرف سوخت در ترافیک شهری یا عملکرد سامانه های ایمنی در جاده های کشور، تصویر کامل تری به مخاطب بدهد. مثلاً آیا گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر در سربالایی های شمال ایران پاسخگو خواهد بود؟
پیشنهاد می کنم بخشی به از این خودرو اختصاص یابد؛ مثلاً تطبیق پذیری سقف پانوراما با آب وهوای مختلف ایران یا دوام قطعات در برابر گردوغبار. این گونه تحلیل از فنی محض فراتر رفته و برای خریدار ملموس تر می شود.
—
*کلمه کمتر رایج: زیست بوم (به جای “شرایط محیطی”)*
خب، واقعاً از این خبر خوشحالم! بالاخره یه شاسی بلند جدید با مشخصات فنی نسبتاً خوب داره وارد بازار میشه و این می تونه برای خیلی ها جذاب باشه، مخصوصاً با اون پیشرانه توربوشارژ و امکاناتی که تیپ ۳ ارائه میده. اما بذار یه چیزی رو با تو درمیون بذارم… یه سوالی تو ذهنم می چرخه: آیا واقعاً تحویل آبان ۱۴۰۴ تضمینی هست؟ یا مثل خیلی از وعده های دیگه، ممکنه باز هم با تاخیرهای عجیب و غریب مواجه بشیم؟
چیزی که اینجا برام جالب بود، همون قابلیت های فنیه—مخصوصاً جعبه دنده دوکلاچه و سقف پانوراما که تو این رده قیمتی کم پیدا میشه. ولی می دونی چیه؟ یه حس عجیبی دارم که انگار داریم یه ماشین رو از روی کاتالوگ قضاوت می کنیم، نه از روی تجربه واقعی رانندگی. کاش میشد قبل از پیش فروش، حتی یه تست درایو محدود هم گذاشته می شد.
به هر حال، اگه دنبال یه کراس اوور با امکانات روز هستی و حوصله انتظار کشیدن داری، این می تونه گزینه جالبی باشه. ولی یادت باشه… همیشه یه چیزی پشت پرده هست که هیچ وقت تو اخبار گفته نمیشه. شاید همون چیز، این بار یه غافلگیری خوب باشه!
چه خبر خوبی! 🚗 من قبلاً پیش فروش سایپا رو تجربه کردم، اما این بار با مشخصات فنی جذاب تر و زمان تحویل نسبتاً مشخص، واقعاً وسوسه انگیزه! موتور توربو و امکاناتش عالی به نظر می رسن. امیدوارم این بار کیفیت مونتاژ هم هماهنگ با انتظارات باشه!
“پیش فروش خودرویی که شاید اولین انتخاب من برای فرار از ترافیک شهری نباشد، اما قطعاً کنجکاوم ببینم چقدر می تواند جای پای رقبا را سست کند!”
حالا که مشخصات فنی و زمان تحویلش را دیدم، فردا سری به نمایندگی می زنم تا از نزدیک شرایط پیش فروش را بررسی کنم. شاید هم کلیک نهایی را بزنم!
راستی… اگر این خودرو یک اسم مستعار داشت، به نظر شما چه می شد؟ “شاه رخ” یا “پلنگ ایرانی”؟ 😄
“اعتراف می کنم همیشه به شاسی بلندهای سایپا با دیده تردید نگاه می کردم، اما این بار واقعاً وسوسه انگیز به نظر می رسد!”
مهم ترین پیام این بود که بالاخره یک شاسی بلند مقرون به صرفه با مشخصات فنی خوب و زمان تحویل مشخص وارد بازار می شه.
حقیقتش رو بخواید، این همه امکانات تو این قیمت واقعاً غافلگیرکننده ست! مخصوصاً موتور توربو و جعبه دنده دوکلاچه که معمولاً تو خودروهای این رده قیمتی کم تر دیده می شه. فقط امیدوارم کیفیت مونتاژش هم مثل مشخصات کاغذی ش قوی باشه… چون اگه اینطوری باشه، می تونه یه گزینه جدی تو بازار خودروهای داخلی بشه.
“جالب شد! ولی یه چیزی رو هیچ کس نگفته… این موتور توربو ۱.۴ لیتری توی ترافیک تهران چقدر میتونه دوام بیاره؟ توی این گرما و آلودگی، شاید رمز بقاش رو فقط تعمیرکارای قدیمی بلد باشن! 🤔 ولی خب، به هر حال قدم خوبیه…”
“اعتراف می کنم همیشه به ماشین های شاسی بلند حسودی می کنم، انگار یه دنیای متفاوت رو تجربه می کنن!”
– تحقیق درباره مشخصات فنی ۴۲۱P (اون پیشرانه توربو شارژ عالیه!)
– چک کردن شرایط طرح های جوانی جمعیت (شاید بشه یه فرصت طلایی رو از دست نداد)
– سر زدن به سایت سایپا از ۱۹ مرداد (حتی اگه فقط بشینم و بخونم!)
اطلاعات فنی کامل و دقیق بود، مخصوصاً بخش امکانات که حسابی ذوق زده ام کرد.
اگه یه مقایسه کوچیک با مدل های مشابه بازار می شد، تصمیم گیری رو راحت تر می کرد.
“قطعاً این خودرو می تواند بازی را عوض کند… اما آیا واقعاً این بار زمان تحویل طلایی ترین وعده سایپا خواهد بود؟ شاید پرده آخر این نمایش، رازی دیگر در آستین داشته باشد.” 😏
“این بار سایپا واقعاً غافلگیرکننده عمل کرده!”
دوستش داشتم چون اطلاعاتش دقیق و بی حاشیه بود، اما یک چیز عجیب توی جزئیات فنی هست که کمتر کسی متوجهش میشه… خودت بخون تا ببینی چی رو از دست دادی!
“آیا واقعاً این خودرو ارزش سرمایهگذاری و انتظار تا آبان رو داره؟ بعد از خوندن این مطلب، تصمیم گرفتم یه سر به نمایشگاه بزنم و از نزدیک ببینمش… شاید راز انتخاب بعدی من همین باشه! 😉”
آیا این خودروی مونتاژی می تواند انتظارات مشتریان ایرانی از کیفیت و دوام را برآورده کند؟