تحصیل در نیوزیلند

هزینه تحصیل در نیوزیلند | تحصیل در بهشت اقیانوسیه چقدر هزینه دارد؟

هزینه؛ اولین دغدغه تحصیل در کشورهای دیگر از جمله نیوزیلند

نیوزیلند یکی از کشورهای انگلیسی‌زبان دنیا است که به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و سطح بالای رفاه اجتماعی همواره جز انتخاب‌های اول متقاضیان مهاجرت، به خصوص در روش تحصیلی بوده است. یکی از نکاتی که این کشور را به مقصدی خوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است، مناسب بودن هزینه تحصیل در نیوزیلند با توجه به کیفیت بالای نظام آموزشی و اعتبار مدارس و دانشگاه‌های آن است.

تحصیل در نیوزیلند
تحصیل در نیوزیلند

هزینه تحصیل در نیوزیلند شامل چه مواردی است؟

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند پیش از اقدام برای مهاجرت باید از مسائل مختلفی اطلاع کسب کنند، که هزینه تحصیل در نیوزیلند یکی از آن‌هاست. برخلاف تصور بسیاری از افراد، هزینه تحصیل در کشوری دیگر صرفا شهریه دانشگاه نیست و یک متقاضی تحصیل باید آمادگی صرف هزینه در بخش‌های مختلفی را داشته باشد که این بخش‌ها عبارتند از:

  • هزینه آماده‌سازی و ترجمه مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی و ویزا
  • هزینه‌های دریافت ویزا مانند هزینه بررسی مدارک در سفارت
  • هزینه اخذ پذیرش تحصیلی
  • شهریه دانشگاه
  • هزینه‌های جانبی دانشگاه مانند بیمه دانشجویی، خدمات دانشگاه و…
  • هزینه‌های جانبی رشته تحصیلی مانند ابزار و…
  • هزینه‌های زندگی دانشجویی

هزینه مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند در هر مقطع

یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه‌هایی تحصیل در نیوزیلند موثر است، مقطع تحصیلی است. نظام آموزشی در کشور نیوزیلند هم مانند سایر کشورها به دو بخش قبل و بعد از دانشگاه تقسیم می‌شود. مقاطع تحصیلی قبل از دانشگاه در این کشور را دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تشکیل می‌دهند و مقطع دانشگاه هم از سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تشکیل می‌شود که هزینه و شهریه تحصیل در هر کدام از آن‌ها متفاوت است.

مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند
مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند

هزینه تحصیل در مدارس

نظام آموزشی کشور نیوزینلد در مقاطع قبل از دانشگاه دارای دو نوع مدرسه است. مدارس دولتی و مدارس خصوصی که هزینه تحصیلی در هر یک از آن‌ها متفاوت می‌باشد.

  • مدارس دولتی نیوزیلند، هزینه‌ای برای تحصیل دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند. هزینه تحصیل در این مدارس توسط دولت این کشور تامین می‌شود، بنابراین نیازی به پرداخت شهریه توسط والدین نیست و تنها کافی است که هزینه‌های جانبی تحصیل پرداخت شود. البته مدارس دولتی برای دانش‌آموزان بین‌المللی که والدین آن‌ها تبعه یا مقیم دائمی نیوزیلند نباشند، قابل ثبت‌نام نیست
  • مدارس خصوصی نیوزیولند، در مقابل مدارس دولتی هستند و برای تحصیل در آن‌ها باید شهریه پرداخت کرد. دانش‌آموزان بین‌المللی متقاضی تحصیل در نیوزیلند باید در مدارس خصوصی این کشور ثبت‌نام کنند که شهریه آن‌ها، بسته به نوع مدرسه، امکانات آن، شهری که مدرسه در آن واقع است و…. مشخص می‌شود

هزینه تحصیل در دانشگاه‌

بخش بعدی نظام آموزشی نیوزیلند مربوط به مقاطع دانشگاهی این کشور است. دانشگاه‌های نیوزیلند در سه مقطع لیسانس یا کارشناسی، فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند. مانند مدارس این کشور، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه هم باید شهریه پرداخت کنند و میزان شهریه در دوره‌های مختلف فرق دارد.

  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی، از حدود 14 هزار دلار شروع و در بعضی رشته‌های خاص مانند پزشکی به 62 هزار دلار هم می‌رسد. البته شهریه در هر دانشگاه، رشته و شهر متفاوت است.
  • هزینه تحصیل در مقاطع تکمیلی نیز به رشته و دانشگاه بستگی دارد. کمترین هزینه تحصیل در مقاطع تکمیلی، مربوط به رشته‌های علوم انسانی و آموزشی است که حدود 18 هزار دلار در سال است. همچنین بیشترین هزینه تحصیل مقاطع تکمیلی مربوط به رشته‌های پزشکی و مهندسی و حدود 28 هزار دلار است.
ادامه تحصیل در نیوزیلند
ادامه تحصیل در نیوزیلند

هزینه زندگی دانشجویی در نیوزیلند

به غیر از شهریه که اصلی‌ترین هزینه تحصیل در نیوزیلند است، بخش دیگر هزینه‌های تحصیل در این کشور مربوط به هزینه زندگی دانشجو در نیوزیلند است. عوامل مختلفی در تعیین هزینه زندگی دانشجویی در کشور نیوزینلد موثر هستند، به عنوان مثال نوع سکونت دانشجو حین تحصیل. اگر دانشجو در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کند هزینه‌ کمتری نسبت به اجاره منزل شخصی خواهد داشت.

بعضی از عوامل موثر در تعیین هزینه تحصیل در نیوزیلند، موارد زیر هستند:

  • شهر محل اقامت
  • اقامتگاه و نوع اسکان دانشجو
  • هزینه‌های رفت و آمد به دانشگاه
  • هزینه خورد و خوراک
  • هزینه تفریح، پوشاک و درمان

روش‌های کاهش هزینه تحصیل در نیوزیلند

به طور کلی هزینه تحصیل در نیوزیلند و زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورها مانند آمریکا، انگلیس و… پایین‌تر است اما باز هم ممکن است این هزینه برای بعضی افراد سنگین باشد. البته راه‌هایی برای کاهش هزینه تحصیل در نیوزیلند وجود دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به تحصیل راحت و بدون دغدغه در این کشور کمک می‌کند.

انتخاب رشته‌ها و دانشگاه‌های کم‌هزینه

تحصیل در بعضی رشته‌ها کم‌هزینه‌تر است، انتخاب این رشته‌ها یکی از راه‌های کاهش هزینه تحصیل در نیوزیلند است. البته کم‌هزینه بودن رشته تحصیلی به معنی بی‌اعتباری آن نیست، بعضی از رشته‌ها مانند علوم انسانی علی‌رغم دریافت شهریه پایین بازار کاری مناسبی در کشور نیوزیلند و سایر کشورها دارند.

استفاده از بورسیه تحصیلی

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه تحصیل در نیوزیلند، استفاده از فرصت بورسیه تحصیلی است که از سمت دولت این کشور برای کاهش هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه‌های تحصیلی انواع مختلفی دارند و بخشی از هزینه تحصیل را پوشش می‌دهند.

هزینه تحصیل در نیوزیلند
هزینه تحصیل در نیوزیلند

کار دانشجویی

کار دانشجویی یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه تحصیل در نیوزیلند است. دانشجویان در طول ترم‌های اصلی تحصیل امکان 20 ساعت کار در هفته و در طول تعطیلات تابستان اجازه 40 ساعت کار در هفته را دارند. البته حقوق کار دانشجویی به اندازه پوشش کل هزینه‌های تحصیل و زندگی در نیوزیلند نیست اما تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد.

اقامت در خوابگاه یا همراه با خانواده

بعد از شهریه دانشگاه، بیشترین هزینه تحصیل در نیوزیلند مربوط به اقامت دانشجو در طول تحصیل است. کمترین هزینه اقامت مربوط به خوابگاه‌های دانشجویی است و بیشترین هزینه مربوط به خانه‌های مستقل و شخصی است. البته راهی کم‌هزینه برای افرادی که امکان اقامت در خوابگاه را ندارند هم وجود دارد و این راه اقامت در خانه‌های با خانواده است. بعضی از خانواده‌های نیوزیلندی یک اتاق از خانه خود را با هزینه بسیار پایین در اختیار دانشجویان بین‌المللی می‌گذارند و تنها هزینه خورد و خوراک را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

تحصیل در نیوزیلند با مناسب‌ترین هزینه در انتظار شماست

تحصیل در نیوزلیند یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است و با توجه به کیفیت نظام آموزشی این کشور، یکی از انتخاب‌های ایده‌آل برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر را دارند. یکی از مهم‌ترین نکات برای مهاجرت تحصیلی شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل است که در این مطلب به شکل مفصل در مورد آن صحبت شد.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *