حساسیت به نوار بهداشتی چیست و راهکار درمان آن چیست؟

حساسیت به نوار بهداشتی چیست و راهکار درمان آن چیست؟

دوران قاعدگی فرایندی است که خانم‌ها تقریبا از 14 سالگی تا 60 سالگی هر ماه آن را تجربه می‌کنند و ملزم به استفاده از نوار بهداشتی هستند. استفاده از نوار بهداشتی برای همه خانم‌ها عملی ناخوشایند است، مخصوصا اگر آن‎ها هر بار دچار حساسیت پوستی شوند. حساسیت به نوار بهداشتی در شکل‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند و باعث ایجاد ناراحتی‌های جسمی و روانی برای خانم‌ها می‌شود. این علائم می‌تواند به صورت خارش، التهاب و قرمزی در پوست رخ می‌دهد و در شرایطی که گرما و رطوبت نیز در محیط واژن زیاد باشد باعث رشد باکتری‌ها در ناحیه تناسلی بانوان می‌شود، به همین دلیل باید حتما این مشکل را برطرف کنید. در این مقاله به بررسی کامل راهکارهای درمان حساسیت به نوار بهداشتی را با یک دیگر بررسی می‌کنیم با ما همراه باشید.

دلیل ایجاد حساسیت به نوار بهداشتی در بانوان چیست؟

در اغلب موارد کار رفته در ساخت نوار بهداشتی هنگامی که با پوست بدن به صورت مداوم در تماس باشند باعث بروز حساسیت می‌شوند. در واقع نوار بهداشتی برای افزایش جذب بالا از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است و هر لایه نیز از مواد سازنده مختلفی تشکیل شده است. در ادامه به طور خلاصه دلایل ایجاد حساسیت به نوار بهداشتی در بانوان را بررسی می‌کنیم

اصطکاک در حین انجام فعالیت های روزمره

انجام فعالیت‌های روزمره در زمان قاعدگی کمی دشوار است. زمانی که شما از نواربهداشتی استفاده می‌کنید در طول زمان حرکت دچار اصطکاک در حین حرکت می‌شوید. اگر شما در زمان دوران قاعدگی فعالیت‌های مثل دویدن، ورزش کردن و به صورت کلی تحرک بالایی داشته باشید احتمال بروز حساسیت در شما افزایش پیدا می‌کند که این امر در ماه‌های گرم سال نیز بیشتردیده می‌شود.

 وجود گرما و رطوبت در ناحیه تناسلی بانوان

واژن در شرایط عادی داری رطوبت و دمای مخصوص به خود است که این دمای و رطوبت در دوران قاعدگی به دلیل خروج خون از واژن افزایش پیدا می‌کند. وجود رطوبت و گرمای زیاد در کنار تحرکات روزمره بانوان می‌تواند یکی از دلایل اصلی بروز حساسیت به نوار بهداشتی باشد. به همین دلیل بهتر است بعد از هر 3 ساعت پد بهداشتی خود را تعویض کنید.

 استفاده از نوار بهداشتی نامرغوب

امروزه برندهای مختلفی از نوار بهداشتی در بازار وجود دارند که با فرمول‌ها و افزودنی‌های مختلف ساخته می‌شود. سعی کنید حتما پدهای بهداشتی خود را از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید. همچنین هنگام خرید نوار بهداشتی توجه کنید که جنس آن نازک باشد تا علائم بروز حساسیت را کاهش دهد. شما با خرید پدهایی با برندهای معتبر مانند نوار بهداشتی مای لیدی خیالتان از بابت کیفیت نوار بهداشتی راحت خواهد بود.

عدم رعایت بهداشت

یکی از مواردی که باعث بروز حساسیت در بانوان می‌شود عدم رعایت بهداشت است. در این دوران حتما استحمام کرده و لباس زیر خود را حداقل روزی یک بار تعویض کنید. این امر سبب می‌شود تا از رشد باکتری در ناحیه تناسلی بانوان جلوگیری شود. علاوه بر این از ایجاد بوی بد نیز جلوگیری می‌کند.

درمان علائم حساسیت به نوار بهداشتی

موارد بالا تعدادی از دلایل ایجاد حساسیت به نوار بهداشتی در بانوان بودند. در ادامه به بررسی تعدادی از روش‌های درمانی خواهیم پرداخت.

 مصرف پمادهای ضد حساسیت

برای مصرف پمادهای ضد حساسیت ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا علت به وجود آمدن این حساسیت را بررسی کنید سپس پزشک طبق دانش و تجربه خود برای شما از پمادهای موضوعی برای استفاده در قسمت‌های خارجی واژن تجویز خواهد کرد.

مصرف پودرهای ضد حساسیت

امروزه محصولاتی در بازار در قالب‌های پودری وجود دارد که رطوبت واژن را جذب می‌کند و احتمال بروز حساسیت را کاهش می‌دهد. همچنین این پدر می‌تواند نقش یک لایه اضافی را داشته و از ایجاد اصطکاک هنگام حرکت افراد جلوگیری کند.

عدم استفاده از لباس زیر و شلوارهای تنگ و پلاستیکی

لباس زیر و شلوار تنگ و پلاستیکی باعث باقی ماندن گرما در ناحیه تناسلی شده و بروز حساسیت به نوار بهداشتی را افزایش میدهد. به همین دلیل در این دوران سعی کنید از شلوارهای گشاد و نخی و همچنین لباس زیر نخی استفاده کنید.

تعویض برند نوار بهداشتی

زمانی که شما در چندین نوبت پی در پی دچار حساسیت به نوار بهداشتی شدید این احتمال را بدهید که شاید به برند آن نوار بهداشتی حساسیت دارید. پیشنهاد ما به شما استفاده از نوار بهداشتی‌های ضد حساسیت است که بیشتر بانوان بعد از استفاده از آن‌ها احساس رضایت کامل داشتند. شما با خرید اینترنتی نوار بهداشتی پنبه ریز می‌توانید رضایت خاطر از خرید نوار بهداشتی را تجربه کنید.

کمپرس آب سرد

یکی دیگر از روش‌های رایج برای کاهش حساسیت به نوار بهداشتی کمپرس آب سرد است. شما می‌توانید با قرار دادن کیسه‌های آب سرد در ناحیه، التهاب و درد آن را کاهش دهید.

استفاده از لگن های بهداشتی

این لگن‌ها را می‌توانید از داروخانه‌های مختلف تهیه کنید. روش استفاده آنها به این صورت است که شما باید لگن را پر از آب ولرم کرده و به مدت 5 الی 10 دقیقه درون آن بنشینید و سپس ناحیه ملتهب را با دستمال خشک کنید

پیشگیری از بروز حساسیت به نوار بهداشتی

رعایت موارد زیر می‌تواند شما را از حساسیت به نوار بهداشتی محفوظ نگه دارد. سعی کنید همه موارد را رعایت کنید تا دچار این مشکل ناراحت کننده نشوید.

  • استفاده از پمادهای ضد قارچ قبل از شروع قاعدگی
  • در دوران قاعدگی از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید
  • پد بهداشتی خود را به صورت متناوب تعویض کنید
  • از مصرف نوار بهداشتی معطر پرهیز کنید زیرا این پدها دارای مواد شیمیایی افزودنی هستند که خود باعث بروز حساسیت می‌شوند.
  • از کیفیت برند نوار بهداشتی اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

در کل بروز حساسیت به نوار بهداشتی امری است که تقریبا همه افراد تقریبا یک بار آن را تجربه کرده اند. بهتر است اگر شما دچار حساسیت شدیدی هستید هر چه سریعتر به پزشک زنان مراجعه کنید تا دچار شرایط وخیم‌تر مانند عفونت‌های شدید باکتریایی نشوید. اگر تا به حال به این مورد برخورد نکرده‌اید و هرگز دچار بروز حساسیت نشده اید به شما تبریک می‌گویم و توصیه می‌کنیم که پیشگیری‌های لازم را انجام دهید تا به این مشکل دچار نشوید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *