۸ ایده کسب‌وکار بر پایه هوش مصنوعی

۸ ایده کسب‌وکار بر پایه هوش مصنوعی

در این نوشته با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

* سیستم‌های مالیاتی هوشمند
* خرید هوشمند شخصی
* ارائه خدمات با کمک هوش مصنوعی
* مدیریت زنجیره تأمین هوشمند
* بازی‌های اینترنتی پیشرفته
* مدیریت کشاورزی مدرن
* شرکت‌های تبلیغاتی هوشمند
* تحلیل‌گر کسب‌وکار هوشمند

خدمات مالیات برپایه هوش مصنوعی

همیشه و در تمام دوران، مالیات یکی از موضوعاتی بوده که باعث بحث و گفتگوهای فراوان شده است. در بیشتر کشورهای جهان، پرداخت مالیات بر درآمد افراد (و همچنین مالیات‌های مربوط به کسب‌وکارهای کوچک) یک مسئولیت معمول و همگانی به حساب می‌آید. قوانین مالیاتی معمولاً پیچیده هستند و مدام در حال به‌روزرسانی و تغییر می‌باشند.

این تغییرات پیاپی در نظام مالیاتی، کار را برای همه سخت می‌کند. علاوه بر اینکه باید مطمئن شد محاسبات مالیاتی به درستی انجام شده، موضوعاتی مثل فرار از پرداخت مالیات نیز وجود دارد که نیاز به توجه و حل‌و‌فصل دارد. در این زمینه، سامانه‌های هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند تا مقدار مالیات خود را با دقت بالا محاسبه کنید.

کسب‌وکارهای کوچکی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کنند، می‌توانند با مجهز کردن سامانه‌های محاسبه مالیات و به کمک فناوری یادگیری ماشین، به دولت‌ها و شرکت‌های دیگر یاری برسانند تا نه تنها مقدار مالیات را محاسبه کنند، بلکه پرداخت آن را نیز به شکلی درست انجام دهند.

پس از آنکه تمام درآمدها و هزینه‌ها به شکل دقیق محاسبه و ثبت شد، یک هوش مصنوعی آن‌ها را بررسی و بهینه‌سازی می‌کند. هوش مصنوعی بهترین راه برای تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی است و افراد و شرکت‌ها را از کارهای اداری طاقت‌فرسا و پرکاغذ بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه مالیات، در وقت و منابع صرفه‌جویی می‌شود.

خرید شخصی با هوش مصنوعی

یک برنامه موبایل هوشمند وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی، علایق و سبک زندگی شما را تحلیل می‌کند. این برنامه می‌فهمد چه کاری دوست دارید انجام دهید، چه استایلی را می‌پسندید، بودجه و نحوه خرج کردنتان چقدر است و حتی ترجیح می‌دهید در چه زمان و مکانی خرید کنید.

این اپلیکیشن با کمک هوش مصنوعی، سلیقه و تمایلات شما را شناسایی کرده و مواردی که دوست دارید یا ندارید، به شما نشان می‌دهد. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن‌هایی که قبلاً از آنها استفاده کرده‌اید، جمع‌آوری می‌شود. سپس شرکت‌ها و تبلیغ‌کنندگان از این داده‌ها برای جلب توجه شما و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

یک دستیار خرید هوشمند نیز می‌تواند کالاهای مناسب را برایتان پیدا کند. برندها و فروشگاه‌ها با هم همکاری می‌کنند تا بهترین پیشنهادها و تخفیف‌ها را در حوزه فعالیت خود به شما ارائه دهند.

مطالب پیشنهادی: هوش مصنوعی گوگل

خدمتگزار با استفاده از هوش مصنوعی

در طول تاریخ، خانواده‌های پرمشغله برای انجام کارهای روزمره از خدمتکار استفاده می‌کردند. امروزه هوش مصنوعی این نقش را بر عهده گرفته و به بسیاری از خانوارها یاری می‌رساند. حتی اگر شغل پرزحمتی هم نداشته باشید، هوش مصنوعی فرصت کافی برای مدیریت بهتر زندگی خانوادگی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

نرم‌افزارهای هوش مصنوعی با دستگاه‌های هوشمند خانه ادغام می‌شوند و این امکان را ایجاد می‌کنند که همه چیز از طریق تلفن همراه کنترل شود. حتی در مواردی، هوش مصنوعی می‌تواند برای پرداخت هزینه‌هایی مانند سفارش غذا یا خرید کالاهای مختلف، به حساب بانکی خانواده دسترسی داشته باشد.

زنجیره تامین هوش مصنوعی

صنعت زنجیره تأمین بسیار گسترده است. از یک طرف، با افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های حمل‌ونقل روبرو هستیم و از طرف دیگر، تقاضا برای تحویل رایگان در حال رشد است. به همین دلیل، شرکت‌ها به دنبال راه‌های تازه‌ای برای کم کردن هزینه‌ها و پاسخگویی به نیازهای مشتریان هستند.

هوش مصنوعی این امکان را فراهم می‌کند که مدیریت زنجیره تأمین بهبود یابد و هزینه‌ها کاهش پیدا کند. یک سیستم هوش مصنوعی می‌تواند با زیر نظر گرفتن سفارشات جدید و هماهنگ کردن امکانات موجود، به همراه خدماتی مثل بهینه‌سازی مسیرهای حمل، فرایند نظارت را انجام دهد. تمام مراحل، از انبار تا رسیدن به دست مشتری، مدیریت و بهینه می‌شود تا هم هزینه‌ها کمتر شود و هم عملکرد کلی بهتر گردد.

بازی‌های آنلاین برپایه هوش مصنوعی

بازی‌های آنلاین برای نوجوانان و جوانان از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها به شمار می‌روند. این بازی‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، بازیکنان را در موقعیت‌های چالشی قرار می‌دهند. در سراسر جهان، گیمرهای حرفه‌ای زیادی هستند که بیشتر وقت خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند. همچنین این بازی‌ها، به ویژه آن‌هایی که با کمک هوش مصنوعی در زمینه آموزش کودکان ساخته شده‌اند، بسیار تأثیرگذار بوده و بازار پرسودی داشته‌اند.

مدیریت مزرعه با استفاده از هوش مصنوعی

تغذیه و غذا برای زندگی انسان یک نیاز اساسی است و کشاورزی نقش بسیار مهمی در تأمین این نیاز و ادامه بقای ما دارد. با پیشرفت فناوری در همه زمینه‌ها، کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در نتیجه این تغییرات، شمار افرادی که به کار کشاورزی مشغول هستند کاهش یافته است.
هوش مصنوعی این امکان را به کشاورزان می‌دهد که زمین‌های خود را از راه دور و حتی بدون حضور فیزیکی در مزرعه، مدیریت و کنترل کنند. این فناوری با پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و تحلیل داده‌های محیطی، نظارت بر محصولات و زمین‌های کشاورزی را آسان‌تر کرده است.
یکی دیگر از ابزارهای نوین در کشاورزی هوشمند، استفاده از پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین است. برخی از شرکت‌ها، سامانه‌هایی طراحی کرده‌اند که با کمک این پهپادها، نظارت بر زمین‌های بزرگ کشاورزی را ممکن می‌سازند. این کار باعث می‌شود عملیات نظارت و پایش مزارع با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شود.

آژانس‌های بازاریابی هوش مصنوعی

بدون بازاریابی، نمی‌توانیم انتظار فروش خوبی داشته باشیم. هوش مصنوعی حالا به کمک این حوزه پیچیده و پرچالش آمده تا با کوتاه کردن زمان بازاریابی، میزان فروش را بیشتر کند.
بازاریابان همیشه در تلاش هستند تا راه‌ها و روش‌های جدیدی پیدا کنند تا از رقبا جلو بزنند، اما معمولاً تحقیقات آن‌ها با خطا همراه است و همین پژوهش‌ها هزینه زیادی هم در بر دارد. اگر نگاه کنید، تعداد زیادی شرکت بازاریابی را می‌بینید که با افتخار از موفقیت‌های خود می‌گویند.
این شرکت‌های موفق، وقت و انرژی زیادی را صرف تحقیق کرده‌اند و هوش مصنوعی از همین دانش در کمپین‌های هوشمند خود استفاده می‌کند.
سیستم هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از «تجربه‌ای که در طول زمان به دست می‌آورد»، عملکرد خود را بررسی کند و حداقل یک تضمین اولیه به مشتریان بدهد. همین تضمین ساده هم می‌تواند یک امتیاز رقابتی مهم در دنیای بازاریابی باشد.

تحلیلگر کسب‌وکار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند با بررسی اطلاعات هر بازار، فرصت‌هایی را پیدا کند که انسان‌ها معمولاً زمان زیادی برای کشف آن‌ها صرف می‌کنند یا حتی از آن غافل می‌مانند. این تحلیل برای شرکت‌هایی که در فضای رقابتی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید و ارزشمند است.

یک تحلیلگر هوش مصنوعی می‌تواند ایده‌های نو و راه‌های جدید برای کسب‌وکار ارائه دهد. افراد در هر نقطه از جهان می‌توانند با کمک این تحلیل‌ها، موقعیت بازار خود را حفظ کرده و بهبود بخشند.

اطلاعات گسترده‌ای از وضعیت اقتصادی محلی، منطقه‌ای و ملی، همچنین تحولات سیاسی، سیستم بانکی و رفتار مصرف‌کنندگان، توسط هوش مصنوعی بررسی می‌شود تا ایده‌ها و فرصت‌های تجاری سودمندی که قبلاً نادیده گرفته شده یا کشف نشده بودند، شناسایی شوند.

کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از خدمات تحلیل هوش مصنوعی به صورت پولی استفاده کنند تا نقاط ضعف یا شکاف‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی خود را بهتر درک کنند.

منبع: smepals.com

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *