مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

اگر در برقراری تماس صوتی و تصویری در روبیکا مشکل دارید، جای نگرانی نیست. می‌توانید با تلفن ثابت، شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۴۵ را بگیرید (این شماره از طریق موبایل قابل تماس نیست) تا به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان همراه رایانه در ارتباط باشید.

اگر هم به تلفن ثابت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق لینک ارتباط با مشاوران همراه رایانه، روش برطرف کردن مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا با استفاده از موبایل را یاد بگیرید.

تیم تولید محتوای همراه رایانه برای راحتی بیشتر کاربران روبیکا، بیشتر مشکلات و پرسش‌های مربوط به این برنامه را در یک مطلب با عنوان پشتیبانی روبیکا گردآوری کرده که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در این نوشته نیز قصد داریم مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا را بررسی کنیم و راه‌حل‌های آن را با شما در میان بگذاریم. پیش از هر چیز، خوب است بدانید که روبیکا یک برنامه داخلی است که امکانات ویژه و جالبی دارد و دلیل پرطرفدار بودن آن، همین ویژگی‌هاست.

یکی از این قابلیت‌ها که مورد استقبال قرار گرفته، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری است. گاهی ممکن است کاربران در استفاده از این ویژگی با مشکل روبرو شوند و نتوانند از آن بهره ببرند.

پیش از مطالعه این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم نوشته مشکل استوری گذاشتن در روبیکا را نیز بخوانید. با ما همراه باشید.
 

۷ دلیل بروز مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

 

7 دلیل بروز مشکل تماس صوتی و تصویری روبیکا

۷ دلیل رایج برای مشکلات تماس صوتی و تصویری در روبیکا

مشکلات تماس صوتی و تصویری در روبیکا معمولاً بدون دلیل خاصی به وجود نمی‌آیند. ما در اینجا، مهم‌ترین دلایلی که ممکن است باعث ایجاد این مشکلات شوند را بررسی کرده‌ایم و آن‌ها را به طور خلاصه برای شما توضیح می‌دهیم.

این دلایل عبارتند از:

۱ – آپدیت نبودن روبیکا

اگر از نسخه قدیمی روبیکا استفاده می‌کنید و هشدارهای به‌روزرسانی را نادیده گرفته‌اید، لطفاً همین حالا برنامه را به‌روز کنید یا آن را پاک کرده و جدیدترین نسخه روبیکا را نصب کنید تا مشکل تماس‌های صوتی و تصویری برطرف شود. توجه داشته باشید که استفاده از نسخه قدیمی، علاوه بر ایجاد مشکل در تماس‌ها، ممکن است روی دیگر امکانات روبیکا نیز تأثیر منفی بگذارد.

۲ – عدم مجوز دسترسی به دوربین و میکروفن

وقتی برای اولین بار بخواهید تماس صوتی و تصویری در روبیکا برقرار کنید، پیامی مبنی بر اجازه دسترسی به میکروفن و دوربین برای شما نمایش داده می‌شود.
اگر این دسترسی‌ها را تأیید نکنید، طبیعتاً نمی‌توانید از تماس‌های صوتی و تصویری در روبیکا استفاده کنید. بنابراین لازم است این مجوزها را به برنامه بدهید.
اگر به اشتباه این اجازه را رد کرده‌اید، جای نگرانی نیست. می‌توانید از طریق بخش تنظیمات گوشی، مجدداً دسترسی‌های مورد نیاز را فعال کنید.

۳ – روشن بودن ف ی ل ت ر ش ک ن ها

اگر از برنامه‌هایی برای تغییر آی‌پی خود استفاده می‌کنید تا بتوانید اپلیکیشن‌های خارجی را اجرا کنید، حتماً توجه داشته باشید که این برنامه‌ها ممکن است روی تماس‌های صوتی و تصویری در روبیکا تأثیر بگذارند. برای جلوگیری از بروز مشکل، بهتر است این برنامه‌ها را بررسی کرده و در زمان استفاده از روبیکا، اتصال آن‌ها را قطع کنید. همچنین، ف ی ل ت ر ش ک ن ها می‌توانند باعث اختلال در عملکرد برنامه‌های داخلی شوند.

۴ – نوع تنظیمات حریم خصوصی تماس روبیکایی

ممکن است شخصی که می‌خواهید با او صحبت کنید، تنظیمات حریم خصوصی و امنیت حساب کاربری‌اش را به گونه‌ای قرار داده باشد که دیگران نتوانند از طریق روبیکا با او تماس بگیرند. در این حالت، آیکون تماس در قسمت بالای صفحهٔ چت نمایش داده نمی‌شود. برای برقراری تماس صوتی یا تصویری، از او درخواست کنید تا تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهد.

۵ – قطع اتصال اینترنت یا ضعیف بودن آن

گاهی اوقات مشکل در تماس‌های صوتی و تصویری روبیکا به همین دلیل ساده پیش می‌آید. به طور طبیعی، اگر دستگاه شما به اینترنت وصل نباشد، نمی‌توانید از برنامه استفاده کنید. همچنین اگر اینترنت ضعیف باشد، برخی از امکانات مانند تماس صوتی و تصویری در دسترس نخواهند بود.
 

۶ – آفلاین بودن مخاطب مورد نظر

پیش از اینکه در روبیکا با کسی تماس بگیری، مطمئن شو که اینترنت او روشن است و آنلاین می‌باشد. اگر اینترنت تلفن همراه شخص خاموش باشد و او آفلاین باشد، شما نمی‌توانید با او در روبیکا تماس بگیرید.

 ۷ – تعلیق بودن کاربر روبیکا

اگر شخصی که می‌خواهید با او تماس بگیرید، حساب کاربری‌اش مسدود یا معلق شده باشد، نمی‌توانید با او تماس بگیرید. در این حالت، ممکن است با مشکل در برقراری تماس صوتی و تصویری در روبیکا روبرو شوید و پیامی مبنی بر اینکه “نسخه نرم‌افزار مخاطب از تماس پشتیبانی نمی‌کند” را مشاهده کنید.

در چنین مواقعی، باید صبر کنید تا حساب کاربری آن فرد از حالت تعلیق خارج شود. وب‌سایت همراه رایانه راهنمایی برای رفع تعلیق حساب روبیکا آماده کرده است. می‌توانید این راهنما را انتخاب کرده و آن را مطالعه کنید.
 

آموزش تماس صوتی و تصویری روبیکا

 

آموزش تماس صوتی و تصویری روبیکا

راهنمای برقراری تماس صوتی و تصویری در روبیکا

برای تماس گرفتن در روبیکا، ابتدا به صفحه پروفایل شخصی که می‌خواهید با او صحبت کنید بروید. سپس این مراحل ساده را دنبال کنید:

روی نماد تماس که در بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. پس از برقراری تماس و وقتی شخص پاسخ داد، می‌توانید صحبت کنید.
اگر می‌خواهید تماس تصویری برقرار کنید، در طول تماس صوتی، گزینه شروع ویدیو را لمس کنید.
سپس، روی گزینه اشتراک‌گذاری ویدیو کلیک کنید و منتظر بمانید تا طرف مقابل درخواست تماس تصویری شما را بپذیرد.
به همین آسانی می‌توانید در روبیکا با دوستان و عزیزانتان تماس صوتی و تصویری بگیرید.

 
پایان
اگر می‌خواهید از طریق روبیکا تماس بگیرید و با مشکل روبرو نمی‌شوید، این راهنما را با دقت بخوانید. اگر مشکلتان برطرف نشد، می‌توانید با کارشناسان همراه رایانه تماس بگیرید. تیم متخصص همراه رایانه، همه دلایل احتمالی که ممکن است مانع از برقراری تماس در روبیکا شود را بررسی کرده و در مقاله بالا توضیح داده است.
اگر لازم است مستقیماً با کارشناسان روبیکا صحبت کنید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز، با شماره 9099070345 فقط از خط ثابت و بدون نیاز به کدگیری تماس بگیرید و با آنها گفتگو کنید.

توصیه می‌شود به مطالعه مقاله آموزش حذف حساب کاربری روبیکا ادامه دهید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *