جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

پاسخ تمرین‌های صفحه ۳ کتاب ریاضی پایه ششم

در این قسمت، راه‌حل و پاسخ فعالیت‌های صفحه سوم کتاب ریاضی کلاس ششم به صورت مرحله‌به‌مرحله آورده شده است.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

در این درس با دنباله‌های عددی آشنا می‌شویم. دنباله عددی یعنی یک سری عدد که پشت سر هم و با نظم خاصی چیده شده‌اند. این اعداد معمولاً با یک الگو یا قانون به هم مربوط می‌شوند.

مثلاً به این اعداد نگاه کنید: ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰
در اینجا هر عدد، دو تا از عدد قبلی بیشتر است. پس الگوی آن “جمع کردن دو” است.

گاهی وقت‌ها الگو کمی فرق می‌کند. مثلاً: ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰
اینجا هر عدد، پنج تا از قبلی بزرگ‌تر است. یعنی الگو “جمع کردن پنج” است.

حالا به این یکی توجه کنید: ۱، ۳، ۶، ۱۰، ۱۵
اینجا اعداد به ترتیب یکی، دو تا، سه تا، چهار تا و پنج تا اضافه می‌شوند. یعنی الگو این است که هر بار یک عدد بیشتر از دفعه قبل اضافه می‌کنیم.

هدف ما این است که این قانون پنهان را پیدا کنیم تا بتوانیم عددهای بعدی را پیش‌بینی کنیم. پیدا کردن الگوی اعداد مثل حل یک معما است و به تقویت ذهن کمک می‌کند.

گام به گام ریاضی ششم صفحه 3 با جواب

در ادامه، پاسخ‌های تمرین صفحه ۳ ریاضی پایه ششم را برای شما آماده کرده‌ایم. در پایان این مطلب می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از بخش‌های دیگر فصل اول ریاضی ششم نیز بازدید کنید.

۱- معلم از بچه‌ها خواست تا با کشیدن یک الگو، اعداد زوج را نمایش دهند. در ادامه، الگوهای رسم شده توسط چند دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید. شما نیز شکل بعدی هر الگو را رسم کنید.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

در این الگو، تعداد کبریت‌ها همیشه یک عدد زوج است.

در الگوی بالا برابر اعداد زوج است.

ربات در هر بار که می‌پرد، دو واحد به سمت جلو حرکت می‌کند.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

در شکل بالا، تعداد دایره‌ها با اعداد زوج برابر است.
شما هم یک الگوی مشابه بکشید و طرح خود را با الگوی دوستانتان در کلاس مقایسه کنید.

شما نیز الگویی رسم کنید و الگوی خود را با الگوی هم کلاسی‌هایتان مقایسه کنید. 

فاطمه و زهرا هر کدام یک روش برای نشان دادن عددهای فرد کشیده‌اند. شکل مورد نظر از هر روش را رسم کنید.
فاطمه:

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششمزهرا
خواسته شده از هر الگو را رسم کنید.

یک نمونه برای خودتان طراحی کنید و طرحی که کشیده‌اید را با طرح دوستانتان در کلاس مقایسه کنید.

جواب کار در کلاس صفحه ۳ ریاضی ششم

با همکلاسی‌های خود در مورد چیزهایی که اعداد زوج و فرد را شبیه به هم می‌کند و چیزهایی که آنها را از هم متفاوت می‌سازد، گفت‌وگو کنید.

**شباهت:**
هر دو گروه اعداد با یک نظم مشخص و پشت سر هم قرار می‌گیرند. یعنی اگر از صفر شروع کنید، همیشه یک عدد زوج و سپس یک عدد فرد می‌آید و این ترتیب هیچ وقت به هم نمی‌خورد.

**تفاوت:**
هیچ عددی وجود ندارد که هم‌زمان هم زوج باشد و هم فرد. این دو گروه کاملاً از هم جدا هستند و عددی بین آنها مشترک نیست.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *