جواب فعالیت درس بزرگ مردان کوچک تفکر هفتم ؛ ۱۷ و ۱۸

پاسخ تمرین‌های درس «بزرگ مردان کوچک» – تفکر هفتم (صفحات ۱۷ و ۱۸)

**پاسخ بخش اول:**

در این بخش، داستان زندگی فردی به نام «یونس» بیان شده است. یونس فردی نیکوکار و خوش‌قلب بود که به دیگران کمک می‌کرد. او با وجود مشکلاتی که در زندگی داشت، هیچ‌گاه ناامید نشد و همیشه سعی کرد کارهای درست را انجام دهد. یونس به ما نشان می‌دهد که بزرگی به ثروت یا قدرت نیست، بلکه به داشتن اخلاق خوب و کمک به همنوعان است. حتی افراد عادی نیز می‌توانند با کارهای خوب و نیک خود، به «بزرگ‌مردان» جامعه تبدیل شوند.

جواب فعالیت درس جواب بزرگ مردان کوچک  تفکر هفتم ؛ ۱۵ و ۱۶

**عنوان درس: قهرمانان کوچک | موضوع: راهنمای گام به گام | پایه هفتم**

در این درس، با زندگی چند نفر از انسان‌های بزرگی آشنا می‌شویم که در سنین جوانی و حتی کودکی، کارهای مهم و شگفت‌انگیزی انجام دادند. این درس به ما نشان می‌دهد که برای قهرمان بودن، لازم نیست حتماً سن و سال زیادی داشته باشیم. گاهی یک قلب پاک، اراده قوی و نگاه مهربان، کافی است تا کسی تبدیل به یک الگوی بزرگ شود.

این درس مانند یک راهنمای گام به گام است که داستان این قهرمانان را برای ما تعریف می‌کند. با خواندن آن، می‌آموزیم که چگونه در زندگی خودمان نیز می‌توانیم با انتخاب‌های درست و رفتارهای نیک، مسیر خوبی را در پیش بگیریم.

هدف اصلی این است که بفهمیم بزرگی و موفقیت، فقط در کارهای خیلی سخت و پیچیده نیست. گاهی یک کمک کوچک به دیگران، یک راستگویی ساده یا مسئولیت‌پذیری در کارهای روزمره، می‌تواند نشانه‌ای از رشد و بزرگی روح ما باشد.

جواب فعالیت های بخش 1 تفکر هفتم( بزرگ مردان کوچک)

دسترسی سریع به پاسخ‌ها:
پاسخ تمرینات بخش اول تفکر هفتم (بزرگ مردان کوچک)
پاسخ صفحه ۱۷ تفکر و سبک زندگی پایه هفتم
پاسخ بخش گفت‌وگو کنید صفحه ۱۸ درس سوم تفکر هفتم
پاسخ تمرینات تکمیلی صفحه ۱۸ درس سوم تفکر هفتم
پاسخ فعالیت مربوط به خانه صفحه ۱۸ تفکر هفتم

پاسخ‌های بخش بزرگ مردان کوچک
پاسخ صفحه ۱۵ تفکر و سبک زندگی پایه هفتم
پاسخ بخش گفت‌وگو کنید صفحه ۱۶ درس سوم تفکر هفتم
پاسخ تمرینات تکمیلی صفحه ۱۶ درس سوم تفکر هفتم
پاسخ فعالیت مربوط به خانه صفحه ۱۶ تفکر هفتم

جواب صفحه 17 تفکر و سبک زندگی هفتم

🔵نظر شما در مورد قصه فیلم چیست؟
پاسخ: این فیلم کوتاه داستان ۲۳ نوجوانی را روایت می‌کند که در دست نیروهای عراقی اسیر شده‌اند و یک مترجم ایرانی به نام ملاصالح قاری نیز در ماجرا حضور دارد. در بخش‌های اولیه فیلم، ممکن است برخی تصور کنند که این مترجم به کشورش ایران خیانت کرده، ولی در پایان روشن می‌شود که این قضاوت، نادرست بوده و آن فرد (ملاصالح قاری) از رزمندگان پیش از انقلاب است و برای نجات آن ۲۳ نفر از خود فداکاری نشان داده است. این داستان به ما یادآوری می‌کند که از قضاوت عجولانه باید پرهیز کنیم.

🔵احساس شما نسبت به قهرمانان این داستان (آن ۲۳ نفر و آن یک نفر) چگونه است؟ چه خصوصیاتی در این افراد بود که شما را تحت تأثیر قرار داد؟
پاسخ: این قهرمانان، افرادی شجاع و بااراده بودند.
مهم‌ترین ویژگی‌ای که در آن ۲۳ نوجوان توجهم را جلب کرد، عشق و علاقه‌ی آنان به دفاع از میهن و حضور در جبهه، همچون رزمندگان بزرگسال بود. ویژگی بارز آن یک نفر (ملاصالح قاری) نیز فداکاری و پایمردی او در کمک به هموطنانش بود.

🔵شخصیت آن ۲۳ نوجوان و آن یک نفر را با هم مقایسه کنید. به نظر شما کدام یک به درستی به وظیفه خود در برابر کشور عمل کردند؟
پاسخ: در آغاز فیلم، ما گمان می‌کردیم که مترجم ایرانی به کشورش خیانت کرده، اما در پایان فهمیدیم که او هیچ اطلاعاتی را در اختیار عراقی‌ها قرار نداده است. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که هرگز نباید سریع و بدون اطلاع در مورد دیگران قضاوت کنیم.

جواب گفت و گو کنید صفحه 18 درس سوم تفکر هفتم

🔵 چه چیزهایی روی قضاوت‌های ما درباره افراد، اتفاقات و پدیده‌های اطرافمان اثر می‌گذارد؟
پاسخ: قضاوت‌های ما تا حد زیادی به اطلاعاتی بستگی دارد که به دست می‌آوریم. این اطلاعات ممکن است از طریق اخبار، تبلیغات یا برنامه‌های رسانه‌ها به ما برسد، یا از چیزهایی باشد که خودمان مستقیماً مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این، نوع استدلال‌کردن، باورهای شخصی و نحوه نگرش ما به مسائل نیز در قضاوت‌هایمان تأثیرگذار است.

🔵 برای اینکه بتوانیم قضاوت‌های منطقی‌تر و عادلانه‌تری داشته باشیم، چه کارهایی باید انجام دهیم؟
پاسخ: راه‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا تصمیم‌های معقول‌تری بگیریم، عبارت‌اند از:
– بدون عجله و با حوصله تصمیم بگیریم،
– اجازه ندهیم احساساتمان به تنهایی هدایت‌گر تصمیم‌مان باشد،
– اصول و مقررات مرتبط را در نظر بگیریم،
– پیش از تصمیم‌گیری، به اندازه کافی فکر کنیم،
– از تجربه‌های دیگران استفاده کنیم،
– و اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده‌اند را تکرار نکنیم.

جواب فعالیت های تکمیلی صفحه 18 درس سوم تفکر هفتم

خیانت به کشور به چه معناست؟ چند مثال بزنید و توضیح دهید این کارها چگونه به کشور آسیب می‌زنند.
پاسخ: خیانت به کشور یعنی بعضی از افراد برای هموطنان خود مشکل و ناامنی به وجود آورند و آرامش و امنیت سرزمینشان را برهم بزنند. به عنوان مثال، کسانی که اطلاعات محرمانه و مهم کشور را به دشمنان می‌فروشند یا در اختیارشان قرار می‌دهند.
چه چیزهایی باعث می‌شود یک نفر به کشور خود خیانت کند؟
پاسخ: تحت تأثیر تبلیغات و سخنان بیگانگان قرار گرفتن، نفوذ فرهنگی و فکری دشمنان بر فرد، احساس خودکم‌بینی و ناتوانی، مشکلات روحی و روانی، سازگار نبودن با جامعه و مقررات کشور، و همچنین بی‌تعهدی و کم‌علاقگی به میهن.

جواب فعالیت در خانه صفحه 18 تفکر هفتم

آیا تا به حال پیش آمده که فکرها و باورهای قبلی‌تان، یا چیزهایی که فکر می‌کردید درست هستند، باعث شوند در مورد چیزی اشتباه قضاوت کنید؟ آن را بیان کنید.

پاسخ: ما نباید از ابتدا با باورها و تصورات ثابتی به سراغ مسائل برویم، چون نمی‌دانیم این باورها درست هستند یا نه. ممکن است این کار باعث شود مرتکب اشتباه شویم. بنابراین، پیش از هر چیز، باید حقیقت موضوع را بفهمیم.

پاسخ فعالیت صفحه ۱۶ درس سوم تفکر پایه هفتم

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *