جواب درس اول ۱ علوم سوم دبستان / زنگ علوم

پاسخ فعالیت‌های درس اول علوم کلاس سوم

در این بخش، پاسخ پرسش‌ها و کارهای درسی درس اول کتاب علوم را با هم مرور می‌کنیم. هدف این است که مطالب را به زبانی ساده و روشن یاد بگیریم.

**فعالیت‌های درسی:**

* **پرسش اول:** دانش‌آموزان باید چیزهایی را که در کلاس درس می‌بینند، نام ببرند. مانند: میز، صندلی، تخته سیاه، کتاب، همکلاسی‌ها و معلم.
* **پرسش دوم:** از دانش‌آموزان خواسته می‌شود چیزهایی را که در حیاط مدرسه مشاهده می‌کنند، فهرست کنند. مثلاً: درخت، زمین بازی، دوستان، آسمان و ساختمان مدرسه.
* **کار عملی:** در این بخش، معمولاً از بچه‌ها خواسته می‌شود با دقت به یک تصویر نگاه کنند و چیزهای خاصی را در آن پیدا و نام ببرند. این کار به تقویت مهارت دقت و مشاهده آنان کمک می‌کند.

هدف اصلی این درس و فعالیت‌های آن، آموزش دقیق دیدن و افزایش قدرت مشاهده به دانش‌آموزان است.

جواب درس اول ۱ علوم سوم دبستان

درس اول | همراه با شما | پایه سوم دبستان

جواب فعالیت های درس 1 علوم سوم ابتدایی

درس 1 : زنگ علوم

جواب سوال متن صفحه 9 کتاب درسی

مریم، سارا و زهرا در مورد خوراکی‌هایی که برای زنگ تفریح همراه خود آورده‌اند، صحبت می‌کنند:

سارا: من با خودم نان، پنیر، گردو و سبزی آورده‌ام.
مریم: من هم یک سیب دارم.
زهرا: من هم شیر آورده‌ام.

مریم: دوست دارم بدانم بقیه بچه‌های کلاس چه چیزهایی دوست دارند در زنگ تفریح بخورند.
زهرا: پیشنهاد می‌کنم اول با معلم صحبت کنیم.

معلم: بهتر است اول سوال خود را روی کاغذ بنویسید، بعد از همکلاسی‌هایتان بپرسید و جواب‌ها را داخل یک جدول مثل جدول زیر یادداشت کنید.

سارا: ما باید اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم را منظم کنیم، اما نمی‌دانیم چطور.
معلم: پیشنهاد می‌کنم اطلاعاتی که به دست می‌آورید را در یک جدول شبیه جدول زیر مرتب کنید.

ردیف نام دانش‌آموز میوه لقمه خشکبار نوشیدنی چیزهای دیگر
1- زهرا سیب نان و کره و عسل انجیر خشک شیر بستنی
2- سارا نان و پنیر و گردو و سبزی نخود و کشمش آب و میوه کیک

پیشنهاد می‌کنم از والدین هم نظرخواهی کنیم و ببینیم به نظرشان چه خوراکی‌هایی برای زنگ تفریچ دانش‌آموزان مناسب است؟

ردیف نام خانوادگی پدر و مادر خوراکی‌هایی را که مناسب می‌دانند
1- علوی آبمیوه، نان و سبزی، خرما و عسل
2- موسوی شیر،  سیب، نان و پنیر و گردو

معلم: برای گرفتن پاسخ پرسش‌هایتان، می‌توانید از افراد آگاه در زمینه تغذیه مانند پزشکان، کارشناسان بهداشت و مشاوران تغذیه نیز کمک بگیرید.

معلم: اکنون می‌توانید داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را در یک جدول شبیه به نمونه‌ی زیر دسته‌بندی و منظم کنید.

نام خوراکی میوه لقمه خشکبار نوشیدنی چیزهای دیگر
تعداد دانش‌آموزانی که خوراکی را دوست دارند. 15 10 8 12 14
تعداد پدر و مادرهایی که خوراکی را مناسب می‌دانند. 12 15 13 10 10
تعداد کسانی که در مورد تغذیه اطلاعاتی دارند، که خوراکی را مناسب می‌دانند. 15 16 16 13 8

با نگاهی به جدول، می‌توان دید که نظر والدین و دانش‌آموزان درباره خشکبار با هم تفاوت دارد. بیشتر پدر و مادرها با ارائه خشکبار موافق هستند و تعداد موافقان در بین آنها از دانش‌آموزان بیشتر است.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *