جواب بخش واژه های تصادفی تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۱۳ و ۱۴ و ۱۵

پاسخ فعالیت “واژه‌های تصادفی” کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم

**صفحه ۱۳:**

در این صفحه از شما خواسته شده با واژه‌هایی که به طور تصادفی انتخاب شده‌اند، یک داستان کوتاه یا متن معنادار بنویسید. هدف این است که بتوانید بین کلمات به ظاهر نامربوط، یک ارتباط منطقی و خلاقانه ایجاد کنید.

برای مثال، اگر واژه‌های شما “درخت”، “کتاب” و “باران” هستند، می‌توانید داستانی این‌گونه بسازید:
“یک روز که باران می‌بارید، من زیر یک *درخت* بزرگ پناه گرفته بودم. یک *کتاب* در دستم بود و با صدای قطرات باران، داستان‌های آن را می‌خواندم.”

**صفحه ۱۴:**

در این صفحه، باید داستان یا متن خود را کامل کنید و آن را برای دوستان خود بخوانید. همچنین باید به داستان‌های دیگران هم گوش دهید.
هدف از این کار این است که ببینید چطور هر کس می‌تواند از یک مجموعه کلمه‌ی یکسان، یک داستان کاملاً جدید و متفاوت خلق کند. این فعالیت به تقویت قوه تخیل و مهارت داستان‌نویسی شما کمک می‌کند.

**صفحه ۱۵:**

در این صفحه، درباره تجربه‌ی خود از این فعالیت فکر کنید و به سوالات پاسخ دهید. سوالاتی مانند:
– آیا ساختن داستان از این کلمات سخت بود؟
– آیا داستان دوستانتان با داستان شما متفاوت بود؟
– از این فعالیت چه چیزی یاد گرفتید؟

هدف نهایی این است که بفهمید چطور می‌توان از چیزهای ساده و پیش پا افتاده، ایده‌های بزرگ و جدید ساخت. این کار ذهن شما را منعطف می‌کند و به شما می‌آموزد که از زوایای مختلف به مسائل نگاه کنید.

جواب بخش واژه های تصادفی تفکر و پژوهش ششم ؛ صفحه ۱۳ و ۱۴ و ۱۵

در این بخش، با کمک هم، کلمه‌های تازه‌ای را یاد می‌گیریم. این کلمه‌ها را به صورت پراکنده و اتفاقی می‌بینیم و می‌آموزیم. هدف این است که با این واژه‌ها آشنا شویم و بتوانیم آن‌ها را در جمله‌های خود به کار ببریم.

در هر گام، یک کلمه‌ی جدید به شما معرفی می‌شود. معنای آن را به ساده‌ترین شکل ممکن یاد می‌گیرید و سپس مثال‌هایی می‌بینید که نشان می‌دهد چطور می‌توان از آن کلمه استفاده کرد. با دنبال کردن این گام‌ها، دایره‌ی لغات شما بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود.

یادتان باشد، برای یادگیری بهتر، بعد از دیدن هر کلمه، سعی کنید یک جمله با آن بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که کلمه را برای همیشه به خاطر بسپارید.

جواب سوالات واژه های تصادفی تفکر ششم

راهنمای درسی تفکر و پژوهش ششم

**دسترسی سریع به پاسخ‌ها:**
* پاسخ فعالیت «واژه‌های تصادفی»
* پاسخ بخش «طبقه‌بندی کنید» صفحه ۱۳
* پاسخ بخش «کار فردی» صفحه ۱۴
* پاسخ بخش «کار گروهی» صفحه ۱۴
* پاسخ فعالیت‌های صفحه ۱۵

**پاسخ‌های درس تفکر و پژوهش ششم: فعالیت‌های صفحات ۱۳، ۱۴ و ۱۵**

این بخش شامل پاسخ‌های فعالیت‌های مربوط به «واژه‌های تصادفی» از کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم می‌باشد.

جواب طبقه‌بندی کنید صفحه 13 تفکر و پژوهش ششم

عبارت‌هایی که روی تخته کلاس نوشته شده است را در قسمت‌های خالی بنویسید.

جواب طبقه‌بندی کنید صفحه 13 تفکر و پژوهش ششم

 

جواب کار فردی صفحه 14 تفکر و پژوهش ششم

ابتدا به تنهایی و به سلیقه خودتان، کلمات صفحه قبل را حداکثر در سه گروه مختلف قرار دهید. سپس برای هر گروه یک نام مناسب انتخاب کنید.

خانواده مادر – پدر – برادر
طبیعت درخت – کوه – صحرا
بیماری کرونا-دیبابت

جواب کار گروهی صفحه 14 تفکر و پژوهش ششم

خانواده مادر – پدر – برادر
طبیعت درخت – کوه – صحرا
بیماری کرونا-دیبابت

در قسمت بالا، اگر روش دسته‌بندی همکلاسی‌هایتان مشابه هم بود، همان را عیناً یادداشت کنید. اما اگر روش‌ها با هم تفاوت داشت، روشی را که از بقیه بهتر و مناسب‌تر بود، انتخاب کرده و بنویسید.

جواب صفحه 15 تفکر و پژوهش ششم

برای این که بتوانیم در کلاس “تفکر و پژوهش” بهتر و موفق‌تر کار کنیم، لازم است که یکسری قوانین ساده و مشخص را با هم رعایت کنیم. این قوانین به ما کمک می‌کنند تا فضای بهتری برای یادگیری و گفت‌وگو داشته باشیم. لطفاً در مورد این قوانین در کلاس با هم گفت‌وگو کنید و مواردی که همه روی آن توافق دارید را در اینجا یادداشت کنید.

* به حرف‌های یکدیگر با دقت گوش می‌دهیم و به نظرات هم احترام می‌گذاریم.
* اگر کسی از ما انتقاد کرد، با حوصله گوش می‌دهیم و از آن ناراحت نمی‌شویم.
* در نظرات خود انعطاف‌پذیر هستیم و امکان تغییر نظر خود را در نظر می‌گیریم.
* هنگام صحبت کردن، نوبت را رعایت می‌کنیم و صحبت دیگران را قطع نمی‌کنیم.
* قبل از حرف زدن، خوب به حرف خودمان و اثر آن روی دیگران فکر می‌کنیم.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *