مدیرعامل فورد گفت خریداران آمریکایی علاقهای به خرید خودروهای برقی 75 هزار دلاری ندارند
به گزارش قیمت ۳۶۰، فارلی در کنفرانسی در شهر دیترویت میشیگان گفت: مشتریان، حاضر نیستند برای یک باتری بزرگ، ۳۰ هزار دلار اضافهتر بپردازند اما اگر سالانه ۲۰۰۰ دلار در مقایسه با هزینههای بنزین، صرفهجویی کنند، حاضرند یک خودروی برقی ۳۰ هزار دلاری بخرند.
در قرعهکشی بزرگ ما شرکت کنید!
فرصت طلایی برای برنده شدن در قرعهکشی ویژه
در حال پردازش ثبتنام شما...
لطفاً صبر کنید تا ثبتنام شما پردازش شود...
فال خودت رو ببین
کلیک کن تا ببینیش
با تشکر! ثبتنام شما با موفقیت تکمیل شد.
اظهارات فارلی، چالشهایی را که فورد در مسیر ورود بیشتر به خودروهای برقی با آن مواجه است، برجسته میکند. در شرایطی که تقاضای جهانی برای خودروهای برقی افزایش مییابد، حساسیت به قیمت، موفقیت مدلها را تعیین میکند.
مدیرعامل فورد گفت: این خودروساز به مدت سه سال، رتبه دوم پس از تسلا بوده و از این تجربه، درس میگیرد تا با تقاضای مصرفکننده هماهنگتر شود.
فورد همچنین در راهبرد خودروهای برقی و مقایسه آن با بیوایدی، بازنگری میکند. بیوایدی، در سال ۲۰۲۴، درآمد سالانه ۱۰۷ میلیارد دلار را گزارش کرد که از ۹۷.۷ میلیارد دلار تسلا پیشی گرفت.
فارلی گفت: فورد باید برای رسیدن به بیوایدی، نوآوری کند زیرا ما یک شرکت جهانی هستیم و قصد داریم با آنها در سراسر جهان رقابت کنیم. او تاکید کرد که برقی سازی در خارج از آمریکا رونق میگیرد و این کشور، تنها بخشی از یک بازار جهانی است. بخشی از این تلاشهای نوآورانه به شکل یک پلتفرم جهانی خودروی برقی جدید با هدف مقرونبهصرفه بودن ارائه میشود.
مدیرعامل فورد گفت: هدف، یک خودروی برقی ۳۰ هزار دلاری است که برای خریداران عادی جذاب باشد و در عین حال عملکرد و ویژگیهای رقابتی را حفظ کند.
طبق گزارش یاهو فایننس، تحلیلگران خاطرنشان میکنند که رویکرد فورد با واقعیتهای گستردهتر بازار همسو است. رایان برینکمن، تحلیلگر بانک جیپیمورگان، در یادداشتی تاکید کرد: با وجود اینکه تقاضا برای خودروهای برقی رو به افزایش است، اما به حداقل رساندن زیانهای مرتبط با خودروهای برقی در آینده، همچنان یک عامل حیاتی برای پذیرش این خودروهاست.
منبع
ايسنا