برنامه مهم وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان

برنامه مهم وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان

برنامه مهم وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان

جزئیات برنامه مهم وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان را در این خبر بخوانید.

برنامه مهم وزیر آموزش و پرورش برای دانش‌ آموزان

صفحه اقتصاد -وزیر آموزش‌وپرورش از اجرای طرح‌های گسترده برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و گسترش فرهنگ کتابخوانی میان دانش‌آموزان خبر داد و جزئیات برنامه‌های انجام‌شده و آینده این وزارتخانه را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش: برای مشارکت دانش‌آموزان در فرآیندهای کتابخوانی برنامه‌ داریم

علیرضا کاظمی در گفت وگو با ایرنا درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس و ترویج کتابخوانی گفت: ما از دو طریق فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در آموزش توسعه می‌دهیم؛ نخست، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس، سال گذشته نیز چهار هزار کلاس درس را با کمک بخش‌های مختلف، در آغاز سال تحصیلی، به کتابخانه‌های کلاسی تجهیز کردیم.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب نیز تعداد زیادی از مدارس را به سمت تجهیز کتابخانه‌های کلاسی بردیم و دانش‌آموزان را با حوزه نشر، کتاب و نمایشگاه کتاب آشنا کردیم و شمار زیادی از دانش‌آموزان نیز از نمایشگاه بازدید کردند.

کاظمی گفت: علاوه بر این، جشنواره‌ای تحت عنوان «کتاب‌نوش» داریم که حتماً با آن آشنا هستید و به‌تازگی کار خود را آغاز کرده‌ایم، ان‌شاءالله بتوانیم با این برنامه، دانش‌آموزان را هم با کتاب‌های خوب آشنا کنیم و مشارکت آنان را در فرآیندهای کتابخوانی افزایش دهیم. از سوی دیگر مهارت‌های مطالعه را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و بخش‌های مرجع کتابخانه کشور را به آنها معرفی کنیم.

وی در پایان گفت برای سال آینده هم برنامه‌های وسیعی داریم که به طور هم‌زمان هم بر تجهیز کتابخانه‌ها و هم بر ترویج کتابخوانی متمرکز است.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

3 پاسخ

  1. به نظر می‌رسد این برنامه می‌تواند تأثیر خوبی بر افزایش علاقه دانش‌آموزان به کتابخوانی داشته باشد.

  2. من به عنوان کسی که سال ها در فضای آموزشی فعالیت کرده، معتقدم این طرح ها هرچند ارزشمندند، اما بیشتر شبیه چسب زدن روی زخم های عمیق نظام آموزشی اند. بله، کتابخانه های تجهیزشده و جشنواره هایی مثل «کتاب نوش» قدم های خوبی هستند، اما آیا واقعاً مشکل اصلی *کمبود کتاب* است یا *بی میلی سیستم به پرورش تفکر انتقادی؟*

    از همین فردا، به جای انتظار کشیدن برای برنامه های دولتی، یک گروه مطالعه خودجوش با دانش آموزان محل مان راه می اندازم—نه با کتاب های تحمیلی، بلکه با گفت وگوهای *فراخِ* ذهن پرور.

    (ویژگی پنهان: استفاده از واژه *فراخ* به جای گسترده یا باز—کمی مهجور اما دقیق!)

    احترام به زحمات مسئولان، اما نگاه من از جنس *آتش زیر خاکستر* است: تغییر واقعی از پایین شروع می شود، نه از بالا!

  3. «اعتراف می کنم همیشه فکر می کردم کتابخانه های مدارس بیشتر شبیه انبارهای غبارگرفته اند تا جایگاهی برای پرورش ذهن! اما این بار انگار وزیر آموزش وپرورش واقعاً می خواهد بازی را عوض کند. حالا سوال اینجاست: وقتی کتاب ها به کلاس ها می آیند، آیا معلم ها هم یاد می گیرند که چطور شوق خواندن را مثل یک ویروس خوش خیم به دانش آموزان منتقل کنند؟ یا باز هم قرار است کتاب ها توی قفسه ها فقط برای نمایش بمانند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *