تعرفه سرویس با آخرین تغییرات مدارس اعلام شد.
صفحه اقتصاد -مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران درباره آخرین وضعیت سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید توضیحاتی را ارائه کرد.
به نقل از مهر، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران درباره آخرین وضعیت فعالیت سرویس مدارس شهر تهران، به همشهری گفت: «تا به این لحظه در سامانه سپند، ۸ هزار دانش آموز ثبت نام کردهاند و ۱۱۲ شرکت هم متقضی ارائه خدمات در حوزه سرویس دانش آموزی هستند. از این تعداد ۷۱ شرکت تایید صلاحیت شده و تعداد ۱۰۰ دستگاه ناوگان ثبت شده است.»
فال خودت رو ببین
کلیک کن تا ببینیش
مالکی افزود: «از این تعداد تاکسیها باتوجه به داشتن پروانه تاکسیرانی، نیازی به احراز صلاحیت و احراز هویت ندارند، اما برای خودروهایی شخصی حتما باید آن فرآیند اداری را طی کنند. تخصیص دانش آموزی هم انشاء الله از شهریورماه در سامانه آغاز خواهد شد.»
وی درباره مشکلاتی که سال گذشته در بحث سرویس مدارس وجود داشت و برطرف شدن آنها برای سال تحصیلی جدی هم تاکید کرد و گفت: «لازم است تا یکسری اصلاحات در زیرساختهای سامانه سپند صورت بگیرد که این موضوع اعلام شده است. به طور مثال تخصیص دانش آموزی در سال گذشته دچار مشکلاتی بود که امیدواریم برای امسال اینها رفع شده باشد. درحوزه شرکتهایی که در بسترهای غیررسمی فعالیت میکنند، حتما نیازمند فعالیت میکنند و مساعدت کامل سازمان آموزش و پرورش هستیم. به جهت اینکه شرکتهایی که به صورت غیرمجاز و غیر ثبت شده در سامانه سپند، مجددا نسبت به ارائه خدمت در مدارس اقدام کنند و مدارس ممانعت به عمل نیاورند، قطعا شرکتهایی که در سامانه سپند ثبت نام کردهاند و باید مالیات و بیمه و دیگر پروتکلهای قانونی را طی کنند دیگر انگیزهای برای استمرار خدمت نخواهند داشت.»
مالکی درباره نرخ امسال سرویس مدارس گفت: «لایحه پیشنهادی نرخ سرویس دانش آموزی را به شورای محترم اسلامی شهر تهران تقدیم کردهایم. پیشنهاد ما افزایش ۳۶.۸ درصدی نرخ کرایه نسبت به سال گذشته است. امیدواریم با همین پیشنهاد موافقت شده و این نزخ مصوب شود و بتوانیم آن را اعمال کنیم.»
وی با اشاره به فعالیت تاکسیهای برقی در سرویس مدارس خبر گفت: «درخصوص تاکسیهای برقی اولویت فعالیت آنها با خطوط پرتقاضا در محدودههای دارای آلودگی هوا است. همچنین در خطوطی که درحال حاضر با کمبود ناوگان مواجه هستند. اولویت دیگر فعالیت این تاکسیها در سوپراپلیکیشن شهرزاد به عنوان تاکسی شهرزاد است. هرچند در حوزه سرویس مدارس هم از این عزیزان استفاده خواهد شد.»

23 پاسخ
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که در این مقاله ارائه شده است. من به عنوان یک والدین که همیشه به دنبال بهترین خدمات برای فرزندم هستم، بسیار کنجکاوم که بدانم آیا این تعرفههای جدید شامل تمام مناطق تهران میشود یا خیر؟ همچنین، آیا برنامهای برای افزایش تعداد تاکسیهای برقی در سرویس مدارس وجود دارد؟ به نظر میرسد که این میتواند گام بزرگی در جهت کاهش آلودگی هوا باشد. از طرفی، آیا راهی برای پیگیری وضعیت ثبت نام و تخصیص سرویس به دانش آموزان در سامانه سپند وجود دارد که والدین بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند؟ ممنون میشوم اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.
بررسی تعرفههای جدید و مقایسه آن با سال گذشته برای تصمیمگیری نهایی.
با اطلاع از تعرفههای جدید، برنامهریزی برای استفاده از سرویس مدارس را آغاز خواهم کرد.
با توجه به اعلام تعرفههای جدید سرویس مدارس، برنامهریزی برای استفاده بهینه از این خدمات در سال تحصیلی جدید را آغاز خواهم کرد. بررسی دقیق نرخها و مقایسه آن با خدمات ارائه شده، به انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد. همچنین، پیگیری ثبت نام در سامانه سپند برای اطمینان از دریافت خدمات با کیفیت، در اولویت اقداماتم قرار دارد.
یادم میآید سال گذشته وقتی برای ثبت نام سرویس مدرسه پسرم اقدام کردم، با مشکلات زیادی روبرو شدم. امیدوارم امسال با تغییراتی که گفته شده، این تجربه برای والدین و دانشآموزان بهتر باشد. هرچند افزایش تعرفهها کمی نگرانکننده است، اما اگر خدمات بهتری ارائه شود، شاید ارزشش را داشته باشد.
با توجه به اعلام تعرفههای جدید سرویس مدارس، به نظر میرسد این تغییرات میتواند تأثیر قابل توجهی بر برنامهریزی مالی خانوادهها داشته باشد. افزایش ۳۶.۸ درصدی نرخ کرایه، اگرچه ممکن است با توجه به تورم و افزایش هزینههای عملیاتی توجیه پذیر باشد، اما نیازمند بررسی دقیقتر برای اطمینان از عدم ایجاد فشار مضاعف بر دوش خانوادهها است. همچنین، استفاده از تاکسیهای برقی در سرویس مدارس، گامی مثبت در جهت کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهری محسوب میشود.
افزایش تعرفهها میتواند برای برخی خانوادهها چالشبرانگیز باشد.
جالب بود که به تاکسیهای برقی هم اشاره شد. امیدوارم استفاده از این تاکسیها بتونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنه، مخصوصا تو محدودههای شلوغ و پرترافیک. خوشحال میشم اگر این طرح به خوبی اجرا بشه و نتایج مثبتی داشته باشه.
یه نکته جالب توی این خبر برام این بود که تاکسیهای برقی قراره تو سرویس مدارس هم استفاده بشن. خیلی خوبه که به فکر محیط زیست و کاهش آلودگی هوا هستن، مخصوصاً تو محدودههایی که آلودگی هوا بیشتره. امیدوارم این طرح به خوبی اجرا بشه و بتونه مشکلات ترافیکی و آلودگی رو کم کنه. همچنین، جالبه بدونیم که اولویت استفاده از این تاکسیها تو خطوط پرتقاضا و جاهایی که کمبود ناوگان دارن هست. این میتونه یه قدم مثبت به سمت بهبود سیستم حمل و نقل مدرسهها باشه.
با توجه به افزایش تعرفههای سرویس مدارس، احساس میکنم که این تصمیم تأثیر منفی روی بودجه خانوادهها خواهد گذاشت. به عنوان یک فرد عملگرا، تصمیم گرفتهام که برای کاهش هزینهها، از روشهای جایگزین مانند همسفری با والدین دیگر یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد فرزندم استفاده کنم. همچنین، قصد دارم در جلسات اولیا و مربیان مدرسه این موضوع را مطرح کنم تا شاید راهحلهای جمعی برای کاهش این بار مالی پیدا شود. امیدوارم مسئولین نیز به این نگرانیها توجه کنند و در آینده تصمیمات بهتری بگیرند.
بعد از خوندن این مقاله، اول سراغ سامانه سپند میرم تا ببینم شرایط ثبتنام برای سرویس مدرسه چطوریه و آیا خودروی ما هم میتونه تایید بشه یا نه. همچنین، حتما با مدرسه در تماس میشم تا مطمئن بشم از شرکتهای مجاز استفاده میکنن و مشکلی از بابت سرویس غیررسمی پیش نمیاد. درباره افزایش قیمتها هم یه حسابوکتابی میکنم تا ببینم بودجهمون چقدر باید اضافه بشه. اگه تاکسیهای برقی هم در دسترس باشن، ترجیح میدم ازشون استفاده کنم، مخصوصا برای مسیرهای شلوغ و آلوده.
سال گذشته با سرویس مدرسهای که خارج از سامانه سپند بود، کار میکردیم و قیمتها خیلی کمتر از چیزی بود که الان اعلام شده. البته میدونم شرکتهای رسمی هزینههای بیشتری دارن، ولی برای ما که درآمد محدودی داریم، این افزایش ۳۶ درصدی واقعاً سنگینه. امیدوارم کیفیت خدمات هم هماهنگ با این افزایش قیمت باشه.
خوب، بالاخره یه جواب روشن و شفاف درباره تعرفه های سرویس مدارس داده شده… ولی راستش رو بخوای، این عدد و رقم ها یه چیز دیگه تو ذهنم روشن کرد. داستانی برات تعریف کنم که شاید توی این خبر ساده، یه لایه پنهون داشته باشه.
سال پیش، روزی که بارون تند می اومد، راننده سرویس پسرم یه آقای میانسال بود با یه پراید قدیمی. ماشینش یه کم خراب بود، ولی خودش آدم خوش صحبتی بود. وسط راه یهو گفت: «من اصلاً نباید اینجا باشم.» تعجب کردم. بعد فهمیدم که شرکت اصلیش تو سامانه ثبت نشده بود و مدرسه بهش اخطار داده بودن. ولی چون پسرش بیمار بود و هزینه هاش بالا، مجبور بود مخفیانه کار کنه. حالا با این افزایش ۳۶.۸ درصدی، می خوام بدونم آدم هایی مثل اون آقا چیکار می کنن؟ آیا این نرخ های جدید به راننده های غیررسمی هم می رسه یا فقط شرکت های ثبت شده سود می برن؟
حرف مدیرعامل درباره تاکسی های برقی هم جالب بود… ولی من هنوز تو فکرم که اون راننده پرایدی با صورتِ خسته ش چی شد. آیا امسال هم مجبوره قایم وغور کار کنه یا شاید این بار، سیستم بهش فرصت داد؟
پس می خونی و می بینی که پشت این اعداد، یه دنیای دیگه هم هست. یه دنیا که شاید تو خبرها نیاد، ولی تو خیابون ها نفس می کشه…
“چرا افزایش ۳۶.۸ درصدی کرایه ها، درحالی که فقط ۱۰۰ دستگاه ناوگان ثبت شده؟ این رقم با معیارهای تورم و تقاضا همخوانی دارد یا صرفاً یک عدد تصادفی است؟”
“دیگه قرار نیست بی برنامه منتظر سرویس مدرسه بمونم! همین امروز تو سامانه سپند ثبت نام می کنم.”
این خبر را دوست داشتم چون به شکلی شفاف و دقیق به دغدغه های والدین و دانش آموزان درباره سرویس مدارس پرداخته است. توضیحات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نه تنها وضعیت فعلی را روشن می کند، بلکه نشان می دهد برای رفع مشکلات سال گذشته برنامه ریزی شده است. نکته جالب توجه، پیش بینی افزایش نرخ کرایه با درصد مشخص و تلاش برای استفاده از تاکسی های برقی در مسیرهای پرترافیک است که نشان از نگاه آینده نگرانه دارد.
حالا سوالی که ذهنم را درگیر کرد: اگر تاکسی های برقی قرار است اولویت بندی شوند، آیا خانواده ها می توانند به طور داوطلبانه درخواست استفاده از این سرویس را داشته باشند؟
چه خبر خوبی! این تعرفه های جدید سرویس مدارس واقعاً می تواند برای والدین و دانش آموزان یک گام رو به جلو باشه. با افزایش ۳۶.۸ درصدی کرایه، امیدوارم کیفیت خدمات هم به همان نسبت بهتر بشه و دیگه شاهد مشکلات سال گذشته نباشیم.
یه نکته جالب هم اینه که تاکسی های برقی وارد چرخه سرویس مدارس شدن! این نه تنها برای کاهش آلودگی هوا عالیه، بلکه می تونه تجربه بهتری برای بچه ها هم ایجاد کنه. البته باید دید چقدر این طرح گسترده اجرا میشه و آیا واقعاً به مناطق پرتقاضا می رسه یا نه.
حالا که سامانه سپند داره اصلاحاتش رو انجام میده، بهتره والدین زودتر اقدام کنن و ثبت نام رو انجام بدن تا مثل سال گذشته با مشکل تخصیص مواجه نشن. به نظرم اگر مدارس و خانواده ها همکاری کنن و فقط از شرکت های ثبت شده در سامانه استفاده کنن، قطعاً نظم بهتری برقرار میشه و خدمات باکیفیت تری ارائه میشه.
امیدوارم این بار همه چیز طبق برنامه پیش بره و دیگه خبری از دردسرهای سرویس های غیرمجاز نباشه! 🚗💨
آیا افزایش ۳۶.۸ درصدی تعرفه ها با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده ها، توجیه پذیر است؟
حالا که تعرفه ها رو با این درصد چشمگیر افزایش دادن، واقعاً فکر می کنید خانواده ها می تونن راحت هزینه رو پرداخت کنن؟ یا باز هم مثل سال های قبل، مجبور میشن سراغ راننده های غیررسمی برن که بدون بیمه و نظارت، بچه هاشون رو جابجا می کنن؟
از یه طرف می گن سامانه سپند رو اصلاح کردن، ولی هنوز این شک وجود داره که آیا واقعاً می تونن کنترل کنن چه کسی پشت فرونشسته؟ مخصوصاً وقتی می بینیم فقط ۱۰۰ دستگاه ناوگان ثبت شده و هزاران دانش آموز منتظر سرویس هستن.
و یه سوال دیگه: این تاکسی های برقی که اولویت شون خطوط پرتقاضاست، چطور می خوان تو سرویس مدارس هم حضور داشته باشن؟ یعنی قراره هم آلودگی هوا کم بشه، هم بچه ها سر وقت برسن، یا باز هم وعده هایی هست که نصفه نیمه اجرا میشه؟
به نظر میاد هنوز یه دنیا فاصله داریم تا سیستم سرویس مدرسه واقعاً روی غلتک بیفته…
«تعرفه سرویس مدارس هم مثل قیمت دلار پریده بالا، ولی حداقل دارن زیرساخت ها رو درست می کنن!»
من پارسال کلی دردسر کشیدم تا یه سرویس مطمئن برای پسرم پیدا کنم. آخرش مجبور شدم خودم هر روز برسونمش، چون بعضی راننده ها اصلاً قابل اعتماد نبودن. حالا که دارن شرکت های غیرمجاز رو حذف می کنن و حتی تاکسی های برقی رو وارد کار میکنن، امیدوارم امسال وضعیت بهتر بشه.
پیشنهاد می کنم همه والدین حتماً تو سامانه سپند ثبت نام کنن، چون این بار به نظر میاد دارن جدی تر عمل می کنن!
سال گذشته مجبور بودم هر روز صبح مثل آفتاب پرست رنگ عوض کنم تا یه سرویس مدرسه برای پسرم گیر بیارم. یه روز با یه آقایی تو خیابون چانه زدم که بچه ها رو سوار کنه، روز بعد با یه شرکت دیگه قرار گذاشتم که آخرش نصف راه انصراف دادن. حالا با این خبرای جدید، انگار دارن سامانه رو مرتب می کنن که دیگه این آشفتگی ها نباشه. ولی یه سوال تو ذهنم مونده: این افزایش ۳۶ درصدی کرایه، قراره کیفیت سرویس رو هم ۳۶ درصد بهتر کنه یا فقط عددش بالاتر رفته؟
جالب بود که فقط ۱۰۰ دستگاه ناوگان برای ۸ هزار دانش آموز ثبت نام شده وجود داره! این یعنی هر ماشین باید روزی ۸۰ بچه رو جابجا کنه؟ اصلاً ممکنه؟
حالا سوال: اگه تاکسی برقی ها انقدر مهم ن، چرا اولویت شون سرویس مدارس نیست؟
“چقدر خوب که برای بهبود سرویس مدارس تلاش می شود… اما آیا افزایش ۳۶.۸ درصدی کرایه واقعاً با توان مالی خانواده ها همخوانی دارد؟”
به نظرم تمرکز روی تاکسی های برقی ایده ی جالبیه، ولی شاید بهتر بود اولویت اصلی به مناطق محروم یا مدارس با دسترسی سخت تر داده می شد. کمی نگرانم که این طرح هم مثل سال گذشته با مشکلات فنی سامانه مواجه بشه…