تعرفه سرویس با آخرین تغییرات مدارس اعلام شد.
صفحه اقتصاد -مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران درباره آخرین وضعیت سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید توضیحاتی را ارائه کرد.
به نقل از مهر، شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرتهران درباره آخرین وضعیت فعالیت سرویس مدارس شهر تهران، به همشهری گفت: «تا به این لحظه در سامانه سپند، ۸ هزار دانش آموز ثبت نام کردهاند و ۱۱۲ شرکت هم متقضی ارائه خدمات در حوزه سرویس دانش آموزی هستند. از این تعداد ۷۱ شرکت تایید صلاحیت شده و تعداد ۱۰۰ دستگاه ناوگان ثبت شده است.»
مالکی افزود: «از این تعداد تاکسیها باتوجه به داشتن پروانه تاکسیرانی، نیازی به احراز صلاحیت و احراز هویت ندارند، اما برای خودروهایی شخصی حتما باید آن فرآیند اداری را طی کنند. تخصیص دانش آموزی هم انشاء الله از شهریورماه در سامانه آغاز خواهد شد.»
وی درباره مشکلاتی که سال گذشته در بحث سرویس مدارس وجود داشت و برطرف شدن آنها برای سال تحصیلی جدی هم تاکید کرد و گفت: «لازم است تا یکسری اصلاحات در زیرساختهای سامانه سپند صورت بگیرد که این موضوع اعلام شده است. به طور مثال تخصیص دانش آموزی در سال گذشته دچار مشکلاتی بود که امیدواریم برای امسال اینها رفع شده باشد. درحوزه شرکتهایی که در بسترهای غیررسمی فعالیت میکنند، حتما نیازمند فعالیت میکنند و مساعدت کامل سازمان آموزش و پرورش هستیم. به جهت اینکه شرکتهایی که به صورت غیرمجاز و غیر ثبت شده در سامانه سپند، مجددا نسبت به ارائه خدمت در مدارس اقدام کنند و مدارس ممانعت به عمل نیاورند، قطعا شرکتهایی که در سامانه سپند ثبت نام کردهاند و باید مالیات و بیمه و دیگر پروتکلهای قانونی را طی کنند دیگر انگیزهای برای استمرار خدمت نخواهند داشت.»
مالکی درباره نرخ امسال سرویس مدارس گفت: «لایحه پیشنهادی نرخ سرویس دانش آموزی را به شورای محترم اسلامی شهر تهران تقدیم کردهایم. پیشنهاد ما افزایش ۳۶.۸ درصدی نرخ کرایه نسبت به سال گذشته است. امیدواریم با همین پیشنهاد موافقت شده و این نزخ مصوب شود و بتوانیم آن را اعمال کنیم.»
وی با اشاره به فعالیت تاکسیهای برقی در سرویس مدارس خبر گفت: «درخصوص تاکسیهای برقی اولویت فعالیت آنها با خطوط پرتقاضا در محدودههای دارای آلودگی هوا است. همچنین در خطوطی که درحال حاضر با کمبود ناوگان مواجه هستند. اولویت دیگر فعالیت این تاکسیها در سوپراپلیکیشن شهرزاد به عنوان تاکسی شهرزاد است. هرچند در حوزه سرویس مدارس هم از این عزیزان استفاده خواهد شد.»
13 پاسخ
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که در این مقاله ارائه شده است. من به عنوان یک والدین که همیشه به دنبال بهترین خدمات برای فرزندم هستم، بسیار کنجکاوم که بدانم آیا این تعرفههای جدید شامل تمام مناطق تهران میشود یا خیر؟ همچنین، آیا برنامهای برای افزایش تعداد تاکسیهای برقی در سرویس مدارس وجود دارد؟ به نظر میرسد که این میتواند گام بزرگی در جهت کاهش آلودگی هوا باشد. از طرفی، آیا راهی برای پیگیری وضعیت ثبت نام و تخصیص سرویس به دانش آموزان در سامانه سپند وجود دارد که والدین بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند؟ ممنون میشوم اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.
بررسی تعرفههای جدید و مقایسه آن با سال گذشته برای تصمیمگیری نهایی.
با اطلاع از تعرفههای جدید، برنامهریزی برای استفاده از سرویس مدارس را آغاز خواهم کرد.
با توجه به اعلام تعرفههای جدید سرویس مدارس، برنامهریزی برای استفاده بهینه از این خدمات در سال تحصیلی جدید را آغاز خواهم کرد. بررسی دقیق نرخها و مقایسه آن با خدمات ارائه شده، به انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد. همچنین، پیگیری ثبت نام در سامانه سپند برای اطمینان از دریافت خدمات با کیفیت، در اولویت اقداماتم قرار دارد.
یادم میآید سال گذشته وقتی برای ثبت نام سرویس مدرسه پسرم اقدام کردم، با مشکلات زیادی روبرو شدم. امیدوارم امسال با تغییراتی که گفته شده، این تجربه برای والدین و دانشآموزان بهتر باشد. هرچند افزایش تعرفهها کمی نگرانکننده است، اما اگر خدمات بهتری ارائه شود، شاید ارزشش را داشته باشد.
با توجه به اعلام تعرفههای جدید سرویس مدارس، به نظر میرسد این تغییرات میتواند تأثیر قابل توجهی بر برنامهریزی مالی خانوادهها داشته باشد. افزایش ۳۶.۸ درصدی نرخ کرایه، اگرچه ممکن است با توجه به تورم و افزایش هزینههای عملیاتی توجیه پذیر باشد، اما نیازمند بررسی دقیقتر برای اطمینان از عدم ایجاد فشار مضاعف بر دوش خانوادهها است. همچنین، استفاده از تاکسیهای برقی در سرویس مدارس، گامی مثبت در جهت کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهری محسوب میشود.
افزایش تعرفهها میتواند برای برخی خانوادهها چالشبرانگیز باشد.
جالب بود که به تاکسیهای برقی هم اشاره شد. امیدوارم استفاده از این تاکسیها بتونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنه، مخصوصا تو محدودههای شلوغ و پرترافیک. خوشحال میشم اگر این طرح به خوبی اجرا بشه و نتایج مثبتی داشته باشه.
یه نکته جالب توی این خبر برام این بود که تاکسیهای برقی قراره تو سرویس مدارس هم استفاده بشن. خیلی خوبه که به فکر محیط زیست و کاهش آلودگی هوا هستن، مخصوصاً تو محدودههایی که آلودگی هوا بیشتره. امیدوارم این طرح به خوبی اجرا بشه و بتونه مشکلات ترافیکی و آلودگی رو کم کنه. همچنین، جالبه بدونیم که اولویت استفاده از این تاکسیها تو خطوط پرتقاضا و جاهایی که کمبود ناوگان دارن هست. این میتونه یه قدم مثبت به سمت بهبود سیستم حمل و نقل مدرسهها باشه.
با توجه به افزایش تعرفههای سرویس مدارس، احساس میکنم که این تصمیم تأثیر منفی روی بودجه خانوادهها خواهد گذاشت. به عنوان یک فرد عملگرا، تصمیم گرفتهام که برای کاهش هزینهها، از روشهای جایگزین مانند همسفری با والدین دیگر یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد فرزندم استفاده کنم. همچنین، قصد دارم در جلسات اولیا و مربیان مدرسه این موضوع را مطرح کنم تا شاید راهحلهای جمعی برای کاهش این بار مالی پیدا شود. امیدوارم مسئولین نیز به این نگرانیها توجه کنند و در آینده تصمیمات بهتری بگیرند.
بعد از خوندن این مقاله، اول سراغ سامانه سپند میرم تا ببینم شرایط ثبتنام برای سرویس مدرسه چطوریه و آیا خودروی ما هم میتونه تایید بشه یا نه. همچنین، حتما با مدرسه در تماس میشم تا مطمئن بشم از شرکتهای مجاز استفاده میکنن و مشکلی از بابت سرویس غیررسمی پیش نمیاد. درباره افزایش قیمتها هم یه حسابوکتابی میکنم تا ببینم بودجهمون چقدر باید اضافه بشه. اگه تاکسیهای برقی هم در دسترس باشن، ترجیح میدم ازشون استفاده کنم، مخصوصا برای مسیرهای شلوغ و آلوده.
سال گذشته با سرویس مدرسهای که خارج از سامانه سپند بود، کار میکردیم و قیمتها خیلی کمتر از چیزی بود که الان اعلام شده. البته میدونم شرکتهای رسمی هزینههای بیشتری دارن، ولی برای ما که درآمد محدودی داریم، این افزایش ۳۶ درصدی واقعاً سنگینه. امیدوارم کیفیت خدمات هم هماهنگ با این افزایش قیمت باشه.
خوب، بالاخره یه جواب روشن و شفاف درباره تعرفه های سرویس مدارس داده شده… ولی راستش رو بخوای، این عدد و رقم ها یه چیز دیگه تو ذهنم روشن کرد. داستانی برات تعریف کنم که شاید توی این خبر ساده، یه لایه پنهون داشته باشه.
سال پیش، روزی که بارون تند می اومد، راننده سرویس پسرم یه آقای میانسال بود با یه پراید قدیمی. ماشینش یه کم خراب بود، ولی خودش آدم خوش صحبتی بود. وسط راه یهو گفت: «من اصلاً نباید اینجا باشم.» تعجب کردم. بعد فهمیدم که شرکت اصلیش تو سامانه ثبت نشده بود و مدرسه بهش اخطار داده بودن. ولی چون پسرش بیمار بود و هزینه هاش بالا، مجبور بود مخفیانه کار کنه. حالا با این افزایش ۳۶.۸ درصدی، می خوام بدونم آدم هایی مثل اون آقا چیکار می کنن؟ آیا این نرخ های جدید به راننده های غیررسمی هم می رسه یا فقط شرکت های ثبت شده سود می برن؟
حرف مدیرعامل درباره تاکسی های برقی هم جالب بود… ولی من هنوز تو فکرم که اون راننده پرایدی با صورتِ خسته ش چی شد. آیا امسال هم مجبوره قایم وغور کار کنه یا شاید این بار، سیستم بهش فرصت داد؟
پس می خونی و می بینی که پشت این اعداد، یه دنیای دیگه هم هست. یه دنیا که شاید تو خبرها نیاد، ولی تو خیابون ها نفس می کشه…