تاثیر کیفیت کالای خواب بر سلامت و بهداشت خواب را بدانیم

تاثیر کیفیت کالای خواب بر سلامت و بهداشت خواب را بدانیم

با موضوع تاثیر کیفیت کالای خواب بر سلامت و بهداشت خواب را بدانیم در خدمت شما هستیم.

زمانی که خسته از فعالیت بدنی و کار در طول روز به رختخواب پناه می‌بریم، خواب مانند مرهمی آرامش را به بدن هدیه کرده و سبب بازگشت انرژی از دست رفته به بدن می‌شود.

خواب مناسب و کافی، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است و موجب مبارزه با بیماری‌ها می‌شود. همچنین خواب کافی و مناسب، افزایش قدرت تمرکز در طول روز، کاهش حالاتی چون افسردگی و اضطراب و … را به همراه دارد.

عوامل مختلفی روی کیفیت خواب اثر گذار است و بهداشت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کالای خواب مناسب است. آیا تاثیر کالای خواب بر سلامت خواب را می‌دانید؟ در ادامه همراه ما باشید تا به پاسخ این پرسش دست یابید.

اهمیت خواب و سلامتی

به طور معمول مقدار خواب مورد نیاز برای هر فرد سالم ۷ تا ۹ ساعت در طول شبانه روز است که این عدد در افرادی با سن کمتر، افزایش پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید خواب و کیفیت آن، در سلامت جسم و روان افراد به شدت تاثیر گذار است.

با این تعاریف عوامل مورد نیاز برای داشتن خوابی سالم و با کیفیت، باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب بسیار قابل اهمیت بوده و همین امر موجب می‌شود تا تولیدکنندگان کالای خواب، با دقت بیشتری به طراحی و تولید این کالاها بپردازند.

تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

اولین و مهم‌ترین مورد برای داشتن خواب باکیفیت، انتخاب کالای خواب مناسب است. به طور کلی تمام وسایلی که برای خواب به آن‌ها نیاز داریم در دسته کالای خواب قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به تشک، پتو، بالش، روتختی، روبالشی و مواردی دیگر اشاره کرد.

در صورتی که در خواب خود دچار اختلال و یا کمبود هستید، برای یافتن علت آن بهتر است به بررسی هر یک از موارد گفته شده بپردازید؛ چرا که تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب و چگونگی آن به شکل ویژه‌ای تاثیر می‌گذارد.

تشک‌ها یکی از مهم‌ترین کالای خواب به شمار می‌روند و در انواع مختلفی چون طبی، فنری و طبی فنری به تولید می‌رسند. بنابراین زمان انتخاب و خرید تشک باید نوع آن را متناسب با آناتومی بدن خود انتخاب و خریداری کنید.

همچنین کیفیت کالای خریداری شده نیز تاثیر مستقیمی با کیفیت خواب دارد و نوع نامناسب آن سبب اختلال در روند خواب خواهد شد.

تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب
تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب

ویژگی‌های مهم در انتخاب تشک مناسب

تشک از اصلی‌ترین اجزای کالای خواب به شمار می‌رود که کیفیت و چگونگی انتخاب آن موجب سلامت خواب می‌شود‌.

ممکن است برخی افراد تشک خود را با در نظر‌گیری سلیقه شخصی انتخاب کنند، اما در این بین افرادی نیز هستند که با در نظر‌گیری فرم بدن خود به انتخاب نوع مناسب می‌پردازند. در ادامه با نام بردن عوامل موثر بر کیفیت تشک، قصد داریم شما را برای انتخاب صحیح و در نتیجه خوابی باکیفیت یاری نماییم.

راحتی

راحتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در زمان انتخاب تشک مورد توجه قرار گیرد. همانطور که می‌دانید در زمان خواب، تشک به عنوان تکیه گاهی برای بدن عمل نموده و ستون فقرات را همچون حالت ایستاده حفظ می‌کند.

باتوجه به این موارد باید به نحوه قرارگیری شانه، کمر و باسن روی تشک، دقت داشته باشید؛ چرا که در حین خواب و در حالت دراز کش، بیشترین فشار بدن بر روی این نقاط بوده و وزن بدن را متحمل خواهند شد.

دوام

دوام تشک را در نظر بگیرید و کالایی را انتخاب کنید که ضمن داشتن راحتی، دوام بالایی داشته باشد تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید‌. در این شرایط احتمالا شما مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری باشید، اما این را به خاطر بسپارید که در این صورت تشکی با مواد اولیه باکیفیت و عمر و دوام بیشتر خریداری خواهید کرد.

جنس

برای داشتن بیشترین تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب به جنس تشک و اسفنج آن، توجه ‌کنید. علاوه بر جنس، وزن و تراکم اسفنج سازنده تشک را حتما در نظر بگیرید، برای این کار با کسب اطلاع از وزن تشک می‌توانید به راحتی تشک مناسب را انتخاب کنید؛ چرا که تشک با وزن بالا، دارای تراکم اسفنج بیشتری بوده و تراکم بیشتر، نشان از طبی بودن تشک مورد نظر خواهد بود.

ابعاد

ابعاد از عوامل مهم دیگر در انتخاب تشک محسوب می‌شود. در صورت خرید تشک کوچک آزادی در حرکت از شما گرفته شده و هر لحظه ترس افتادن از روی تخت برای شما به وجود آمده و خواب را برای شما بی‌کیفیت خواهد کرد.

ارتفاع

زمان خرید حتما به ارتفاع تشک توجه کنید؛ چرا که ارتفاع، نشان از مقدار مواد استفاده شده در ساختار تشک دارد و هرچه ارتفاع بیشتر باشد، افزایش طول عمر تشک را به همراه خواهد داشت.

فنر تشک

از نکات مهم دیگری که در حین خرید تشک باید به آن توجه کنید و به بهبود خواب منجر خواهد شد، فنر تشک است. نوع فنر بندی، فریم دوری و ضخامت مفتول سازنده سبب کیفیت و مرغوبیت تشک خواهند شد.

در این مورد توجه کنید که تشک‌های دارای فنر پاکتی، کیفیت بهتری دارند؛ زیرا هر فنر داخل یک پاکت مجزا تعبیه شده و در صورت تکان خوردن یک فرد، فرد دیگر تکان را متوجه نشده و اختلالی در خواب او ایجاد نمی‌شود.

رنگ

رنگ از مواردی است که کمتر کسی در انتخاب کالای خواب به آن توجه می‌کند. اما در نظر داشته باشید رنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین آیتم‌های تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب بوده و آرامش را به ارمغان می‌آورد. استفاده از رنگ‌های ملیح و آرامش بخش و انتخاب رنگ‌های مورد علاقه و دلخواه، از لحاظ روانی تاثیر فراوانی بر کیفیت خواب شما خواهد داشت.

خصوصیات بالش مناسب

از نکات مهم دیگری که تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب را نشان می‌دهد، داشتن یک بالش مناسب است.

زمان خرید بالش با دقت بیشتری عمل کنید و ارتفاع بالش را به درستی انتخاب نمایید. ارتفاع بالش را باید اندکی بیشتر از سطح تشک در نظر بگیرید تا سر به سمت پایین متمایل شود.

از دیگر نکات مهم در انتخاب بالش، جنس پارچه است. در این مورد بهتر است از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و با قابلیت تنفس بالا استفاده شود تا علاوه بر نرمی، تنفس پذیری و راحتی، از ایجاد حساسیت جلوگیری شود.

همچنین توجه به میزان ضخامت، سفتی و انسجام پارچه از دیگر نکاتی است که توجه به آن‌ها، منجر به خریدی مناسب می‌شود.

نحوه خرید کالای خواب با کیفیت

درصورتی که قصد خرید کالای خواب را دارید، می‌توانید باتوجه با اطلاعات موجود در این مطلب، بهترین انتخاب را از میان انواع کالای خواب موجود در بازار داشته باشید. اما نکته قابل توجه برای خرید، انتخاب نحوه خرید مناسب و مراجعه به فروشگاه قابل اطمینان است.

در صورتی که قصد خرید کالای خواب باکیفیت و استاندارد به روش اینترنتی را دارید، می‌توانید از طریق سایت معتبر دستر برای خرید اقدام کنید. همچنین سوالات و راهنمایی‌های مورد نیاز را از کارشناسان این سایت دریافت نمایید‌ و به راحتی در کمترین زمان خریدی امن را تجربه کنید‌.

سایت دستر مجموعه‌‌ای از انواع کالای خواب را با بیشترین میزان کیفیت و قیمت مناسب به شما مشتریان گرامی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی محصولات ‌و مقایسه قیمت آن‌ها، خرید خود را انجام دهید و در اسرع وقت جلوی درب منزل آن را تحویل بگیرید.

نحوه خرید کالای خواب با کیفیت
نحوه خرید کالای خواب با کیفیت

جمع بندی

انسان یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذارد؛ بنابراین کیفیت این بخش، بر چگونگی فعالیت در طول روز به شکل ویژه‌ای موثر خواهد بود. تاثیر کالای خواب بر کیفیت خواب تاثیر فراوانی داشته و در صورت استفاده از کالای خواب نامناسب، مشکلات رایجی چون کم خوابی و بی‌خوابی گریبان گیر افراد می‌شود‌ که پیامدهای ناخوشایندی را به همراه دارد.

شما عزیزان باتوجه به نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید برای خرید کالای خواب استاندارد اقدام نموده و خوابی باکیفیت را تجربه کنید. انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید این محصولات نیز بسیار حائز اهمیت است که ما در مجموعه دستر به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین کالای خواب را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های مندرج در سایت با مسئولین ما در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *