بهترین تعمیرکار سراتو

بهترین تعمیرکار سراتو

در این مقاله قصد داریم به موضوع بهترین تعمیرکار سراتو بپردازیم.

خودروی سراتو یکی از ماشین های کاربردی و بسیار محبوب تولید شده توسط گروه تولیدی کیا موتورز است که با ارتقای سطحی که از گذشته تا به امروز داشته است با یک کابین به روز شده، دیزاین جذاب و مدرن و علاوه بر اینها تجهیزات بسیار بیشتر و سطح ایمنی بالاتر در سطح بازار عرضه می شود.

به جز اینها کمپانی کیا موتورز قیمت بسیار خوبی برای این خودرو در نظر گرفته است که سبب پر فروش تر شدن و همچنین افزایش پیدا کردن طرفداران آن شده است.

شرکت کیا موتورز خود یک کمپانی فوق العاده موفق کره ای (کره جنوبی) است که محصولات بی نظیری مانند سراتو، اپتیما، پیکانت و غیره را به بازار ارائه کرده است.

در ادامه این مقاله سعی داریم خودروی سراتو را مفصلا مورد بررسی قرار دهیم و مشکلاتی که برای این ماشین ممکن است اتفاق بیفتد و نیاز به تعمیر داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

در انتها هم خصوصیت هایی که یک تعمیرکار خودرو به صورت کلی و یک تعمیرکار خودروی سراتو به صورت جزئی باید دارا باشد را بیان می کنیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

خصوصیات خودروی سراتو به چه صورت است؟

آپشن های سراتو چیست؟

مشکلات فنی مربوط به خودروی سراتو چیست؟

خصوصیات تعمیرکار حرفه ای خودرو سراتو چیست؟

آیا امکان عیب یابی خودرو سراتو وجود دارد؟

بهترین تعمیرکار سراتو کیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه باشید.

خصوصیات خودروی سراتو

خصوصیات خودروی سراتو
خصوصیات خودروی سراتو

سراتو یکی از محصولات کیا موتورز است که در سال دو هزار و سه به بازار عرضه شد. این خودرو که از انواع ماشین های موتور جلو-محور جلو است تا به امروز در سه نسل به مارکت خودرو وارد شده است و دارای دو نوع سدان و کوپه می باشد،

البته کیا موتورز اقدام به تولید و ساخت نوع هاچبک هم کرده است، اما این نمونه به بازار خودروی کشور ما وارد نشده است. در سال دو هزار و شانزده میلادی هم کمپانی کیا موتورز تولید و ساخت خودروی سراتو مدل کوپه را کاملا لغو کرد.

خودروی سراتو در سال دو هزار و هشت میلادی توسط کمپانی ها و اشخاص مختلف به بازار خودروی ایران راه پیدا کرد و به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران بدل شد.

این خودرو در ابتدای حضور در بازار خودرو به علت جمع و جور بودن و همچنین داشتن تجهیزات و موارد فنی مورد قبول به شدت با اقبال کاربران مواجه شد و به سرعت راه خود را در بازار خودرو پیدا کرد.

همانطور که در دنیای هنر شاهد سبک های متفاوت از آن هستیم در دنیای ماشین ها هم فرم های بدنه با هم متفاوت هستند و در انواع مختلفی عرضه می شوند.

این مدل های بدنه عبارت هستند از: سدان، کوپه، کانورتیبل، هاچ بک، استیشن واگن، شاسی بلند، پیکاپ و ون. در اینجا برای آشنایی با مدل های مختلف خودروی سراتو به بررسی سدان و کوپه می پردازیم.

تا اینجا با مبحث خصوصیات خودروی سراتو آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه باشید.

خودرو سدان

خودرو سدان
خودرو سدان

خودرویی سدان نامیده می شود که چهار درب داشته باشد و فضای پیشران، اتاق سرنشین و محفظه بارآن تماما از همدیگر مجزا باشند. به این نوع طراحی سه جعبه ای گفته می شود، چون سه بخش خودرو از نظر فیزیک کاملا از هم مجزا هستند.

در مقابل خودروهای سدان، خودروهای کوپه هستند که دو درب داشته و سقف آن ها هم ثابت است. علاوه بر این همچون سدان ها این نوع خودرو هم به صورت سه جعبه ای طراحی می شود.

کمپانی کیا موتورز در سال دو هزار و ده از نظر شکل ظاهری تغییراتی در خودروی سراتو ایجاد کرد و همراه با نمونه ی سدان این خودرو، نوع کوپه ی سراتو را هم به بازار معرفی کرد.

نوع کوپه ی این خودرو بسیار خاص بوده و در زمان خود یکی از سرسخت ترین رقیب های هیوندای کوپه در کشور به شمار می رفت. در سال دو هزار و چهارده مجددا کیاموتورز تصمیم به تغییر چهره ی سراتو گرفت و در سال دوهزار و شانزده نمونه ی فیس لیفت آن به بازار ارائه شد و همان گونه که گفته شد تولید سراتو کوپه کاملا ملغی شد.

در سال هزار و سیصد و نود و سه شمسی گروه خودرو سازی سایپا که در آن موقع از عمده ترین گروه ها در واردات قطعه های خودرویی و همچنین قطعات سراتو بود، شروع به سر هم بندی قطعات این ماشین و تولید نمونه ی مونتاژ شده ی سراتو کرد.

سایپا هیچ موقع موفق نشد نمونه های جدید و سال سراتو را به تولید برساند

نکته ی قابل ذکر این است که گروه خودروسازی سایپا هیچ موقع موفق نشد نمونه های جدید و سال سراتو را به تولید برساند و تنها خودرویی که موفق به مونتاژ آن شد مدل قدیمی سراتو بود.

سراتو در بازار ایران با دو پیشرانه ی (پیشرانه به مفهوم وسیله ای است که نیروی شیمیایی که در ماشین ترکیبی از سوخت و هوا است را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند) هزار و ششصد سی سی و دو هزار سی سی موجود بود و به همین خاطر قطعه های لوازم یدکی هر یک از این دو نوع با هم فرق می کنند.

لازم به ذکر است که نوع هزار و ششصد سی سی از مدل های دستی و نوع دو هزار سی سی از دسته ی خودروهای اتوماتیک هستند. سراتوی تولید شده به وسیله ی سایپا همه ی آپشن های سراتوی اصلی را دارا نیست،

البته در قراردادی که بین شرکت کیا موتورز و گروه خودروسازی سایپا منعقد شد سراتو با مشخصات: سانروف، سنسور دنده عقب، دوربین پشتی، روکش صندلی از جنس چرم، جنس صندلی چرمی، سازوکار عوض کردن دنده در پشت فرمان ماشین، سازوکار چندرسانه ای با کاربری جی پی اس GPS و نیز صفحه ی جلوی آمپر و شمارنده ی کیلومتر مدل جدید تولید شد و به بهره داری رسید.

واحد حمل و نقل در مراکز راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی

جالب است بدانید که خودروی سراتو به عنوان یکی از ماشین های واحد حمل و نقل در مراکز راهنمایی و رانندگی و نیز نیروی انتظامی برگزیده شده است و گروه سایپا در مرحله ی نخست این طرح حدودا دویست دستگاه خودروی سراتو به این دو مرکز ارائه داده است.

نمایندگی اصلی محصولات کیا موتورز در ایران در انحصار شرکت اطلس خودرو بوده و این شرکت سراتو را تا نسل سوم آن به بازار عرضه کرده است. متاسفانه به علت ممنوع شدن واردات خودروی سراتو تنها تا مدل مربوط به سال دوهزار و هفده آن در بازار موجود است.

خودروهای سراتو ساخت شرکت سایپا دارای ایراداتی هم هستند که باعث شده کیفیت نمونه ی اصلی کره ای را نداشته باشند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست بهترین تعمیرکار سراتو هستید.

این ایرادها عبارت هستند از:

  1. رنگ آمیزی نامناسب و بی کیفیت
  2. سطح کیفی پایین اتاقک سرنشین
  3. سازوکاری برای مدیریت کردن کشش و پایداری وجود ندارد.
  4. سواری ماشین نرم نیست.

سراتوهای مونتاژ شده به وسیله ی سایپا دارای سانروف هم نیستند، البته ذکر این نکته هم ضروری است که در کنار نقطه ضعف ها این سراتوها دارای نقطه قوت هایی مانند سطح مصرف سوخت مناسب و بهینه و عملکرد کلی راضی کننده نیز هستند.

تا اینجا با مبحث خصوصیات خودروی سراتو آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه باشید.

انواع مختلف سراتو

انواع مختلف سراتو
انواع مختلف سراتو

در ادامه انواع مختلف سراتو را که به 4 دسته ی A/T 2. 0 و A/T 2. 0 آپشنالوM/T 1. 6 و M/T 1. 6 آپشنال تقسیم می شوند از لحاظ مشخصات فنی مورد بررسی قرار داده ایم.

همه ی انواع سراتو دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله ی میان دو محور یکسانی می باشند که طول آن برابر چهار هزار و پانصد و سی میلیمتر، عرض هزار و هفتصد و هفتاد و پنج میلیمتر که بدون در نظر گرفتن آیینه ها لحاظ شده است، ارتفاع هزار و چهارصد و شصت میلیمتر و فاصله ی میان محوری دو هزار و پانصد و شصت میلیمتر است.

از نظر وزن دو مدل A/T 2. 0 و A/T 2. 0 آپشنال با هم برابر هستند و وزنی برابر با هزاروسیصدوده کیلوگرم دارند. در مورد مدل های M/T 1. 6 وM/T 1. 6 آپشنال هم همین امر صدق میکند و وزن آنها نیز برابر هزارودویست وچهل کیلوگرم میباشد. از نظر مصرف سوختی دو مدل M/T 1. 6 وM/T 1. 6 آپشنال مصرف پایین تری دارند و این مقدار برابر شش و شش دهم لیتر است.

شما در حال مطالعه پست بهترین تعمیرکار سراتو می باشید.

مصرف سوخت برابر هفت و یک دهم لیتر

مصرف سوخت برابر هفت و یک دهم لیتر
مصرف سوخت برابر هفت و یک دهم لیتر

در نوع دیگر سراتو هم مصرف سوخت برابر هفت و یک دهم لیتر است، همچنین میزان گنجایش باک همه ی مدل ها برابر با پنجاه و دو لیتر است.

اگر بخواهیم مدل های مختلف سراتو را از نظر رینگ مورد بررسی قرار دهیم نوع یک و شش دهمی آن از رینگ های پانزده اینچی فولادی بهره می برند و تایر آن از مدل 195/45R15 انتخاب شده است.

در انواع A/T 2. 0 و A/T 2. 0 آپشنال هم رینگ مورد استفاده شانزده اینچی آلومینیومی است و تایر نیز از مدل 205/55R16 می باشد. نوع موتور سراتو M/T 1. 6 معمولی و آپشنالDOHC MPI 1. 6 است و موتور مدل دیگر از نوع DOHC MPI 2. 0 می باشد.

همه ی مدل های سراتو چهار سیلندر خطی هستند و نیز شانزده سوپاپ دارا هستند. نوع فرمان همه ی مدل ها هیدرولیک بوده، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از دسته ی اکسل پیچشی است، همچنین ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب از نوع کاسه ای است.

آپشن های سراتو

آپشن های سراتو
آپشن های سراتو

آپشن های موجود در مدل های مختلف سراتو با هم فرق می کنند، این آپشن ها در زیر آورده شده اند:

  • کیسه ی هوای راننده و سرنشین
  • کامپیوتر مخصوص اطلاعات سفر
  • کروز کنترل
  • سیستم کلید هوشمند
  • سانروف
  • ترمز ABS+EBD
  • غربیلک فرمان و دسته ی دنده ی چرمی
  • فرمان قابل تنظیم با کلیدهای کنترل
  • باز شدن خودکار درهای ماشین در زمان تصادف
  • سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت
  • قابل تنظیم بودن نور چراغ های جلو – چراغ مه شکن جلو و عقب
  • خودکار بودن چراغ ها
  • بالابر شیشه ی برقی برای هم جلو. هم عقب
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم صوتی که مجهز به رادیو، سی دی پلیر، ورودی های یو اس بی، آ یو ایکس، آی پاد و شش بلندگو است.
  • کمربند ایمنی جلو با سازوکار پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع
  • حسگر پارک دنده عقب
  • دوربین عقب، چی پی اس، سیستم چند رسانه ای
  • جلو آمپر سوپر ویژن
  • صندلی چرمی
  • دسته دنده روی فرمان

مشکلات فنی مربوط به خودروی سراتو

مشکلات فنی مربوط به خودروی سراتو
مشکلات فنی مربوط به خودروی سراتو

هر خودرویی در طول دورانی که کار میکند قطعا دچار عیب ها و مشکلاتی می شود که باید دارنده ی آن در صدد رفع آن ها بر بیاید، البته که این امر از ذات ماشین و سیستماتیک بودن آن نشات می گیرد و امری طبیعی محسوب می شود. خودروی سراتو هم از این قاعده مستثنی نیست و ایراد هایی ممکن است در ساز و کار آن پیش بیاید. درادامه به برخی از این عیبها و مشکلات میپردازیم.

گاهی اوقات ممکن است که موتور ماشین سراتو به خوبی کار نکند و نیاز به عیب یابی دقیق داشته باشد. در این حالت بهتر است سیم کشی موتور و آی سی آن با دقت فراوان بررسی شود.

تنظیم موتور خودرو سراتو و ایراد های فنی آن:

گاها مشکل ماشین به مرحله ای می رسد که دیگر با کمک دیاگ زدن هم مشکل مشخص نمی شود. در اینگونه موارد لازم است همه ی حسگرها و عملگرها به شیوه ای کاملا کارشناسانه و حرفه ای بررسی شده و به دنبال ایرادی موجود در آن ها گشت.

یکی از مشکلات مربوط به موتور سراتو را می توان سوزن انژکتور آن بیان کرد که می تواند باعث ایراد در کار کردن موتور ماشین و صحیح کار نکردن آن شود. این سوزن ممکن است تماما نسوزد و اصطلاحا نیم سوخته شود و در نتیجه ی این امر این ایراد نه به وسیله ی دیاگ قابل تشخیص است و نه با کمک دستگاه سوزن انژکتور.

در اینجاست که یک بررسی حرفه ای و کارشناسانه مشکل مورد نظر را مشخص می کند و تعمیرکار موفق به رفع عیب و نیز تعمیر خودرو می شود.

علاوه بر این مشکل، ایرادهای دیگری هم ممکن است برای خودروی سراتو در قسمت موتور پیش بیاید. از جمله ی این ایرادها می توان به:

تعمیر کلی موتور، اعم از یاتاقان زدن، واشر سر سیلندر سوخته، روغن سوزی، درست کردن کاتالیزور، از بین بردن سر و صدای نخست موتور ماشین در موقع استارت زدن آن، پیدا کردن ایراد خام سوختن و به خوبی کار نکردن موتور و غیره اشاره نمود.

مشکلات مربوط به مخزن بنزین در خودروی سراتو:

یکی از اصلی ترین مشکل هایی که در مورد پمپ بنزین خودروی سراتو به وجود می آید و اصولا در نمونه های جدیدتر هم بیشتر دیده می شود، معیوب شدن مغزی پمپ است. این خرابی بعد از کار کردن موتور خودرو و بالا رفتن درجه ی حرارت آن خود را به صورت گاز نخوردن ماشین و یا در جا خاموش شدن آن نشان می دهد.

برای رفع این ایراد لازم است که مغزی پمپ بنزین به وسیله ی یک تعمیرکار حرفه ای عوض شود و مغزی سالم جایگزین آن شود.

البته نکته ی مهم در این مورد این است که مغزی پمپ بنزینی که قرار است جایگزین باشد باید حتما اصل باشد، چرا که در غیر این صورت باز هم همین مشکل اتفاق می افتد و قطعا در این میان تنها دارنده ی خودرو است که متحمل ضرر و پرداخت هزینه های مجدد و زیاد برای رفع اشکال و تعمیر خودروی سراتوی خود می شود.

مشکلات مربوط به گیربکس خودروی کیا سراتو:

این ایرادها در سه دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند: نخست رفع عیب های کلی و حتی گاها عوض کردن گیربکس، دوم رفع عیب های ساعت گیربکس، توربین مربوط به آن و نیز حل شدن مشکل صداهای تق تق در موقع عوض کردن دنده ها و گاز هرز و سوم پیدا کردن مشکل مربوط به کامپیوتر گیربکس و رفع آن.

مشکل های مربوط به بخش سیستم تعلیق خودروی کیا سراتو:

مشکل های مربوط به بخش سیستم تعلیق خودروی کیا سراتو:
مشکل های مربوط به بخش سیستم تعلیق خودروی کیا سراتو:

برای ایراد های مربوط به این بخش باید جلوبندی ماشین چکاپ شده و زاویه ی چرخ ها ساماندهی شود و در نهایت اگر ساییدگی لاستیک اتفاق می افتد مشکل آن حل شود. به علاوه جعبه ی فرمان باید کاملا و با دقت چک شده و رفع مشکل شود و اگر ماشین نشت روغن دارد بلافاصله در صدد تعمیر آن بر بیایند. درست و یا عوض کردن کمک ها و همچنین کمپرسور باد و نیز درست کردن ارتفاع هم در بررسی این بخش از خودروی سراتو صورت می گیرند.

ایراد های مرتبط با قسمت برق و الکترونیک خودروی سراتو: برای این بخش از خودرو اتفاق های متعددی ممکن است پیش آید که به صورت زیر است:

پیدا کردن مشکل در سیم کشی خودرو و ترمیم آن بر اساس نقشه های استاندارد شرکت سازنده یعنی کیا موتورز، پیدا کردن عیب و ایراد در قسمت واحدها اعم از ECM, TCM, ABS و غیره و رفع عیب آن ها، رفع خرابی ها و مشکلات مرتبط با سانروف، پیدا کردن مشکل در زمینه ی کروز کنترل،

رادار و حسگرهای سپر و ترمیم آن، عوض کردن و جایگزینی لامپ های زنون و ترانس، چک کردن سطح گاز کولر ماشین و شارژ آن در صورت لزوم و نیز عیب یابی و ترمیم مشکلات کمپرسور کولر و نشتی های آن، کدر شدن چراغ های جلو که نیاز به درست شدن و شفاف کردن آن ها می باشد.

مشکل های پیش آمده در خصوص صافکاری خودروی کیا سراتو:

انجام عملیات صافکاری بدنه ی خودرو بدون استفاده از رنگ، عوض کردن قطعه های مشکل دار به شکل فابریک، رفع عیب و ایرادهای شاسی و خوردگی آن به کمک دستگاه و نیز درست کردن سپر و رفع اشکالات آن، انجام کارهای مربوط به تیونینگ خودرو، بستن خروجی ها (گیت) و درست کردن شکل ظاهری از جمله ی مواردی است که در بحث صافکاری خودروی سراتو مطرح می شود.

موارد مرتبط با قسمت نقاشی خودروی سراتو:

از جمله مورد های مربوط به این بخش می توان از: رنگ آمیزی فابریک و اصولی بدنه ی خودروی سراتو، عوض کرن رنگ رینگ ها و کلیپر، پولیش و واکس زدن بدنه ی خودرو، قلم گیری خطوط جزئی، مات نمودن بدنه ی خودرو و سرامیک و واکس زدن بدنه نام برد.

در تعمیرگاه های مجاز که مخصوص خودروهای کیا موتورز و خصوصا سراتو می باشند خدمات و کارهای دیگری نیز صورت می گیرند که شامل این مورد ها می شوند: رفع عیب و یا عوض کردن کمک فنرها، رفع ایرادات جلوبندی، حل مشکل کشیده شدن فرمان، چکاپ کامل چرخ های خودروی سراتو، تنظیم کردن فرمان خودرو و رفع مشکل لرزیدن فرمان یا اتاقک در موقع ترمز گرفتن.

عیب یابی خودرو سراتو به وسیله ی تعمیر کار: عملی نیازمند به تخصص بالا

عیب یابی خودرو سراتو به وسیله ی تعمیر کار: عملی نیازمند به تخصص بالا
عیب یابی خودرو سراتو به وسیله ی تعمیر کار: عملی نیازمند به تخصص بالا

خودروی سراتو از دسته خودروهای وارداتی است که برای تعمیر و حتی چکاپ سالانه یا فصلی آن نیاز به تعمیرکاری است که کاملا در این امر متخصص باشد. قطعه های این خودرو بسیار حساس بوده و به تخصص بالایی برای تعمیر و یا جایگزینی نیازمند است. در نتیجه سپردن این ماشین به افراد آماتور یا تعمیرکار هایی که توانایی لازم برای تعمیر آن را ندارند و متخصص نیستند عملا باعث ضربه زدن به سراتو و ایراد دار کردن آن می شود

دیاگ

دیاگ کوتاه شده ی کلمه ی انگلیسی Diagnostic به مفهوم یک شیوه ی عیب یابی به وسیله ی یک دستگاه خاص است. این دستگاه به خودرو متصل شده و از طریق سیستم کامپیوتری آن اطلاعاتی را که به آن احتیاج دارد دریافت می کند.

این اطلاعات در قالب کدهایی هستند که هر یک نمایانگر یک خطا با عیب خاص در ماشین می باشند، سپس دستگاه این کدها را تجزیه و تحلیل می کند و در نهایت مشکل های فنی خودرو در هر بخش مشخص شده و تعمیرکار می تواند نسبت به تعمیر و یا تعویض آن ها اقدام کند.

دستگاه دیاگ برای وصل شدن به خودرو از یک پورت به نام OBD بهره می برد. این درگاه در ماشین های مختلف، محل قرارگیری متفاوتی دارد:

در بعضی ماشین ها در قسمت زیرین داشبورد، برخی دیگر در قسمت تحتانی کاپوت و دسته ای هم در کنسول وسط ماشین. جالب است بدانید تا پیش از سال هزار و نهصد و نود و شش میلادی برای وصل شدن به سوکت او بی دی احتیاج به یک درگاه مخصوص برای همان ماشین بود، اما با طراحی نسل دوم او بی دی ها این نیاز برطرف شد و دیگر نیازی به پورت و دستگاه مختص هر خودرو نیست.

موردهایی که در دیاگ قابل مشاهده هستند:

موردهایی که در دیاگ قابل مشاهده هستند:
موردهایی که در دیاگ قابل مشاهده هستند:

دیاگ هم مانند هر وسیله ی دیگر انواع حرفه ای و معمولی دارد. که طبعا نوع حرفه ای آن بسیار کارآمدتر و دقیق تر است. این نوع دیاگ تعداد خیلی زیادی کدهای ارور را در خود جای داده و علت آن ها را مشخص نموده است و همین موضوع سبب آسان شدن کار مکانیک خودرو می شود.

تعمیرکار خودرو کلیه ی کدهایی که شامل ارور هستند را آنالیز کرده و سپس مشکل کار را پیدا می کند و حتی بعضی از کدها که نامرتبط هستند را حذف می کند،

البته که حذف کردن کد در صورتی مفید است که قطعه ی شناسایی شده واقعا هیچ گونه مشکل و ایرادی نداشته باشد و در غیر این صورت پاک کردن کد خطا همانند پاک کردن صورت مسئله است و تاثیری در درست شدن ماشین ندارد، بلکه باید قطعه ای که دارای عیب و ایراد است را تعمیر و یا تعویض کرد.

موارد و اشکالاتی که دستگاه دیاگ قادر است در خودرو نمایش دهد به شرح زیر است:

ایرادهای سیستم برق خودرو، مشکلات در رابطه با حسگرهای حیاتی ماشین مثل حسگر اکسیژن، حسگر کاتالیزگر، حسگر ای بی اس ABS و غیره.

در دیاگ زدن بخشی که دارای اهمیت بالایی است تجزیه و تحلیل کدهای نمایان شده است، چرا که گاهی وقت ها کدها می توانند مثل هم باشند،

اما مشکلات با هم فرق داشته باشند. در اینجاست که نقش یک تعمیرکار حرفه ای بیان می شود، تعمیرکاری که به قدری توانمند باشد که بتواند بعد از دیدن کد، آن را با دقت آنالیز کرده، گراف های آماری مربوط به آن را تجزیه و تحلیل کند و در نهایت وضع کلی ماشین را به دست آورده و نسبت به تعمیر خودرو اقدام کند.

از دیگر مشکل های معمول که برای خودروی سراتو می تواند پیش بیاید به موارد زیر می توان اشاره کرد:

خرابی سیبک:

اگر احساس کنید فرمان کیا سراتوی شما می لرزد و یا در اصطلاح ضربه می زند، می توانید این احتمال را بدهید که سیبک خودرو دچار مشکل شده است. اگر سیبک ها که قطعه های دواری هستند به خوبی روغن کاری نشده باشند باعث ایجاد سر و صدا می شوند.

عدم تنظیم بودن چرخ ها:

چرخ های خودروی سراتو باید طوری تنظیم شوند که با هم در یک امتداد قرار بگیرند و در نتیجه ی این امر همه ی بخش ها بصورت یکسان با مسیر تلاقی داشته باشند که این در نهایت منجر به حفظ تعادل خودرو می شود.

ایراد در بلبرینگ چرخ:

از نشانه های بروز ایراد در بلبرینگ چرخ که یکی از اساسی ترین قسمت های جلوبندی سراتو محسوب میشود، میتوان به لرزیدن فرمان و تولید صدا اشاره کرد که البته مورد دوم معتبرتر است.

اگردر بلبرینگ ایرادی پدید بیاید ماشین صداهای وحشتناکی از خود تولید می کند. اگر بلبرینگ را به موقع تعمیر نکنید می تواند باعث قفل کردن چرخ ها و اتفاق افتادن حادثه های بسیار بدی شود.

صدمه دیدن شاسی سراتو:

بعضی اوقات در اثر تصادفات خیلی شدید شاسی ماشین دچار خوردگی می شود که اگر آن را به خوبی تعمیر نکنیم و جلوبندی را مانند روز اول در نیاوریم خودرو دچار مشکلات زیادی شده و حتی از ایمنی ماشین هم کاسته می شود.

مشکلات دیگری مانند صدمه دیدن بوش های میل تعادل، عدم تعادل ماشین در هنگام پیچیدن و غیره هم از دیگر مشکلاتی است که برای خودروی سراتو می توانند پیش بیایند که با مراجعه به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص کاملا قابل رفع هستند.

خصوصیات تعمیرکار حرفه ای خودرو سراتو

خصوصیات تعمیرکار حرفه ای خودرو سراتو
خصوصیات تعمیرکار حرفه ای خودرو سراتو

خراب شدن ماشین و نیاز پیدا کردن آن به تعمیرکار امری اجتناب ناپذیر و قطعی است. حال ممکن است ماشینی به خوبی کار کند و این امر به تعویق بیفتد و یا خودرویی از همان ابتدا کمی مشکل داشته باشد و نیازمند به مراجعه به تعمیرگاه باشد. در هر دو صورت در این ماجرا ما نیازمند تعمیرکار هستیم.

انتخاب تعمیرگاه خوب و تعمیرکار حرفه ای اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که اگر تعمیرکاری که انتخاب می کنیم در کار خود زبده نباشد نمی تواند به درستی ایراد پیش آمده را تشخیص دهد.

علاوه بر این ممکن است با یک تشخیص اشتباه و جابجایی و عوض کردن یک قطعه ی سالم در روند کلی کار خودرو مشکل پیش آورد.

در کنار همه ی اینها علاوه بر این که ایراد ماشین پیدا و رفع نشده است، شخص صاحب خودرو مجبور است دوباره به تعمیرکار دیگری مراجعه کند و همه ی اینها در نهایت به جز هدر رفتن وقت گرانبهای شخص، تحمیل هزینه هم در بردارند.

پس بهتر است در همان ابتدای امر با جستجو و تحقیقات زیاد بهترین و حرفه ای ترین تعمیرکار را پیدا کرده و کار را به دست کاردان آن بسپاریم. برای پیدا کردن یک تعمیرکار کاربلد باید نکاتی را درنظر بگیریم که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مشتری مداری

در مرحله ی اول یک تعمیرکار باید اصول نخست مشتری مداری و انجام کار به نحو احسنت برای مشتری را به خوبی بداند. از لباس های کار پاکیزه و مرتب استفاده کند و هر جا که لازم است از کفش، دستکش محافظ و مخصوص استفاده کند.

علاوه بر این باید با برنامه ریزی کار را پیش ببرد و تمامی وسایل و تجهیزات لازم را آماده داشته باشد، همچنین وی موظف است از خودروی مشتری خود به بهترین نحو مواظبت کند.

باید تجهیزات کار خود و وسایل مورد نیاز را همواره به شکلی مرتب جمع آوری کرده و آن ها را تمیز نگه دارد. علاوه بر این بهتر است وسیله ها و ابزارهای خود را به صورت گروه بندی شده و منظم نگه دارد.

اصول ایمنی

یک تعمیرکار حرفه ای باید به اصول ایمنی اشراف کامل داشته باشد و آن ها را هم در رابطه با شخص خود و هم در مورد خودروی مشتری به خوبی رعایت کند. علاوه بر این محیط تعمیرگاه هم باید از نظر ایمنی در سطح مطلوبی قرار داشته باشد،

چرا که به دلیل وجود روغن های مختلف، بنزین، گازوئیل و غیره به شدت مستعد آتش گرفتن است، همچنین یک تعمیرکار خوب باید قادر باشد به خوبی از وسایل تخصصی خود بهره بگیرد و جانب ایمنی را هم رعایت کند.

شخص تعمیرکار بهتر است آموزش دیده باشد و به وسیله ی آموزش های رسمی، راهنمای رایج و معمول تعمیرات و تجهیزات و وسایل تخصصی کار تعمیرات ماشین را با سرعت بالا و در عین حال صحیح و با دقت فراوان به اتمام برساند.

خوش قولی

خوش قولی یکی از مهم ترین عوامل جلب اعتماد مشتری است. همواره سعی بر این باشد که زمانی که به مشتری برای تحویل خودرو ارائه می دهید به اندازه ای باشد که اگر مشکل ناخواسته ای پیش آمد شما بدقول نشوید و زمان کافی در اختیار داشته باشید.

از سوی دیگر زمان را چنان طولانی در نظر نگیرید که مشتری ناراضی باشد چون که خودرو یک وسیله ی کاربردی است و نبود آن برای دارنده اش سبب وقوع مشکلاتی می شود.

پس همیشه سعی کنید زمانی مناسب و در عیت حال کوتاه به مشتری بگویید تا هر دو طرفین رضایت کامل داشته باشند.

در مواقع ضروری اگر اتفاقی پیش آمد می توانید با تماس با مشتری و عذرخواهی از وی، شرایط رخ داده را تشریح کرده و از وی درخواست زمان بیشتر کنید. با این روش هم احترام مشتری حفظ شده و زمان وی به هدر نمی رود و هم اعتبار خود تعمیرکار خدشه دار نمی شود.

از عدم وجود مشکل در خودرو اطمینان کامل حاصل کنید

هنگامی که تعمیر تمام شد و ماشین کاملا درست شد لازم است برای جلوگیری از پیش آمدن ایرادات احتمالی بار دیگر از ابتدا کلیه ی مراحل انجام شده را دوره کرده و یک بررسی اجمالی دیگر انجام دهید تا از عدم وجود مشکل در خودرو اطمینان کامل حاصل کنید، سپس خودرو را از آلودگی های پیش آمده پاک کرده و برای تحویل به صاحب آن آماده نگاه دارید.

اگر نیاز بود که یک یا تعدادی از قطعه های ماشین را تعویض کنید، حتما قطعه ی مشکل دار را نگه دارید و هنگام حضور مشتری در تعمیرگاه به وی نشان دهید و ایراد آن را نیز بیان کنید.

یکی از کارهای بسیار خوبی که می توانید انجام دهید نوشتن گزارش تعمیرات است. این کار یک رویه ی استاندارد محسوب می شود و بعدها قابل استفاده به عنوان یک مرجع می باشد.

تا اینجا با مبحث خصوصیات تعمیرکار حرفه ای خودرو سراتو آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه باشید.

بهترین تعمیرکار سراتو

بهترین تعمیرکار سراتو
بهترین تعمیرکار سراتو

برای یاد گرفتن و ورود به بازار کار هر شغل و حرفه ای لازم است ابتدا در مورد آن آموزش های لازم را دیده و سپس قدم به بازار کار بگذاریم. برای یک تعمیرکار کاربلد و در اصطلاح استادکار شدن چندین روش قابل اجرا است. روش اول یادگیری تجربی و از طریق شاگردی کردن است.

در این روش یادگیری شما به عنوان یک شاگرد در تعمیرگاه مشغول به کار می شوید و کار را از ابتدایی ترین اصول فرا می گیرید، البته ممکن است این روش برای همه خوشایند نباشد و شخصی تمایل نداشته باشد کار را زیر دست شخصی دیگر آغاز کند. برای این نوع افراد راه های دیگری هست.

در روش دیگر فرد می تواند تحصیلات خود را در یکی از رشته های مرتبط با تعمیر خودرو اعم از مهندسی خودرو، مهندسی ساخت و تولید، اتومکانیک، مکانیک خودرو و غیره ادامه دهد و در کلاس ها و دوره های مختلف مربوط به هنرستان های فنی حرفه ای، کاردانش، دانشگاه های معمولی و دانشگاه های علمی و کاربردی شرکت کند، البته که این مورد می تواند مناسب کسانی باشد که به تحصیل علاقه دارند و حوصله ی شرکت در دوره های مختلف و کلاس های متعدد را دارند.

شرکت در دوره های مخصوص سازمان فنی و حرفه ای

سومین روش که کارآمد ترین و پرطرفدارترین آن ها هم هست شرکت در دوره های مخصوص سازمان فنی و حرفه ای است. این سازمان برای افراد علاقمند به کارهای فنی دوره های مختلف برگزار می کند که دوره ی تعمیرات خودرو هم یکی از آن دوره هاست.

دوره های آموزش تعمیر خودرو در مرکزهای فنی و حرفه ای دولتی، آزاد و همچنین آموزشگاه های مخصوص خودرو قابل برگزاری هستند. هر یک از دوره های مختلف دوره ی زمانی متفاوت و بالطبع هزینه های گوناگونی را دارا هستند.

در هنگام انتخاب دوره های مورد نظر لازم است علاوه بر پولی که می خواهید پرداخت کنید به نکته های دیگری هم توجه کنید. این نکته ها شامل استادی که درس را ارائه می دهد، مواردی که قرار است آموزش داده شوند، تعداد نفراتی که برای کلاس ثبت نام کرده اند، جدید و آپدیت بودن آموزش ها، کاربردی بودن موارد مورد آموزش با توجه به نیاز شما و غیره می شوند.

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله بهترین تعمیرکار سراتو اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

سطح کیفی و چگونگی برگزار شدن دوره های کار عملی

سطح کیفی و چگونگی برگزار شدن دوره های کار عملی
سطح کیفی و چگونگی برگزار شدن دوره های کار عملی

از مهمترین مواردی که باید در هنگام برگزیدن دوره به آن اهمیت داد سطح کیفی و چگونگی برگزار شدن دوره های کار عملی و ابزار و وسایلی است که آموزشگاه مدنظر شما در اختیارتان قرار می دهد.

مسلم است که دوره های بسیار کم قیمت و یا گاها رایگان هم هستند، اما اگر شما نتوانید آموخته های تئوری خود را به صورت عملی پیاده سازی کنید مشخص است که گذراندن این دوره ها نتیجه ای به جز تلف کردن وقت ارزشمند در بر نخواهد داشت.

پس از اینکه شخص آموزش های لازم را فرا گرفت و تا حدودی به کار مسلط شد می تواند وارد بازار کار شود و بسته به توانایی های خود و همچنین تلاش و پشتکاری که دارد در این رشته پیشرفت کرده و به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل شود که انتخاب بسیاری از صاحبان ماشین است،

البته که لازم است همه ی افراد در هر شغلی که مشغول به کار هستند خود را به روز نگه دارند و فکر نکنند که اگر دوره ی آموزش آن ها به اتمام رسید دیگر دانای کل شده اند.

شما در حال خواندن پست بهترین تعمیرکار سراتو هستید.

به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز کنید

به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز کنید
به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز کنید

یک تعمیرکار ماشین اگر می خواهد در کار خود موفق باشد باید به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز کند، چرا که دنیای ماشین ها روز به روز بزرگتر شده و فناوری های به کار رفته در آن ها هم گسترده و پیچیده تر می شوند. به همین علت لازم است در دوره های مختلف و کارگاه های عملی شرکت کرده و سطح اطلاعات و توانمندی های عملی خود را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارد.

تعمیرکاران خودرو که در تعمیرگاه ها مشغول به کار هستند به صورت روزانه در برابر خطرهای جدی واقع می شوند که برخی از آن ها به شرح زیر است:

هوای آلوده و سرشار از آلاینده های حاصل از سوخت موتورها، آلودگی صوتی، سر و کار داشتن با محیط کاری غیر پاکیزه و سرشار از کثیفی، بهره گیری از ماده های شیمیایی که سبب ایجاد آلودگی و نیز بیماری در فرد می شوند و غیره.

تا اینجا با مبحث بهترین تعمیرکار سراتو آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه باشید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

خودروی سراتو یک ماشین فوق العاده از سری طراحی های شرکت کره ای کیا موتورز است که در دو نوع سدان و کوپه عرضه می شود. گروه خودروسازی سایپا در سال هزار و سیصد و نود و سه با قراردادی که با شرکت کیاموتورز منعقد کرد شروع به تولید خودروی سراتو به وسیله ی مونتاژ قطعات آن نمود.

این خودروی وارداتی بسیار حساس بوده و برای تعمیر و چکاپ آن حتما باید به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کرد. با خواندن این مقاله شما می توانید اطلاعات جامعی در مورد خودروی سراتو به دست آورده و با توجه به ویژگی های گفته شده در مورد یک تعمیرکار سراتو، متخصص ترین آن را برای خودروی خود برگزینید.

از اینکه تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سراتو با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله بهترین تعمیرکار سراتو بهره لازم را برده باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *