بهترین تعمیرکار کیا در تهران

بهترین تعمیرکار کیا در تهران

در این مقاله قصد داریم بهترین تعمیرکار کیا در تهران را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم:

در دو دهه اخیر خودرو سازی کیا دارای پیشرفت و توسعه زیادی بوده به گونه ای که می توان نمونه های فراوانی از خودرو های ساخت این شرکت کره ای را در خیابان ها در حال تردد مشاهده کرد، موتور خودرو های کیا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده، لذا پیدا نمودن یک تعمیرکار خوب برای مالکین این خودروها بسیار حائز اهمیت است،

بهترین تعمیرکار کیا در تهران با تمامی قطعات این خودروها آشنایی و تسلط کامل داشته و در صورتی که نیاز به تعویض قطعه باشد، از قطعات اورجینال برای این منظور استفاده می کند، همچنین در صورت نیاز به تعمیر بتواند با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، آن را به نحو احسن انجام دهد.

در این مقاله به بررسی و نحوه کار بهترین تعمیرکار کیا در تهران می پردازیم:

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

  • عملکرد بهترین تعمیرکار کیا برای تعمیر گیر بکس به چه صورت است؟
  • تعمیرات تخصصی انواع موتور خودرو های کیا به چه صورت است؟
  • تعمیرکار کیا تعمیرات جلو بندی را چگونه انجام می دهد؟ و تعمیرات جلو بندی خودرو اپتیما به چه صورت است؟
  • ایربگ و یا سیستم کیسه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ ایربگ خودرو های کیا در چه صورت نیاز به تعمیرات دارند و تعمیرکار کیا برای تعمیر آن چه اقداتی انجام می دهد؟

 

عملکرد بهترین تعمیرکار کیا برای تعمیر گیر بکس به چه صورت است؟

عملکرد بهترین تعمیرکار کیا برای تعمیر گیر بکس به چه صورت است؟
عملکرد بهترین تعمیرکار کیا برای تعمیر گیر بکس به چه صورت است؟

تعمیرکار برای تعمیرات موتور گیر بکس خودرو های کیا می بایست، در مورد دانش روز و امکانات این قطعه کاملا آپدیت باشد، به گونه ای که بتواند به راحتی عیب و خرابی گیر بکس را تشخیص داده و برای تعمیر آن اقدام نماید، خدماتی که برای تعمیر گیر بکس خودرو های کیا انجام می شود، شامل بازدید فنی برای تعمیر گیر بکس که در کنار آن بایستی گارانتی یک ساله نیز به مشتری عرضه گردد- سرویس دوره ای تعمیر گیر بکس های اتوماتیک می باشد.

تعمیر و بازدید گیر بکس های اتوماتیک به دلیل این که دارای سیستم انتقال گشتاور موتور به وسیله جریان روغن به گیر بکس و همچنین ساختار هیدرو الکترو مکانیکی آن، در مقایسه با خودرو هایی که دارای دنده دستی هستند، نیازمند توجه و حساسیت بیشتری می باشند.

یک تعمیرکار کیا در زمان تعمیر گیر بکس به موارد ذیل توجه خواهد کرد:

  • خطاهای گیر بکس را به صورت جدی پیگیری می کند و تمامی خرابی های آن را پیدا کرده و نسبت به برطرف نمودن آن اقدام می کند، رانندگان خودرو های کیا لازم است، بدانند رانندگی با گیر بکس معیوب، موجب می شود، علاوه بر این که خرابی گسترش پیدا کند، بلکه سایر قطعات نیز خراب شوند که این امر موجب بیشتر شدن هزینه تعمیرات می شود.
  • تعمیرکار کیا زمان لازم و همچنین کیلومتر تعیینی را برای تعویض روغن گیر بکس به راننده گوشزد می کند.
  • خودرو های دارای گیر بکس اتوماتیک در مقایسه با سایر خودروها، سیستم برق پیچیده تری دارند.
  • مجموعه گیر بکس اتوماتیک، دارای مدارهای الکتریکی با حساسیت بالایی بوده و نباید از موتورشویی برای این گیر بکس ها استفاده کرد.

در ادامه سوالاتی که ممکن است، در خصوص خرابی گیر بکس پیش آید را پاسخ می دهیم:

آیا روغن گیر بکس هم مانند روغن موتور به تعویض نیاز دارد؟

بله، روغن گیر بکس نیز مانند روغن موتور بعد از طی نمودن کیلومتر و مدت زمان خاصی، نیازمند تعویض می باشد.

سرویس دوره ای گیر بکس در چه زمان های قابل انجام است؟

سرویس دوره ای گیر بکس در چه زمان های قابل انجام است؟
سرویس دوره ای گیر بکس در چه زمان های قابل انجام است؟

تعمیرکار کیا برای سرویس های دوره ای به کارکرد کیلومتر و زمان آن توجه می کند، از جمله مواردی که موجب افزایش مدت زمان عمر قطعات گیر بکس می شود، می توان به تعویض روغن، فیلتر و سرویس دوره ای به موقع گیر بکس اشاره کرد، لازم است، بدانید که زمان لازم برای تعویض روغن گیر بکس اتوماتیک مابین 40000 کیلومتر الی 45000 کیلومتر می باشد،

البته یکی دیگر از دلایل مهم در تعیین مدت زمان لازم برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیر بکس های اتوماتیک شرایط رانندگی می باشد، به عنوان مثال آنچه که موجب افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود، رانندگی در ترافیک می باشد، لذا تعمیرکاران کیا به رانندگان این خودروها توصیه می کنند که روغن گیر بکس را مابین 30000 کیلومتر الی 40000 کیلومتر تعویض کنند.

علت صدا و تقه زدن گیر بکس چه می باشد؟

تعمیرکاران کیا علت تقه گیر بکس را ناشی از ایراد آن و خرابی های برقی می دانند، البته در مواردی نیز ممکن است، دلیل ایراد و یا پارگی در دسته موتورهای گیر بکس باشد.

دلیل زوزه کشیدن گیر بکس چیست؟

صدای زوزه گیر بکس به دلیل صدای فشار روغن و یا ایراد پیدا کردن دنده ها می باشد.

دلیل گاز هرز خوردن گیر بکس چیست؟

گاهی ممکن است، این مشکل به دلیل کمبود روغن و یا نرسیدن روغن به میزان لازم به قسمت پشتی کاسه کلاچ ها و یا فرسوده شدن صفحه کلاچ ها باشد.

خلاص شدن گیر بکس به چه دلیل می باشد؟

خلاص شدن گیر بکس به چه دلیل می باشد؟
خلاص شدن گیر بکس به چه دلیل می باشد؟

از جمله عواملی که موجب خلاص شدن گیر بکس هستند، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بریدن دنده اویل پمپ –خراب شدن توربین
  • هرزشدن پلوس
  • خالی بودن گیر بکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌ های داخل گیر بکس

حالت اضطراری گیر بکس در دنده 3 به چه معنا است؟

در این حالت خودرو های کیا در یک دنده خاص مانند دنده 3 قرار گرفته تا هنگامی که آن را به تعمیرگاه برسانید.

دلیل گیرکردن دنده در حالت پارک چه می باشد؟

علت گیرکردن دنده در حالت پارک می تواند به دلیل یکی از موارد ذیل باشد:

  • نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو
  • خرابی استاپ زیر پدال ترمز
  • شکستن اهرم تعویض دندها ز داخل گیر بکس و یا خرابی در سلکتور

دلیل لرزش خودرو در زمان حرکت چه می باشد؟

ایراد در ناحیه دسته موتور- هرز چرخیدن صفحه کلاچ و یا خرابی پلوس ها می تواند از عوامل لرزش خودرو در زمان حرکت باشد.

آیا گیر بکس ها به تعویض روغن نیاز دارند؟

بله، در این خودروها بعد از 45 هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن دارد.

گیر بکس های اتوماتیک را می بایست به صورت دوره ای بازدید و سرویس نمود، همانگونه که در سطرهای پیش گفتیم، سرویس های دوره ای به کارکرد کیلومتر و زمان آن بستگی دارد، آنچه که در افزایش مدت عمر و کارکرد قطعات گیر بکس نقش دارد، شامل سرویس های دوره ای و تعویض روغن می باشد.

و لازم است، بدانید یکی از عواملی که زمان تعویض روغن را تعیین می کند شرایط رانندگی می باشد.

تعمیرات تخصصی انواع موتور خودرو های کیا به چه صورت است؟

تعمیرات تخصصی انواع موتور خودرو های کیا به چه صورت است؟
تعمیرات تخصصی انواع موتور خودرو های کیا به چه صورت است؟

5 دلیل عمده برای تعمیر اساسی موتور خودرو وجود دارد:

یکی از مشکلات پرهزینه در نگهداری خودروها که ممکن است، با آن مواجه شوید، عدم رسیدگی به موتور خودرو می باشد که ممکن است، نیازمند تعمیر اساسی و یا تعویض شود.

برای اینکه موتر خودرو شما دچار چنین مشکلاتی نشود، بهتر است، به نکات ذیل توجه کنید و آن ها را رعایت کنید، رانندگانی که این موارد را رعایت نکنند، موتور خودروی خود را به سمت نابودی می کشانند:

  • غفلت در تعویض روغن

مهمترین عامل برای سالم ماندن موتور روغن می باشد که می بایست مطابق با زمان بندی تعیین شده توسط شرکت سازنده خودرو تعویض گردد، اگر چنانچه در رعایت این مورد غفلت کنید، در طی زمان موتور خودرو شما دچار مشکل شده و از بین خواهد رفت.

دقت داشته باشید که حتما از نوع مناسب روغن برای خودرویتان استفاده کنید.

  • بی توجهی به نشتی روغن

بی توجهی به نشتی روغن
بی توجهی به نشتی روغن

حتما به نشتی های روغن خودرو توجه لازم را داشته باشید، یکی از مهم ترین و شایع ترین خرابی هایی که ممکن است، به دلیل نشتی روغن پیش آید، فرسایش قطعات موتور می باشد، بسیاری از مشکلات در موتور اتومبیل به دلیل نشتی های کوچکی بوده اند که آن را نادیده گرفته اید که از جمله این مشکلات می توان به خرابی دسته موتورهای لاستیکی- اجزای سیستم فرمان و بوش های سیستم تعلیق اشاره کرد.

  • عدم توجه به چراغ اخطار روغن

زمانی که چراغ اخطار روغن روشن می شود، به این معنا است که موتور درحال صدمه دیدن است، این چراغ زمانی روشن خواهد شد که به میزان کافی روغن در موتور وجود نداشته باشد و یا اینکه میزان فیلتر روغن بیش از اندازه لازم پایین و یا بالا باشد، زمانی که این چراغ روشن می شود، می بایست حتما به یک تعمیرکار با تجربه و متخصصی مراجعه نمایید.

  • عدم توجه به سیستم خنک کننده

لازم است که هر 3 سال یک مرتبه مایع درون سیستم خنک کننده را تخلیه کنید و مایع جدید را جایگزین آن نمایید.

اگر چنانچه به هر دلیلی سیستم خنک کننده را نادیده بگیرید و یا به آن توجه لازم را نداشته باشید، موجب خرابی سریعتر و کاهش عمر قطعاتی خواهد شد که عمر آن ها به سیستم مایع خنک کننده ارتباط دارد.

یکی از نشانه های کمبود مایع خنک کننده داغ شدن بالای موتور می باشد، در چنین شرایطی بهتر است، با چنین خودرویی که دمای موتور آن افزایش پیدا کرده رانندگی نکنید، زیرا موجب از بین رفتن کامل موتور خواهد شد.

درصورت به وجود آمدن چنین مشکلی اگر سریعا به تعمیرکار مراجعه کنید، نیاز به تعویض قطعه نبوده و تعمیرکار از طریق تعمیر اساسی می تواند مشکل را برطرف نماید.

  • ورود بیش از حد آب به داخل موتور

ورود آب به درون موتور خودرو و یا رانندگی در باران های شدیدف موجب صدمه رساندن به موتور خواهد شد، منیفولد وروردی است که ترکیب سوخت و هوا را به موتور انتقال می دهد، اگر چنانچه آب از طریق مسیر منیفولد به موتور وارد گردد، موجب کج شدن شاتون های موتور خواهد شد.

اگر چنانچه آبی که وارد موتور شده است، زیاد باشد و از مسیر مجاری منیفولد عبور کند، می تواند وارد محفظه های احتراق مکانی که شمع های موتور قرار گرفته اند راه یابد.

تا اینجا با مبحث تعمیرات تخصصی انواع موتور خودرو های کیا به چه صورت است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران با ما همراه باشید.

فرایند تعمیر اساسی موتور خودرو:

فرایند تعمیر اساسی موتور خودرو:
فرایند تعمیر اساسی موتور خودرو:

وقتی که روغن موتور را به موقع تعویض نمی کنید، روغن به حالت لخته شده در می آید و دیگر به راحتی از طریق اویل پمپ منتقل نخواهد شد و به دلیل این که به صورت لجن بوده. در زمان انتقال گیر می کند موجب شکستن ساچمه های فنر خواهد شد،

در چنین حالتی خودرو یاتاق می زند که می بایست برای حل مشکل آن پیستون ها و سایر قطعات مربوط به آن را تعویض نمود، همچنین تراش سر سیلندر- تعویض اویل پمپ و تسمه تایم و حتی در مواردی به تعویض زنجیر اویل پمپ می انجامد که این امر منجر به تحمیل و پرداخت هزینه بالایی خواهد شد.

روغن موتور موجب خنکی موتور می شود

روغن موتور نه تنها موجب تمیز نگه داشتن قطعات می شود، بلکه باعث خنکی موتور نیز خواهد شد که این فرایند از طریق اویل پمپ صورت می گیرد، برخی ممکن است، تصور کنند که زمانی باید روغن موتور را تعویض کرد که رنگ آن سیاه شود، در صورتی که چنین امری کاملا اشتباه می باشد، در ادامه چگونگی تعویض قطعات و تعمیر خودرو را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

بعد از این که تعمیرکار مشکل موتور خودرو را تشخیص داد، در اولین مرحله از کار موتور را از بدن خودرو جدا کرده، سپس شروع به باز نمودن قطعات مربوط به سر سیلندر می کند، ممکن است، در زمان تعمیر خودرو متوجه برخی مشکلات دیگر نیز شوید

که در این مورد بعد از باز نمودن سر سیلندر این امکان وجود دارد که سر سیلندر به تراش نیاز دارد که در چنین شرایطی می گویند که سیت ها با مشکل برخورد کرده اند که می بایست برای برطرف نمودن آن سر سیلندر را تراش دهیم.

در این حالت موتور به تعمیرات اساسی نیاز دارد و از طرفی به دلیل کارکرد بسیار بالای خودرو نیز ممکن است، برخی قطعات مانند سوپاپ به آب بندی نیاز پیدا کرده باشد.

تعویض یاتاق

پس از این که سرسلیندر را تعمیر کردید حال نوبت به تعویض یاتاق می رسد که اصلی ترین مشکل موتور محسوب می شود که دلیل اصلی بروز چنین مشکلی، عدم رسیدن روغن کافی به موتور می باشد، در واقع وظیفه اصلی یاتاق ها مهار نمودن قدرت و خلاصی میل لنگ می باشد که اگر چنانچه به درستی انجام نشود، موتور نیز نمی تواند به درستی کار کند.

بس از این که تعویض یاتاق ها به پایان رسید لازم است، قبل از این که اقدام به جمع کردن موتور کنید، قطعاتی مانند پیستون- شاتون و سایر قطعات مربوط به آن را نیز تعویض نمایید که انجام این اینکار دو دلیل عمده دارد:

اول این که به دلیل مشکلاتی که ممکن است، در آینده به وجود آید، درگیر دوباره کاری نشده و از تحمیل هزینه بیشتر جلوگیری می کند و دوما به دلیل این که این قطعات بیش از حد کارکرد داشته اند گشاد شده و می بایست تعویض شوند.

پس از اینکه مراحل فوق انجام شد، حال نوبت به بستن آن ها در جایگاه خود می باشد که برای این کار ابتدا پیستون ها را در داخل دیواره سیلندر جا می اندازیم و در انتهای شاتون نیز مقدار کمی روغن ریخته و آن را بر روی محور میلنگ جای گذاری می کنیم

و بعد از روغن کاری یاتاق ها با استفاده پیچ آن ها را به هم متصل خواهیم کرد و شروع به بستن آن می کنیم که این کار همان گونه که به صورت حلزونی باز شده به همان طریق نیز آن را می بندیم و در نهایت با کمک آچار تورک پیچ ها را سفت خواهیم کرد.

خرابی اویل پمپ

خرابی اویل پمپ
خرابی اویل پمپ

گاهی نیز این امکان وجود دارد که صداهایی در زیر ماشین شنیده شود که در چنین شرایطی تعمیرکار چنین تشخیص می دهد که ممکن است، اویل پمپ خودرو دچار خرابی شده باشد. یا این که از کار افتاده باشد که بعدر از باز نمودن آن، می توان از خرابی آن اطمینان کسب کرد.

اویل پمپ وظیفه ارسال روغن به کانال های خودرو را برعهده دارد. لازم است، بدانید که اویل پمپ ها در دو نوع دنده ای و روتوری در خودروها استفاده می شوند و زمانی که روغن را در بین چرخ دنده ها قرار می گیرد، از طریق فشار وارده روغن موتور را پمپاژ خواهد کرد.

بعد از تعویض اویل پمپ و قرار دادن آن در جایگاه اصلی خود شروع به پمپاژ روغن به محل مورد نظر خواهد کرد، اویل پمپ ها دارای یک صافی نیز می باشند که وظیفه تصفیه روغن را برعهده دارند که این صافی از ورود ناخالصی های روغن به داخل موتور ممانعت می کند.

تعویض فیلتر روغن

معمولا تعمیرکار در زمان تعویض اویل پمپ اقدام به تعویض فیلتر روغن نیز می کنند، زیرا فیلتر وظیفه تصفیه روغن را برعهده داشته و تمامی ناخالصی هایی که موجب بروز احتراق می شود، را تصفیه می نماید.

پس از جای گذاری اویل پمپ و اتصال آن به محور میل لنگ، نوبت به جمع کردن کارتر می رسد، می بایست کارتر را که محل قرار گیری روغن موتور است، تمیز نماییم، برای انجام این کار از برس های سیمی استفاده می کنیم و از این طریق لجن های روغن را به خوبی تمیز می کنیم، زیرا این لجن ها برای قطعاتی که تعویض شده اند، ضرر دارد.

نصب کارتر

برای نصب کارتر آن را بر روی پوسته و بلوک سر سیلندر قرار می دهیم و پیچ های آن را بسته و کاملا سفت می کنیم و سپس با استفاده از تورک متر مجددا پیچ ها را سفت خواهیم کرد.

بعد از انجام تمامی مراحلی که تا این قسمت گفتیم، نوبت به جمع نمودن سرسلیندر می رسد که می بایست آن را به بلوک سر سیلندر از طریق پیچ هایش وصل کنیم و از طریق تورک متر آن را کاملا سفت کنیم، سپس در مرحله بعد قالپاق سوپاپ را نیز بر روی آن قرار داده و آن را می بندیم.

و در مرحله آخر بعد از این که موتور را به صورت کامل بستیم آن را بر روی خودرو متصل کرده و تمامی قطعات مکانیکی و الکتریکی را به آن وصل می کنیم.

تعمیرات تخصصی موتور کیا یکی از مهم ترین وظایف تعمیرکار کیا به شمار می آید که لازم است، در این زمینه تخصص لا زم را داشته و با تسلط کامل بر تمامی قطعات موتور این خودروها بتواند تعمیرات را به نحو احسن انجام دهد، تعمیرکار برای تعمیر موتورهای کیا لازم است که دانش و تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد.

تعمیرکار کیا تعمیرات جلو بندی را چگونه انجام می دهد؟ و تعمیرات جلو بندی خودرو اپتیما به چه صورت است؟

تعمیرکار کیا تعمیرات جلو بندی را چگونه انجام می دهد؟ و تعمیرات جلو بندی خودرو اپتیما به چه صورت است؟
تعمیرکار کیا تعمیرات جلو بندی را چگونه انجام می دهد؟ و تعمیرات جلو بندی خودرو اپتیما به چه صورت است؟

یکی از قسمت های تخصصی خودروها که در موراد بسیاری نیاز به سرویس و تعمیر دارند، جلو بندی آن می باشد، جلو بندی شامل نواحی جلویی و زیرین خودروها می شود که وظیفه آن شامل موارد ذیل می باشد:

  • کاهش لرزش خودرو زمانی که بر روی سطوح ناصاف در حال حرکت است و جلوگیری از تکان های اتاق خودرو
  • تعلیق خودرو

کمک فنرها که در حقیقت مهم ترین قسمت جلو بندی خودرور به شمار می آید، وظیفه ضربه گیری را داشته و از فرسودگی و خرابی های جعبه فرمان- دیفرانسیل- گیر بکس و سیبک های فرمان خودرو و… جلوگیری می کند، کیفیت تعلیق خودرو به صورت کاملا مستقیم با سیستم جلو بندی خودرو ارتباط دارد و به هر میزان که کیفیت سیستم جلو بندی در وضعیت خوبی باشد، به همان اندازه کیفیت و لذت رانندگی نیز بیشتر خواهد شد.

قطعاتی که در جلو بندی خودروها قرار دارد، شامل موراد ذیل می باشد:

  • فنر و کمک فنرهای جلو
  • سیستم تعلیق جلو
  • اکسل
  • سیستم چرخ ها
  • میل موجگیر
  • بلبرینگ و توپی چرخ ها
  • طبق
  • و…

هرکدام از این قسمت ها ممکن است، دچار عیب شده و یا در مرز فرسودگی قرار گیرند و موجب ایجاد مشکلات گردند، مشکلاتی که ممکن است، در ناحیه جلو بندی ایجاد گردد،

قطعاتی که در جلو بندی خودروها قرار دارد، شامل موراد ذیل می باشد:

دارای علائمی به شرح ذیل می باشند:

دارای علائمی به شرح ذیل می باشند:
دارای علائمی به شرح ذیل می باشند:
  • به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و عیب برداشتن بلبرینگ ممکن است، فرمان اتومبیل دچار لرزش شود،
  • منحرف شدن خودرو به یک سو که دلیل آن ایراد در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زاویه های چرخ می باشد
  • اگر میله تعادل شل باشد، خودرو گیج می زند
  • صداهای نامتعارف در زمان عبور از موانع و یا صدای سوت در ناحیه چرخ ها

جلو بندی خودروها در نوع طراحی و وزن آن ها با هم فرق دارد، به همین دلیل برای تنظیم و تعمیر هرکدام از آن ها لازم است که دانش و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم، بهتر است، از سپردن تعمیرات جلو بندی خودروی خود به افرادی که دارای تجربه و تخصص لازم در این زمینه نیستند خودداری کنید، زیرا ممکن است، متحمل خسارات جبران ناپذیری شوید.

اپتیما

اپتیما یکی از خودرو های شرکت کره ای کیا می باشد که بسیار محبوب بوده و طرفداران بسیاری دارد، این خودرو در هر نسلی که به بازار عرضه می گردد، تکامل و پیشرفت بیشتری داشته و در واقع می توان گفت که هر نسل آن در مقایسه با نسل قبلی بهتر و کامل تر می باشد و این می تواند یکی از دلایل وفادار ماندن برخی مشتریان برای این مدل خودرو کیا باشد.

کیا اپتیما از جمله ماشین هایی است که لازم است، برای سرویس و تعمیرات آن را نزد یک تعمرکار ماهر ببرید، مکانیک های این خودرو برای تعمیرات آن دانش و آشنایی لازم با تمامی قطعات آن را داشته و می توانند در کمترین زمان ممکن تمامی قسمت های آن را عیب یابی نموده و نسبت به برطرف نمودن آن با توجه به تسلط و دانشی که در این خصوص دارند، اقدام نمایند.

در تعمیرگاه های تخصصی تعمیر کلیه قطعات موتور- جلو بندی و عقبندی- برق انجام می شود، در این قسمت توضیحات لازم در خصوص تعمیر جلو بندی خودروی اپتیما توسط تعمیرکاران کیا را مورد بررسی قرار می دهیم:

کمک و فنرها

یکی از مهم ترین بخش های اصلی در جلو بندی، کمک و فنرهای آن می باشد که سالم بودن این قسمت شرط اصلی در سواری های نرم باشد.

برای آزمایش نمودن کمک جلو این خودرو می بایست فنر را از کمک جدا نمود، سپس آن را در زیر فشار آزمایش می کنند و اگر چنانچه نیاز به تعویض روغن داشته باشند، می بایست حتما تعویض گردد، البته تعمیرکار می بایست دقت داشته باشد، بررسی توپی سر کمک ها فراموش نشود.

لنت ها- قرقری فرمان- کالیپرهای سیلندر ترمز و تعمیر آن – سگدست- پلوس ها- طبق ها- موج گیرها- لاسیک چاکدارها مواردی از نمای جلو بندی کیا اپتیما می باشند که می بایست در تعمیرات جلو بندی کاملا مورد بررسی دقیق وعیب یابی قرار گیرند.

اگر بخش های طبق دچار خرابی و عیب شده باشند، نیازی به تعویض کامل ندارند، زیرا ممکن است، هزینه بالایی داشته باشد که هرگز برای مشتری مقرون به صرفه نخواهد بود، ولی سیم طبق اگر هرز شده باشد و یا در صورت خرابی می بایست تعویض گردد.

موج گیرها- کمک فنر- چاکدارها- دیسک و لنت ها- لاستیک چاکدارها و بلبرینگ چرخ ها در عقبندی کیا اپتیما قرار دارند که می بایست توسط تعمیرکار کیا مورد بررسی و عیب یابی دقیق قرار گیرد.

خرابی لاستیک چاکدارها

لازم به ذکر است، در صورت خرابی لاستیک چاکدارها می بایست حتما تعویض گردند و این قسمت ها هرگز قابل تعمیر نبوده و نمی توان با گیرس کاری آن را تعمیر نمود، اگر چنانچه کمک عقب روغن زده باشد، می بایست تعویض گردد، همچنین گردگیر کمک نیز می بایست اگر دچار پارگی شده است، حتما تعویض شود.

ایربگ و یا سیستم کیسه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ ایربگ خودرو های کیا در چه صورت نیاز به تعمیرات دارند و تعمیرکار کیا برای تعمیر آن چه اقداتی انجام می دهد؟

ایربگ و یا سیستم کیسه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ ایربگ خودرو های کیا در چه صورت نیاز به تعمیرات دارند و تعمیرکار کیا برای تعمیر آن چه اقداتی انجام می دهد؟
ایربگ و یا سیستم کیسه هوا چیست و چه وظیفه ای دارد؟ ایربگ خودرو های کیا در چه صورت نیاز به تعمیرات دارند و تعمیرکار کیا برای تعمیر آن چه اقداتی انجام می دهد؟

یکی از جدیدترین سیستم هایی که امروزه در خودرو هایی که از ساخت استاندارد جهانی پیروی می کنند، رعایت می شود، سیستم کیسه هوا و یا همان ایربگ می باشد، وظیفه اصلی و مهمی که ایربگ بر عهده دارد، جلوگیری از وارد شدن خسارت های سنگین در زمان تصادف می باشد.

به همان اندازه که کمربند ایمنی می تواند در خصوص حفاظت نقش مهمی داشته باشد، ایربگ نیز می توان به همان میزان در محافظت در زمان تصادف تاثیرگذار باشد، هنگامی که سرعت خودرو بیش از 40 کیلیومتر باشد، دیگر کمربند به تنهایی نمی تواند تاثیرگذار باشد.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، گویای این است که کیسه هوا توانسته است، در تصادفات در حدود 68 درصد تاثیرات مثبت خوبی داشته باشد، بر اساس بررسی هایی که در این زمینه انجام شده است، اگر تمامی خودروها در سراسر دنیا دارای سیستم ایربگ باشند، تعداد خسارات ناشی از حوادث رانندگی به حداقل ممکن خواهد رسید.

طرز کار ایربگ به چه صورت است؟

طرز کار ایربگ به چه صورت است؟
طرز کار ایربگ به چه صورت است؟

اگر خودرویی با سرعت بیش از 35 کیلومتر در ناحیه جلو دچار تصادف شود، ممکن است، اتفاقات ذیل پیش آید:

  • قبل از برخورد راننده در حالت عادی نشسته است.
  • تقریبا بعد از 15 میلی ثانیه بعد از برخورد خودرو با شدت بسیار بالایی شتاب منفی برداشته و در این حالت ایربگ در حالت راه اندازی قرار خواهد گرفت.
  • مشتعل ساز، سوختی که در بادکننده قرار دارد، را شعله ور می کند.
  • بعد از گذشت 30 ثانیه ایربگ باز شده و با جمع شدن قسمت هایی از ناحیه جلویی ماشین راننده به سمت جلو پرتاب خواهد شد و کمربند ایمنی نیز قفل خواهد شد.
  • در حدود 40 ثانیه بعد از برخورد ایربگ کاملا باز می شود.
  • 120 ثانیه بعد از برخورد راننده به سمت عقب برگشته و از طریق کیسه هوا از سوراخ های کناری تخلیه می شود تا راننده بتواند دید لازم را پیدا نماید.

لازم به ذکر است که کیسه هوای سمت سرنشین نیز به همین صورت کار می کند، ایربگ را به حالت های گوناگونی متصل می کنند، متدوال ترین روش نصب آن حالتی است که تمامی اجزای آن را در ناحیه وسط فلکه فرمان نصب می کنند، در حالت کلی اساس اصلی کار تمامی حالت های نصب به یک صورت می باشد.

اجزا و مدار ایربگ

اجرای اصلی سازنده ایربگ به قرار ذیل می باشد:

  • چراغ هشدار دهنده
  • کیسه هوا در سمت راننده و شاگرد
  • باد کننده آتشی
  • کلیده های صندلی سرنشین
  • مشتعل ساز
  • واحد کنترل الکتریکی
  • حسگرهای ضربه

جنس کیسه های هوا یا ایربگ از پارچه های نایلونی می باشد و قسمت داخلی آن دارای آستر است، قبل از این که کیسه هوا در حالت باد شده قرار گیرد تا شده و آن را در زیر درپوش مناسبی قرار می دهند،

در نواحی اطراف کیسه هوا سوراخ هایی قرار دارد که به منظور خالی نمودن باد آن کاربرد دارد، حجم کیسه هوای راننده تقریبا شصت لیتر و حجم کیسه سرنشین در حدود صد و شصت لیتر می باشد.

اگر به هر دلیلی چراغ چک ایربگ خودروکیا روشن شده و در واقع مانعی برای عملکرد درست خودرو بود لازم است، برای تعمیر و برطرف نمودن خرابی ایربگ به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

ایربگ کیا ممکن است، به دلایل مختلفی دچار خرابی شده و نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشند

تا اینجا با مبحث اجزا و مدار ایربگ آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران با ما همراه باشید.

از جمله خرابی این بخش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خراب شدن یکی از سوکت‌ها
  • قطع شدن سیم کشی مربوط به ایربگ خودرو
  • تصادف
  • و ….

لازم است، بعد از اینکه چراغ ایربگ خودرو روشن شد، فورا به بهترین تعمیرکار کیا در تهران مراجعه نموده تا از طریق تخصص و دانشی که در این زمینه دارد، برای تعمیر آن اقدام نماید.

دلیل ریست ایربگ کیا چه می باشد؟

دلیل ریست ایربگ کیا چه می باشد؟
دلیل ریست ایربگ کیا چه می باشد؟

در اکثریت تصادف هایی که اتفاق می افتد ممکن است، هیچ ضربه ای به اکیو وارد نگردد، زیرا این ناحیه از هرگونه ضربه به دور می باشد، ضربه های وارده ممکن است، به دلیل تصادف از طرفین بوده و این که خودرو در داخل چاله های کوچک بیفتد که در این موارد ایربگ ها فعال نخواهند شد ولیکن این کدها در ماژول ایربگ ذخیره می گردند.

تعمیرکار کیا چنین اظهار می کند که در چنین مواردی هیچ گونه ضربه ای به ای سی یو ایربگ کیا وارد نشده و حتی ماژول نیز دچار شکستگی نشده است که در چنین مواردی می توان به جای تعویض نمودن یونیت اصلی که بسیار هزینه بر نیز می باشد،

برنامه یونیت را اصلاح نمود و از راه عیب یابی و تعمیر به وسیله بهترین تعمیرکار کیا در تهران آن را به یک ای سی یو ایربگ نو تبدیل کرد و از این نظر هیچ اختلافی با ریست نداشته و می توان دوباره از آن استفاده کرد.

انجام خدمات تخصصی ایربگ

انجام خدمات تخصصی ایربگ
انجام خدمات تخصصی ایربگ

بهترین تعمیرکار کیا در تهران قادر است، کلیه خدمات تخصصی ایربگ را انجام داده و هرگونه سوالی که در این زمینه نیز داشته باشید، شما را با دانش و اطلاعاتی که دارد، راهنمایی می کند، خدماتی که برای ایربگ کیا توسط تعمیرکار انجام می شود، متنوع بوده و لازم است، در صورتی که چراغ ایربگ علامت خطا داد حتما به تعمیرکار متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.

اگر چنانچه خودروی کیا شما دچار تصادف شد و در این سانحه فقط ایربگ راننده عمل کرد می بایست 3 کار انجام دهید: 1- خرید ایربگ راننده و تعویض آن 2- صافکاری و نقاشی 3- خام نمودن یونیت ایربگ و دیاگ

و اگر چنانچه در تصادف هر دو ایربگ عمل نمود می بایست 4 عمل انجام شود که شامل موراد ذیل می باشد: 1- خرید ایربگ راننده و شاگرد 2- صافکاری و نقاشی 3- خرید پوسته داشبورد(، البته بریخ خودرو های شرکت کیا نیاز به خرید پوسته ندارند) 4- خام نمودن یونیت ایربگ و دیاگ

تا اینجا با مبحث دلیل ریست ایربگ کیا چه می باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران با ما همراه باشید.

در حالت کلی هزینه های رسیدگی به ایربگ کیا بعد از تصادف شامل موارد ذیل می باشد:

در حالت کلی هزینه های رسیدگی به ایربگ کیا بعد از تصادف شامل موارد ذیل می باشد:
در حالت کلی هزینه های رسیدگی به ایربگ کیا بعد از تصادف شامل موارد ذیل می باشد:
  • هزینه صافکاری
  • هزینه نقاشی
  • هزینه کیسه ایربگ کیا
  • اجرت تعویض کیسه ایربگ
  • اجرت تعویض کیسه ایربگ شاگرد
  • صداگیری داشبورد
  • هزینه خام نمودن یونیت ایربگ
  • در مواقعی که در زمان تصادف کمربندها قفل باشد، لازم است، حتما شبیه ساز نصب شود و یا اینکه جفت کمربند مجددا خریداری شود.

از اینکه تا انتهای پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست بهترین تعمیرکار کیا در تهران نهایت استفاده را برده باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *