بهترین تعمیرکار ماشین خارجی

بهترین تعمیرکار ماشین خارجی

در این مقاله به موضوع بهترین تعمیرکار ماشین خارجی اشاره کرده ایم.

در این مقاله سعی کرده ایم در مورد ماشین های خارجی که از کشورهای مختلف وارد کشور ما شده اند و نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارند توضیحاتی را برای اطلاعات بیشتر شما بازگو کنیم.

این ماشین های پیشرفته مانند تمام ماشین های داخلی کشور خودمان بعد از مدتی دچار خرابی و یا چکاپ های دوره ای که برای هر خودرو نیاز است می شوند که در این شرایط نیاز مبرم به یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه که در این رشته دوره های آموزشی عملی و تئوری را گذارنده است را می طلبد.

ماشین خارجی به چه ماشین هایی گفته می شود؟

بهترین تعمیرکار ماشین خارجی کیست؟

چه کارهایی تعمیرکار ماشین خارجی انجام می دهد؟

اولین سرویس دهی مربوط به بخش تعمیرات داخلی موتور ماشین های خارجی چه زمانی است؟

اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی چه قسمت هایی است؟

سیستم برق خودرو ماشینهای خارجی به چه صورت کار می کند؟

صافکاری و نقاشی ماشین های خارجی به چه صورت است؟

ویژگی های یک تعمیرکار حرفه ای برای ماشین های خارجی چیست؟

چکاپ ماشین های خارجی توسط تعمیرکار به چه صورت است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

ماشین خارجی

منظور از ماشین های خارجی ماشین های کره ای، ماشینهای خارجی ژاپنی، ماشینهای آلمانی و ماشین های لوکس خارجی هستند که از کشورهای دیگر به کشور ما وارد شده اند.

این ماشین های خارجی به دلیل داشتن تجهیزات کامل و پیشرفته و لوازم کاملا لوکس در کشور ما تولید نمی شود و دارای قیمت خیلی بالایی هستند،

برای همین این خودروها را از کشورهای پیشرفته وارد می کنند و در اختیار مردمی که به این خودروها علاقه ی زیادی دارند و از نظر مالی مشکلی در تهیه آنها ندارند قرار می گیرد.

انجام تعمیرات ماشین های خارجی مستلزم این است که افراد در این حرفه از اطلاعات و تخصص کافی برخوردار باشند تا بتوانند این ماشین های خارجی را تعمیر و مشکل آن را حل کنند. تعمیرات ماشین های خارجی خیلی سخت تر و پیچیده تر نسبت به خودرو های ایرانی است و انجام تعمیرات آن کار هر کسی نیست.

ویژگی هایی یک تعمیرکار ماشین خارجی

ویژگی هایی یک تعمیرکار ماشین خارجی
ویژگی هایی یک تعمیرکار ماشین خارجی

تعمیرات ماشین های خارجی باید توسط مهندسان و متخصصان رشته مکانیک و کامپیوتر انجام شود، مهندسین این امر با استفاده از دستگاه های مجهزی که در اختیار دارند، می توانند این خودرو ها را با کیفیت صد درصد و در کوتاه ترین زمان تعمیر کرده و در اختیار مشتری قرار دهند.

تعمیرکاران ماشین های خارجی آموزش های لازم در مورد تمام قطعات این خودروها را هم به صورت عملی و تئوری دیده اند و تجربه کافی را در این حرفه به دست آورده اند.

سوابق کاری

سوابق کاری
سوابق کاری

سوابق کاری که این تعمیرکاران در این حرفه به دست آورده اندف سبب شده که ماشین های خارجی را در کمترین زمان و با راندمان بالا تعمیر و به مشتری تحویل داده و رضایت آنها را جلب کرده باشند. ماشین های خارجی به دلیل اینکه از کشورهای دیگر وارد کشور ما شده اند و دارای قطعات پیچیده و حساسی هستند

و همین علت عوامل باعث شده که از یک تعمیرکار متخصص که در تعمیرگاه های بزرگ مخصوص، مشغول انجام کار هستند استفاده کنیم، مشتری ها با اطمینان کامل می توانند خودرو خود را در اختیار این تعمیرکاران متخصص قرار داده تا در اسرع وقت خودروی خود را تحویل گرفته و از صحت قطعات داخل خودرو اطمینان خاطر داشته باشند.

تعمیرگاه های تخصصی ماشین های خارجی باید بر اساس قوانین و مقررات ویژه و همچنین استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا در کنار مهندسین با تجربه و حرفه ای آمادگی هرگونه خدمت رسانی به این خودرو های خارجی را داشته باشند تا از این طریق بتوانند بیشترین مشتری را به خود جلب کنند.

به دلیل ایجاد اشتباه و خطا از سمت تعمیرکاران و یا حوادث پیش بینی نشده که ممکن است در حین انجام کار برای هر تعمیرکاری به وجود بیاید، از این رو فضای داخلی تعمیرگاه ها باید دارای تمامی استاندارد های لازم باشند.

کارهایی که تعمیرکار ماشین خارجی انجام می دهد

کارهایی که تعمیرکار ماشین خارجی انجام می دهد
کارهایی که تعمیرکار ماشین خارجی انجام می دهد

یک تعمیرکار حرفه ای موارد زیر را برای سرویس دهی به ماشین های خارجی انجام می دهد.

اولین سرویس دهی مربوط به بخش تعمیرات داخلی موتور ماشین های خارجی

همانطور که میدانید بخش اصلی کلیه لوازم برقی و خودرو ها موتور آنها ست. موتور خودرو هسته ی اصلی یک خودرو بوده است که انجام تعمیرات و مراقبت های ویژه ای را می طلبد. ماشین های خارجی دارای آلارم های هستند که در صورت خرابی و یا مشکل در موتور به راننده هشدار می دهند،

اگر راننده به این هشدار ها توجه و رسیدگی نکند، ممکن است که بر روی موتور خودرو فشار زیادی بیاید و همین عامل باعث ایجاد آسیب های جدی به خودرو شده که جبران ناپذیر اند. تمامی موتور های این خودرو های لوکس و گرانقیمت از نظر ظاهری به چهار گروه تقسیم می شوند،

گروه اول: موتور های خطی، گروه دوم: موتورهای خطی که دارای زاویه هستند، گروه سوم: موتورهای خورجینی با موتورهای ( v شکل )، گروه چهارم: موتورهای تخت

تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه که اطلاعات لازم در مورد تمام قطعات اصلی این موتورها دارند، می توانند این موتورها را تعمیر کرده و در اختیار مشتری قرار دهند.

تا اینجا با مبحث کارهایی که تعمیرکار ماشین خارجی انجام می دهد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

خدماتی که مربوط به موتور ماشین های خارجی می شود شامل:

-سوختن واشر سرسیلندر، روغن سوزی خودرو و…. که جزء تعمیرات اساسی موتور خودرو می باشد.

-خراب شدن قسمت کاتالیزور موتور خودرو که نیاز به تعمیر توسط یک تعمیرکار با تجربه دارد.

– بعضی از موتور خودرو های خارجی به اصطلاح تعمیرکاران سه کار می کند و یا دچار خام سوزی می شوند که باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای این نواقص خودرو را رفع کنند.

– انجام معاینه فنی خودرو هر چند وقت یکبار.

– بعضی از این خودرو های خارجی در زمان استارت زدن و یا روشن کردن خودرو دچار صداهای ناخوشایندی می شوند که تعمیرکار مجرب با تشخیص دقیق و صحیح خود این صدا را شناسایی کرده و این نقص را برطرف می کند.

– انجام تعمیرات توربو موتور خودرو توسط تعمیرکار مجرب.

تعویض روغن ماشین

تعویض روغن ماشین
تعویض روغن ماشین

دومین کاری که یک تعمیرکار با تجربه در مورد ماشین های خارجی انجام می دهد، تعویض روغن ماشین است.

برای داشتن یک ماشین سالم اولین کار انجام عوض کردن روغن خودرو است. بعضی از رانندگان هستند که به زمان عوض کردن روغن خودروی ماشین خود توجهی نمی کنند و در این امر سهل انگاری می کنند که این عامل سبب شده آسیب های جدی به موتور خودرو وارد شده و یا در بعضی از مواقع این تعویق ها خطر آفرین هم برای خودرو و هم برای راننده ایجاد می شود.

استفاده از یک روغن موتور

-یک تعمیرکار با تجربه همیشه از یک روغن موتور برای خودرو استفاده می کند و هر دفعه که خودرو نیاز به تعویض روغن موتور داشت روغن موتور را عوض نمی کند از همان روغن قبلی برای خودرو استفاده می کند.

-باید از یک روغن موتور باکیفیت و شناخته شده ی برای خودرو استفاده کنیم. برای جلوگیری از آسیب رسیدن جدی به خودرو باید هرچند وقت یکبار روغن موتور را چک کنیم تا از بروز صدمات جدی به خودرو جلوگیری شود.

– بر روی کارت روغن موتور خودرو زمان بعدی تعویض روغن ذکر شده است که باید به این تاریخ توجه کرده و در زمان مقرر و دقیق آن روغن موتور را عوض کنیم. این تعویض روغن هم برای خودرو هایی است که استفاده نمی شود و یا روشن نشده اند و هم برای خودرو های مصرفی قابل اجراست.

تعمیر گیربکس های تمام اتوماتیک

سومین کار یک تعمیرکار حرفه ای تعمیر گیربکس های تمام اتوماتیک ماشین های خارجی است.

اصلی ترین قسمت ماشین های خارجی تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو ها است. وظیفه ی گیربکس اتوماتیک خودرو های خارجی عوض کردن دنده ی خودرو است.

این گیربکس های اتوماتیک سبب شده است که سرعت و قدرت را در چرخ های خودرو بیشتر کنند. اگر گیربکس اتوماتیک ماشین های خارجی دچار مشکل شود، یک تعمیرکار حرفه ای باید با دانش حرفه ی خود و تجربه ای که دارد بتواند این مشکل را برطرف کند، زیرا خراب شدن این قسمت از خودرو هم آسیب جدی به ماشین وارد می کند و هم به سرنشینان این خودرو.

انجام تعمیرات گیربکس ماشین های خارجی باید توسط یک مهندس تعمیرکار خبره در این کار صورت بگیرد، چون این خودروها نسبت به خودرو های ایرانی پیچیده تر و حساس تر هستند.

یک تعمیرکار حرفه ای باید خدماتی که مربوط به گیربکس دنده اتوماتیک خودرو های خارجی است را بتواند به طور کامل و صحیح انجام دهد که

شما در حال خواندن پست بهترین تعمیرکار ماشین خارجی هستید.

این خدمات شامل موارد ذیل میباشد:

-مهندسین و متخصصین تعمیرکار در این حرفه باید بتوانند انواع گیربکس های اتوماتیک ماشین های خارجی را بشناسند و آنها را تعویض و تعمیر کنند.

– این گیربکس ها دارای ساعت هستند که این تعمیرکاران حرفه ای باید قادر به تعمیر ساعت این خودروها باشند.

-گیربکس اتوماتیک ماشین های خارجی دارای توربین است که باید توسط این تعمیرکاران تعمیر شود.

– بعضی از این خودرو های خارجی که چندین سال کار کرده اندف در زمان عوض کردن دنده صدای تقه از آنها بلند می شود که این تعمیرکاران باید این قابلیت را داشته باشند که این صدا را در خودرو از بین ببرند و یک ماشین سالم را به مشتری تحویل دهند.

– در بعضی از مواقع گیربکس این خودروها دچار ایجاد گاز هرز می شوند که با مراجعه به یک تعمیرکار با تجربه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

-یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه ی ماشین های خارجی باید بتواند به طور کامل خودرو را عیب یابی و همچنین قسمت کامپیوتری گیربکس را تعمیر کند.

چهارمین خدمات یک تعمیرکار حرفه ای انجام تعمیرات قسمت تعلیقی خودرو های خارجی است.

اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی

اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی
اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی

پرکاربردترین و اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی سیستم تعلیق آنهاست که وظیفه ی آرامش و راحتی سرنشینان این خودروها را فراهم می کند.

سیستم تعلیق در ماشین های خارجی سبب شده که در مسیرهای طولانی و بسیار ناهموار در داخل اتاق این خودروها صدای ایجاد نشود و کاملا خودرو آرام و نرم حرکت کند. از این رو سیستم تعلیق در این خودرو آرامش و آسایش بیشتری نسبت به خودرو های دیگر را برای افراد فراهم

می کند. بهتر است بدانید که سیستم تعلیق این خودروها پایداری و مقاومت، هندلینگ و همچنین یک سواری لذت بخشی را برای افراد ایجاد کرده و تاثیرات مثبتی را بر روی این خودرو ها ایجاد می کند.

یک تعمیرکار مجرب در زمینه ی ماشین های خارجی باید این توانایی را داشته باشد تا بتواند بخش سیستم تعلیق این خودرو های خارجی را تعمیر کند که این تعمیرات شامل:

-تعمیرکار متخصص در این حرفه باید توانایی انجام تعمیرات سیستم جلوبندی این خودروها را به طور کامل داشته باشد.

تا اینجا با مبحث اصلی ترین قسمت خودرو های خارجی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

پیدا کردن قطعات خراب

– تعمیرکار با تجربه و حرفه ای در زمینه ی ماشین های خارجی باید این توانایی را داشته باشد که قطعات خراب شده را در خودرو را پیدا کرده و از قطعات اصلی و اورجینال برای خودرو استفاده کند تا با انجام این تعمیرات خودرو را عیب یابی کند.

– لاستیک ها به مرور زمان دچار ساییدگی می شوند که این عیب باید توسط تعمیرکار برطرف شود.

– چرخ های خودرو در بعضی از مواقع دچار تغییر زاویه می شوند که یک تعمیرکار خودروی خارجی باید بتواند این زاویه را در چرخ های خودرو تنظیم کند.

-انجام تعمیرات جعبه فرمان خودرو توسط تعمیرکار ماشین های خارجی.

– ماشین های خارجی نیز مانند ماشین های داخلی ممکن است که دچار روغن ریزی شوند، تعمیرکار باید این قابلیت را داشته باشد تا بتواند این مشکل را در این خودرو ها رفع کند.

– به مرور زمان ممکن است بر روی کمک فنر های خودرو فشار بیاید که یک تعمیرکار باید بتواند تشخیص دهد که با تعمیر کمک فنر خودرو درست می شود و یا نیاز به تعویض دارد.

– انجام تعمیرات اساسی کمپرسور باد توسط تعمیرکار خودرو های خارجی.

– یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه با انجام تنظیم ارتفاع در ماشین های خارجی می تواند به سیستم تعلیق این خودرو ها نیز کمک کند.

برق در سیستم ماشین های خارجی

برق در سیستم ماشین های خارجی
برق در سیستم ماشین های خارجی

پنجمین روش که توسط تعمیرکار انجام می شودف تعمیرات برق و الکترونیک خودرو های خارجی است. انجام تعمیرات برق و الکترونیک در ماشین های خارجی توسط یک تعمیرکار حرفه ای دارای اهمیت بالای است

که باید به آن توجه زیادی بشود. ماشین های خارجی که از کشورهای مختلف وارد کشور ما می شوند، این کمپانی های مخصوص هر کشور از سیم کشی و برق کشی مخصوص خود را دارند که نقشه ی اصلی محصولات خود را در اختیار مهندسان ما قرار می دهند.

متخصصین تعمیرکار بر اساس نقشه ی اصلی سیم کشی داخلی خودرو های خارجی را انجام داده و اگر این سیم کشی با انجام تعمیرات درست شد که خوب و گرنه تشخیص می دهند که باید این سیم کشی و یا برق کشی را تعویض کنند تا خودرو بهتر و صحیح تر از قبل کار کند. تعمیرکار حرفه ای می تواند با انجام تعمیرات در بخش برق خودرو های خارجی موارد زیر را برطرف کند.

– یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه با بررسی های کاملی که در خودرو های خارجی انجام میدهد، قسمت خراب شده در خودرو را شناسایی کرده و با توانایی که در این حرفه دارد سیم کشی برقی خودرو را تعمیر می کند.

یونیت های بخش برقی خودرو های خارجی

– یونیت های بخش برقی خودرو های خارجی توسط متخصصین برق کشی کامپیوتری تعمیر می شود.

– تعمیرکار ماشین های خارجی با بررسی در قسمت سیم کشی خودرو می تواند کروز، رادار و همچنین سنسورها را تعمیر و معایب آنها را برطرف کند.

– انجام عوض کردن ترانس ماشین های خارجی توسط تعمیرکار.

– تعمیرکار خودرو های خارجی با استفاده از نقشه ی اصلی برق کشی این خودروها می تواند لامپ های زنون ماشین را عوض و یا تعمیر کرده.

– تعمیرکار با بررسی بخش برقی این خودرو ها مشکل قسمت گاز کولر خودرو را برطرف کرده و با استفاده از شارژ مجدد کولر می تواند این عیب را در خوردو برطرف کند.

– تعمیرکار ماشین های خارجی قابلیت این را دارد که کمپرسور خودرو و همچین نشت گیری در این بخش از ماشین های خارجی را تعمیر کند.

– تمامی خودرو های خارجی دارای سانروف هستند که اگر در سیستم برقی سانروف این خودروها مشکلی ایجاد شود تعمیرکاران این حرفه می توانند، مشکل را برطرف کرده و تعمیرات اساسی در این قسمت را انجام دهند.

صافکاری و نقاشی ماشین های خارجی

صافکاری و نقاشی ماشین های خارجی
صافکاری و نقاشی ماشین های خارجی

ششمین روشی که توسط یک تعمیرکار ماشین خارجی انجام می شود، تشخیص رنگ و صافکاری و نقاشی دقیق بدنه ی خودرو های خارجی با کیفیت بالا است.

-تعمیرکار ماشین های خارجی باید این قابلیت را داشته باشد که یک صافکاری دقیق و بدون رنگی را در این خودرو های ایجاد کند تا از ظاهر زیبایی خودرو کم نشود.

-قطعات بدنه ی خودرویی که آسیب جدی دیده است، باید توسط تعمیرکار تعویض و از قطعات فابریک و اصل همان خودرو برای انجام تعمیرات استفاده شود.

-انجام تعمیرات شاسی کشی خودرو های پیشرفته خارجی توسط تعمیرکار حرفه ای و باتجربه.

-تعمیرکار باید تخصص کافی در مورد تعمیرات سپر خودرو را داشته باشد تا بتواند سپر این ماشین ها را خیلی دقیق و باکیفیت تعمیر کندف به طوری که هیچ ایرادی در ظاهر این خودرو ها دیده نشود.

توانایی رنگ کردن بدنه ی خودروها

-تعمیرکار باید توانایی رنگ کردن بدنه ی این خودروها را داشته باشد تا یک رنگ با کیفیتی را در این ماشین های خارجی ایجاد کرده تا از این طریق بتواند رضایت مشتری را نیز به خود جلب کند.

-بعضی از خودرو های خارجی دارای رنگ بدنه ی مات و سه بعدی هستند که یک تعمیرکار باید حرفه و قابلیت این را داشته باشد که این ترکیب رنگ را به صورت یکنواخت در این خودروها ایجاد کند.

-بعضی از افراد هستند که تمایل دارند رینگ ماشین های خارجی خود را تغییر دهند و رنگ دلخواه خود در بیاورند که این کار توسط یک تعمیرکار حرفه ای با تشخیص رنگ دقیق در این حرفه صورت می گیرد.

انجام پولیش و واکس بدنه ی ماشین

-یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه باید توانایی این را داشته باشد که پولیش و همچنین واکس بدنه ی ماشین های خارجی را به بهترین حالت ممکن بتواند بر روی خودرو ایجاد کند.

– تعمیرکار ماشین خارجی باید قابلیت انجام قلم گیری به صورت لیسه ای را داشته باشد.

– تعمیرکار ماشین های خارجی باید تخصص و تجربه ی لازم در انجام تیونینگ این خودروها را داشته باشد.

تمام مواردی که در بالا توضیح داده ایم نیازمند به یک تعمیرکار متبحر و متخصص در حرفه ی ماشین های خارجی است که توانایی تعمیرات ماشین های خارجی را داشته باشد.

به طور کلی ماشین های خارجی که در بازار ما نیز وجود دارند شامل انواع مختلف BMW، بنز، مازراتی، هیوندا، تویوتا، پورشه، سوزوکی، ولوو و همچنین لکسوس هستند که این خودروها نیز از نظر قیمتی خیلی گران قیمت تر از خودرو های داخلی بوده و هم از لوازم لوکسی در آنها استفاده شده است که مردم را به خود خیره کرده است.

لوازم و تجهیزات لوکس

این لوازم و تجهیزات لوکس در این خودروها باعث شده که این خودرو ها خیلی شیک و لوکس تر از خودرو های دیگر باشند.

در بعضی از شرایط ممکن است که این خودروها به مرور زمان دچار عیب و یا نواقصی شوند که این خودرو ها را باید به یک تعمیرگاه تخصصی که دارای دستگاه ها وسیستم های به روز هستند

و همچنین استانداردهای لازم را برای این خودرو های خارجی پیشرفته و لوکس را در اختیار دارند برده شود تا در کنار این تجهیزات از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای که دوره های لازم را در مورد تکنولوژی این خودروها دیده اند استفاده شودف چون اولین شرط در این تعمیرگاه های تخصص داشتن یک تعمیرکار با تجربه است.

چکاپ ماشین های خارجی توسط تعمیرکار

چکاپ ماشین های خارجی توسط تعمیرکار
چکاپ ماشین های خارجی توسط تعمیرکار

در تمامی ماشین های خارجی چهار آزمایش توسط تعمیرکار انجام می شود که به صورت زیر است:

1) انجام تعمیرات و اصلاحات در سیستم سرویس دهی وسیله ی نقلیه و همچنین تنظیمات صدا که جزء مراحل مراقبت های ویژه خودرو های خارجی هستند. این مرحله در یک زمان و مسافت مشخصی انجام می گیرد. ماشین های خارجی این قابلیت را دارند که با علم الکترونیک برای صفحه ی مانیتور خودروها تاریخ بعدی خدمات خودرو را اعلام کنند.

2) انجام تعمیرات مکانیکی و اصلاحی برق خودرو های خارجی

3) خودرو های که در اثر تصادف دچار خسارت شده اندف با انجام تعمیرات این مشکل را رفع کرده و با انجام آزمایش های لازم تجزیه و تحلیل در مورد تعمیرات این خودروها را انجام می دهند.

4) تعمیرکاران با انجام آزمایش ها مکرر در رابطه با رنگ این خودروها می توانند یک رنگ با کیفیت و دقیق را به همراه پولیش بر روی خودرو های خارجی ایجاد کنند.

این چهار آزمایش را تعمیرکاران ماشین های خارجی روی این خودروها انجام می دهند تا با تعمیرات و اصلاحات مکرر بتوانند یک نتیجه ی کلی و قابل قبولی را برای تعمیرات خودروها به دست آورند.

تعمیرات ماشین های خارجی که در تعمیرگاه های مدرن و پیشرفته توسط تعمیرکاران مجرب انجام می شود شامل:

تعمیرات ماشین های خارجی که در تعمیرگاه های مدرن و پیشرفته توسط تعمیرکاران مجرب انجام می شود شامل:
تعمیرات ماشین های خارجی که در تعمیرگاه های مدرن و پیشرفته توسط تعمیرکاران مجرب انجام می شود شامل:

– یک تعمیرکار مجرب باید این توانایی را داشته باشد که روغن موتور این خودروها را تعویض کند.

– فیلتر روغن این خودرو ها باید توسط تعمیرکار انجام شود.

– انجام عوض کردن فیلتر هوا توسط تعمیرکاران مجرب این امر صورت می گیرد.

– فیلتر سوخت این خودروها با تشخیص تعمیرکاران مجرب تعویض و یا تعمیر می شود.

– کابین فیلتر ماشین های خارجی با تشخیص تعمیرکار تعمیر و یا کابین دیگری را جایگزین می کند.

– تعمیرکار با مشاهده ی میزان روغن گیربکس این تشخیص را می دهد که احتیاج مجدد به پر شدن روغن است یا خیر.

– تعمیرکار باید روغن هیدرولیک خودرو را نیز چک کند.

– دیسک و صفحه که مربوط به قسمت موتور خودرو است باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

تعمیرات ماشین های خارجی که در تعمیرگاه های مدرن و پیشرفته توسط تعمیرکاران مجرب انجام می شود شامل:

بررسی لنت ها و

– یک تعمیرکار حرفه ای باید قابلیت این را داشته باشد که لنت ها، آستر ترمز، دیسک ترمزها، درام را بررسی کند و در صورت تشخیص اینکه هر قسمت در اثر خراب شدن نیاز به تعویض دارد را در ماشین های خارجی انجام دهد.

– شیلنگ های خنک کننده ی خودرو های خارجی باید توسط تعمیرکار چک شود.

– سیستم هایی که نیاز به شارژ مجدد دارند باید توسط تعمیرکار بررسی شوند.

– تشخیص در مورد سالم بودن باتری خودرو توسط تعمیرکار خودرو های خارجی صورت می گیرد.

– تعمیرکار ماشین های خارجی باید توانایی چک کردن برق و الکترونیک این خودروها را داشته باشد.

– قسمت های مختلف این خودروها که نیاز به گریس دارند باید توسط تعمیرکار انجام شود.

– تعمیرکار باید لاستیک خودرو ماشین های خارجی را چک کرده تا در برابر ساییدگی دچار مشکل نشوند.

– تعمیرکار باید چراغ ها، برف پاکن خودرو و همچنین قسمت های مختلف ماشین را که در ارتباط با برق خودرو است را چک کند.

– تعمیرکار متخصص کامپیوتر با استفاده از دستگاه ECU تمام قسمت های داخلی خودرو را چک کرده و در صورت داشتن خطا آلارم داده که تعمیرکار می تواند این مشکلات را در خودرو های خارجی برطرف کند.

تا اینجا با مبحث چکاپ ماشین های خارجی توسط تعمیرکار آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

علائم خرابی ECU در ماشین های خارجی

علائم خرابی ECU در ماشین های خارجی
علائم خرابی ECU در ماشین های خارجی

این خرابی ها به دو روش در ماشین های خارجی پیشرفته مشاهده می شود. در روش اول ممکن است که یکی از قطعه های داخلی ECU دچار خرابی شده و یا به اصطلاح تعمیرکاران نیم سوز شده باشدف در این صورت قسمت هایی که مرتبط با سیستم کامپیوتری خودرو بوده ضعیف تر نسبت به قبل عمل می کند.

خراب شدن ECU ماشین های خارجی سبب شده که در زمان استارت خوردن خودرو مشکل ایجاد شود و مانند قبل خیلی سریع و روان حرکت نکند که این عوامل سبب شده که خودرو های خارجی مانند قبل قدرت بازدهی نداشته باشند.

در روش دوم ECU ماشین های خارجی در جاهای متفاوتی در خودرو قرار گرفته است مثلا در بعضی از خودروها در زیر کاپوت جلو و یا در نزدیکی سیستم موتور خودرو های خارجی نصب شده است، ECU کاملا غیرقابل دسترسی بوده و فقط در اثر سانحه ی تصادف دچار شکستگی می شود که دراین صورت حرکت این خودروها متوقف شده و به هیچ وجه روشن نمی شود.

از علائم خراب شدن ECU ماشین های خارجی ریپ زدن ماشین های خارجی، استارت نخوردن ماشین و صحیح کار نکردن سیستم موتوری ماشین های خارجی است.

در ماشین های خارجی پیشرفته اگر ECU دچار مشکل شود چراغ چک آنها روشن و آلارم می دهد که باید برای جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر دیگر سریعا به یک تعمیرکار متخصص برای چک کردن کلی سیستم ECU مراجعه کنیم تا مشکل خودرو را در کوتاهترین زمان برطرف کند.

کارهایی که توسط ECU خودرو های خارجی انجام می شود شامل موارد زیر می باشد.

-با کمک این دستگاه وضعیت سوخت مصرفی توسط خودرو بررسی می شود.

-بررسی آلایندگی که توسط اگزوز خودرو ایجاد می شود را چک کرده می شود.

-میزان حرارت آب داخل رادیاتور خودرو نیز بر عهده ی دستگاه ECU بوده است.

-دستگاه ECU پردازش سوخت مصرفی خودرو و همچنین ترکیب شدن آن با هوای ورودی را در خودرو های خارجی بررسی و کنترل می کند. ECU که بر روی سیستم ماشین های خارجی نصب شده است نظارت کلی و دقیقی بر روی تمامی قسمت های خودرو و همچنین نحوه ی عملکرد آنها دارد.

در صورت خراب شدن این دستگاه بر روی ماشین باید توسط یک تعمیرکار مجرب که مسلط به سیستم کامپیوتری خودرو است و آموزشهای لازم را در این زمینه دیده است قرار بگیرد و آن را تعمیر کند.

تمام این موارد در قسمت موتوری و برقی خودرو های خارجی بوده که با تشخیص دقیق تعمیرکار مجرب این معایب برطرف و رفع می شود.

کارهایی که توسط ECU خودرو های خارجی انجام می شود شامل موارد زیر می باشد.

تا اینجا با مبحث علائم خرابی ECU در ماشین های خارجی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

 ویژگی های تعمیرکار ماشین های خارجی

ویژگی های تعمیرکار ماشین های خارجی
ویژگی های تعمیرکار ماشین های خارجی

1- یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه باید تمام اصول بهداشتی و ایمنی را از قبیل پوشیدن لباس مخصوص، کفش و همچنین استفاده از دستکش های مخصوص کار را رعایت کند.

محیط داخلی تعمیرگاه تخصصی ماشین های خارجی باید مجهز و دارای امکانات و دستگاههای به روز برای تعمیرات این خودروها باشد.

تعمیرکاران این حرفه باید در مورد استفاده از ابزارهای مختلفی که برای تعمیرات این خودرو ها به کار گرفته می شود دوره های آموزشی را دیده باشند تا بتواند از این ابزارها به صورت دقیق استفاده کنند.

2- تعمیرکار ماشین های خارجی باید فضای فنی تعمیرات ماشین را کاملا تمیز و مرتب نگه دارد و همچنین از تمامی ابزارهای مخصوص این حرفه را در جای مناسب خود قرار دهد، این موارد باعث شده که جلب مشتری بیشتری شود.

رعایت تمام اصول ایمنی

3- تمام اصول ایمنی را هم برای خودرو و هم برای خود کاملا رعایت کند و همچنین از تجهیزات و لوازم صحیح برای تعمیرات ماشین های خارجی استفاده کند.

همانطور که میدانید فضای این تعمیرگاه ها خیلی نسبت به محیط های دیگر در برابر آتش سوزی فعال تر بوده و به همین علت است که کپسول های آتش نشانی در این فضاها برای پیشگیری از آتش سوزی های فجیع تر حتما باید وجود داشته باشد.

4- تعمیرکار ماشین های خارجی باید آموزش های عملی را برای انجام تعمیرات خودرو را گذرانده باشد و همچنین با کمک دفترچه ی خودرو با استفاده از ابزار صحیح مناسب خودرو را در کوتاه ترین زمان تعمیر کرده و در اختیار مشتری قرار دهد.

تحویل کار به مشتری در زمان مقرر

5- تعمیرکار باید در مدت زمانی که مقرر کرده است کار را انجام و تحویل مشتری دهد تا از این طریق شما به عنوان یک تعمیرکار خوش قول در انجام تعمیرات کار از طرف مشتری شناخته شده باشید، این کار سبب شده که مشتری بیشتری به شما مراجعه کند.

6- زمانیکه تعمیرکار خودرو های خارجی تمامی قسمت های فنی ماشین را به طور دقیق و صحیح انجام داد، باید یک بار دیگر تمامی مراحل را چک کرده تا عیب و نقصی نداشته باشد، سپس خودرو را کاملا تمیز کرده و بعد از انجام تمامی این مراحل حالا خودرو سالم و تمیز به مشتری تحویل داده می شود.

7- در صورتی که تعمیرکار ماشین خارجی تشخیص داد قطعاتی که تاریخ استفاده ی آنها گذشته و یا به مرور زمان خراب شده اند را کنار گذاشته و به مشتری نشان بدهد و به طور کامل ایراد فنی خودرو را که باعث شده است آن قطعه تعویض شود را توضیح دهد.

رعایت تمام اصول و استاندارد های لازم

8- تعمیرکار حرفه ای و با تجربه ماشین های خارجی باید تمام اصول و استاندارد های لازم را در حرفه ی خود رعایت کرده و برای هر تعمیر خودرو یک گزارش کلی تهیه کند.

تعمیرکار ماشین های خارجی باید تمامی مواردی که توضیح دادیم را رعایت کرده تا از این طریق یک ماشین خارجی پیشرفته را تعمیر و تحویل مشتری داده و رضایت فرد را جلب کند.

برای اینکه یک تعمیرکار ماشین خارجی به یک استاد کار حرفه ای تبدیل شودف چند راه را باید سرلوحه ی کار خود قرار دهد.

رعایت تمام اصول و استاندارد های لازم

انجام دادن خدمات خودرو به صورت عملی

– همانطور که میدانید بهترین راه برای آموزش تعمیرات ماشین، انجام دادن خدمات خودرو به صورت عملی در حضور یک استادکار با تجربه و حرفه ای صورت بگیرد تا متوجه ایرادهای خود در حین انجام کار شده. افرادی که به این حرفه علاقه دارند باید مدتی شاگردی کنند تا از این طریق بهتر و دقیق تر کار را یاد بگیرند و در آینده بتوانند به تنهایی خود به فعالیت در این حرفه بپردازند.

– افرادی که به این حرفه علاقه دارند باید با گذراندن در هنرستان های فنی و حرفه ای و یا دانشگاه های علمی کاربردی در رشته های مثل مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک، مهندسی ساخت و تولید قطعات خودرو، مکانیک خودرو و همچنین اتوماتیک ادامه تحصیل دهند.

این افراد با مطالعه و آموزش های لازم که در این مراکز به صورت تئوری آموزش دیده اند، سبب شده که خیلی بهتر و دقیق تر قسمت های داخلی ماشین را یاد گرفته و با گذراندن شاگردی به مدت یک دوره ی کوتاه به صورت عملی آموزش خود را در این حرفه کامل کرده و به یک تعمیرکار خودرو متخصص تبدیل شوند.

تا اینجا با مبحث ویژگی های تعمیرکار ماشین های خارجی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

گذراندن در دوره های فنی و حرفه ای

– بهترین آموزش برای دوستداران در این حرفه گذراندن در دوره های فنی و حرفه ای است. این افراد می توانند آموزشهای تعمیرات خودرو را در آموزشگاه های تخصصی که مرتبط با این حرفه است بگذرانند.

این افراد باید در آموزشگاههای این دوره ها را سپری کنند که سه شرط در آن رعایت شده باشد. اولین شرط حضور استادان باتجربه و حرفه ای است. دومین شرط این است که هرچه تعداد دانش آموختگان کمتر باشد کارایی کلاس در این حرفه بالاتر می رود.

و آخرین شرط هم وجود امکانات و دستگاههای به روز در این مراکز است که سبب شده این افراد بهتر و صحیحتر دوره ی آموزشی خود را سپری کنند.

این مراکز باید دستگاه هایی را که دارای تکنولوژی روز هستند، برای دانش آموختگان خود در اختیار قرار دهندف مثلا آنها می توانند با کمک این دستگاه ها در مراکز قسمت کامپیوتری موتوری را که دچار عیب شده به صورت عملی شناسایی کرده و مشکل آن را برطرف کنند، انجام تعمیرات عملی بر روی قطعات خودرو باعث شده که بهتر و دقیق تر آموزش را ببیند و با خیال راحت بتوانند وارد بازار کار تعمیرات ماشین شوند.

همانطور که مشاهده می کنید متوجه شده اید که روز به روز تعداد خودرو های سواری خارجی در سطح شهر بیشتر می شود که این امر می طلبد تعداد تعمیرکاران زیادی وارد این حرفه شوند.

این تعمیرکاران باید به قدری حرفه ی خود را به روز برسانند تا از این طریق بتوانند ماشین های جدید و پیشرفته ی خارجی وارداتی را که وارد بازار ما شده است بتوانند تعمیر کنند. وارد شدن این خودرو ها باعث شده که اشتغال زایی افراد در مورد تعمیرات ماشین های خارجی نیز نسبت به قبل بیشتر شود.

چکاپ دوره ی ماشین های خارجی

چکاپ دوره ی ماشین های خارجی
چکاپ دوره ی ماشین های خارجی

برای سالم بودن خودرو های سواری داخلی و خودرو های خارجی باید به صورت دوره ای هر چند ماه یکبار چکاپ کامل را انجام دهیم تا برای خودرو مشکلی پیش نیاید. یکی از چکاپ های دوره ای که برای خودرو های خارجی باید انجام شود، عوض کردن فیلتر بنزین در این خودرو ها است.

اگر فیلتر بنزین دچار گرفتگی و یا خرابی شود در سوخت رسانی خودرو اختلال ایجاد می کند تا حدی که ممکن است مدارهای سوختی کاملا قطع شود.

زمان عوض شدن فیلتر بر روی جدول سرویس دهی خودرو های خارجی ذکر شده است. افرادی که از ماشین های خارجی در کشور ما استفاده می کنند، باید به عوض کردن دوره ای فیلتر بنزین خیلی توجه کنند چون بنزین مصرفی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد از نظر کیفیت در سطح مطلوبی نیست.

-بیشتر ماشین های خارجی احتیاجی به عوض کردن تسمه تایم توسط یک تعمیرکار حرفه ای ندارند. فقط ماشین های داخلی در ازای هر شصت هزار کیلومتر باید تسمه تایم را عوض کنند، افرادی که با سرعت خیلی بالا رانندگی می کنند باعث شده که بر روی تسمه تایم فشار آمده و از زمان مشخص خود زودتر خراب شده و همین امر باعث پارگی در تسمه تایم می شود که خسارت های جبران ناپذیری را به خودرو وارد می کند.

– چکاپ دوره ای شمع های ماشین های خارجی که در تعمیرگاه های مجهز توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام می شود.

در صورتی که ماشین های خارجی دچار این موارد شوند:

جرقه زدن نامنظم، استارت های نامناسب در زمان روشن شدن خودرو، سرعت پایین، لرزشی که در دور پایین موتور ایجاد می شود و یا اینکه دود آبی رنگی از لوله ی اگزوز خودرو خارج می شود، تمامی این موارد نشان دهنده ی این است که شمع خودرو خراب شده است.

یک تعمیرکار حرفه ای باید از روی نوک شمع ها که باید به رنگ سفید باشد و یا اینکه دوده به خود نگرفته باشد و همچنین شمع ها چربی و رنگ زدگی نداشته باشندف سالم بودن شمع را تشخیص دهند،

ولی درصورتی که تعمیرکار یکی از این موارد را در شمع خودرو های خارجی مشاهده کرد نشانه ی خراب بودن شمع هاست که تصمیم به تعویض آنها می کند.

– انجام چکاپ دوره ی ضدیخ ماشین های خارجی، استفاده از ضدیخ برای تمامی خودروها باعث شده که در فصل زمستان از یخ زدگی موتور خودرو جلوگیری کرده و در فصل تابستان هم از گرم شدن بیش از حد موتور خودرو جلوگیری شود.

امیدواریم از خواندن مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

چک کردن ضد یخ ماشین های خارجی

چک کردن ضد یخ ماشین های خارجی
چک کردن ضد یخ ماشین های خارجی

تعمیرکار با چک کردن ضد یخ ماشین های خارجی می تواند از بروز و ایجاد هر گونه مشکلی که ممکن است در ماشین خارجی به وجود بیاید جلوگیری کند.

ضدیخ ماشین های داخلی باید سالی یکبار عوض شود چون اگر این کار توسط راننده به تعویق بیفتد، ممکن است به سیستم خنک کننده ی ماشین خسارت جدی برسد و هزینه های سنگینی را برای فرد ایجاد کند، ولی در ماشین های خارجی با تشخیص مهندسین تعمیرکار این کار صورت می گیرد.

-چکاپ دوره ی لنت و روغن ترمز در ماشین های خارجی توسط یک تعمیرکار متخصص صورت می گیرد. در ماشین های خارجی اگر ترمز ها به خوبی کار نکنند و همچنین در صورت روشن شدن چراغ آمپر آلارام داده شود، باید سریعا به یک تعمیرگاه تخصصی که مربوط به این خودرو ها ست مراجعه کنیم که لنت و روغن خودرو توسط تعمیرکار عوض شود.

بعد از انجام این کار حالا نوبت هواگیری مدار ترمز خودرو است چون اگر این مراحل توسط تعمیرکار انجام نشود، ممکن است که پدال ترمز ماشین های خارجی یا خیلی سفت و یا خیلی نرم عمل کند،

برای همین است که حتما باید توسط تعمیرکار هواگیری مدار ترمز تست شود تا از بروز این مشکلات در خودرو جلوگیری شود. روغن ترمز ماشین های خارجی رطوبت به خود جذب می کنند که این یک امر طبیعی است که هر دو سال حدود سه درصد آب را به خود جذب می کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست بهترین تعمیرکار ماشین خارجی هستید.

ترمز های شدید

ترمز های شدیدی که با این خودرو ها گرفته می شود، باعث شده که این آب بخار شده و از قدرت ترمز گیری آن کم شود.

برای همین است که تعمیرکاران حرفه ای و مجرب به افرادی که برای چکاپ، خودرو را به تعمیرگاه های تخصصی آورده اند پیشنهاد می کنند که هر دو سال که تقریبا شصت هزار کیلومتر با خودرو حرکت کرده اندف مخزن خودرو را کاملا تخلیه کرده و از یک روغن ترمز جدید و با کیفیت برای خودروی خود استفاده کنند.

چکاپ دوره ای باتری در خودرو های خارجی که توسط تعمیرکار صورت می گیرد. وظیفه ی اصلی باتری تولید برق خودرو است. وظیفه ی اصلی که باتری خودرو انجام می دهد روشن کردن ماشین است. زمانی که باتری در حال فعالیت است دینام ماشین استراحت می کند. سالم بودن باتری توسط تعمیرکار صورت

می گیرد و اگر باتری خودرو را تست کرد و مشکلی در باتری ایجاد شد، باید باتری خودرو را عوض کرده تا ماشین خارجی بهترین برق را تولید کرده و کارایی بالایی داشته باشد.

چکاپ دوره ای چرخ و لاستیک ماشین های خارجی که توسط تعمیرکار خودرو انجام می شود. تعمیرکار با چک کردن چرخهای خودرو متوجه می شود که چرخها دچار ساییدگی شده اند،

شما در حال مطالعه مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی هستید.

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث ساییدگی در چرخ ها

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث ساییدگی در چرخ ها
یکی از اصلی ترین عواملی که باعث ساییدگی در چرخ ها

یکی از اصلی ترین عواملی که باعث ساییدگی در چرخ های خودرو شده است، فشار بیش از حد بادی است که در داخل لاستیک خودرو وارد شده است.

تعمیرکاران در بعضی از موارد تشخیص می دهند که این ساییدگی ممکن است بر اثر کم باد شدن خودرو و اصطکاک زیاد آن به سطح زمین هم صورت گرفته باشد. اگر فرمان خودرو هماهنگ نباشد و یا مشکلی در اکسل خودرو ایجاد شود، باعث بروز ساییدگی در لاستیک ها می شود.

افرادی که لاستیک خودروی خود را کم باد می کنند، باعث شده که مصرف بنزین در ماشین آنها بالاتر برود. و باد کردن بیش از حد لاستیک باعث شده که از کیفیت حرکتی خودرو و همچنین تعادل آن کم شده و مانند قبل کارایی مفیدی نداشته باشد. باد کردن لاستیک خودرو های خارجی هزینه ای ندارد،

برای همین است که باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه انجام شود تا به اندازه ی معمول و استانداردی که برای این خودروها لازم است باد شود و بعد از باد کردن تمامی لاستیک ها را چک کرده که با هم هماهنگ باشند و مشکلاتی که در بالا توضیح دادیم برای خودرو پیش نیاید.

تمامی این موارد باید برای چکاپ دوره ای خودرو های خارجی توسط تعمیرکار مجرب انجام می شود تا ماشین را کاملا چک کرده و از عوارضی که ممکن است پیش آید جلوگیری شود.

تا اینجا با مبحث چکاپ دوره ی ماشین های خارجی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه باشید.

نتیجه گیری

ماشین های خارجی لوکس و گران قیمتی که امروز در کشور ما خیلی زیاد دیده می شود، به مرور زمان و یا بر اثر حادثه تصادف دچار مشکل و یا خرابی می شوند که در این صورت نیاز به یک تعمیرکار با تجربه که در رشته ی مهندسی مکانیک و یا کامپیوتر خودرو های پیشرفته به صورت عملی آموزش های لازم را در آموزشگاه های فنی وحرفه ای گذرانده و مدتی هم شاگردی در تعمیرگاه های بزرگ تخصصی این خودرو ها را تعمیر و نواقص آن را برطرف می کنند.

این مهندسین بر اساس نقشی اصلی سیستم داخلی که کشور مربوطه در مورد این خودرو ها صادر کرده است، می توانند قطعات داخلی خودرو را تعمیر و یا تعویض کنند و خودرو را مثل روز اول سالم تحویل مشتری دهند.

از اینکه تا پایان مقاله بهترین تعمیرکار ماشین خارجی با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست بهترین تعمیرکار ماشین خارجی بهره کافی را برده باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *