بهترین تعمیرکار سمند ef7

بهترین تعمیرکار سمند ef7

در این مقاله قصد داریم به موضوع بهترین تعمیرکار سمند ef7 بپردازیم.

موتور های EF7 که با همکاری مهندسان شرکت ایران خودرو و کشور آلمان طراحی شده است، بعد از انجام تحقیقات زیاد، تولید و روانه ی بازار خودرو شده اند که موتور این خودروها جزء موتور های چهار سیلندر قرار گرفته است.

موتور این خودرو ها این امکان را دارد که با سوخت گازی روشن شده و مورد استفاده قرار بگیرد، ماشین های که دارای موتور EF7 هستند، این قابلیت را دارند که در دمای خیلی سرد نیز روشن شوند، اما این خودرو مشکلاتی نیز دارد که باید به بهترین تعمیرکار سمند EF7 مراجعه شود. همراه ما باشید تا بیشتر با این تعمیرکاران آشنا شویم.

اصلی ترین مزیت های خودرو سمند EF7 چیست؟

مشکلات خودرو سمند که نیازمند مراجعه به تعمیرکار هستند، چیست؟

ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7 چیست؟

خدمات فنی خودرو چیست؟

راهکارهای مهم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای چیست؟

نشانه های خرابی خودرو سمند EF7 چیست؟

خرابی کولر سمند را چگونه تعمیر کنند؟

راه های تشخیص خودرو سمند EF7 چیست؟

توربو شارژ در خودرو سمند EF7 به چه صورت نصب می شود؟

مزایا خودرو سمند EF7 چیست؟

ظاهر خودرو سمند EF7 به چه صورت است؟

امنیت بالای خودرو سمند EF7 تا چه اندازه ای است؟

نکات مهم در خصوص سمند EF7 چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

مزیت های خودرو سمند EF7

مزیت های خودرو سمند EF7
مزیت های خودرو سمند EF7

از مزیت های خودرو سمند EF7 می توان به این مورد اشاره کرد که فیلر سوپاپ موتور نیازی به تنظیم ندارد، به این دلیل که سوپاپ ها هیدرولیکی هستند. سوپاپ های این موتور ایرانی دارای شرایط سیستم زمانبندی تغییر پذیر بوده است.

موتور EF7 راندمان موتور را بالا برده و همچنین مصرف سوخت را در این خودروها تا ده درصد کاهش می دهد.

افرادی که در مسابقات رالی از این موتور برای خودروی خود استفاده می کنند، با بالا بردن دور حرکتی ماشین قدرت موتور را نیز افزایش می دهند.

از اصلی ترین مزایای موتور EF7 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)سوپاپ های ورودی این موتور قابلیت تغییر در زمان باز و بسته شدن را دارا می باشند.

2)راندمان موتور خودرو را بالا برده است.

3) دور موتور این خودرو ها را افزایش داده است.

4) سوخت مصرفی این خودروها گازی بوده و مصرف سوخت را نیز کاهش می دهد.

5) چون این خودروها گازی هستند، آلودگی هوا را نیز کاهش می دهند.

از اصلی ترین مزایای موتور EF7 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تا اینجا با مبحث مزیت های خودرو سمند EF7 آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

خرابی های موتور EF7

خرابی های موتور EF7
خرابی های موتور EF7

چند مورد اشکال در موتور EF7 باعث شده است که این خودرو نیاز به تعمیر داشته باشد. در زیر به این مشکلات اشاره کرده ایم:

-خراب شدن سنسور اکسیژن خودرو

– خراب شدن سنسور کیلومتر خودرو

– اشکال در سنسور دمای آب خودرو

-در صورتی که کویل موتور EF7 خراب شود.

– زمانی که فیلتر هوای خودرو کثیف شده باشد.

– درصورت یکه انژکتور موتور خودرو کثیف باشد.

-برنامه ی ایپرام خودرو ECu دچار مشکل شده و به هم بریزد.

در این شرایط مصرف سوخت EF7 در خودرو افزایش یافته و خودرو دچار مشکل می شود که باید برای رفع مشکلات به یک تعمیرکار با تجربه مراجعه کنیم.

از مهمترین اجزای یک خودرو، موتور خودرو است.برای به حرکت در آوردن موتور خودرو با کمک سوخت مصرفی که شامل بنزین، گاز یا گازوئیل است، باعث ایجاد نیروی مکانیکی در خودرو و حرکت آن می شود.

هسته ی اصلی تمام خودرو ها سیلندر آن بوده است. در زیر بدنه ی تمامی موتور ها محفظه ی موتور قرار دارد. برای اینکه از اصطکاک چرخش میل لنگ،میل بادامک و همچنین حرکت پیستون داخل سیلندر کم کنیم تا به موتور ماشین فشار نیاورد از روغن موتور استفاده می کنیم.

ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7

ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7
ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7

در مورد ویژگی یک تعمیرکار حرفه ای خودرو باید به موارد زیر اشاره کرد:

1)یک تعمیرکار خوب خودرو ابتدا باید در مورد یک سرویس دهی کارآمد در مورد موتور خودرو را در اختیار مشتری خود بگذارد. تعمیرکار باید از لباس، کفش، دستکش ایمنی و تمام ابزارهای که برای درست کردن خودرو استفاده می شود، را در اختیار داشته باشد تا مشتری احساس امنیت و اعتماد از تعمیرکار داشته باشد.

2) یک تعمیرکار خوب و با تجربه تمام موارد ایمنی خودرو و خود را باید کاملا رعایت کرده و از ابزارهای مناسب و صحیح برای هر خودرو استفاده کند. محیطی که یک تعمیرکار برای تعمیر خودرو استفاده می کند، خیلی در معرض آتش سوزی قرار می گیرد، پس باید تمام اصول استاندارد را در آن رعایت کند.

3) تعمیرکار خودرو باید آموزشهای لازم در مورد تعمیرات ماشین را کامل دیده باشد تا در زمان کوتاهی بتواند خودرو فرد را تعمیر کند.

4) از ویژگی یک تعمیرکار حرفه ای این است که خودرو را سر زمان معین و دقیق به فرد بدهد، اگر خودرو نیاز به تعمیرات بیشتری داشت، باید به فرد اطلاع دهد.

5)بعد از اینکه تعمیرات خودرو تمام شده تمام کارهای که برای تعمیر انجام شده را چک کرده تا خودرو سالم باشد، بعد از تمیز کردن موتور خودرو، خودرو آماده ی تحویل به مشتری می شود.

تا اینجا با مبحث ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7 آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

قطعه های که خراب شده را به مشتری نشان دهید

قطعه های که خراب شده را به مشتری نشان دهید
قطعه های که خراب شده را به مشتری نشان دهید

6) قطعه های که خراب شده و برای ماشین مشکل ایجاد کرده است، را کنار گذاشته و به مشتری نشان می دهید تا بعدا به مشکل نخورد.

7)باید مکانیک سعی کند که یک ارتباط موثر با مشتری خود داشته باشد و با احترام با فرد صحبت کند.اگر تعمیرکار خودرو علاوه بر این که در کار خود تجربه و مهارت لازم را دارد، باید سعی کند یک ارتباط مودبانه و با احترام را با فرد مقابل برقرار کند تا در صورت خراب شدن خودروی شما دوباره به همین تعمیرکار مراجعه کنید.

یکی دیگر از کارهای که تعمیرکار باید انجام دهد، این است که در مورد قطعاتی که در خودرو خراب شده است، با زبان ساده برای مشتری بیان کرده تا فرد متوجه خرابی خودرو خود شود.

8) یک تعمیرکار ماهر مهارت های فنی در مورد اجزاء و ساختار کلی خودرو را آموزش دیده و قسمت هایی که دچار نقص در خودرو شده است، را شناسایی می کند. یک تعمیرکار حرفه ای میداند که یک اشتباه کوچک در خودرو باعث شده که خسارت جبران ناپذیری برای خودرو و یا فرد به وجود بیاید،

برای همین است که در زمان انجام کار باید با دقت، تمرکز و حساسیت بالایی کار تعمیرات خودرو را انجام دهد تا دچار پشیمانی نشود.

تشخیص سریع تعمیرکار

9) تعمیرکار خیلی سریع باید تشخیص دهد که کدام قسمت از خودرو دچار مشکل شده است.بعضی از افراد خودروی آنها وسیله ای است که با آن کسب درآمد روزانه ی خود را انجام میدهند و در هنگام خراب شدن خودرو از کار می افتند و درآمدی ندارند،

برای همین زمانیکه به تعمیرکار مراجعه می کنند، تعمیرکار باید خیلی سریع تشخیص دهد که کدام قسمت دچار نقص شده است و هرچه سریعتر خودرو را تعمیر و در اختیار فرد قرار دهد.

10)تعمیرکار باید آموزشهای لازم را در مورد تکنولوژی روز خودرو را دیده باشد. چون هر روز خودروهای جدیدی وارد بازار می شود، باید تعمیرکار هم نیز تعمیرات خودرو را به روز آموزش دیده باشد.

اگر فرد در مورد خودروهای جدید آگاهی نداشته باشد، نمی تواند عیب ماشین را شناسایی کرده و در اختیار فرد قرار دهد.

تعمیرکار حرفه ای باید آموزش و اطلاعات لازم در مورد موتور خودرو، سیستم الکترونیکی خودرو، سیستم سوخت خودرو و همچنین سیستم تهویه خودرو را دیده باشد تا بتواند تعمیرات را با استفاده از تکنولوژی روز انجام داده و در اختیار مشتری قرار دهد.

داشتن توانایی مدیریت بالا در بروز مشکلات احتمالی

داشتن توانایی مدیریت بالا در بروز مشکلات احتمالی
داشتن توانایی مدیریت بالا در بروز مشکلات احتمالی

11)داشتن توانایی مدیریت بالا در بروز مشکلات احتمالی برای خودرو، یکی از مهم ترین مشخصات تعمیرکار حرفه ای است.

ممکن است که در بعضی از شرایط برای خودروی مشتری حوادث غیر پیش بینی شده پیش بیاید که تعمیرکار حرفه ای باید بتواند خود را کنترل و مدیریت کرده تا بتواند این مشکل را رفع کند.

12)قابل اعتماد باشد و همچنین در انجام کار مسئولیت پذیری بالایی داشته باشد. تعمیرکار باید با استفاده از قطعات با کیفیت، اعتماد مشتری را به خود جلب کرده باشد. در بین تعمیرکاران افرادی هستند که از قطعات درجه دو و یا سه نیز استفاده می کنند و یا از قطعات دسته دو برای تعمیرات خودرو استفاده می کنند و از مشتری هزینه قطعه ی نو و با کیفیت را دریافت می کنند.

این امر باعث شده است که بعد از چند وقت خودرو به خرابی بیفتد و زمانی که به تعمیرکار دیگر مراجعه می کنند، متوجه نامرغوب بودن قطعه که برای خودرو استفاده شده بشود که این افراد اعتماد خود را نسبت به مشتری از دست می دهند و این امر باعث شده که تعداد مشتری کمتری به این تعمیرکاران مراجعه کنند.

پس در انجام هر کاری باید سعی کنیم که اعتماد و اطمینان مشتری را نسبت به خود به دست آوریم و نسبت به انجام کار مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.

تعمیرکاران با تجربه و دوره دیده باید باشند

13)تعمیرکاران با تجربه و دوره دیده باید باشند. یک تعمیرکار زمانی حرفه ای می شود که تجربه های لازم را در انجام تعمیرات خودرو دیده باشد.زیرا هر تجربه ی که فرد به دست می آورد، به اطلاعات و دانش در مورد تعمیرات خودرو اضافه می کند.

14)محیط کاری یک تعمیرکار باید تمیز و منظم باشد. یک تعمیرکار حرفه ای باید سعی کند که در روزهای پر مشغله ی خود محیط کاری خود را تمیز نگه داشته و تمام ابزارهای خود را در محل مناسب قرار دهد. این امر یعنی اینکه برای مشتری خود ارزش قائل می شود.

15) انجام دادن تمام قوانین و مقررات از مشخصات یک تعمیرکار حرفه ای است. یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه باید تمام استاندارد های لازم در مورد شغل خود را انجام دهد. یعنی بهتر است که از تمام قطعات استاندارد خودرو استفاده کند.

مرد باید تمام وسایل ایمنی را در محیط کاری خود داشته باشد تا از بروز حوادث غیر پیش بینی شده در حین انجام کار جلوگیری شود. مشتری اگر تمام موارد بالا را در انتخاب یک تعمیرکار حرفه ای در نظر بگیرد، می تواند خودروی خود را با خیال راحت و با اطمینان در اختیار تعمیرکار قرار دهد.

تا اینجا با مبحث ویژگی تعمیرکار خودرو سمند EF7 آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

خدمات فنی خودرو

خدمات فنی خودرو
خدمات فنی خودرو

خدمات فنی یک خودرو شامل سه بخش است که در زیر اشاره کرده ایم:

1) ابتدا یک تعمیرکار حرفه ای و خوب باید تمام دوره های آموزشی در حیطه ی خودرو را دیده باشد.

2) قبل از انجام کار در این حرفه باید مجوزهای لازم را در این زمینه گرفته شود.

3) فرد باید در مورد آینده ی شغل خود و همچنین میزان درآمد در این حیطه را بررسی کند. این سه بخش از جزئیات دقیق یک تعمیرکار است که باید به آن توجه شود.

تا اینجا با مبحث خدمات فنی خودرو آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

راهکارهای مهم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای

راهکارهای مهم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای
راهکارهای مهم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای

برای اینکه یک تعمیرکار حرفه ای در حیطه ی خودرو باشیم باید به چند نکته توجه کنیم.

-تجربه نشان داده است که بهترین روشی که باعث شده افراد به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل شوند، شاگردی کردن آنهاست. شاگردی کردن این افراد باعث شده که مهارت های تعمیر خودرو را به صورت عملی انجام داده و آموزش کامل را ببینند.

– تعمیرکار خودرو باید تحصیلات خود را در حوزه ی مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک،مهندسی ساخت و تولید، مهندسی اتوماتیک دیده باشند. این افراد در کنار مدرک تحصیلی باید به صورت عملی نیز دوره دیده باشند.

– بعضی از تعمیرکاران خوب ما این دوره ها را در فنی و حرفه ای گذرانده اند.مدت دوره ی تعمیرات خودرو در فنی حرفه ای به صورت آزاد و یا دولتی با هم فرق دارد. در زمانی که تمایل به گذراندن دوره ی مهارت خودرو داریم، باید زیر نظر استادان باتجربه و با سابقه ی بالا باشیم و همچنین آموزشهای لازمی که جدید و به روز هستند، را برای انجام تعمیرات خودرو ها دیده باشند.

تا اینجا با مبحث راهکارهای مهم برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

نشانه های خرابی خودرو سمند EF7

نشانه های خرابی خودرو سمند EF7
نشانه های خرابی خودرو سمند EF7

در بعضی از خودروهای سمند EF7 در زمان روشن شدن صدای لق لق از موتور شنیده می شود که این امر به دلیل روغنی است که در هنگام خاموش کردن موتور ماشین از خودرو خالی می شود، در اثر آشغال های ریزی است که در استکان فیلر جمع شده است.

اگر زمانی که خودرو در حال حرکت است و موتور خودرو لرزش دارد و یا صدای لق لق میده نیاز به یک تعمیرکار خودرو دارد.

در فیلرها با تعویض شانزده عدد استکان می توان خود فرد این نقص را برطرف کرده، قبل از اینکه به تعمیرکار مراجعه کرده باشد. این آشغالهای ریز که در استکان فیلر جمع می شود، به دو علت به وجود آمده است.

دیر عوض کردن روغن موتور

علت اول به دلیل اینکه افراد روغن موتور خودرو را دیرتر از زمان معین خود تعویض کرده اند. علت دوم در صورتی است که فیلتر روغن خودرو نیز دیر عوض شده باشد.

در صورتی که روغن موتور دیرتعویض شود، غلظت روغن بالا رفته و آشغالهای ریز موجود در هوا وارد کاسه های فیلر می شود که موتورخودرو لق لق می کند.

برای همین است که قبل از اینکه موتور خودرو به خرابی بیفتد بهتر است، روغن موتور را با کارکرد کمتر تعویض کنیم، یعنی بر روی کارت روغن موتور که نوشته شده کارکرد ده هزار تا بهتر است، در زمان هفت هزار تا کارکرد روغن خودرو را تعویض کنیم تا به موتور خودرو کمتر آسیب برسد. قلب یک خودرو موتور خودرو است،

برای همین است که قبل از اینکه روغن موتور کثیف شود و باعث خرابی موتور شود، بهتر است، آن را تعویض کنیم.

کپ سمند EF7

کپ سمند EF7 یکی از مشکلات دیگر است که برای رفع آن باید راه های زیر را انجام دهید:

  • در صورتی که یکی از انژکتورهای خودرو، سوختگیری را به درستی انجام ندهد، باید برای از بین بردن مشکل خودرو به یک تعمیرکار حرفه ای و مجرب مراجعه کنیم.
  • زمانی که دریچه های گاز خودرو دچار گرفتگی شده و به راحتی باز و بسته نشده است که این مشکل در خودروها زمان تعویض دنده ها بیشتر دیده می شود.
  • برای رفع کپ سمند EF7 می توان از شمع های سوزنی ایریدیوم NGK استفاده کرد که حدود نود درصد از این مشکل را حل می کند.

اگر این نواقص را برطرف کردید و باز هم مشکل رفع نشد باید، دو کار دیگر را برای رفع نقص انجام داد.

1) تعویض کردن سوزن ژیگلور خودرو.

2) سنسور میل سوپاپ یا سنسور اکسیژن خودرو را نیز می توان تعویض کرد.

با انجام این دو کار می توان کپ سمند EF7 را رفع مشکل کرد تا خودرو دوباره جان گرفته و بتوان از آن استفاده کرد.

چند روش دیگر برای رفع کپ سمند EF7 نیز معرفی شده است که عبارتند از:

چند روش دیگر برای رفع کپ سمند EF7 نیز معرفی شده است که عبارتند از:
چند روش دیگر برای رفع کپ سمند EF7 نیز معرفی شده است که عبارتند از:
  • زمانیکه انژکتورهای خودرو کثیف شده باشد، کپ سمند EF7 نیز دچار مشکل می شود.
  • زمانی که پمپ بنزین خودرو دچار گرفتگی و یا خرابی شده باشد و باک بنزین به طور کامل پر نشود، نشانه ی پیدا شدن مشکل در کپ سمند است.
  • با انجام تنظیم موتور از سالم بودن سنسور Map خودرو مطمئن باشیم.
  • حتما باید از شمع های NGK برای خودروی سمند EF7 خود استفاده کنیم.
  • بهتر است، همیشه از بنزین URO4 و یا همان بنزین سوپر برای خودروی خود استفاده کنیم تا از خراب شدن کپ سمند EF7 جلوگیری کنیم.
  • برنامه ی ECu خودرو را تعویض می کنیم تا مشکل کپ سمند رفع شود.
  • رانندگانی که با دنده ی مرده رانندگی می کنند، باعث شده که به کپ خودرو سمند EF7 آسیب رسیده و دچار مشکل شود.

چند روش دیگر برای رفع کپ سمند EF7 نیز معرفی شده است که عبارتند از:

خرابی کولر خودرو سمند

زمانی که از کولر خودرو سمند EF7 استفاده می کنیم، قدرت موتور ماشین پایین می آید. کمپرسور موتور های پژویی با کمپرسور موتور سمند EF7 با هم فرق دارند و قدرت آنها نسبت به موتور های دیگر بیشتر است.

زمانی که از کولر خودرو استفاده می کنیم، این برق اضافه ی خودرو از دینام به باتری و همچنین از باطری به کویل و سپس از کوئل به دلکو ماشین که وظیفه آن برق رسانی به سیلندر موتور است، را انجام میدهد تا در زمان مناسب شمع خودرو جرقه بزند.

در این صورت است که ولتاژ برق دچار افت شده و موتور خودرو از قبل ضعیف تر عمل می کند و هنگام استفاده از کولر خودرو دور موتور کندتر از قبل می شود.

زمانی که کولر خودرو روشن می شود، در جلوی رادیاتور دو عدد فن قرار دارد که شروع به گردش می کند که به طور همزمان فن کولر نیز عمل می کند.

با روشن کردن کولر خودرو:

با روشن کردن کولر خودرو 1)کمپرسور کولر خودرو 2 )فن رادیاتور خودرو و همچنین فن دمنده ی داخل خودرو به طور همزمان روشن شده است که این امر بار الکتریکی خودرو را افزایش داده و حرکت خودرو را کم می کند، این عامل از عمر باطری خودرو نیز کم می کند.

زمان استفاده از کولر خودرو سمند ef7 به اندازه ی کافی اتاق خودرو خنک نمی شود، باید قبل از اینکه کولر خودرو را گاز کنیم، توسط دستگاه وکیوم خودرو را چک کنیم تا اگر رطوبت در داخل مدار وکیوم وجود دارد، را از دور مدار خارج کرده تا شاید به خنک شدن کولر خودرو کمک کند.

بهتر است که فرد کلیه فیوزهای خودرو را برای برقرار شدن جریان الکتریکی چک کند تا اشکالی از این ناحیه نباشد.در صورت سوختن فیوز سوئیچ باعث شده که کل سیستم خنک کننده از کار بیفتد و اتاق خودرو به اندازه ی کافی خنک نشود.

دلایل کم کردن گاز خودرو

دلایل کم کردن گاز خودرو
دلایل کم کردن گاز خودرو

از موارد شایع در کم گاز خوردن خودرو سمند EF7 می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

-در صورتی که سنسور اکسیژن خودرو تنظیماتش به هم ریخته باشد و یا به اصطلاح نیم سوز شده باشد، خودرو کمتر گاز می خورد.

– درصورت خراب شدن کویل خودرو ماشین.

– در صورتی که دلکو خودرو خراب شده باشد.

– در بعضی از موارد در صورت خراب شدن دینام خودرو هر چه خودرو را گاز بدهیم کمتر حرکت می کند.

– در صورتی که صافی بنزین خودرو دچار گرفتگی شده باشد.

تمام موارد بالا باعث شده که با روشن شدن کولر خودرو هر چه دور ماشین را بالا ببریم و گاز بدهیم خودرو کمتر حرکت کند.

راه های تشخیص خودرو سمند EF7

سه راهی که می توان خودرو سمند EF7 را از خودرو های دیگر تشخیص داد شامل:

1) در کنار درب راننده ی خودرو علامت CVVT 1.7 نوشته شده باشد.

2) مدل دنده ی خودرو های سمند EF7 به صورت مستطیلی بوده است و مدلهای دیگر پژو به صورتی توپی بوده است.

3) بر روی موتور خودرو سمند EF7 علامت 1.7 Cvvt هک شده است.

روغن موتور خودروی سمند EF7 دچار مشکل روغن ریزی می شود که در صورتی که واشر سوپاپ موتور را برای مدت طولانی تعویض نکرده باشیم و این امر باعث شده که واشر خودرو قدیمی و فرسوده شده باشد.

در صورت فرسوده شدن رینگهای پیستون موتور، موتور دچار روغن ریزی میشود. زمانی که رینگ پیستون خودرو به حالت چسبندگی و یا اینکه دچار ساییدگی شود. موتور خودرو های سمند EF7 نباید به صورت طبیعی در هر هزار کیلومتر، صد سی سی کم کند.

اگر بیشتر از صد سی سی روغن کم کند، یعنی از روغن نامرغوب در موتور خودرو استفاده شده و موتور خودرو دچار روغن ریزی می شود.

 توربو شارژ در خودرو سمند EF7

توربو شارژ در خودرو سمند EF7
توربو شارژ در خودرو سمند EF7

بر روی خودروهای سمند EF7 توربو نصب شده است که قدرت اسب بخار را تا صد و پنجاه کیلومتر افزایش میدهد.

توربویی که بر روی خودروی سمند نصب شده است، نسبت به قدرت موتور ماشین سیتروئن زانتیا و مگان که صد و سی و پنج اسب بخار دارند، بالاتر و برتر بوده است، البته باید به این نکته توجه کرد که استفاده از توربو بر روی خودرو باعث شده که از عمر موتور و همچنین عمر قطعات خودرو نیز کاسته شود و بعد از مدتی نیاز به عوض کردن قطعات خودرو شویم.

مصرف سوخت خودرو سمند EF7 نسبت به خودروهای دیگر کمتر بوده است که چند علت باعث شده که مصرف سوخت افزایش یافته و باید به یک تعمیرکار حرفه ای برای از بین بردن این نواقص مراجعه کنیم.

  • درصورت خراب شدن سنسور اکسیژن، کیلومتر و همچنین دمای آب باعث شده مصرف سوخت نیز افزایش یابد.
  • در صورتی که فیلتر هوا و انژکتور خودرو کثیف شده باشد.
  • کویل خودرو نیز دچار خرابی شده باشد.
  • برنامه ی ایپرام ECu خودرو به هم ریخته شده باشد. تمام این موارد باعث شده که مصرف سوخت این خودرو افزایش یافته و نیاز به تعمیرکار حرفه ای داشته باشد.

در صورتی که تاپ اسپید کم شده باشد و موتور خودرو قدرت کافی را نداشته باشد،

باید چند کار برای جلوگیری از این نقص خودرو انجام داد:

  • در ابتدا بهتر است که همیشه از بنزین سوپر برای خودروهای سمند ef7 استفاده کرد، این امر باعث می شود که طول عمر خودرو بیشتر شود.
  • تا حد امکان روغن موتور خودرو را هر هفت هزار کیلومتر یک بار تعویض کنیم.
  • زمانی که روغن موتور را تعویض کردیم، بهتر است که فیلتر هوا و روغن هم نیز تعویض شود.
  • چرخ خودرو را هر چند وقت یک بار تنظیم باد انجام داده و تا جایی که امکان دارد، بیش از حد مورد نیاز باد کنیم. این چهار مورد را باید هر چند وقت یک بار انجام داد تا قدرت و کشش موتور بالاتر برود و از کیفیت موتور خودرو کاسته نشود.

چک کردن خودرو

بهتر است، هر چند وقت یک بار برای جلوگیری از مشکل خودرو، ماشین را هر موقع که وقت داشتیم یک چک کنیم تا از بروز مشکلات بیشتر در خودرو جلوگیری کنیم. موارد زیر از مهم ترین قسمت هایی است که تعمیرکاران چک می کنند:

– صفحه کلاچ خودرو بعد از چند وقت ممکن است که رو به اتمام باشد.

– مدت زمان شمع ها نیز به اتمام رسیده باشد.

– در فیلتر بنزین آشغالهای ریز وارد شده باشد.

– هر چند وقت یک بار باید فیلتر هوا، بنزین، روغن و همچنین صافی بنزین را تعویض کرد.

– از سالم بودن فن رادیاتور و ترموستات ها اطمینان داشته باشیم.

-باید هر چند وقت یک بار آب رادیاتور را چک کرده تا رادیاتور بدون آب نباشد.

– به دلیل اینکه در آبها گچ وجود دارد، ممکن است که رادیاتور خودرو دچار گچ گرفتگی شده باشد و باید هر چند وقت یک بار رادیاتور را چک کنیم.

– از مبدل کاتالیست که سالم است یا نه، اطمینان پیدا کنیم.

– دسته ی سیم ها را هر چند وقت یک بار تعویض می کنیم.

-تعویض سوزن ژیگلور خودرو. چکاپ هر چند وقت یک بار توسط فرد باعث شده که از بروز مشکلات بیشتر در خودرو و مراجعه به تعمیرکار جلوگیری شود.

در اصطلاح تعمیرکاران سه کار کردن خودرو سمند EF7 به دلیل مشکلاتی است که در زیر به آن اشاره می کنیم که برای رفع آن باید به یک تعمیرکار حرفه ای با تجربه مراجعه کنیم.

تعمیر خودرو سمند

بهتر است، بدانید که سه کار کردن موتور ماشین سمند EF7 هیچ ارتباطی به شمع خودرو ندارد.برای رفع این مشکل باید موارد زیر را چک کنیم:

ممکن است که شمعی سوخته باشد که باید آن را پیدا کرده و یا اینکه شمع ها را تعویض می کنیم.

ممکن است که پایه سوپاپ دچار شکستگی شده باشد.

تنظیم نبودن فیلر خودرو.

یکی از انژکتورهای خودرو نتواند به خوبی سوختگیری را انجام دهد.

گرفتن دریچه ی گاز خودرو که به راحتی باز و بسته نشود، یکی دیگر از سه کار کردن موتور خودرو است.

باید هر چند وقت یک بار فیلتر بنزین، هوا و همچنین روغن را عوض کرد تا از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.

در بعضی از موارد ممکن است که واشر سر سیلندر نیم سوز شده باشد که در این شرایط باید واشر سرسیلندر را تعویض کرده تا از سه کار کردن موتور خودرو سمند EF7 جلوگیری شود.

گیجی فرمان

در بعضی از فرمان خودروهای سمند EF7 به خوبی هدایت نمی شود و به درستی کار نمی کند که به اصطلاح تعمیرکاران گیجی فرمان می گویند که مواد زیادی باعث بروز گیجی خودرو می شود که عبارتند از:

در صورتی که بر اثر تصادف به شاسی خودرو صدمه رسیده باشد و فرمان خودرو کج شده باشد.

بالانس نبودن تایرهای خودرو.

باید تایرهای قسمت جلوی خودرو از یک مارک باشند که اگر هر تایر از یک مارک استفاده شود، باعث کج شدن فرمان خودرو می شود.

ایجاد تاب دار شدن سگ دست خودرو سمند EF7.

بلبرینگ های سگ دست دچار گرفتگی شده باشد.

یکی از رینگ های خودرو دچار تاب شده باشد.

چپقی خودرو بر اثر ضربه خوردن دچار تب شود.

جعبه ی فرمان خودرو سمند EF7 دچار ایرادات داخلی شده باشد..

چهار شاخ فرمان خودرو ی سمند EF7 دچار مشکل شده باشد. تمام این موارد در خودرو سمند EF7 دچار گیجی شده و فرمان به سمت کچ هدایت شود.

بعضی اوقات احساس فیش فیش آب از موتور خودرو ی سمند EF7 می شویم که این مشکل بر اثر درست بسته نشدن درب مخزن فیلتر هوا است. به طوری که این مشکل را فرد به راحتی می تواند متوجه شود.اگر فرد دست خود را در زیر پست بگیرد، متوجه شده که هوا را به سمت خود می کشد اگر سعی کنید که درب مخزن هوا را سفت ببندید و جا بیندازید این صدای فیش فیش آب از موتور برطرف می شود.

در خودروهای سمند EF7 ممکن است که آمپر آب بالا برود که فرد باید در زمان رانندگی حواسش به درجه ی آمپر آب نیز باشد.

بالا رفتن آمپر آب بر اثر:

فیوزی است که به فن رادیاتور خودرو متصل بوده است، را باید چک کنیم.

سنسوری که مربوط به دمای آب خودرو بوده است، را چک کنیم.

ممکن است که تسمه ی پروانه ی خودرو را شل بسته باشیم باید چک کرده و سفت کنیم.

نیم سوز شدن فن رادیاتور و یا ضعیف کار کردن آن باعث شده که زمان استفاده از کولر خیلی خوب اتاق خودرو را خنک نکند.

باید از پارگی و یا سوراخ بودن رادیاتور مطمئن باشیم.

باید هر چند روز آب داخل رادیاتور را چک کنیم تا خالی نشود.

اگر واشر سرسیلندر خودرو دچار مشکل شود و سالم باشد، آمپر آب خودرو بالا می رود.

در صورت هر کدام از مشکلات بالا در خودرو سمند EF7 باعث شده که آمپر آب در خودرو بالا رفته و به اصطلاح ماشین جوش بیاورد.

مزایای خودرو سمند EF7

مزایای خودرو سمند EF7
مزایای خودرو سمند EF7

از مزایای خودرو سمند EF7 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توان و قدرت موتوری بالای این خودرو:

خودرو سازان توانسته اند حجم موتور و همچنین مصرف سوخت را در خودروهای سمند EF7 ثابت نگه داشته که این امر باعث شده نسبت به موتور خودروهای بنزینی توان و قدرت موتوری بالایی داشته باشند. شتاب سرعت خودرو سمند EF7 از صفر تا صد آن در کمتر از دوازده ثانیه صورت می پذیرد.

در صورت اتمام گاز خودرو به صورت خودکار سوخت خودرو تعویض می شود.خودروهای سمند EF7 دوگانه سوز بوده و موتور آنها چهار سیلندر و از پانزده عدد سوپاپ تشکیل شده است.

از مزیت موتور این خودرو می توان به این مورد اشاره کرد که خودروهای دیگر در فصل زمستان ممکن است، برای روشن شدن به مشکل دچار بربخورند، ولی خودرو سمندEF7 بدون مشکل با زدن اولین استارت روشن می شود.

اگر در حین رانندگی مخزن گاز این خودرو تمام شود، موتور این خودرو سوختگیری خود را به صورت خودکار با کمک بنزین انجام می دهد.

سیستم هوشمندانه ی نشتی یاب گاز خودرو:

خودروهای سمند EF7 به سیستم نشتی یاب گاز در خودرو مجهز بوده اند.

قبل از اینکه گاز به کابین وارد شود و نشتی داشته باشد، چراغ Check Engine در صفحه ی که در مقابل راننده قرار دارد، روشن شده و از اینکه گاز خودرو دچار نشتی شده باشد، راننده را مطلع می کند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 هستید.

قابلیت های خودرو سمند EF7 بالا بوده است:

این خودروی ملی از نظر قیمت برای مصرف کننده مناسب بوده است، برای همین است، از لوازم لوکسی که باعث بالا بردن قیمت خودرو می شود، توسط شرکت ایران خودرو نیز صرف نظر شده است.

در سالهای ابتدایی که این خودرو وارد بازار شد، فقط به سیستم ایربگ مجهز بود، ولی به مرور زمان و تحقیقات مهندسان تجهیزات دیگری به این خودرو اضافه کردند، مثلا از دو کیسه ی هوا برای سرنشینان جلوی خودرو در هنگام تصادف استفاده کردند تا در اثر برخورد خودرو به مانع و یا هنگام تصادف کیسه ی هوا فعال شده و به سرنشینان کمتر آسیب برسد.

از امکانات دیگر این خودرو این است که پشتی صندلی جلو را با تنظیمات برقی خودرو می توان انجام داد، آیینه ی خودرو را با تنظیمات برقی می توان انجام داد،دارای حسگر دما سنج بوده است،داشتن آنتن فعال در تمام خودروهای سمند EF7 و همچنین به چراغ مه شکن در جلوی خودرو نیز می توان اشاره کرد. که تمامی این امکانات در خودرو سمند ملی EF7 موجود میباشد.

طرح ظاهری خودرو سمند EF7

طرح ظاهری خودرو سمند EF7
طرح ظاهری خودرو سمند EF7

این خودرو براساس پلتفرم پژو 405 توسط مهندسان خودرو طراحی شده است.بدنه ی این خودرو نسبت به پولهای دیگر مقاومت تر و مستحکم تر بوده است.

طراحی ظاهری خودرو سمند EF7 نسبت به خودروهای دیگری که در ایران تولید می شود، وضعیت خیلی بهتر و مناسب تری دارد.

با توجه به این مورد که خودرو سمند EF7 حدود هفده سال است که تغییر چندانی نداشته است و ظاهر خود را حفظ کرده است، ولی از امکانات و بدنه ی قوی در تولید آن استفاده شده است.

کابین خودرو سمند EF7 دارای جای زیادی است. کابین جلوی این خودرو خیلی بزرگ و راحت بوده و افراد برای استفاده از سفرهای طولانی می توانند از این خودرو استفاده کنند. صندلی های عقب این خودرو نیز بزرگ است، به طوری که قابلیت استفاده تا سه نفر را دارا می باشد.

افرادی که دارای قد بلندی هستند، فضای عقب این ماشین نسبت به خودروهای دیگر مناسب تر بوده است.صندلی راننده از نظر پشتی و همچنین ارتفاع صندلی با تنظیمات برقی انجام می شود.

شما در حال خواندن پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 هستید.

پانصد لیتر گنجایش صندوق عقب

و نکته ی مهتر اینکه صندوق عقب خودرو سمند حدود پانصد لیتر گنجایش دارد.

امنیت خودرو سمند EF7 بسیار بالا است.بین تمام خودروهایی که در کشور ما تولید می شود، این خودرو از نظر امنیت نسبت به خودروهای دیگر بالاتر بوده است. این خودرو دارای استحکام بدنه ی بالای بوده است

و همچنین می توان به ترمز ABS ضد قفل، کیسه ی هوای در مواقع اضطراری برای راننده و سرنشین، سیستم هشدار دهنده ی مرکزی، هنگام استفاده از دنده عقب دارای آلارم هشدار دهنده بوده، دارای کمربندهای ایمنی هم در جلو و هم در عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، در مواقع اضطراری سوخت خودرو به صورت خودکار قطع شده و همچنین قفل مرکزی خودرو که بعد از چند ثانیه خود به خود فعال می شود، از قابلیت های و امنیت این خودرو ملی نیز اشاره کرد.

به طور کلی به دلیل پایین بودن مصرف سوخت هم گازی و هم بنزینی این خودرو در بین مردم دارای طرفداران زیادی بوده است.

انجام تعمیرات موتور خودرو ملی سمند EF7 نیاز به این دارد که یک تعمیرکار تخصص کافی در مورد برق و مکانیک خودرو را داشته باشد و به طور عملی دوره های آموزشی را دیده باشد.

نکات مهم در خصوص سمند EF7

نکات مهم در خصوص سمند EF7
نکات مهم در خصوص سمند EF7

 

  • کلمه ی که در قسمت جلوی خودرو سمند VVT نوشته شده است، به چه معنا است؟

این کلمه به معنی زمان بندی تغییر پذیر باز و بسته شدن سوپاپ خودرو بوده است و همچنین نشان دهنده ی این است که خودرو دارای یک سیستم هوشمند بوده است.با تحقیقاتی که مهندسان خودرو به دست آورده اند، به این نتیجه رسیده اند که هر دور موتور دارای یک سوپاپ خاص خود است.

این کلمه فقط بر روی موتور های که دارای دو میل سوپاپ هستند، نوشته شده است که این امر باعث شده دور موتور خودرو را نیز بالا برود.

تا اینجا با مبحث معنای کلمه vvt آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

  • ایربگ خودرو سمند EF7 دارای چه خصوصیتی بوده است؟

کیسه هوا و یا ایربگ این خودرو در صورت برخورد شدید و یا تصادف در کمتر یک ثانیه باز شده و جان سرنشینان جلوی خودرو را نجات می دهد.

  • چه عواملی باعث می شود که واشر سر سیلندرخودرو بسوزد؟

چند حالت وجود دارد، حالت اول ممکن است، زمانی باشد که سر سیلندر خودرو تاب داشته باشد.

حالت دوم ممکن است، بر اثر گرم شدن بیش از اندازه ی موتور خودرو رخ دهد. شل شدن پیچ هایی که در سرسیلندر وجود دارند و یا ایجاد ترک در سر سیلندر که باعث شده است که واشر سر سیلندر خودرو بسوزد از عوامل دیگر می باشند.

تا اینجا با مبحث چه عواملی باعث می شود که واشر سر سیلندرخودرو بسوزد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه باشید.

 نتیجه گیری

سمند EF7 یکی از خودروهای با امنیت بالا در ایران است، اما این خودرو مانند هر خودروی دیگری ممکن است، خراب شود و به یک تعمیرکار حرفه ای نیازمند باشد. اگر قصد دارید، خودروی شما بعد از تعمیر مانند روز اول شود، باید به یک تعمیرکار خبره تبدیل شوند.

از اینکه تا انتهای پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست بهترین تعمیرکار سمند ef7 نهایت بهره را برده باشید.

اگه حال کردی این پست رو با دوستات به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *